• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Witam na pokładzie autobusu 256

Michał Brancewicz
24 września 2009 (artykuł sprzed 14 lat) 
Pan Krzysztof Siudek znalazł prosty sposób, by uprzyjemnić sobie pracę, a wszystkim pasażerom - podróż. Pan Krzysztof Siudek znalazł prosty sposób, by uprzyjemnić sobie pracę, a wszystkim pasażerom - podróż.

Zaczyna się od "dzień dobry, witam państwa na pokładzie", potem jeszcze informacje o ewentualnym spóźnieniu, kolejnym przystanku, luźna i pogodna atmosfera. Science fiction? Nie, to codzienność na linii autobusowej 256, jeśli tylko za kierownicą siedzi pan Krzysztof.



Trasa linii 256 prowadzi z pętli przy ul. Jana z Kolna do leżącego już za obwodnicą podgdańskiego Jankowa. Według rozkładu trwa niecałe 30 minut, ale przez częste korki czas przejazdu zwykle wydłuża się.

Krzysztof Siudek wita pasażerów uśmiechem.



By uprzyjemnić sobie i podróżnym te, czasem długie momenty monotonnego oczekiwania w korkach, pan Krzysztof wpadł na pomysł, by nawiązać kontakt z pasażerami i być po prostu... miłym. Niby normalne, ale jaka to nowość w naszej zmęczonej, szarej i burczącej rzeczywistości komunikacyjnej.

- Wcześniej także byłem pasażerem i wiem czego ludziom potrzeba. Dlatego teraz, skoro mam mikrofon, to informuję pasażerów o sytuacji na drodze, przystankach czy dziurach - mówi pan Krzysztof. - Podoba mi się ta praca, jest kontakt z ludźmi, pasażerowie są uśmiechnięci.

Rzeczywiście, wielu z nich deklaruje się jako fani pana Krzysztofa. - Jeżdżę tą linią do pracy o godz 9:01. Od jakiegoś czasu panuje tam fajna atmosfera. Kierowca zabawia rozmową, przeprasza, że nie może ominąć korków. Zapewnia, że gdyby mógł, to przeleciałby nad nim całym autobusem. Ludzie się rozchmurzają - relacjonuje pani Marzena, nasza czytelniczka.

Zanim pan Krzysztof zaczął pracę w PKS Gdańsk (ta firm obsługuje linię 256) pracował jako kierowca tirów. Teraz woli pracować bliżej domu. Swoim sposobem na kontakt z ludźmi stara się zarazić kolegów z pracy. - Jeden czy dwóch kolegów jeździło ze mną i przysłuchiwało się, ale mówią, ze to dla nich za trudne. A dla mnie to sama przyjemność - kwituje.

Opinie (445) ponad 20 zablokowanych

  • No i proszę!

    Można?
    Można! :)

    Pozdrawiam Pana Krzysztofa, a malkontentom mówię stanowcze get out of the bus ;)

    • 9 1

  • brawo

    ktos pozytywny w szarej codzienności - człowiek dobrej wolil

    • 6 0

  • przyca w Rzeszy niemieckiej jest to normalka ze szofer gada do mikrofonu !...

    No - ale moglby p. Krzysiu serwowac jeszcze cieple parowki z kufelkiem zimnego okocimia na zywca ...

    • 0 3

  • A czemu Kanary nie pracuja w zoltych kamizelkach ???- toz to ich "firmowy" kolor !!!. (1)

    • 5 4

    • nie daja :(

      • 1 0

  • Ale jestescie glupi

    po co wogole robic z siebie mieczaka i jechac autobusem jak mozna samochodem jak prawdziwy facet

    • 2 11

  • He to jest własnie dowód na chamstwo i prostactwo w ZKM-ie!!!!! (2)

    Że jest tam jeden uprzejmy kierowca i robi sensację, bo reszta to gbury i chamy, którzy robią łaskę,że sprzedadzą bilet i wiozą ludzi jakby jechali furmanką z kartoflami...

    Do tego te przygłpuy z Renomy, ciekawe czy oni się kiedyś naucza mówić magiczne dla nich słowa "dzień dobry", " dziękuję" albo "poproszę".......

    A oto kwintesencja buractwa warchołów zza kółka ZKM: "Jeden czy dwóch kolegów jeździło ze mną i przysłuchiwało się, ale mówią, ze to dla nich za trudne." ..... no comments

    • 9 4

    • Zastanów się co piszesz! Wspomniany kierowca jest pracownikiem PKS Gdańsk a nie ZKM. Pracownicy "Renomy" też nie mają nic wspólnego z ZKM, a są wynajmowani przez ZTM !

      • 4 0

    • ot to...

      • 0 1

  • Nasz Najlepszy kierowca;]

    Pan Krzysiu jest najlepszym kierowca;] Zawsze do nas powie cos smiesznego;] BArdzo dobrze kieruje, sprawnie szybko i bezpiecznie;] Odrazu lepiej sie jezdzi so szkoły i wraca tez;]

    • 4 0

  • Akcja Zadowolonych Pasażerów :) (2)

    A może by tak każdy zadowolony pasażer napisał do ZKM pochwałę dla tego kierowcy? Jeżeli by otrzymali dużo takich listów pochwalnych to może jakaś nagroda/podwyżka dla tego kierowcy?j Pewnie do ZKM wpływają zazwyczaj maile/pisma od niezadowolonych pasażerów, więc moze zrobić taką pozytywną akcję w ramach wdzięczności i umilania dojazdów przez tego pomysłowego i pogodnego kierowcę?

    • 13 0

    • (1)

      PAN KRZYSZTOF JEST Z PKS-U.

      • 0 0

      • Akcja Zadowolonych Pasażerów :)

        Tak, masz rację, zwróciłam na to uwagę już po napisaniu tekstu. Zatem zadowoleni pasażerowie - piszcie jednak do PKSu :) listy pochwalne na cześć Pana Krzysztofa !!!

        • 0 0

  • Brawo dla tego Pana.

    Żeby się tylko nie rozkojarzył przy tym i nie spowodował wypadku.

    • 4 0

  • powiedzieli

    Mi wczoraj ci z renomy powiedzieli i prosze i dziekuje..bilet mialam.

    • 7 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane