• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Wiosną ruszy budowa przejścia naziemnego między LOT-em a Forum Gdańsk

Szymon Zięba
7 kwietnia 2021 (artykuł sprzed 3 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Zatoka autobusowa przy Bramie Wyżynnej do remontu
Wiosną ruszy budowa przejścia naziemnego, które połączy Bramę Wyżynną i Forum Gdańsk. Naprawiona zostanie także jezdnia. Wiosną ruszy budowa przejścia naziemnego, które połączy Bramę Wyżynną i Forum Gdańsk. Naprawiona zostanie także jezdnia.

Trzy firmy są zainteresowane budową przejścia naziemnego dla pieszych na wysokości Bramy WyżynnejMapka. W ramach inwestycji powstanie również przejazd rowerowy przez ul. Wały JagiellońskieMapka oraz zmodernizowana zostanie nawierzchnia ulic. Wszystkie złożone oferty mieszczą się w budżecie wynoszącym ok. 6,3 mln zł. Jeżeli wszystko pójdzie zgodnie z planem, prace ruszą na wiosnę i skończą się na przełomie roku.



Przejście naziemne przy Bramie Wyżynnej:

Inwestycję podzielono na dwa etapy. Szacowany koszt budowy przejścia dla pieszych określono na ok. 1,7 mln zł. Na remont Wałów Jagiellońskich oraz przebudowę nawrotki na wysokości NBP urzędnicy chcą przeznaczyć ponad 4,6 mln zł. W środę, 7.04.2021 r., otworzono oferty zainteresowanych wykonaniem inwestycji firm:

  • Eurovia Polska SA - łącznie 5 772 374,77 zł (1 911 256,83 zł - przejście naziemne; 3 861 117,94 zł - poprawa stanu technicznego ul. Wały Jagiellońskie);
  • Firma Budowlano-Drogowa MTM SA - łącznie 5 849 860,00 zł (1 980 300
    zł - przejście naziemne; 3 869 560 zł - poprawa stanu technicznego ul. Wały Jagiellońskie);
  • WPRD GRAVEL sp. z o.o. - łącznie 5 999 968,70 zł (2 099 031,19
    zł - przejście naziemne; 3 900 937,51 zł - poprawa stanu technicznego ul. Wały Jagiellońskie).

Siedem miesięcy prac



Wszystkie złożone oferty mieszczą się w łącznej sumie finansowych oczekiwań miasta. Są one obecnie analizowane, najpewniej jednak uda się wyłonić zwycięzcę przetargu, który zajmie się inwestycją.

- Jeśli procedury przebiegać będą zgodnie z zakładanym harmonogramem, prace ruszą w II kw. i potrwają 7 miesięcy od daty podpisania umowy - zapowiada Aneta Niezgoda z Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska.

Ukłon w stronę pieszych



Przypomnijmy, nowe przejście sterowane będzie sygnalizacją świetlną. Aby ułatwić dostęp do przejścia, przebudowane zostaną także przystanki tramwajowe, kosztem zwężenia jezdni w bezpośrednim ich sąsiedztwie. Wykonane zostaną również chodniki w okolicy przejścia, a także przebudowana będzie zatoka autobusowa od strony Forum Gdańsk.

Na inwestycji zyskają zwłaszcza piesi, którzy będą mieli łatwiejszy dostęp do przystanków tramwajowych bez konieczności schodzenia pod ziemię.

Modernizacja Wałów Jagiellońskich i "zawrotki"



Zakres modernizacji ulic w ramach budowy przejścia dla pieszych. Zakres modernizacji ulic w ramach budowy przejścia dla pieszych.
Miasto nie zapomina jednak o kierowcach. W ramach przebudowy planowana jest także modernizacja nawierzchni jezdni Wałów Jagiellońskich (jezdnia w kierunku Warszawy) na odcinku od ul. Okopowej. To kontynuacja prac realizowanych w ramach budowy wiaduktu Biskupia Górka do okolic skrzyżowania z Huciskiem.

Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska chce także, by na jezdni w kierunku Gdyni przebudowany został (umożliwiający "zawrotkę") pas do skrętu w lewo znajdujący się na wysokości gmachu Narodowego Banku Polskiego.

Opinie (642) ponad 20 zablokowanych

  • Chyba

    wlodarzy Gdańska straszy.Który z nich weźmie odpowiedzialność,za życie tych palantów,którzy nie patrząc na światła będą biegć do tramwaju?Już i bez przejścia nie ma dnia, by jakiś kretyn nie przebiegał górą.

    • 0 0

  • Po kiego grzyba?

    Tam jest przecież tunel, który powstał właśnie po to, żeby nie trzeba było budować przejścia naziemnego. Aa i nie zapominajmy, że tam jest też przejście naziemne kilka kroków dalej.

    • 1 0

  • Idi*ci

    Brawo,
    Dobry pomysł na zakorkowanie miasta!!

    • 1 0

  • Do.......

    To jest pomysł z braku pomysłu na windy, hehe

    • 0 0

  • nonsens

    Przejście dla pieszych nie ma w tym miejscu żadnego uzasadnienia. Wybudowano wejście do galerii Forum na poziomie przejścia podziemnego i teraz po przejściu ulicy i tak trzeba będzie zejść piętro niżej. Pieniądze wyrzucone w błoto: 1,9mln z naszych podatków.

    • 0 0

  • Wy najpierw róbcie ten sondaż

    a potem miasto na jego podstawie niech podejmuje decyzje tak jak w tym przypadku 68 % jest na - nie i sprawa jest jasna i oczywista a tak w ogóle to nie widzę w tym miejscu jakiejś jedności Starego Miasta z Galerią tabunów ludzi tam nigdy nie będzie turyści pójdą na jedną stronę z tramwaju miejscowi do galerii w drugą nie widzę związku i już niech miasto przestanie dokładać przejścia i kolejne światła bo staniemy w miejscu !!! a nie w tym rzecz !!!

    • 1 0

  • Pozorna poprawa

    Sprawny ruchowo pieszy czekając na sygnał zielony więcej straci czasu niż przemieszczając się przez przejście podziemne. Przy tak dużym ruchu samochodowym wprowadzenie możliwości przechodzenia na żądanie lub priorytetu dla pieszych i rowerzystów nie jest możliwe i skuteczne. Poza tym detekcja ruchu pieszego/rowerowego jest zakazana w mieście od niedawna, bo utrudnia ruch pieszym. Zyskają na pewno rowerzyści, bo unikną schodów. Piesi ponadto będą zmuszeni "przeciskać" się między krawędzią jezdni a murkiem schodów zejścia z peronów. Poza tym kiedy będzie wjeżdżał tramwaj na peron mogą zdarzyć się próby wbiegania na jezdnię przy świetle czerwonym, co pogorszy bezpieczeństwo w tym miejscu. Pomysł wybitnie "polityczny" grupki nawiedzonych radnych.

    • 0 0

  • Przejścia

    Może tunele to przeżytek, ale zwężenie głównej arterii miasta to głupota. Za miast przebudowywać przejścia może powinno się drogi alternatywne dla pojazdów np. tunel łączący Nową Wałową z Elbląską. Utrudnień z trasy Warszawskiej coraz więcej a możliwości minięcia centrum w sumie brak. Teraz w czasie Jarmarku korki do 19 stoją, po przewężeniach jezdni i budowach przejść naziemnych. Fakt ułatwiają życie, ale może trzeba w pierwszej kolejności robudować obwodnice i inne możliwości ominięcia centrum, a nie coraz więcej przewężeń (tymbardziej że wszędzie osiedla się rozbudowują nawet w centrum).

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane