- 1 Pozostałości baterii mającej bronić portu (33 opinie)
- 2 Odnaleziono ciało zaginionego nurka (127 opinii)
- 3 PKP chce oddać Gdyni tunel. Szansa na zmiany w centrum (23 opinie)
- 4 Lasy w Gdyni bez ludzi. "Chronimy dziki" (341 opinii)
- 5 Neptun jak nowy. Zobacz, jak go myto (82 opinie)
- 6 Tak organizowano Rajd Monte Carlo w Gdańsku (23 opinie)
Windy na SKM bez awarii? Kolejarze szukają profesjonalnego serwisu dźwigów
Szybka Kolej Miejska zamierza wdrożyć profesjonalny serwis wszystkich wind na przystankach. Zewnętrzny podmiot będzie dbał o przeglądy, bieżące utrzymanie, a także - w razie potrzeby - uwalniał pasażerów z kabin. Ta ostatnia czynność pod względem czasu dojazdu jest jednym z kryteriów wyboru wykonawcy.
Należy przy tym podkreślić, że postępowaniem są objęte wyłącznie urządzenia znajdujące się w zarządzie spółki SKM Trójmiasto, a więc najczęściej są to dźwigi prowadzące wyłącznie na perony podmiejskiej kolejki.
Wykonawca wyłoniony w przetargu zobowiązany będzie do m.in.:
- bieżącego utrzymania urządzeń w odpowiednim stanie technicznym i wizualnym,
- dokonywania regularnych przeglądów i niezbędnych napraw eksploatacyjnych,
- wymiany zniszczonych elementów oświetlenia, przycisków, mechanizmów, zamków itp.
Rozkłady komunikacji miejskiej w Trójmieście
10 minut na przyjęcie zgłoszenia o awarii
Z punktu widzenia pasażerów najważniejszym elementem umowy jest obowiązek przyjęcia zgłoszenia o awarii i jak najszybszego przyjazdu na miejsce zdarzenia celem uwolnienia z kabiny.
Na odbiór telefonu lub zgłoszenia przez odpowiednią funkcję w windzie przewidziano maksymalnie 10 minut i 5 prób połączenia w tym okresie. W razie udokumentowanego braku reakcji nakładana będzie każdorazowo kara w wysokości 500 zł brutto.
Im szybsza reakcja na zgłoszenie, tym lepsza oferta
Dojazd na miejsce zdarzenia, gdy zachodzi potrzeba uwolnienia pasażerów lub podjęcia działań "w przypadku wystąpienia awarii lub zagrożenia bezpieczeństwa", musi odbyć się w ciągu maksymalnie 60 minut od przyjęcia zgłoszenia.
Niewykluczone jednak, że termin ten ulegnie skróceniu, bowiem jest to jedno z kryteriów oceny ofert w przetargu:
- podjęcie czynności poniżej 40 minut przekłada się na dodatkowe 4 punkty w ocenie oferty,
- podjęcie czynności w czasie 41-50 minut - 2 punkty,
- podjęcie czynności w czasie 51-60 minut - 0 punktów,
- podjęcie czynności w czasie powyżej 60 minut - oferta ulega odrzuceniu.
Niewywiązanie się z deklarowanego czasu reakcji wiąże się każdorazowo z nałożeniem kary na wykonawcę w wysokości 200 zł brutto za każde rozpoczęte 10 minut po terminie umownym.
Windy zamiast platform na peronach PKP PLK w Orłowie
Umowa z wykonawcą na ponad trzy lata
Kryterium czasu dojazdu na zgłoszenie decyduje o wyborze najlepszej oferty w 6 proc. Pozostałe 94 proc. w ocenie złożonych ofert to kryterium najniższej ceny.
Umowa na świadczenie usług ze zwycięzcą przetargu zostanie podpisana na okres od 1 marca 2024 r. do 30 czerwca 2027 r.
Kolejowe Trójmiasto
Rozpocznij quizMiejsca
Opinie wybrane
-
2024-01-17 15:49
serio nie można zrobić przejść przez tor jak na Zaspie? (3)
tam istnieje takie przejście naziemne i nikt nie musi włazić po schodach
- 6 9
-
2024-01-18 11:07
windy
niestety nie wszędzie jest to możliwe
- 0 0
-
2024-01-17 17:44
Powino zostać zlikwidowane
- 2 1
-
2024-01-17 17:31
W redzie też jest takie przejście samobójców.
- 6 1
-
2024-01-17 20:45
Rekompensata (2)
Jeśli SKM ma takie wymagania w stosunku do firm serwisujacych to ja jako pasażer za każde rozpoczęte 10minut opóźnienia powinnam dostawać (nie będę taka chytra) 2zł. Ja też kupując bilet i jadąc np do pracy (za którą pracodawca mi nie zapłaci jeśli nie dojadę na czas) powinnam mieć rekompensatę. SKM ma takie opóźnienia i nikt z tym nic nie robi.
- 25 0
-
2024-01-18 09:14
Dokładnie. SKM w Rumi jest codziennie spóźniona. Nie interesuje mnie to, czy "nadrobi" to niby gdzieś tam w Gdańsku. Ja jadę do Gdyni / Sopotu i jest spóźniona. Wychodze sporo szybciej, to nie przyjedzie.
- 0 0
-
2024-01-18 06:38
i to mi się podoba. Partacze mają wymagania do innych firm a sami nie trzymają terminów i robią co chcą. Jak by oddawali koszty za opóźnienia =- 30 minut to zaraz by wszystko było punktualne.
- 1 0
-
2024-01-17 16:35
windy (2)
jestem osobą niepełnosprawna. Dopóki nie dotknęła mnie choroba nie znałam bólu z tym związanego. Korzystam z wind. Uważam że windy powinny być codziennie minimum dwa razy przeglądane, sprzatane. Usuwane smieci z miejsca gdzie przesuwaja się drzwi. Nie wiecie co to dla osoby mocno chorej oznacza brak windy, po przejciu kilkudziesieciu stopni
jestem osobą niepełnosprawna. Dopóki nie dotknęła mnie choroba nie znałam bólu z tym związanego. Korzystam z wind. Uważam że windy powinny być codziennie minimum dwa razy przeglądane, sprzatane. Usuwane smieci z miejsca gdzie przesuwaja się drzwi. Nie wiecie co to dla osoby mocno chorej oznacza brak windy, po przejciu kilkudziesieciu stopni pieszo. Nie raz mam łzy w oczach a przemieszczać się muszę. Jak winda jest to ma działać, mamy 21 wiek. Windy w miejscach publicznych to priorytet. Dlaczego jest ich tak mało
- 20 3
-
2024-01-18 09:30
A kto za to zapłaci?
- 2 2
-
2024-01-18 00:10
Zgadza się
Co ciekawe w wielu stacjach w Niemczech po prostu nie ma wind. Kazdy wie ktore to sa i pod to organizuje transport. Nie na kazdej stacji musi byc winda, ale jesli jest to zawsze musi dzialac
- 2 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.