• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Tak będzie wyglądał Węzeł Karwiny

Michał Sielski
23 kwietnia 2018 (artykuł sprzed 6 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Nowy przelot przez arterię. Sprawdza się?
  • Węzeł Karwiny.
  • Tak ma wyglądać Węzeł Karwiny.
  • Tak ma wyglądać Węzeł Karwiny.

Projekt węzła integracyjnego na Karwinach jest już gotowy. Teraz dokumentację dokładnie analizują gdyńscy urzędnicy. Poznaliśmy szczegóły wyglądu splotu dróg, gdzie - przynajmniej w teorii - kierowcy mają zostawiać samochody i rowery, by przesiadać się na komunikację publiczną. Powstanie m.in. 3,5 km buspasów, pętla autobusowo-trolejbusowa, ok. 4,3 km nowych dróg rowerowych i parking na 412 samochodów.



Przesiądziesz się na komunikację, gdy będzie można wygodnie zaparkować auto na Karwinach?

Przetarg na budowę węzła integracyjnego na Karwinach powinien być ogłoszony jeszcze w tym roku. Inwestycja otrzymała bowiem 34 mln zł wsparcia unijnego, więc nie będzie problemów z jej finansowaniem.

Czytaj więcej: 34 mln zł na Węzeł Karwiny.

Dokumentacja, przygotowana przez firmę Transprojekt Gdański, jest już gotowa. Teraz przyglądają się jej urzędnicy z kolejnych wydziałów gdyńskiego magistratu. Na razie nic nie wskazuje na to, by były jakieś problemy, więc inwestycja niebawem powinna zostać przekazana do realizacji. Tymczasem my poznaliśmy szczegóły wyglądu nowego węzła przy przystanku PKM.

Parkingi dla rowerów, aut i motocykli



- Zakres inwestycji praktycznie się nie zmienił. Są jednak drobne korekty, choćby w postaci takiej, że zapis ok. 410 miejsc parkingowych został uściślony i Węzeł Karwiny będzie miał 412 miejsc parkingowych na trzech kondygnacjach - mówi Agata Grzegorczyk, rzecznik gdyńskiego Urzędu Miasta.
Miejsca parkingowe dla samochodów to jednak nie wszystko. 24 miejsca będą czekały na motocyklistów, a 112 na rowerzystów. 50 rowerów zmieści się w podziemnym parkingu, reszta będzie zostawiana na naziemnym. Będzie też niewielka strefa kiss&ride z trzema miejscami dla podwożących pasażerów. Parking ma mieć 3 kondygnacje (w tym 2 podziemne) o konstrukcji łamanej - z siedmioma poziomami.

Pętla autobusowo-trolejbusowa i buspasy



Zmieni się też całe otoczenie Węzła Karwiny. Zmieni się też całe otoczenie Węzła Karwiny.
Od podstaw powstanie też pętla autobusowo-trolejbusowa i właśnie ona ma być największym ułatwieniem dla gdynian. Powstaną bowiem dodatkowe buspasy, którymi dojadą do pętli pojazdy komunikacji publicznej. Gdzie?



Rozbudowa skrzyżowań



W ramach budowy Węzła Karwiny planuje się także przebudowę dwóch wiaduktów nad torami w ciągu ul. Wielkopolskiej, na wysokości skrzyżowania z ul. Strzelców i ul. Sopocką. Rozbudowana będzie też ul. Korzenna zobacz na mapie Gdyni na odcinku od ul. Wielkopolskiej do ul. Buraczanej. Dodatkowy pas nie tylko dla autobusów pojawi się na ul. Nowowiczlińskiej zobacz na mapie Gdyni (kierunek do centrum) na odcinku od Obwodnicy Trójmiasta do ul. Chwaszczyńskiej.

Ponadto przebudowane zostaną skrzyżowania ulic: Wielkopolskiej, Strzelców i Sopockiej zobacz na mapie Gdyni, a także Wielkopolskiej, Nowodworcowej i Korzennej zobacz na mapie Gdyni oraz skrzyżowania ulic: Wielkopolskiej, Racławickiej i Parkowej zobacz na mapie Gdyni. Będzie też rozbudowa ul. Sopockiej wraz z przebudową skrzyżowania ul. Sopockiej z ul. Wzgórze Bernadowo.

Nowe chodniki i drogi rowerowe



Inwestycja zakłada też budowę dróg rowerowych i chodników.

W sumie powstanie ok. 4,3 km nowych dróg rowerowych.

Więcej świateł na skrzyżowaniach



Będą ułatwienia dla pieszych i rowerzystów, a także dodatkowa sygnalizacja świetlna na części skrzyżowań. Będą ułatwienia dla pieszych i rowerzystów, a także dodatkowa sygnalizacja świetlna na części skrzyżowań.
Skrzyżowania zostaną włączone do systemu sterowania ruchem Tristar. Na części skrzyżowań pojawi się też dodatkowa sygnalizacja świetlna:

Opinie (292) 2 zablokowane

  • ?

    wezel Karwiny mial powstac przy wjezdzie na obwodnice i byc czescia Trasy Kaszubskiej! a tu taka zmiana???

    • 3 0

  • (3)

    Przecież to nie rozładunek korków.....ten węzeł powinna powstać przy Dąbrówce. Zaglosowalem na opcje "nic mnie nie przekona" bo korek w godzinach porannych jest właśnie do skrzyżowania z ulicą Sopocką.

    • 7 0

    • (1)

      A dlaczego są korki tylko do Sopockiej?

      • 0 0

      • Jak to dlaczego?

        Najpierw masz duży ruch spływający z obwodnicy i z chwaszczyna. W niego się włącza strumień z dużych sypialni: dąbrowy, wiczlina. Potem kolejne światła i z bocznych wjeżdża całe fikakowo (2 samochody na rodzinę to standard) i całe karwiny.
        Do tej pory nikt ze strumienia się nie wyłączył, chyba że ciężarówka z dostawą, która sama potrafi spowodować korek albo betonowóz - jak wyżej.
        Potem po drodze dochodzi jeszcze wielki kack (kolejna sypialnia) i strefa luksusu w kredycie - strzelców, bernadowo, te okolice. Dopiero wtedy ruch się rozdziela na sopocką (ci co do sopotu i do gdańska) i na zjazd w dół wielkopolską (ci co do centrum gdyni i rumi).

        Jak to ma się niby nie zatykać, jak wszyscy chcą na tę samą godzinę do pracy i każdy sam wiezie samochodem wyłącznie własny tyłek i powietrze?

        • 5 0

    • Rozładuje powinno być, auto korekta zadziałała......

      • 0 0

  • kolejne Bus pasy (1)

    Do czego te kolejne bus pasy. w żaden sposób nie udrażniają ruchu. zamiast zrobić 3 pasy ogólnodostępne to znowu głupoty wymyślają...

    • 2 3

    • oczywiście że udrażniają

      100 osób w autobusie jedzie szybko, a 100 osób w 100 osobówkach stoi w korku

      • 1 1

  • Wezel Karwiny

    Taki "mis'' na miare naszych mozliwosci

    • 11 0

  • Przecież to nic nie da!

    • 8 0

  • to raczej zakrawa na kpinę (cała PKM) z obecnym rozkładem jazdy, jeden wielki wałek (1)

    przy kolejnym artykule o PKM przypomnę w jaki sposób PKM można dostosować (bezkosztowo) do oczekiwań podróżnych:

    całość powinna być zorganizowana na zasadach:

    - PKM przede wszystkim to powinna byc linia GDA-GDY - z maksymalną częstotliwością, bo ma służyć dowożeniu osób do węzłów lokalnych
    - dlatego linie autobusowe czy trolejbusowe nie mogą dublować tej linii

    - w ten sposób PKM jest miastotwórcza (obsługuje istniejące i NOWE dzielnice), plus spełnia rolę szybkiej komunikacji z lotniskiem

    - linia regionalna powinna być zasadniczo traktowana jako autonomiczna i kończyć się na Osowej - która jest do tego dostosowana
    - to pozwala na dowolne ustawienie częstotliwości także na tej linii, a pasażerowie maja równy dostęp do GDA i GDY (po przesiadce)

    - dodatkowo PKM powinna jeździć w nocy - przynajmniej raz na 30 min lub co godzinę

    - ruch towarowy powinien być przeniesiony na noc - po to w porcie są bocznice, by składy były gotowe do odjazdu w nocy

    • 15 0

    • jak to jest ze z każdym nowym rozkładem częstotliwość kursów spada?

      • 2 0

  • A na Sopockiej nadal będzie korek

    .

    • 7 0

  • "W sumie powstanie ok. 4,3 km nowych dróg rowerowych" (4)

    Jakie drogi rowerowe?P Chodnik z dopuszczeniem ruchu rowerowego to nie droga dla rowerów. Ludzie o czym wy piszecie

    w d**** sobie wsadzcie taką infrastrukture rowerową

    • 7 2

    • Zrownowazony rozwoj na to mawiaja (2)

      Dla kierowców po 6 pasów każdy po 3.5m Piesi i rowerzysci niech sie meczą na wspólnym 2m chodniczku.

      • 3 1

      • Gdzie masz w Gdyni tyle pasów? (1)

        Słabe prowo.

        • 0 3

        • Z pasami do skretu wyjdzie nawet 8 pasów

          • 4 0

    • Szkoda zachodu

      Dla tych 3% wybierających akurat ten środek transportu.

      • 0 5

  • (1)

    Brawo Trójmiasto.pl - po 7 godzinach dodali dwie grafiki. To jak to w końcu ma wyglądać???

    • 4 2

    • :-/

      Nie oni dodali ale ja dodałem.

      • 2 0

  • Gdynia drogowa

    Krótko mówiąc , niewiele sie taam zmieni poza kosmetyka. No moze parking ale nie wróżę tej inwestycji zbyt wielkiego "obłożenia" przynajmniej do czasu az PKM nie podwoi liczby pociągów na tej trasie. Po co wiec wywalac te miliony podczas gdy np. jedyny wlasciwie wyjazd z centrum na obwodnice , ciagle jest wąskim gardłem?

    • 4 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane