• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Władze Gdyni tłumaczą się ze współpracy z PKP

Patryk Szczerba
18 października 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat 15 mln dofinansowania na prace na Puckiej
Zdaniem mieszkańców o wiele bardziej niż wiadukt nad Pucką potrzebny jest zlokalizowany kilometr dalej tunel pod torami SKM. Zdaniem mieszkańców o wiele bardziej niż wiadukt nad Pucką potrzebny jest zlokalizowany kilometr dalej tunel pod torami SKM.

Władze Gdyni reagują na krytykę mieszkańców, jaka spadła na nie, m.in. w opiniach pod artykułem o przetargu na budowę wiaduktu nad torami prowadzącymi do portu. Zdaniem wielu, priorytetem powinna być budowa tunelu w okolicach ul. Chylońskiej. - Ogłoszenie przetargu na realizację wiaduktu nad Pucką jest otwarciem na bardzo zacieśnioną i długą współpracę z PKP - przekonuje Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.



Kiedy powstanie tunel przy ul. Chylońskiej?

Przypomnijmy: wiadukt, na wykonanie którego ruszył przetarg, będzie prowadził nad liniami kolejowymi 201 i 228 oraz stacją Gdynia PortMapka.

Dzięki jego budowie znikną dwa przejazdy kolejowo-drogowe i przebudowana zostanie infrastruktura kolejowa oraz okoliczne ulice.

Obiekt powstanie dzięki umowie między PKP PLK a Gdynią.

Takie inwestycje rozładowałyby zdaniem mieszkańców zatory w tym miejscu. W 2022 roku powstanie wiadukt. Tunel i pełna prezentowana likwidacja przejazdów to melodia przyszłości. Takie inwestycje rozładowałyby zdaniem mieszkańców zatory w tym miejscu. W 2022 roku powstanie wiadukt. Tunel i pełna prezentowana likwidacja przejazdów to melodia przyszłości.
Dokument zobowiązuje PKP do sfinansowania budowy wiaduktu i nakłada na miasto obowiązek sfinansowania pozostałych inwestycji, w tym wypłaty odszkodowań dla mieszkańców wyburzonych z powodu inwestycji domów.

Spółka kolejowa ma zamiar przeznaczyć na ten cel 30 mln zł. Wstępna szacowana wartość inwestycji to 70 mln zł brutto.

Władze miasta przekonują, że wiadukt nad torami do portu też jest  potrzebny, bo będą one wykorzystywane dużo częściej niż do tej pory. Władze miasta przekonują, że wiadukt nad torami do portu też jest  potrzebny, bo będą one wykorzystywane dużo częściej niż do tej pory.

Mieszkańcy: tunel potrzebny bardziej



Zdaniem wielu mieszkańców dla władz miasta priorytetem powinno być udrożnienie przejazdu w innym miejscu.

Chodzi o zapowiadaną od lat budowę tunelu pod torami w rejonie ul. Chylońskiej i linii 202Mapka. Ponieważ znajdującymi się tam liniami kursują zarówno składy SKM, jak i pociągi dalekobieżne, szlabany są tam zamknięte częściej i na dłużej. Na rogatkach czekać tu można nawet kilkadziesiąt minut.

Pod naszym artykułem o budowie wiaduktu nad ul. Pucką pojawiły się dziesiątki komentarzy czytelników, twierdzących, że priorytetem powinien być właśnie tunel pod torami SKM. Ich zdaniem budowa wiaduktu nad torami prowadzącymi do portu to niepotrzebne wydawanie pieniędzy.

Także w ankiecie, w której zagłosowało blisko 1,5 tys. czytelników, najwięcej głosów otrzymała odpowiedź: "w pierwszej kolejności potrzeba tunelu w okolicach ul. Chylońskiej".

Do krytyki mieszkańców, która pojawiła się też w mediach społecznościowych, na swoim oficjalnym profilu na Facebooku odniósł się wiceprezydent Gdyni Marek Łucyk. Jak podkreśla, tory do portu, które obecnie przez wielu są oceniane jako mniej zajęte, już w niedalekiej przyszłości będą wykorzystywane dużo częściej.

Władze Gdyni: finansowanie częściowo przesunięte



- Dla przejezdności i bezpieczeństwa w ramach działania została podjęta decyzja o konieczności wybudowania wiaduktu drogowego, który przeniesie ruch pieszych, rowerzystów i samochodów ponad tory - będzie przede wszystkim bezkolizyjnie przez co bezpiecznie - podkreśla.
Przyznaje, że środków nie można było wykorzystać na tunel, którego powstanie będzie częścią innego realizowanego przez kolej zadania

- Budowa tunelu jest częścią bardzo dużego projektu rozbudowy linii kolejowej od Gdyni Chyloni aż do Słupska - m.in. na obszarze do Wejherowa mowa o czterech liniach, a następnie o dwóch. Projekt jest w końcowej fazie projektowej m.in. dwa miesiące temu została uzyskana zmieniona decyzja RDOŚ dla części działania. Niestety póki co finansowanie, które początkowo wynosiło niemal 1 mld złotych, zostało częściowo przesunięte i trwają prace nad jego kompozycją przez PKP PLK w obecnym okresie programowania tj. od 2021 do 2027 - tłumaczy, dodając to, co przez lata powtarzał jego poprzednik Marek Stępa, że Gdynia jest zawsze gotowa do współpracy przy budowie tunelu.

Miejsca

Opinie (243) ponad 10 zablokowanych

  • Hej

    taki tunel czy wiadukt powinien być już dawno mamy kiepskich rządzących i nic na to nie poradzimy Wiadukty w Warszawie przez centrum wybudowali w tempie jak bułki w piekarni a w Gdyni wybudowali estakadę i co rok jest w remoncie i korki masakra i teraz zastanawiają się nad tunelem czy wiaduktem szok

    • 15 0

  • rysunki pokazują, jakimi dyletantami są ludzie w zarządzie miasta

    Jeden przejazd ma zastąpić cztery...
    I to w środku dzielnicy, bez połączenia z głównymi arteriami kominikacyjnymi...
    Budowany w miejscu, gdzie okoliczne tereny zostały oddane deweloperom, bez mozliwości budowy większych budowli...

    Poza tym, takie działania zupełnie oddalają "na świety nigdy" działania związane z zasadniczym rozwiązaniem tego problemu, przedłużeniem obwodnicy do portu, na osi ulic Północna-Południowa.

    Na to potrzebny jest miliard bo to skala budowy porównywalan z budową węzła Kaszubskiej. Skoro znalazło się 9mld na S6 do Słupska?

    • 18 0

  • Zmienić ruch koleji

    A może lepiej wybudować
    dwa równolegle wiadukty kolejowe wzdłuż torów i posłać pociągi górą nad wszystkimi drogami!

    • 3 1

  • Wladze Gdyni zmarnowaly ostatnie 40 lat (1)

    Proszę zobaczyć że w wielkiej Gdyni powstał tylko jeden nowy tunel pod torami przy Rivierze za tej władzy samorządowej!!!
    W sąsiedniej Rumii powstaje wielki węzeł integracyjny z bezkolizyjnym przejazdem do Janowa, w Redzie ze środków unii europejskiej powiat wejherowski wybudował dwa tunele pod torami kolejowymi w kierunku Wejherowa ( już na cztery tory) i Helu. A w Wejherowie wybudowano wielki węzeł integracyjny i powstaje tunel w ulicy Kwiatowej.
    Małe trójmiasto kaszubskie okazało się znacznie skuteczniejsze od Gdyni w budowie bezkolizyjnych przejazdów na trasie PKP z Gdańska do Szczecina.
    Oczywiście największym skandalem jest brak tunelu przy dworcu w Chyloni!!
    Prezydent Szczurek w jednym z podsumowujących jego kadencje wywiadów stwiedził ze się rozkręca po 20 latach ! To bardzo zła wiadomość dla mieszkańców Gdyni.

    • 27 0

    • no tak, skalę sukcesu miasta ocenia się liczbą tuneli...

      • 0 8

  • Tak długo jak będzie Szczurek

    tak długo w Gdyni nie będzie nic. Zrozumcie to wreszcie

    • 21 1

  • A co z reaktywacją linii kolejowych dla pasażerów do Oksywia i Obłuża?? (2)

    To jest kolejna zaniedbana sprawa przez władze miasta!
    Dlaczego brak konkretnych i skutecznych inicjatyw Prezydenta w tej sprawìe ?
    Ta rola zawsze należy do gospodarza miasta a nie marszałka czy PKP lub SKM!!!

    • 13 1

    • ileż można pisać takie banialuki? od kiedy Urząd Miasta odpowiada za inwestycje PKP? (1)

      • 0 2

      • jako organ samorządowy, wzraz z marszałkiem województwa, odpowiadają za komunikację zbiorową

        A za inwestycje PKP odpowiadają definiując potrzeby powierzonego terenu i stymulując inwestycje.
        Ty na prawdę nie rozumiesz, jak to powinno działać i kto jest tu gospodarzem a kto firmą z tego żyjąca?

        • 3 0

  • jak mozna utrzymywać takich urżędników którym kiedy jest problem to najlepiej wychodzi "bicie piany"

    nic nie powiedział w sprawie połączenia ul Chylońskiej z Pucką a przecież tu od ręki można rozwiązać problem choćby częściowo - dla pieszych! którzy z narażeniem życie muszą ŁAZIĆ przez tory przy zamkniętym szlabanie, bo średni czas oczekiwania - deszcz nie deszcz to ok 10-15min - a sprawa jest prosta - prowizoryczna kładka nad torami za ok 120-150 tys PLN

    • 15 0

  • Z obwodnicy pod, nad torami, na wprost, to ul.Północna jest. Pucka obsługuje jedynie lokalny ruch.???

    • 8 1

  • Projekty, plany, konsultacje, wizualizacje, analizy... i droga farba. (1)

    • 13 0

    • Za to kolesie mogą zarobić

      Równie dobrze można zlecić zaprojektowanie w Gdyni kosmodromu, analizy, badania środowiskowe, wizualizacje, PR...

      • 3 0

  • Zal patrzec jak Gdynia umiera....

    i to dosłownie... miasto starych ludzi (bo to najlepsi wyborcy) .. A Gdynia miała być nowoczesnym miastem innowacyjnym, Dolina Krzemowa... A tu co albo deweloperka albo kolejny dom pogodnej starości albo parki że sklejki i rozwijanego trawnika..... Żenada.... Tunel to za trudne zadanie, przerasta władze miasta

    • 19 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane