• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Władze Gdyni tłumaczą się ze współpracy z PKP

Patryk Szczerba
18 października 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat 15 mln dofinansowania na prace na Puckiej
Zdaniem mieszkańców o wiele bardziej niż wiadukt nad Pucką potrzebny jest zlokalizowany kilometr dalej tunel pod torami SKM. Zdaniem mieszkańców o wiele bardziej niż wiadukt nad Pucką potrzebny jest zlokalizowany kilometr dalej tunel pod torami SKM.

Władze Gdyni reagują na krytykę mieszkańców, jaka spadła na nie, m.in. w opiniach pod artykułem o przetargu na budowę wiaduktu nad torami prowadzącymi do portu. Zdaniem wielu, priorytetem powinna być budowa tunelu w okolicach ul. Chylońskiej. - Ogłoszenie przetargu na realizację wiaduktu nad Pucką jest otwarciem na bardzo zacieśnioną i długą współpracę z PKP - przekonuje Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.



Kiedy powstanie tunel przy ul. Chylońskiej?

Przypomnijmy: wiadukt, na wykonanie którego ruszył przetarg, będzie prowadził nad liniami kolejowymi 201 i 228 oraz stacją Gdynia PortMapka.

Dzięki jego budowie znikną dwa przejazdy kolejowo-drogowe i przebudowana zostanie infrastruktura kolejowa oraz okoliczne ulice.

Obiekt powstanie dzięki umowie między PKP PLK a Gdynią.

Takie inwestycje rozładowałyby zdaniem mieszkańców zatory w tym miejscu. W 2022 roku powstanie wiadukt. Tunel i pełna prezentowana likwidacja przejazdów to melodia przyszłości. Takie inwestycje rozładowałyby zdaniem mieszkańców zatory w tym miejscu. W 2022 roku powstanie wiadukt. Tunel i pełna prezentowana likwidacja przejazdów to melodia przyszłości.
Dokument zobowiązuje PKP do sfinansowania budowy wiaduktu i nakłada na miasto obowiązek sfinansowania pozostałych inwestycji, w tym wypłaty odszkodowań dla mieszkańców wyburzonych z powodu inwestycji domów.

Spółka kolejowa ma zamiar przeznaczyć na ten cel 30 mln zł. Wstępna szacowana wartość inwestycji to 70 mln zł brutto.

Władze miasta przekonują, że wiadukt nad torami do portu też jest  potrzebny, bo będą one wykorzystywane dużo częściej niż do tej pory. Władze miasta przekonują, że wiadukt nad torami do portu też jest  potrzebny, bo będą one wykorzystywane dużo częściej niż do tej pory.

Mieszkańcy: tunel potrzebny bardziej



Zdaniem wielu mieszkańców dla władz miasta priorytetem powinno być udrożnienie przejazdu w innym miejscu.

Chodzi o zapowiadaną od lat budowę tunelu pod torami w rejonie ul. Chylońskiej i linii 202Mapka. Ponieważ znajdującymi się tam liniami kursują zarówno składy SKM, jak i pociągi dalekobieżne, szlabany są tam zamknięte częściej i na dłużej. Na rogatkach czekać tu można nawet kilkadziesiąt minut.

Pod naszym artykułem o budowie wiaduktu nad ul. Pucką pojawiły się dziesiątki komentarzy czytelników, twierdzących, że priorytetem powinien być właśnie tunel pod torami SKM. Ich zdaniem budowa wiaduktu nad torami prowadzącymi do portu to niepotrzebne wydawanie pieniędzy.

Także w ankiecie, w której zagłosowało blisko 1,5 tys. czytelników, najwięcej głosów otrzymała odpowiedź: "w pierwszej kolejności potrzeba tunelu w okolicach ul. Chylońskiej".

Do krytyki mieszkańców, która pojawiła się też w mediach społecznościowych, na swoim oficjalnym profilu na Facebooku odniósł się wiceprezydent Gdyni Marek Łucyk. Jak podkreśla, tory do portu, które obecnie przez wielu są oceniane jako mniej zajęte, już w niedalekiej przyszłości będą wykorzystywane dużo częściej.

Władze Gdyni: finansowanie częściowo przesunięte



- Dla przejezdności i bezpieczeństwa w ramach działania została podjęta decyzja o konieczności wybudowania wiaduktu drogowego, który przeniesie ruch pieszych, rowerzystów i samochodów ponad tory - będzie przede wszystkim bezkolizyjnie przez co bezpiecznie - podkreśla.
Przyznaje, że środków nie można było wykorzystać na tunel, którego powstanie będzie częścią innego realizowanego przez kolej zadania

- Budowa tunelu jest częścią bardzo dużego projektu rozbudowy linii kolejowej od Gdyni Chyloni aż do Słupska - m.in. na obszarze do Wejherowa mowa o czterech liniach, a następnie o dwóch. Projekt jest w końcowej fazie projektowej m.in. dwa miesiące temu została uzyskana zmieniona decyzja RDOŚ dla części działania. Niestety póki co finansowanie, które początkowo wynosiło niemal 1 mld złotych, zostało częściowo przesunięte i trwają prace nad jego kompozycją przez PKP PLK w obecnym okresie programowania tj. od 2021 do 2027 - tłumaczy, dodając to, co przez lata powtarzał jego poprzednik Marek Stępa, że Gdynia jest zawsze gotowa do współpracy przy budowie tunelu.

Miejsca

Opinie (243) ponad 10 zablokowanych

  • Co to za bredzący pajac?

    • 18 0

  • Bełkot i tyle...

    Gdynia zawsze gotowa... co z tego Panowie jak z tej gotowości nic nie wynika. Powinniście wymusić, zmobilizować PKP aby to die stało kilka lat wcześniej. Wejherowo jakos miało tunel teraz dwa kolejne i bajka... a Gdynia ma placki farby i ławki pod oceanarium. Aha zapomniałbym i kontrapasy rowerowe i autobusowe. Żal, wstyd.. Gdyny kontr kandydatem w wyborach nie był Horała z PiSu to nie głosowałbym na Szczurka. Zastanówcie się bo miasto zaraz będzie miał PiS wtedy się zacznie masakra i rozliczanie Samorządności i żadna inwestycja nie powstanie.

    • 15 4

  • It's got to be Łucyk :)

    "Ogłoszenie przetargu na realizację wiaduktu nad Pucką jest otwarciem na bardzo zacieśnioną i długą współpracę z PKP" - czyli co? Gdynia zostanie spółką kolejową?

    My sobie współpracujemy "długo i ściśle", a Rumia i Wejherowo po prostu budują przejazdy pod torami. Bez PR Łucyka...

    • 21 0

  • Przecież ten wiadukt miał być w całości finansowany przez kolej, a teraz wychodzi na to że Gdynia dołoży więcej niż PKP. Czy naprawdę te 22 lata prezydentury Szczurka sprawiło że stał się on nieomylny? Najgorsze że Łucyk będzie jego następcą :-(

    • 19 1

  • nowe wybory są potrzebne

    • 19 0

  • Dlaczego w Rumi i Wejherowie na tej samej linii kolejowej Gdynia - Słupsk (1)

    da się wybudować dwa tunele a u nas na tunel trzeba czekać parę lat. Może warto by było, wysłać włodarzy Gdyni na wizytę sąsiedzka do Rumi i Wejherowa z pytaniem jak oni to robią, że u nich się da a nas się nie da !!

    • 32 0

    • Dlatego, że w Gdyni nie robi się nic w interesie kierowców.

      Dodatkowo likwiduje się parkingi i zwęża jezdnie.

      • 3 0

  • przejazdy bezkolizyjne budować wszędzie

    • 6 4

  • Stępa i Łucyk

    Tunel na ul. Puckiej pod torami SKM i dalekobieżnymi jest między Leszczynkami a Chylonia a nie Chylonia i Słupskiem, gdzie ma być dofinansowanie.... Rozróżniacie te dwa miejsca?

    • 13 3

  • Priorytet (1)

    Ludzie zrozumcie że port jest ważniejszy od nas port był przed nami i będzie długo po nas. Twór o nazwie Gdynia ma sens jedynie przy dobrze działającym porcie bez niego nie mielibyśmy co jeść a mieszkanie w Gdyni nie miało by sensu.

    • 16 6

    • A po co w Gdyni port jak jest w Gdańsku i będzie w Elblągu?

      • 0 0

  • Po raz kolejny widzimy bezradność władz miasta Gdyni. W prawdzie gdyby nie fundusze unijne, to w tym mieście nie byłoby żadnych nowych inwestycji. Widać to również na przykładzie Gdańska. Kiedy tam coś się psuje (mam na myśli awarię) no, nie podejmuje się większych działań aby problem zneutralizować. W Warszawie z kolei podnosi się wszelkie możliwe opłaty. Nie jest to dobre zarządzanie miastem, co więcej stolicą. Czemu np. w Krakowie nie dochodzi do takich sytuacji?

    • 9 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane