- 1 Masz interes? Zostaw kartkę (42 opinie)
- 2 Całe Trójmiasto w strefie zakażenia ASF (255 opinii)
- 3 Reforma ortografii wymusi zmiany w miastach (124 opinie)
- 4 Od soboty spore utrudnienia na A1 (56 opinii)
- 5 Lody Miś były serwowane na ruinach zamku (80 opinii)
- 6 Wojsko oferuje 6 tys. zł za wspólne wakacje (331 opinii)
Wiosna na budowie linii tramwajowej na Morenę
Postęp prac na budowie linii tramwajowej na Morenę.
Zwiedziliśmy budowę 3,6-kilometrowej linii tramwajowej z Siedlec na Morenę w Gdańsku. Wykonawca wartej 116 mln zł inwestycji korzysta z wiosennej aury.
Początek prac przy budowie linii tramwajowej.
Na budowie trwa usuwanie kolizji, przebudowywane jest uzbrojenie podziemne. Układane jest odwodnienie i podbudowa przyszłego torowiska. Ponadto toczą się roboty związane z przełożeniem koryta Potoku Siedleckiego. Oprócz tego trwa też wbijanie ścianek muru oporowego po wschodniej stronie ul. Nowolipie. Z tego powodu na początku marca zmieniono przejazd tą ulicą.
Remontowana jest podbudowa ul. Rakoczego na odcinkach: od istniejącej estakady do "Lidla" - strona wschodnia, od skrzyżowania z ul. Bulońską do skrzyżowania z ul. Wyrobka.
W kwietniu planowana jest zmiana organizacji ruchu na ul. Rakoczego na odcinku od ul. Bulońskiej do przystanku PKM Brętowo . Zmiana polegać będzie na przeniesieniu ruchu z jezdni prawej (aktualnie) na lewą. Pozwoli to usprawnić ruch na tym odcinku oraz umożliwi przejazd przez tymczasowe rondo Bulońska.
Nowa linia z Siedlec na Morenę przebiegać będzie od pętli Siedlce, wzdłuż ul. Kartuskiej przez ul. Nowolipie, ul. Rakoczego aż do przystanku PKM Brętowo, na którym pasażerowie będą mogli wsiadać do kolejki w kierunku lotniska lub Wrzeszcza. W późniejszym etapie budowa linii tramwajowej obejmie także odgałęzienie od ul. Rakoczego do ul. Bulońskiej (rejon ul. Myśliwskiej).
Inwestycja przewiduje przebudowę istniejącej pętli tramwajowej Siedlce na kolejny już w Gdańsku węzeł przesiadkowy tramwaj-autobus.
Z kolei ostatni przystanek w kierunku Niedźwiednika - PKM Brętowo - będzie stanowić nietypowe zwieńczenie trasy w postaci torów odstawczych. Po dojechaniu do nich motorniczy przejdzie do drugiej kabiny na przeciwległym końcu tramwaju i wróci na główny tor w kierunku Siedlec.
Tuż przed przystankiem powstanie estakada, która poprowadzi tramwaje nad jezdnią ul. Rakoczego w kierunku Niedźwiednika i pozwoli im podjechać pod sam przystanek PKM Brętowo.
Nowością będzie też utworzenie wspólnego przystanku tramwajowo-autobusowego Warneńska. Z jednej platformy korzystać będą zarówno autobusy poruszające się po specjalnie przygotowanym torowisku, jak i tramwaje. Ułatwi to przesiadkę pomiędzy tymi środkami transportu.
Planowany termin zakończenia budowy nowej linii tramwajowej to 30 września 2015 r. W tym czasie powinny już kursować składy pociągów PKM.
Miejsca
Opinie (89) 3 zablokowane
-
2014-03-20 23:08
A na co komu te tramwaje
zimno , dlugo , co chwila sie psuja , wypadaja z szyn i stoja . To juz lepiej autobusem
- 4 13
-
2014-03-20 19:02
(2)
i po co ta budowa linii tramwajowych? jakby mało autobusów jeździło przez morenę. niech się lepiej wezmą za porządne remonty dróg a nie wciskanie tramwajów na siłę.
- 10 19
-
2014-03-20 20:59
tak samo mysle!! (1)
Pozdro!
- 4 6
-
2014-03-20 21:06
i żeby nie było mieszkam na morenie, przy ul. Piekarniczej i muszę zasuwać 12-15min na autobus przy carrefourze ale i tak uważam, że tramwaje tutaj to nieporozumienie :)
- 5 6
-
2014-03-20 20:09
Z kolei ostatni przystanek w kierunku Niedźwiednika - PKM Brętowo - będzie stanowić nietypowe zwieńczenie trasy w postaci torów odstawczych. Po dojechaniu do nich motorniczy przejdzie do drugiej kabiny na przeciwległym końcu tramwaju i wróci na główny tor w kierunku Siedlec.
Dlaczego zastosowano takie protetyczne, mało perspektywiczne rozwiązanie :(? To samo z brakiem łuku w relacji Siedlce - Migowo na węźle integracyjnym "Siedlce" :(.- 1 7
-
2014-03-20 16:51
fajnie (2)
Tak jak często mnie nasza szanownie panująca władza wkurza, tak tutaj uważam że tramwaje w Gdańsku to ogromny plus. Świetnie że będzie teraz też dojazd na morenę, dla wielu mieszkańców to ogromne ułatwienie będzie w codziennej komunikacji. Szybko, wygodnie, przyjemnie. Dużo lepiej niż autobusami. Tak trzymać.
- 46 6
-
2014-03-20 19:27
Szybko? Tramwaj? Na kartuskiej jadąc rowerem za każdym razem wyprzedzam tramwaj i aż do skrętu w 3 maja już go nie widzę.
- 4 3
-
2014-03-20 17:01
Tylko,gdy tramwaj z jakiegoś powodu nie jedzie, a zdarza się to dosyć często to niestety nie ma czym dojechać do celu.
Widać to dokładnie przy dzisiejszym wypadku na Witosa.samochody jechały bez problemu,a tramwaj pewnie stał kilkadziesiąt minut.- 1 15
-
2014-03-20 17:09
czy tylko mi (2)
ten jazz duo kojarzy sie z fiatem multipla?
- 53 1
-
2014-03-20 18:50
Kiosk
Swingi które nazywam biedronkami są super, zgrabne, seksowne, nowoczesne, a to...... Jeżdżący pokraczny kiosk :(
- 4 2
-
2014-03-20 18:39
Wygląda, jakby nie był specjalnie zadowolony z faktu tyrania pod górkę.
- 11 1
-
2014-03-20 17:42
juz nie moge sie doczekac, aż pojade z petli lostowice do przystanku brętowo, oczywiscie przez centrum (2)
- 6 5
-
2014-03-20 18:01
zapewne chodzi Ci o Łostowice Świętokrzyska, a dlaczego przez centrum??
Jeżdżą tam 162, 262, 175 i bezie możliwość przesiadki.- 3 0
-
2014-03-20 17:51
a gdzie jest pętla Łostowice??
- 1 2
-
2014-03-20 18:01
świetna inwestycja. przy okazji można zobaczyć ile jest przy niej pracy (instalacje podziemne)
oraz to jak za komuny budowano drogi czyli 5 cm asfaltu lane na żwir a po latach dziury, fałdy i pagórki:)
- 4 9
-
2014-03-20 17:41
Made in Poland
- 3 2
-
2014-03-20 16:19
wykonawca na pewno poprosi o przedłużenie kontraktu (1)
z uwagi na długą i ciężką zimę
- 19 73
-
2014-03-20 16:22
i równie długą wiosnę
- 6 3
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.