• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Windy na SKM bez awarii? Kolejarze szukają profesjonalnego serwisu dźwigów

Krzysztof Koprowski
17 stycznia 2024, godz. 11:00 
Opinie (62)
Jednym z obowiązków wykonawcy będzie zamieszczenie informacji o wyłączeniu windy do momentu jej naprawy. Jednym z obowiązków wykonawcy będzie zamieszczenie informacji o wyłączeniu windy do momentu jej naprawy.

Szybka Kolej Miejska zamierza wdrożyć profesjonalny serwis wszystkich wind na przystankach. Zewnętrzny podmiot będzie dbał o przeglądy, bieżące utrzymanie, a także - w razie potrzeby - uwalniał pasażerów z kabin. Ta ostatnia czynność pod względem czasu dojazdu jest jednym z kryteriów wyboru wykonawcy.



Czy zdarzyło ci się trafić na niesprawną windę w przestrzeni miejskiej?

Postępowaniem przetargowym objętych jest łącznie 20 dźwigów na przystankach pomiędzy Gdańskiem Śródmieście a Rumią Janowo.

Należy przy tym podkreślić, że postępowaniem są objęte wyłącznie urządzenia znajdujące się w zarządzie spółki SKM Trójmiasto, a więc najczęściej są to dźwigi prowadzące wyłącznie na perony podmiejskiej kolejki.

Wykonawca wyłoniony w przetargu zobowiązany będzie do m.in.:
  • bieżącego utrzymania urządzeń w odpowiednim stanie technicznym i wizualnym,
  • dokonywania regularnych przeglądów i niezbędnych napraw eksploatacyjnych,
  • wymiany zniszczonych elementów oświetlenia, przycisków, mechanizmów, zamków itp.

Rozkłady komunikacji miejskiej w Trójmieście



Windy objęte postępowaniem przetargowym. Windy objęte postępowaniem przetargowym.

10 minut na przyjęcie zgłoszenia o awarii



Z punktu widzenia pasażerów najważniejszym elementem umowy jest obowiązek przyjęcia zgłoszenia o awarii i jak najszybszego przyjazdu na miejsce zdarzenia celem uwolnienia z kabiny.

Na odbiór telefonu lub zgłoszenia przez odpowiednią funkcję w windzie przewidziano maksymalnie 10 minut i 5 prób połączenia w tym okresie. W razie udokumentowanego braku reakcji nakładana będzie każdorazowo kara w wysokości 500 zł brutto.


Zapisy przetargu obligują wykonawcę do regularnych przeglądów technicznych oraz sprzątania wind. Zapisy przetargu obligują wykonawcę do regularnych przeglądów technicznych oraz sprzątania wind.

Im szybsza reakcja na zgłoszenie, tym lepsza oferta



Dojazd na miejsce zdarzenia, gdy zachodzi potrzeba uwolnienia pasażerów lub podjęcia działań "w przypadku wystąpienia awarii lub zagrożenia bezpieczeństwa", musi odbyć się w ciągu maksymalnie 60 minut od przyjęcia zgłoszenia.

Niewykluczone jednak, że termin ten ulegnie skróceniu, bowiem jest to jedno z kryteriów oceny ofert w przetargu:
  • podjęcie czynności poniżej 40 minut przekłada się na dodatkowe 4 punkty w ocenie oferty,
  • podjęcie czynności w czasie 41-50 minut - 2 punkty,
  • podjęcie czynności w czasie 51-60 minut - 0 punktów,
  • podjęcie czynności w czasie powyżej 60 minut - oferta ulega odrzuceniu.

Niewywiązanie się z deklarowanego czasu reakcji wiąże się każdorazowo z nałożeniem kary na wykonawcę w wysokości 200 zł brutto za każde rozpoczęte 10 minut po terminie umownym.

Windy zamiast platform na peronach PKP PLK w Orłowie Windy zamiast platform na peronach PKP PLK w Orłowie

Umowa z wykonawcą na ponad trzy lata



Kryterium czasu dojazdu na zgłoszenie decyduje o wyborze najlepszej oferty w 6 proc. Pozostałe 94 proc. w ocenie złożonych ofert to kryterium najniższej ceny.

Umowa na świadczenie usług ze zwycięzcą przetargu zostanie podpisana na okres od 1 marca 2024 r. do 30 czerwca 2027 r.

Quiz Kolejowe Trójmiasto Średni wynik 68%

Kolejowe Trójmiasto

Rozpocznij quiz

Miejsca

Opinie wybrane

Wszystkie opinie (62)

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane