Windy jak bunkry na Armii Krajowej
Z nowych wind na przystankach Odrzańska (nz.) oraz Pohulanka skorzystamy w IV kw. br.
fot. Krzysztof Koprowski/Trojmiasto.pl
Po wielu miesiącach oczekiwań rozpoczęto remont, a właściwie budowę od podstaw nowych wind na przystankach Odrzańska i Pohulanka na Chełmie. Z tego powodu wprowadzono zwężenia jezdni i ograniczenia prędkości na al. Armii Krajowej (Trasie W-Z). Tymczasowa organizacja ruchu utrzymana zostanie do końca maja.
Jak oceniasz stan wind w przestrzeni publicznej Trójmiasta?
W przetargu oferty złożyły aż cztery firmy, z czego najkorzystniejsza oferta pochodziła od firmy TechWind z Banina - ok. 1,64 mln zł (najdroższa oferta ok. 3,67 mln zł).
Prace obejmą wszystkie dźwigi osobowe w obrębie przystanków tramwajowych Odrzańska (trzy urządzenia) oraz Pohulanka (dwa urządzenia). Powstały one wraz z budową trasy tramwajowej na Chełm, którą oddano do użytku w grudniu 2007 r.
Windy i usługi dźwigowe - baza firm z Trójmiasta i okolic
Windy na przystanku Pohulanka.
fot. Krzysztof Koprowski/Trojmiasto.pl
Utrudnienia w ruchu na wysokości przystanków Odrzańska
Obecnie prace budowlane koncentrują się na pierwszym przystanku oraz windzie, która prowadzi na kładkę na jego wysokości od strony Siedlec. Realizacja tego etapu robót będzie wiązała się z utrudnieniami dla kierowców.
- Od czwartku jezdnie w obu kierunkach Armii Krajowej zostały zawężone do dwóch pasów ruchu na odcinku ok. 50 m. Zamknięty został lewy skrajny pas jezdni. Z uwagi na prowadzone prace obowiązywać będzie ograniczenie prędkości do 50 km/h. Taka organizacja ruchu utrzyma się do końca maja - informuje Agnieszka Zakrzacka z Biura Komunikacji Społecznej Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska.
Zwężenie na Armii Krajowej w obu kierunkach do końca maja
Wizualizacja szybów windowych na przystanku Odrzańska.
mat. Diogenes Studio/dok. przetarg.
Żelbetowe szyby windowe zamiast przeszkleń
Nowe windy - zarówno w rejonie przystanku Odrzańska, jak i Pohulanka - będą posiadały szyby windowe o konstrukcji żelbetowej z niewielką liczbą przeszkleń, co ma ograniczyć skalę dewastacji i jednocześnie "pod względem materiałowym wpisywać się w formę architektoniczną żelbetowej estakady drogowej [kładki]".
Na etapie dokumentacji brano również pod uwagę wariant realizacji szybów niemal w całości przeszklonych, które jednak nie zyskały akceptacji urzędników.
Planowany termin zakończenia prac na obu przystankach to IV kwartał br.
Rozkład jazdy tramwajów i autobusów w Gdańsku