• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Wiosna z tańcem - warsztaty z Joanną Czajkowską

22 kwietnia 2011 (artykuł sprzed 13 lat) 

Sopocka Scena Off de BICZ zaprasza na warsztaty z techniki tańca współczesnego i metod pracy w teatrze tańca, prowadzone przez tancerkę i choreografkę Sopockiego Teatru Tańca - Joannę Czajkowską.



Joanna Czajkowska Joanna Czajkowska
Zajęcia odbywać się będą we wtorki i czwartki od 17:00 do 19.00 w sali prób Sopockiej Sceny Off de BICZ, adres: al.Mamuszki 2, Teatr Na Plaży:

Pierwsze spotkanie 5 maja 2011, godz. 17-19.

Warsztat prowadzony przez Joannę Czajkowską - jest wypadkową jej wieloletnich doświadczeń z zakresu tańca i teatru, który stanowi spójną całość. Podzielony na zajęcia obejmujące technikę tańca współczesnego, improwizację, kompozycję, podstawowe zadania aktorskie i elementy dodatkowe, takie jak relaksacja, czy stretching, realizowany będzie na poziomie dostosowanym do możliwości grupy.

Zapraszamy osoby zajmujące się tańcem współczesnym, ale także pozostałych chętnych uprawiających inne formy tańca, czy szeroko pojętego ruchu.

Mile widziane będą także osoby z doświadczeniem teatralnym.
Koszt: 200 zł za m-c. (16 godz. zajęć)
Ilość uczestników: ograniczona.

Więcej informacji na stronie:
www.sopotdancetheatre.com
sopot.dance.theatre@gmail.com

ZAPISY poprzez tel. kontaktowy: 504 302 409

Szczegółowy program zajęć:
Technika tańca współczesnego:
koordynacja ciała
pamięć ruchowa
jakości i kierunki ruchu
orientacja ciała w przestrzeni
podstawowa artykulacja rąk i nóg (pozycje)
praca z podłogą połączone z rozciągnięciem mięśni i rozluźnieniem ciała przy wykorzystaniu jak najmniejszej energii
centrum ciała oraz ruch odśrodkowy i dośrodkowy
ekonomiczne wykorzystanie ciężaru ciała, a także swingu i  rotacji bioder
podstawowa zasada contraction-release (skurczenie, zgrupowanie mięśni i ich wydłużenie, rozluźnienie)
znajdowanie innych połączeń i zależności w ciele: głowa - kość ogonowa, pięta - kości pośladkowe, izolacje, inicjacja i przebieg ruchu, zależności między stawami i inne
rola oddechu
poszukiwanie naturalnego, organicznego ruchu z uwzględnieniem prawidłowego ustawienia ciała (alignment)
obroty, skoki, umiejętne upadanie
utanecznienie - kombinacje taneczne
umiejętność prawidłowego streatchingu czyli rozciągania mięśni i całego ciała

Improwizacja:
wolna (bez tematu) solowa
tematyczna, strukturalna solowa oraz w mniejszych i większych grupach
podstawy improwizacji kontaktowej: praca w parach, z impulsem inicjującym ruch z dowolnej części ciała, podstawowe partnerowania: umiejętne podnoszenia bez zbędnego wysiłku poprzez znajdowanie wspólnego impulsu i prawidłową technikę trzymania partnera, mechanikę ruchu a także operowanie ciężarem ciała, wykorzystanie spiral, energii i bezwładności ruchu.
improwizacja jako prezentacja sceniczna, która się stwarza na oczach widza

Kompozycja:
kształt ciała i jego znaczenie
tempo i energia
kierunki i poziomy ruchu
ustawienia tancerzy i ruchu w przestrzeni
kanon, synchron, asynchron w ruchu i ich znaczenie
klasyczne i poza klasyczne widzenie przestrzeni scenicznej
istota wzroku w ruchu, a także jego znaczenie sceniczne i przestrzenne
zapoznanie uczestników z teorią ruchu Rudolfa Labana.

Podstawowe zadania aktorskie - aktor w teatrze tańca
studiowanie relacji między uczuciem a ruchową ekspresją (praca nad świadomą sprawnością ekspresyjną aktora)
praca nad czasoprzestrzennymi relacjami w ruchu aktora, dyscypliną i samokontrolą sceniczną
słowo w teatrze tańca (jeśli tak to dlaczego?)
budowanie postaci i sytuacji w oparciu o zadany temat: muzyczny, literacki, wizualny, werbalny.
realizacja zadanych tematów: kreacja określonej postaci i jej późniejsza analiza
samodzielne budowanie etiud.

Informacja o pedagogu:
Joanna Czajkowska: tancerka, choreograf, pedagog tańca; członek Sekcji Tańca i Baletu ZASP, a także FIA - The International Federation of Actors oraz EON - The European Network of Independent Theatre Makers; absolwentka Instytutu Pedagogiki Uniwersytetu Gdańskiego i Kwalifikacyjnego Kursu Instruktorów Tańca Współczesnego przy SAK w Gdańsku, zdobyła dyplom artysty - tancerza, przyznawany przez Związek Artystów Scen Polskich honorowany przez Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego. W 2005, 2009 i 2010 otrzymała Stypendium dla Twórców Kultury Marszałka Województwa Pomorskiego. Wcześniej związana z Teatrem Patrz Mi Na Usta i Gdańskim Teatrem Tańca.

Jako choreograf i niezależny twórca debiutowała w 1997 roku, a w 1998 rozpoczęła artystyczną współpracę z Jackiem Krawczykiem, co stało się początkiem istnienia Sopockiego Teatru Tańca (do marca 2010 działającego pod nazwą Teatr Okazjonalny). Tańczyła na scenach teatralnych w całym kraju m.in.: w Gdańsku, Warszawie, Krakowie, Poznaniu, Lublinie, Szczecinie, Wrocławiu i za granicą: Litwa, Czechy, Rosja, Islandia, Portugalia, Niemcy, Rumunia, Szwecja, Luksemburg, Estonia, Francja, Mołdawia, Bułgaria, Argentyna, Indonezja, Włochy, Hiszpania. Jest twórcą i współtwórcą choreografii do około 30 spektakli STT, a także do licznych innych spektakli i projektów: m.in. "Fabryka Papieru", "Solidarność 80", "Goldwasser od Gdańszczan" itp. W 2008 roku zrealizowała spektakl "The Moment" dla niemieckiego Goerlitz Tanz Theater. Jako pedagog pracowała dla Studium Animatorów Kultury w Gdańsku, Integracyjnego Klubu Alternatywnego WINDA w Gdańsku, Teatru FETA i Sopockiej Sceny Off de Bicz.

W 2006 nominowana do nagrody "Artysta Roku 2005" w plebiscycie Gazety Wyborczej Trójmiasto. We wrześniu 2006 roku na zaproszenie dyrektora programu dla profesjonalnych tancerzy Dance Advance była gościem Live Art Festival and Philly Fringe w Filadelfii (Stany Zjednoczone). Zajmuje się tańcem również od strony teoretycznej: w semestrze 2007/2008 prowadziła cykl wykładów z historii i teorii tańca w gdańskim Klubie Żak, w 2008 roku wzięła udział w konferencji naukowej "Język Tańca" organizowanej przez Uniwersytet Gdański, w 2009 roku w Baltic Movement Conference. Joanna Czajkowska jest także autorem tekstu "Taniec Współczesny w Trójmieście - raport" przygotowanego dla MKiDN z okazji Kongresu Kultury Polskiej 2009. W 2010 roku wraz z Anną Haracz była gościem - ekspertem w cyklu audycji realizowanych na żywo w Radiu Gdańsk pod tytułem "Lekcje Tańca".

W kwietniu 2010 otrzymała od Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego odznakę honorową "Zasłużona dla kultury polskiej". W listopadzie 2010 poprowadziła cykl wykładów: "Teatr tańca. Historia i twórcy" zorganizowany przez Teatr w Oknie i Wydział Wiedzy o Teatrze Uniwersytetu Gdańskiego. W grudniu 2010 na Scenie Malarnia Teatru Wybrzeże odbyła się premiera adaptacji "Wojny polsko - ruskiej pod flagą biało - czerwoną" według jej scenariusza i reżyserii, której producentem było Nadbałtyckie Centrum Kultury.

W ciągu ostatnich 12 lat Joanna Czajkowska wraz ze swoim teatrem prezentowała autorskie spektakle na licznych festiwalach w kraju i za granicą:

Polska: m.in.: Międzynarodowym Festiwalu Teatralnym Malta w Poznaniu, Bałtyckim Uniwersytecie Tańca, Międzynarodowym Festiwalu Teatrów Plenerowych i Ulicznych Feta w Gdańsku, Dance Explosions, Festiwalu Tańca Polemiqi w Warszawie (certyfikat za dramaturgię i nagroda publiczności), na Międzynarodowych Lubelskich Spotkaniach Teatrów Tańca, Międzynarodowym Festiwalu Teatrów Ulicznych w Krakowie, Gdańskiej Korporacji Tańca, na Festiwalu Formy Teatralne w Warszawie, Festiwalu Solistów ANEX w Warszawie; Republice Tańca w Teatrze Małym w Warszawie (wieczór autorski), CK Zamek w Poznaniu (wieczór autorski), Łódzkich Spotkaniach Teatralnych, Trzydniówce Teatralnej w Olsztynie, Krakowskich Spotkaniach Baletowych, Festiwalu Teatrów Alternatywnych KLAMRA w Toruniu, w cyklu Stary Browar - Nowy Taniec w Poznaniu, na Międzynarodowych Prezentacjach Współczesnych Form Tanecznych w Kaliszu, Wrocław Non Stop w ramach Wibracji Tanecznych, Mandala Performance Festival we Wrocławiu, w ramach Polskiej Sceny Tańca w Centralnym Basenie Artystycznym w Warszawie, czy na Międzynarodowym Festiwalu Dancing Poznań.

Europa: Świat m.in. w Duncan Center w Pradze (Republika Czeska), na Festiwalu Teatro Dienas (Litwa), w Centrum Sztuki Schwankhalle w Bremen (Niemcy); Agenda Cultural w Lizbonie (Portugalia), podczas imprezy Polski Róż w Pink House w Bremen (Niemcy), na Międzynarodowym Festiwalu Współczesnej Choreografii IFMC w Witebsku (Republika Białorusi), na Euro-Scene Festiwal Leipzg (Niemcy), w Teatrze Odeon w Bukareszcie, Teatrze Ariel (Rumunia), Festiwalu PLAI w Timiszoarze (Rumunia), w Centrum Sztuki Lokstallarna w Karlshamn (Szwecja), Europaische Tanzplattform we Frankfurcie (Niemcy), Festival Le Printemps des Poetes w Luksemburgu, Festivalul International Al. Artelor Scenice (Mołdawia), Festival di Zbigniew Herbert w Sienie (Włochy), Festiwal Poezji w Tartu (Estonia), Avignon Festival Off (Francja), Jakarta Anniversary Festival (Indonezja), Tanz Art Festival Goerlitz (Niemcy),im Concordia Theater Rahmen Bremen (Niemcy), Dni Kultury Polskiej w Sofii i Plowdiw (Bułgaria), Corso Polonia Rzym (Włochy),Teatr Aleksandryjski Helsinki (Finlandia),Centro Cultural MOCA Buenos Aires (Argentyna),Wieczór Polski w Max Reinhardt Seminar w Wiedniu (Austria), dFERIA Festiwal w San Sebastian Donostia w Hiszpanii, Stara Elektrarnia w Ljubljanie w Słowenii.

Więcej informacji na stronie:
www.sopotdancetheatre.com
sopot.dance.theatre@gmail.com
tel. kontaktowy: 504 302 449
adres: al.Mamuszki 2, Teatr Na Plaży:

Miejsca

Opinie (7)

  • taki

    program to strasznie ambitny...zapisałabym się, ale strach..

    • 2 3

  • szkoda sceny (2)

    mozna w budynku szkoly robic warsztaty

    • 1 2

    • boto

      w budynku szkoły to możesz pograć sobie w kosza z kolegami

      • 2 0

    • zajęcia nie będą na scenie, tylko na sali prób

      • 1 0

  • spis

    spis tych wszystich miejsc - choreograf opowie gdzie byla, co widziala i kto ja polubil -dużo można się nauczyć , a cena za miesiąc tych opowiesci, za cale 16 godzin jest nie wygórowana. nazwy brzmią poważnie, nieomal naukowo, wiec nie ma ściemy- edukacja gwarantowana - pedagog tańca zarazi własną wizją - i żeby nikt nie podskoczył ! żeby nikt nie fiknął kozła ! żeby nie staną na rękach i nie robił salta! to jest pełna poważka współczesnego tańca!

    • 1 2

  • oddajcie scene

    bo miernoty za uszy nie wyciagniesz

    • 0 2

  • STT

    Sopocki Teatr Tanca brzmi groznie ale co to za teatr zlozony z dwoch tancerzy egocentryczki Joanny Czajkowskiej i jej eks Krawczyka ??????

    • 0 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane