- 1 Wypadek i blokada obwodnicy. W akcji LPR (225 opinii)
- 2 Co się wydarzyło na lotnisku z piątku na sobotę (162 opinie)
- 3 Napad na bank miał być żartem (131 opinii)
- 4 W majówkę ruszają linie sezonowe (42 opinie)
- 5 Rozporządzenie ws. zakazu wstępu do lasów (161 opinii)
- 6 2,5 roku więzienia dla rosyjskiego szpiega (99 opinii)
Windy jak bunkry na Armii Krajowej
Surowe konstrukcje nowych szybów windowych na przystankach tramwajowych Pohulanka i Odrzańska budzą kontrowersje wśród mieszkańców Chełmu, którzy nazywają je "bunkrami". Lekkie konstrukcje zastąpił bowiem zbrojony, gruby beton. I choć estetyka nowych wind może pozostawiać wiele do życzenia, zdaniem urzędników, urządzenia w takim wydaniu będą bardziej "wandaloodporne".
Tak jest chociażby ze słynącymi z awaryjności schodami w tunelu PKP Gdańsk Główny prowadzącymi na dworzec PKS. Kto tamtędy chodzi, ten wie, że często, przynajmniej jedne z nich są popsute i odgrodzone dyktą. Ostatni duży remont schodów odbył się we wrześniu 2019 roku.
Niespełna trzy lata temu pisaliśmy z kolei o tym, że windy notorycznie psują się na stacji SKM Orłowo.
Podobnie było z windami na przystankach tramwajowych Pohulanka i Odrzańska, które częściej były zepsute niż działały. Nie pomagały kolejne remonty, więc urzędnicy zdecydowali się na demontaż metalowo-szklanych konstrukcji.
Budowa nowych szybów windowych ruszyła niemal rok temu. Lekkie konstrukcje na przystankach Odrzańska i Pohulanka zastąpił zbrojony, gruby beton.
Dlaczego zdecydowano się na taką konstrukcję?
- Zmiana technologii, w jakiej wykonywane są windy na przystankach Odrzańska i Pohulanka została podjęta po analizie koncepcji, jaka została opracowana przed przystąpieniem do przetargu. Decyzję w tej sprawie podjął zarządca wind - Gdański Zarząd Dróg i Zieleni - wyjaśnia Aneta Niezgoda z Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska - Nowe windy będą trwalsze i lepiej przystosowane do obsługi pasażerów w tych miejscach. Nowa technologia ułatwi konserwację dźwigów. Ponadto ich konstrukcja będzie bardziej odporna na zmieniające się warunki atmosferyczne. Nie bez znaczenia będzie także większa odporność na akty wandalizmu.
"Nowe windy pod względem materiałowym mają wpisywać się w formę architektoniczną żelbetowej estakady drogowej [kładki]" - można było przeczytać w dokumentacji przetargowej.
Na etapie opracowywania projektu pojawiła się propozycja lekkich, szklanych konstrukcji, ale została odrzucona przez urzędników. Jeśli wierzyć wizualizacjom, po zakryciu surowego betonu okładziną, widok powinien być bardziej znośny. Przekonamy się o tym pod koniec kwietnia, kiedy to powinny zakończyć się wszystkie prace.
Opinie (181) 5 zablokowanych
-
2021-02-23 07:31
Jak naród tępy co niszczy wszystko to i kowadło trzeba pancerne robić
a może właśnie wcale nie robić?
- 16 0
-
2021-02-23 07:28
Sorry ale tacy właśnie jesteśmy
Jak coś nie jest z betonu albo przyspawane do podłoża to szybko znika albo przestaje działać...
- 19 1
-
2021-02-23 07:25
Beton, żywa reklama Gdańska.
- 11 8
-
2021-02-23 07:24
Oj skończą budowę tych wind to ładnie będzie.... Dajcie ludzie spokój...
- 5 5
-
2021-02-23 07:18
Rok czasu
Tyle budują 4 windy. Może czekają na 2122...
- 7 3
-
2021-02-23 07:17
Niemcy, beton mają we krwi .
Miłego dnia.
To ja życzę wam.
Rosjanin- 8 14
-
2021-02-23 07:16
Będzie dobrze a maruderom zawsze temat się znajdzie
- 10 9
-
2021-02-23 07:15
Tempo prac - jeden centymetr na tydzien.
Starych wind juz nie ma od 2018 r
- 11 3
-
2021-02-23 07:06
Windy
Znowu wywalą kasę na windy, a potem zabraknie na konserwacje i nie będą czynne!
- 58 19
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.