- 1 W Gdyni odłowią 80 dzików (218 opinii)
- 2 Pomogli ominąć korek i zdążyć na maturę (50 opinii)
- 3 Chwarznieńska do obwodnicy już gotowa (123 opinie)
- 4 Wrak nie do usunięcia przez biurokrację (198 opinii)
- 5 Dziecko bawiło się na krawędzi balkonu (27 opinii)
- 6 Z zakazem i narkotykami jeździł po Gdyni (32 opinie)
Tak będzie wyglądał Węzeł Karwiny
Projekt węzła integracyjnego na Karwinach jest już gotowy. Teraz dokumentację dokładnie analizują gdyńscy urzędnicy. Poznaliśmy szczegóły wyglądu splotu dróg, gdzie - przynajmniej w teorii - kierowcy mają zostawiać samochody i rowery, by przesiadać się na komunikację publiczną. Powstanie m.in. 3,5 km buspasów, pętla autobusowo-trolejbusowa, ok. 4,3 km nowych dróg rowerowych i parking na 412 samochodów.
Czytaj więcej: 34 mln zł na Węzeł Karwiny.
Dokumentacja, przygotowana przez firmę Transprojekt Gdański, jest już gotowa. Teraz przyglądają się jej urzędnicy z kolejnych wydziałów gdyńskiego magistratu. Na razie nic nie wskazuje na to, by były jakieś problemy, więc inwestycja niebawem powinna zostać przekazana do realizacji. Tymczasem my poznaliśmy szczegóły wyglądu nowego węzła przy przystanku PKM.
Parkingi dla rowerów, aut i motocykli
- Zakres inwestycji praktycznie się nie zmienił. Są jednak drobne korekty, choćby w postaci takiej, że zapis ok. 410 miejsc parkingowych został uściślony i Węzeł Karwiny będzie miał 412 miejsc parkingowych na trzech kondygnacjach - mówi Agata Grzegorczyk, rzecznik gdyńskiego Urzędu Miasta.
Miejsca parkingowe dla samochodów to jednak nie wszystko. 24 miejsca będą czekały na motocyklistów, a 112 na rowerzystów. 50 rowerów zmieści się w podziemnym parkingu, reszta będzie zostawiana na naziemnym. Będzie też niewielka strefa kiss&ride z trzema miejscami dla podwożących pasażerów. Parking ma mieć 3 kondygnacje (w tym 2 podziemne) o konstrukcji łamanej - z siedmioma poziomami.
Pętla autobusowo-trolejbusowa i buspasy
Od podstaw powstanie też pętla autobusowo-trolejbusowa i właśnie ona ma być największym ułatwieniem dla gdynian. Powstaną bowiem dodatkowe buspasy, którymi dojadą do pętli pojazdy komunikacji publicznej. Gdzie?
- na ul. Wielkopolskiej (kierunek z centrum) na odcinku od ul. Grażyny do przystanku "Buraczana" oraz pas ruchu do skrętu w lewo z ul. Wielkopolskiej w ul. Starodworcową ,
- na ul. Chwaszczyńskiej (kierunek do centrum), po południowej stronie,
- na ul. Wielkopolskiej (kierunek do centrum) na odcinku od ul. Górniczej do ul. Parkowej .
Rozbudowa skrzyżowań
W ramach budowy Węzła Karwiny planuje się także przebudowę dwóch wiaduktów nad torami w ciągu ul. Wielkopolskiej, na wysokości skrzyżowania z ul. Strzelców i ul. Sopocką. Rozbudowana będzie też ul. Korzenna na odcinku od ul. Wielkopolskiej do ul. Buraczanej. Dodatkowy pas nie tylko dla autobusów pojawi się na ul. Nowowiczlińskiej (kierunek do centrum) na odcinku od Obwodnicy Trójmiasta do ul. Chwaszczyńskiej.
Ponadto przebudowane zostaną skrzyżowania ulic: Wielkopolskiej, Strzelców i Sopockiej , a także Wielkopolskiej, Nowodworcowej i Korzennej oraz skrzyżowania ulic: Wielkopolskiej, Racławickiej i Parkowej . Będzie też rozbudowa ul. Sopockiej wraz z przebudową skrzyżowania ul. Sopockiej z ul. Wzgórze Bernadowo.
Nowe chodniki i drogi rowerowe
Inwestycja zakłada też budowę dróg rowerowych i chodników.
- budowę ciągu pieszo-jezdnego na odcinku od ul. Górniczej do ul. Myśliwskiej ,
- budowę ciągu pieszo-rowerowego na odcinku od ul. Myśliwskiej do ul. Gryfa Pomorskiego ,
- budowę ciągu pieszo-rowerowego na odcinku od ul. Wzgórze Bernadowo do posesji Sopocka 5 ,
- budowę drogi rowerowej (przemiennie z ciągiem pieszo-rowerowym) na odcinku od ul. Gryfa Pomorskiego do ul. Źródło Marii ,
- budowę drogi rowerowej po południowej stronie ul. Wielkopolskiej (do centrum) na odcinku od ul. Źródło Marii do ul. Lidzkiej ,
- budowę drogi rowerowej wzdłuż ul. Nowowiczlińskiej od skrzyżowania z ul. Rdestową do ul. Chwaszczyńskiej,
- budowę drogi rowerowej na odcinku od ul. Wielkopolskiej do ul. Wzgórze Bernadowo
- rozbudowę ul. Strzelców z uwzględnieniem trasy rowerowej na odcinku ok. 680 m od ul. Wielkopolskiej do początku przebudowanego odcinka.
W sumie powstanie ok. 4,3 km nowych dróg rowerowych.
Więcej świateł na skrzyżowaniach
Skrzyżowania zostaną włączone do systemu sterowania ruchem Tristar. Na części skrzyżowań pojawi się też dodatkowa sygnalizacja świetlna:
- ul. Wielkopolskiej z ul. Racławicką i Parkową
- ul. Wielkopolskiej z ul. Spokojną
- ul. Sopockiej z ul. Wzgórze Bernadowo .
Opinie (292) 2 zablokowane
-
2018-04-23 06:34
Sory ale na tej "wizualizacji" nic nie widać (8)
Czy przystanki autobusowe będą przesunięte bezpośrednio koło peronów? Bo jeśli nie, to to jest głupota, a nie węzeł przesiadkowy. Obecna odległość od autobusu do peronów jest większa niż między stacjami pkm.
- 89 14
-
2018-04-23 07:23
(3)
Będą na swoich miejscach. Już pisałem, że to powinno nazywać się remont a nie przebudowa. A z nowych elementów to będzie kładka typu rondo wokół przystanku PKM. ;-)
- 14 2
-
2018-04-23 16:17
(2)
Przecież jeden jest na wiadukcie a drugi przy samych schodach...
- 3 0
-
2018-04-24 11:45
kolega by chciął nie przy schodach tylkoo nad torami lub pod :) :) (1)
- 0 0
-
2018-04-24 13:09
150m aż !
tak daleko mam łazić. Najlepiej niech pętle dobudują przy peronie
- 0 0
-
2018-04-23 19:38
proponuję jeszcze raz obejrzeć rysunki ... albo po prostu obejrzeć rysunki (1)
- 0 3
-
2018-04-24 01:13
O której godzinie pojawiły się "rysunki"?
Bo rano ich nie było..
- 3 0
-
2018-04-23 11:36
Przystanki powinny być na wiadukcie, tak żeby z autobusu/trolejbusu schodzić bezpośrednio na perony..
Mam jeszcze nadzieję, że wizualizacja z pierwszego zdjęcia (dołączana już rok temu do artykułów na ten temat) nie jest aktualna.. Bo jeśli nie to projekt nie dotyczy budowy węzła integracyjnego, rozbudowy sieci ścieżek rowerowych i buspasów.
Gdzie zlokalizowana ma być pętla autobusowo-trolejbusowa autor nie precyzuje.
Cały artykuł niedopracowany i pisany na zasadzie - nic nowego nie przekażemy, ale będziemy pierwsi..- 9 0
-
2018-04-23 11:35
No i gdzie ta pętla?
- 3 1
-
2018-04-23 07:10
A ile będzie kosztować potencjalnych użytkowników ów nowy parking? Tyle co obecny? (1)
- 5 0
-
2018-04-24 11:48
bedzie bardzo tani, ściany z krowich placków, stropy z bambusa. Pochylnie z bananów. Pasuje ci to ??
- 0 0
-
2018-04-23 06:12
Brak jakichkolwiek dat. (3)
Jak zawsze wizualizacje, koncepcje, plany co jeszcze. A te dwa miejsca parkingowe to pewnie im wyszły jak każde miejsce skurczyli o 1 mm.
- 79 3
-
2018-04-24 11:42
o 2mm betonie zakuty, Może jak cię ojciec robił to o 1mm miał za krótkiego i tak wyszło :) Po co piszesz takie głupoty ?
- 0 1
-
2018-04-23 08:38
ważne, że szczurek wybuduje pomnik.
- 7 0
-
2018-04-23 06:31
Dlaczego nie ma artykułów w Gdyni powstało...
Tylko wieczne obietnice.
- 17 2
-
2018-04-24 10:52
trochę to dziwne?
Dlaczego się nie mówi, że przeniosą tu zajezdnie spod Tesco. Tylko po co, pytanie?? Ktoś już kupił tam teren :) Dlaczego się nie mówi, że Wilekopolska zostanie podwyższona ? Stracą na tym okoliczni mieszkańcy tonąc w hałasie bo ekranów nie ma !! Drobiazgi , co? :)
- 3 0
-
2018-04-24 10:38
nie rozumiem po co mając nowe wizuallizacje dawać jeszcze starą?? Czy faktycznie społeczeństwo kretynieje ??
- 0 0
-
2018-04-24 10:26
szczurek i architekci do bani do lamusa
wyrzucic tych nieudolnych urzedasow !!! wiadomo że to miejsce sie blokuje w godinach szczytu w kierunku karwin powinno byc 4 pasy w tym miejscu na odcinku 1000 metrow aby rozladowac ten korek a tu madry szcurek i nieudolny architekt przerobili droge nic nie usprawniajac ! do d*py panowie jestescie nie udolni odwolac szczurka przy nastepnycvh wyborach
- 2 1
-
2018-04-23 06:01
(10)
Mnie interesuje kiedy a nie jak bedzie wygladac. Wizualizacji to ja sie juz naogladałem.
- 198 8
-
2018-04-24 09:50
Skoro ważne jest "kiedy", to powiedzmy że "teraz"! A skoro nieważne jest "jak" to niech będzie, że "wygląda jak wygląda".
- 0 0
-
2018-04-23 09:54
A jakie to ma znaczenie? (1)
Po wybudowaniu Trasy Kaszubskiej i tak będzie armagedon na Chwaszczyńskiej i Wielkopolskiej. Cały ruch z wiosek, który teraz jest trzymany przez rondo w Chwaszczynie albo szuka dróg alternatywnych będzie miał nieskrępowany dojazd aż do skrzyżowania z Nowowiczlińską. Te wizje w ogóle nie adresują tego problemu a jest wręcz przeciwnie.
- 16 0
-
2018-04-23 11:05
zgoda, ale nie mów nowomową korporacyjną
"Adresuje" się list, po polsku się odnosi do problemu.
- 7 0
-
2018-04-23 06:12
Kiedy, kiedy.... (1)
Weź mu daj jak nie mam.
- 10 3
-
2018-04-23 09:53
Ja tu jestem Kierownikiem ( czytaj:Szczurek) i proszę nie krzyczeć na naszego prawocnika!
- 7 2
-
2018-04-23 09:52
Święta racja!!
- 5 1
-
2018-04-23 09:43
ta budowa musi się rozciągnąć na kolejną kadencję.
- 12 1
-
2018-04-23 06:50
Też tak myślę, (1)
tę wizualizację oglądałem już 4lata temu. Zresztą na trojmiasto.pl
- 30 4
-
2018-04-23 07:17
I w dalszym ciągu to tylko remont istniejącego układu drogowego a nie przebudowa.
- 21 3
-
2018-04-23 06:29
Dokładne analizy muszą u szczurka potrwać.
- 12 2
-
2018-04-23 06:27
(13)
Przecież tam się nic nie zmieni. Wyjazdu że Strzelców w lewo nadal nie będzie. Z Sopockiej też niewiele lepiej. Będzie tylko pas do skrętu w prawo. Nic to nie zmieni. Światła są niepotrzebne ani na Parkowej ani na wyjeździe z Bernadowa.
- 97 15
-
2018-04-23 19:37
proponuję jeszcze raz obejrzeć rysunki ... albo po prostu obejrzeć rysunki (1)
- 0 1
-
2018-04-24 09:01
Rysunki się zmieniły. Znaczy dwa dodano co pokazuje poziom dziennikarstwa. Teraz cała dyskusja jest bez sensu.
- 0 0
-
2018-04-23 07:09
(8)
Słuszne uwagi i w temacie.Po zakończeniu inwestycji Hoss-y na ul Strzelców ruch do i z Gdyni będzie znaczny.Dlatego pas skrętu w lewo w kierunku centrum byłby celnym rozwiązaniem.Ponadto odcinek pomiędzy wjazdem z ul Sopockiej na ul. Wielkopolska kierunek ul.Strzelców powinien uwzględniać budowę dodatkowego krótkiego odcinka dla samochodów kierujących si e bezpośrednio w kierunku ul.Strzelców.
- 14 1
-
2018-04-23 14:38
Nowelizacja
Na przedstawionych dwóch dodatkowych wizualizacjach widać wyrażnie o co chodzi . I jest lewoskręt ze Strzelców w kierunku Centrum .Podobnie jak z kierunkiem jazdy na wprost przez skrzyżowanie w kierunku ul Sopockiej . To ma sens.Podobnie jak dodatkowy pas z kierunku Sopot w stronę ul Strzelców
- 4 0
-
2018-04-23 08:33
właśnie odwrotnie (2)
mieszkańcy wszystkich tych "prestiżowych inaczej" blokowisk przy Strzelców powinni wyjeżdżać do Wielkopolskiej w okolicach ul. Grażyny i CPNu zamiast idiotycznie przy Sopockiej robiąc bajzel.
Na skrzyżowaniu z sopocką powinni móc jechać wyłącznie w prawo + zakazać zawracania po skosie przez wszystkie pasy, albo zrobić im osobne światła.
Czyli jadący do obwodnicy: przez strzelców, jadący do zwycięstwa: przez grażynę.- 6 2
-
2018-04-23 09:26
Ktoś tu chyba płacze (1)
Że nie stać go na mieszkanie
- 2 10
-
2018-04-23 09:59
ktoś tu chyba racjonalizuje sobie dożywocie z kredytem
wzięty na kupienie "apartamentu" na orydnarnym blokowisku bez dojazdu, szkół, przychodni, czy restauracji.
Ale fikuśna nazwa osiedla po zagramanicznemu i stróż uchylający szlabanu od razu pozwalają poczuć się jak prezes kulczyk- 7 7
-
2018-04-23 07:20
(3)
Przecież jest tam pas prosto w ulicę Strzelców. Są dwa pasy, w lewo na Wielkopolską i prosto w Strzelców więc nie rozumiem.
- 5 1
-
2018-04-23 08:34
(2)
on ma chyba na myśli dodatkowy pas na wiadukcie do skrętu w lewo w strzelców
- 4 0
-
2018-04-23 09:02
(1)
Może ale to wymaga poszerzenia wiaduktu.
- 2 0
-
2018-04-23 09:41
Nie wymaga.Jezdnia z lewoskretem i pasem na wprost w kier.ul Strzelców znajduje się poza wiaduktem.Niestety wymagałoby zajęcia kilku metrów terenów zielonych.
- 4 1
-
2018-04-23 12:14
(1)
To spróbuj z Parkowej w górę Wielkopolskiej wyjechać... jest to najbardziej niebezpieczne skrzyżowanie w Gdyni - ciekawe ile osób pożegnało się już z tym światem bo jakiś kretyn zrobił światła tylko na przejściu dla pieszych....
- 8 1
-
2018-04-23 13:13
nie, no bez histerii
śmiertelnych ofiar tam nie było albo w ogóle, albo mało (co nie znaczy, że nie ma wypadków)
tak niestety wygląda mieszkanie na blokowiskach wybudowanych na pustkowiu i włączonych do istniejących dróg w ostatniej chwili, bez pomyślunku
poza tym nie ma konieczności wyjazdu bezpośrednio w lewo, można spokojnie śmignąć w prawo, nawrócić na światłach i nie ryzykować. Zajmie to max 2 minuty- 7 4
-
2018-04-23 14:52
Brawo Gdynia! (2)
Brawo! Widać jak prężnie rozwija się Gdynia. Na początku na pewno kierowcy będą musieli uzbroić się w cierpliwość podczas przebudowy skrzyżowania, ale później docenią płynność jazdy. Pomysł z buspasem oraz ścieżkami dla rowerów też super! Jest to zachęta, aby być bardziej eko i przesiąść się do transportu zbiorowego. 1926% poparcia!!! Brawo dla Pana Prezydenta i liczymy na pełne wsparcie w tym projekcie!
- 0 9
-
2018-04-24 08:45
Ty tak serio??? Jeśli tak to weź coś!!
- 0 0
-
2018-04-23 15:53
chyba siedzisz tylko w domu i nie wiesz co się dzieje na drogach
- 1 0
-
2018-04-24 06:06
przecież tam nie ma tyle miejsca na taką przebudowę...
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.