- 1 Całe Trójmiasto w strefie zakażenia ASF (249 opinii)
- 2 Lody Miś były serwowane na ruinach zamku (39 opinii)
- 3 Wojsko oferuje 6 tys. zł za wspólne wakacje (307 opinii)
- 4 Od soboty spore utrudnienia na A1 (51 opinii)
- 5 Siedem pchnięć, dziura w głowie od kuli i złamana ręka (24 opinie)
- 6 Po 80 latach dzwony wróciły do Gdańska (168 opinii)
Wieloletnia prowizorka zniknie z Wrzeszcza. Nowa nawierzchnia ulicy przy Manhattanie
Rozpoczął się długo wyczekiwany remont nawierzchni drogi na przedłużeniu ul. Dmowskiego we Wrzeszczu . Betonowe płyty zastąpi nawierzchnia bitumiczna. Będzie też wydłużona zatoka autobusowa, a w planach jest remont nawierzchni przyległego placu.
Jej nawierzchnię stanowią betonowe płyty, które miały być rozwiązaniem tymczasowym, do czasu realizacji przejścia podziemnego pod al. Grunwaldzką. Ostatecznie z tego rozwiązania zrezygnowano, pozostawiając jednak bez zmian prowizoryczną nawierzchnię drogi.
Czytaj też: Prowizorki drogowe, które trwają od lat
Początek prac w poniedziałek rano
Demontaż płyt, które zastąpi nawierzchnia bitumiczna (asfaltowa), już się rozpoczął. Prace będą prowadzone etapami, co spowoduje zwężenie jezdni do jednego pasa ruchu.
- W pierwszym etapie prac roboty będą prowadzone na prawej części jezdni [po stronie wieżowca Olimp - dop. red.], a ruch odbywać się będzie jej lewą stroną. W drugim etapie prace zostaną przeniesione na lewą stronę jezdni - objaśnia Magdalena Kiljan, rzecznik Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni. - Ponadto zwężona będzie jezdnia al. Grunwaldzkiej, na której zostanie zamknięty pas do skrętu w prawo z al. Grunwaldzkiej w drogę przy centrum handlowym.
Dłuższa zatoka ułatwi wsiadanie do autobusów
Dla pasażerów komunikacji miejskiej największym udogodnieniem w ramach inwestycji będzie przedłużenie zatoki autobusowej do al. Grunwaldzkiej. O takie rozwiązanie zabiegała od lat lokalna rada dzielnicy. O planach zmian w tym miejscu informowaliśmy już w ubiegłym roku.
- Dzięki temu kierowcy autobusów z ul. Dmowskiego będą wjeżdżali w zatokę na prostych kołach, co powinno znacznie ograniczyć sytuacje, kiedy tylna część pojazdu - szczególnie przegubowego - jest znacznie oddalona od peronu, a pasażerowie muszą wsiadać do autobusu z poziomu jezdni - tłumaczy Witold Kuźmicki, przewodniczący Komisji Samorządu i Ładu Publicznego Rady Dzielnicy Wrzeszcz Górny.
Nowa, wydłużona zatoka będzie posiadała betonową nawierzchnię. Niestety, z przyczyn finansowych urzędnicy zrezygnowali z montażu tzw. krawężników autobusowych, znanych np. z przystanku Warneńska , które umożliwiają "dobijanie" kołem bezpośrednio do krawędzi peronu.
Tymczasowy przystanek i zmiana trasy linii 127
W trakcie trwania robót przystanek autobusowy zostanie tymczasowo przeniesiony na ulicę z tyłu CGH Manhattan . Ze względu na zamknięty prawoskręt autobusy linii 127 będą kursowały objazdem przez Wrzeszcz PKP - Dmowskiego.
Planowany termin zakończenia wszystkich prac budowlanych to 8 grudnia tego roku.
Zmiany na placu w pobliżu remontowanej drogi
W najbliższych tygodniach (zależnie od warunków pogodowych) powinna się rozpocząć przebudowa placu przed Olimpem i restauracją Aioli (dawny McDonald's).
Obecny chodnik to także rozwiązanie prowizoryczne z poprzedniej dekady - wcześniej w tym miejscu przebiegała ul. Partyzantów, której jezdnia została zastąpiona płytami chodnikowymi z odzysku.
Zgodnie z przygotowaną wstępną wersją zagospodarowania tego terenu, w nowej nawierzchni chodnika zostanie podkreślony dawny przebieg ul. Partyzantów. Ponadto pojawią się dodatkowe elementy małej architektury: ławki, śmietniki, donice z roślinami, stojaki na rowery. Ze względu na uzbrojenie terenu w liczne sieci podziemne przewidziano nasadzenia tylko dwóch drzew.
Materiał archiwalny
Czytaj też: Artykuł z 2017 r.: Nowe murale w sercu Wrzeszcza
Miejsca
Opinie (276) 6 zablokowanych
-
2018-11-05 14:29
Nowy prezydent (1)
Nowy stary i już zabiera się do roboty super hura!
- 6 6
-
2018-11-05 18:27
jasne...już się rwie z kopyta...
- 5 2
-
2018-11-05 18:26
Gdańsk to jedna cała prowizorka ....zwłaszczcza po wyborze prezydenta...
- 7 8
-
2018-11-05 12:06
(3)
Wkońcu
- 50 1
-
2018-11-05 16:44
(1)
Wspaniały rozwój - 30 metrów asfaltu.
A sory, jeszcze 120 m na Piekarniczej położyli dzień przed I turą wyborów.
Jak na ćwierćmilionową metropolię to są takie osiągnięcia że hoho!
Adamowicz to drugie imię sukcesu!- 6 3
-
2018-11-05 17:08
Jedź se w Podkarpackie
- 7 1
-
2018-11-05 13:43
Tylko 14 lat czyli jakieś 3,5 kadencje Miłościwie Nam Panującego
Jak to mówią jego poddani, Gdańsk rozwija się jak nigdy wcześniej
- 9 3
-
2018-11-05 12:19
(4)
Miesiac a nie 3 dni??
- 24 13
-
2018-11-05 12:23
(3)
Miesiąc będzie trwał remont tego kawałeczka?
Miesiąc utrudnień w tak newralgicznym miejscu ?!
To jest ŻART.- 7 7
-
2018-11-05 13:54
(1)
Mógłby trwać 2 tygodnie ale wtedy musieli by całościowo zamknąć to drogę... Wolę miesiąc z utrudnieniami niż 2 bez możliwości.
Wiesz, że tam trzeba drogę od zera zrobić, włącznie z podbudową pod drogę.- 5 1
-
2018-11-05 17:07
On z tych, którzy myślą, że asfalt się kładzie, jak polewę na ciasto...
- 4 0
-
2018-11-05 13:22
A można było pójść drogą Kacpra
I nie remontować wcale.
- 7 1
-
2018-11-05 13:33
powinni zrobić buspus (2)
a plebs na Morene niech jeździ przez Potokową
- 13 8
-
2018-11-05 14:37
100/100 (1)
zakazać tym z Moreny jeździć do Wrzeszcza
- 2 3
-
2018-11-05 16:20
... samochodem
Przecież jest dobry dojazd komunikacją. A jak nie jest to poprawić.
- 3 0
-
2018-11-05 12:24
Prawoskret w omawiana ulice jest do poprawy! (13)
Nie wytrzymuje natezenia ruchu. W godzinach szczytu na zielonym jest taki tabun pieszych, ze z tego prawoskretu zdaza skrecic na zielonym 3 samochody.
Moze daloby sie puscic lewoskret i prawoskret z Grunwaldzkiej jednoczesnie? Lewoskret skierowac na lewy pas omawianej ulicy a prawoskret na prawy. Zeby nie bylo kolizji to na wjezdzie dac miniaturowa wysepke rozdzielajaca oba pasy, zeby kierowcy z lewoskretu widzieli nakaz jazdy lewym pasem.
Co o tym sadzicie?- 14 24
-
2018-11-05 16:17
Ja sądzę, że Grunwaldzką należy zwęzić i poprawić transport publiczny
Nie da się rozwiązać problemu korków poszerzając ulice, ale da się zmienić swoje przyzwyczajenia i wybrać efektywniejsze formy komunikacji.
- 2 2
-
2018-11-05 12:41
ja sądzę, że myślenie głównie lub wyłącznie na temat problemów wynikających z lub wiążących się (4)
z poruszaniem się samochodem po mieście nie prowadzi do poprawy jakości życia w mieście (prowadzi raczej do stopniowej degradacji jakości życia w centrum Wrzeszcza).
Tworzenie dodatkowych pasów do skrętu utrudnia ruch pieszym - zmierzającym np. do tramwajów, jest przeciwne zdrowej zasadzie tworzenia "miasta krótkich odległości".
To nadmiar samochodów i skłonności do korzystania z nich jest głównym źródłem problemów osób decydujących się na korzystanie z samochodu, a nie "brak dodatkowych pasów do skrętu" na takim czy innym skrzyżowaniu.- 9 8
-
2018-11-05 12:57
Sorry, ale piekarz Ci bulek na plecach do sklepu nie niesie. (3)
A proponowane rozwiazanie wcale nie wydluza drogi dla pieszych ani czasu spedzonego przez nich na swiatlach.
- 2 7
-
2018-11-05 13:00
(2)
Sugestia, jakoby korki powodowały dostawy bułek jest cokolwiek zuchwała.
- 8 1
-
2018-11-05 13:04
Oczywiscie, ze dostawa bulek sama z siebie nie spowoduje korkow. (1)
Tylko ze za bulkami jedzie do pracy elektryk dzieki ktoremu masz prad, pracownik firmy dzieki ktorej masz internet w domu, itp.
- 5 5
-
2018-11-05 16:09
Jedzie też Janusz-cyklista, którego jedynym celem jest wkurzanie innych ludzi
- 0 2
-
2018-11-05 15:56
Niczego tu sie nie da poprawic
Dopóki ten tabun pieszych musi poruszać się na tym samym poziomie co tabun pojazdow.
- 2 1
-
2018-11-05 12:29
(2)
To całe skrzyżowanie trzeba poprawić. Z drugiej strony wpuszczenie więcej samochodów na Dmowskiego oznacza automatyczne zablokowanie ulicy obok Manhattanu. W większości przez tych kierowców, którzy zamierzając skręcić w Jaśkową stoją na prawym pasie już od Grunwaldzkiej.
- 10 0
-
2018-11-05 12:36
Nie za bardzo rozumiem. A gdzie niby maja stac? (1)
Jadac Grunwaldzka od strony Sopotu i chcac skrecic w Jaskowa caly czas zostaje sie na prawym pasie. I tu wlasnie problemem jest zatkany prawoskret, gdzie korek czesto ma po 100 metrow bo samochody nie maja z niego kiedy zjechac.
- 1 3
-
2018-11-05 13:42
Chodzi o odcinek Dmowskiego/Partyzantów od Grunwaldzkiej do Jaśkowej Doliny
- 1 1
-
2018-11-05 13:01
Dlatego warto myśleć i albo wcześniej skręcić w Jesionową, albo pojechać dalej i skręcić w Do Studzienki. Albo nawrócić na wysokości Jaśkowej i później skręcić w lewo ;)
- 3 0
-
2018-11-05 12:33
(1)
Będzie problem ponieważ za wysepką (ktorych nie lubię) samochody będą na siłę tasowały sie. Nie wszyscy jadą na Morenę.
Może po godzinie 15:00 do 20:00 dynamiczna zmiana kierunku ruchu. Możliwość skrętu z Grunwaldzkiej w ulicę Jaskowa Dolina na czas drogowego szczytu.- 3 1
-
2018-11-05 13:00
Z moich obserwacji wynika, ze 90% jedzie na Morene.
Nieliczni skrecaja w Partyzantow.
- 3 2
-
2018-11-05 13:31
(3)
Ale tam miał być tunel przecież?
- 11 8
-
2018-11-05 13:32
(2)
i dobrze ze nie bedze
- 4 4
-
2018-11-05 16:09
Czyli dobrze, ze bedzie wieczny korek i smrod spalin.
Wszystko w interesie pieszych, którym za ciężko zejść po schodach/zjechać winda.
- 1 1
-
2018-11-05 13:34
;-) plany, plany, plany zmiany
Żeby tylko deweloper nie zapłacił!- 0 3
-
2018-11-05 12:13
tunel dla aut (4)
nie miał tam przypadkiem być?
pas rowerowy mógłby być, ale w sumie bez znaczenia, ja tam na rowerze i tak sobie elegancko zawsze przejadę, jak puszki tkwią w korku- 26 30
-
2018-11-05 12:17
(3)
tylko że ciężko je wyminąć, w konsekwencji ludzie jadą chodnikiem i będą to robić
- 4 2
-
2018-11-05 14:23
(2)
No i niech jadą, kogo to boli?
- 4 2
-
2018-11-05 15:59
pieszych boli
- 1 3
-
2018-11-05 15:56
Jest kupa miejsca żeby przesunąć chodnik w stronę Moreny
I wcisnąć tam DDR.
- 1 4
-
2018-11-05 15:30
A kiedy remont ulicy Na Zboczu i Malczewskiego?
Sporo tam inwestycji deweloperskich a drogi nie ma
- 14 0
-
2018-11-05 14:30
Ulicy bezimiennej trzeba nadać imię! (1)
Proponuję Dziewiąta Ulica, w końcu jest na Manhattanie..
- 12 3
-
2018-11-05 15:06
Może Madison Avenue?
Żeby było z rozmachem ;) madison jest na manhattanie i na rajskiej XD
- 6 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.