• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Władze Gdyni tłumaczą się ze współpracy z PKP

Patryk Szczerba
18 października 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat 15 mln dofinansowania na prace na Puckiej
Zdaniem mieszkańców o wiele bardziej niż wiadukt nad Pucką potrzebny jest zlokalizowany kilometr dalej tunel pod torami SKM. Zdaniem mieszkańców o wiele bardziej niż wiadukt nad Pucką potrzebny jest zlokalizowany kilometr dalej tunel pod torami SKM.

Władze Gdyni reagują na krytykę mieszkańców, jaka spadła na nie, m.in. w opiniach pod artykułem o przetargu na budowę wiaduktu nad torami prowadzącymi do portu. Zdaniem wielu, priorytetem powinna być budowa tunelu w okolicach ul. Chylońskiej. - Ogłoszenie przetargu na realizację wiaduktu nad Pucką jest otwarciem na bardzo zacieśnioną i długą współpracę z PKP - przekonuje Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.



Kiedy powstanie tunel przy ul. Chylońskiej?

Przypomnijmy: wiadukt, na wykonanie którego ruszył przetarg, będzie prowadził nad liniami kolejowymi 201 i 228 oraz stacją Gdynia PortMapka.

Dzięki jego budowie znikną dwa przejazdy kolejowo-drogowe i przebudowana zostanie infrastruktura kolejowa oraz okoliczne ulice.

Obiekt powstanie dzięki umowie między PKP PLK a Gdynią.

Takie inwestycje rozładowałyby zdaniem mieszkańców zatory w tym miejscu. W 2022 roku powstanie wiadukt. Tunel i pełna prezentowana likwidacja przejazdów to melodia przyszłości. Takie inwestycje rozładowałyby zdaniem mieszkańców zatory w tym miejscu. W 2022 roku powstanie wiadukt. Tunel i pełna prezentowana likwidacja przejazdów to melodia przyszłości.
Dokument zobowiązuje PKP do sfinansowania budowy wiaduktu i nakłada na miasto obowiązek sfinansowania pozostałych inwestycji, w tym wypłaty odszkodowań dla mieszkańców wyburzonych z powodu inwestycji domów.

Spółka kolejowa ma zamiar przeznaczyć na ten cel 30 mln zł. Wstępna szacowana wartość inwestycji to 70 mln zł brutto.

Władze miasta przekonują, że wiadukt nad torami do portu też jest  potrzebny, bo będą one wykorzystywane dużo częściej niż do tej pory. Władze miasta przekonują, że wiadukt nad torami do portu też jest  potrzebny, bo będą one wykorzystywane dużo częściej niż do tej pory.

Mieszkańcy: tunel potrzebny bardziej



Zdaniem wielu mieszkańców dla władz miasta priorytetem powinno być udrożnienie przejazdu w innym miejscu.

Chodzi o zapowiadaną od lat budowę tunelu pod torami w rejonie ul. Chylońskiej i linii 202Mapka. Ponieważ znajdującymi się tam liniami kursują zarówno składy SKM, jak i pociągi dalekobieżne, szlabany są tam zamknięte częściej i na dłużej. Na rogatkach czekać tu można nawet kilkadziesiąt minut.

Pod naszym artykułem o budowie wiaduktu nad ul. Pucką pojawiły się dziesiątki komentarzy czytelników, twierdzących, że priorytetem powinien być właśnie tunel pod torami SKM. Ich zdaniem budowa wiaduktu nad torami prowadzącymi do portu to niepotrzebne wydawanie pieniędzy.

Także w ankiecie, w której zagłosowało blisko 1,5 tys. czytelników, najwięcej głosów otrzymała odpowiedź: "w pierwszej kolejności potrzeba tunelu w okolicach ul. Chylońskiej".

Do krytyki mieszkańców, która pojawiła się też w mediach społecznościowych, na swoim oficjalnym profilu na Facebooku odniósł się wiceprezydent Gdyni Marek Łucyk. Jak podkreśla, tory do portu, które obecnie przez wielu są oceniane jako mniej zajęte, już w niedalekiej przyszłości będą wykorzystywane dużo częściej.

Władze Gdyni: finansowanie częściowo przesunięte



- Dla przejezdności i bezpieczeństwa w ramach działania została podjęta decyzja o konieczności wybudowania wiaduktu drogowego, który przeniesie ruch pieszych, rowerzystów i samochodów ponad tory - będzie przede wszystkim bezkolizyjnie przez co bezpiecznie - podkreśla.
Przyznaje, że środków nie można było wykorzystać na tunel, którego powstanie będzie częścią innego realizowanego przez kolej zadania

- Budowa tunelu jest częścią bardzo dużego projektu rozbudowy linii kolejowej od Gdyni Chyloni aż do Słupska - m.in. na obszarze do Wejherowa mowa o czterech liniach, a następnie o dwóch. Projekt jest w końcowej fazie projektowej m.in. dwa miesiące temu została uzyskana zmieniona decyzja RDOŚ dla części działania. Niestety póki co finansowanie, które początkowo wynosiło niemal 1 mld złotych, zostało częściowo przesunięte i trwają prace nad jego kompozycją przez PKP PLK w obecnym okresie programowania tj. od 2021 do 2027 - tłumaczy, dodając to, co przez lata powtarzał jego poprzednik Marek Stępa, że Gdynia jest zawsze gotowa do współpracy przy budowie tunelu.

Miejsca

Opinie (243) ponad 10 zablokowanych

  • Dubaj Północny

    Wszycy w dużym i małym trójmieście budują tunele pod torami. W Gdyni się nie da. Ta władza nie robi nic dla mieszkańców. Co innego turyści dla nich wszystko.

    • 12 0

  • Priorytet (1)

    Ludzie zrozumcie że port jest ważniejszy od nas port był przed nami i będzie długo po nas. Twór o nazwie Gdynia ma sens jedynie przy dobrze działającym porcie bez niego nie mielibyśmy co jeść a mieszkanie w Gdyni nie miało by sensu.

    • 16 6

    • A po co w Gdyni port jak jest w Gdańsku i będzie w Elblągu?

      • 0 0

  • Po rozum do głowy (1)

    Osoby rządzące powinny zasiąść w swoich autach i pojeździć pare dni w godzinach najwiekszego zagęszczenia ruchu na ulicach, postać w korku na jakimkolwiek przejezdzie kolejowym przy ulicy chylonskiej to może zdjeli by klapki z oczu i zobaczyli co jest priorytetem.

    • 12 0

    • mają służbowe, z kierowcą i opłaconymi miejscami postojowymi.

      • 3 0

  • Zawsze te same tłumaczenia, bo ze złym PKP nie da się rozmawiać. Tak samo było jak porobili perony na Gdyni Głównej, odgrzali stary projekt z lat 90'. Władze Gdyni umyły ręce, bo nic nie dało się zrobić, żeby było to bardziej estetyczne. (w Gdańsku i Sopocie dało się)
    tunele w małej Rumii i Wejherowie pięknie powstają, w Gdyni poczekamy chyba do 2035. Dalej głosujcie na Łucyka i Szczura.

    • 11 0

  • To jest kryminał (4)

    Zamknięcie przejazdów na Połnocnej i Piaskowej oznacza, że cały ruch pójdzie na Pucką i z niej na Chylońską. Chylońska padnie od razu. Trzeba być albo skończonym s.synem albo debeelem bez wyobraźni, żeby coś takiego promować i jeszcze się tym chwalić. Zyskujen na tym wyłącznie PKP/SKM, bo dla miasta to armageddon. Kucyk po raz kolejny pokazuje jakim jest ignorantem.

    • 40 1

    • Gadasz głupoty teraz te dwa przejazdy i tak obsługują Chylońska ... (3)

      A chylońska się korkuje bo samochodów jest tyle na przejazdach że stoją na Chylońskiej w oczekiwaniu na podniesienie szlabanu .....

      • 1 6

      • (1)

        Co za bzdury. W godzinach szczytu korek jest od skrzyzowania Chylońskiej z Kartuską do Sw. Mikołaja, albo i dalej. Ruch z Północnej i Piaskowej kieruje się głównie przez Kcyńską do Morskiej, a nie przez Kartuską.

        • 2 1

        • No to dołóż do tego korka samochody, które bez zatrzymywania na przejeździe na Puckiej (jeśli powstanie tunel), dojadą od strony Hutniczej. Będzie armagedon. Zresztą ZDiZ to wie, bo robił symulacje. Ale ciemnemu ludowi się wydaje, że tunel poprawi sytuację.

          • 3 1

      • wiekszość jedzie Północną

        ten przejazd ma największą przepustowość, bo otwierany jest częściej niż Pucka
        ruch do obwodnicy kierowany jest na Kcyńską, a przy tunelu będzie wszystko szło od Netto
        obstawiam, że teraz wyjazd spod Lidla do centrum to będzie spore wyzwanie
        chyba, że na tym krótkim odcinku dorzucą świateł i przedłużą cykl na Chylońskiej doprowadzając pieszych do szewskiej pasji
        jedyne wyjście to tunel na Północnej i połączenie z obwodnicą

        • 6 1

  • Kucyk jak zwykle trzyma poziom... (2)

    I wierzy że mieszkańcy kupią jego jałowy bełkot. On naprawdę jest jakiś niedorozwinięty

    • 49 5

    • on jest selektywnie, wybiórczo utalentowany...

      Do żarliwego, radosnego i bez zająknięcia walenia klamotów ze szczerą twarzą komsomołca...

      • 5 0

    • To genetyczne. Proszę się cofnąć o 30 lat do czasów modernizowania Hali Targowej

      gdy papa z panią sekretarz miasta znaleźli tajemniczą firmę mieszczącą się w Brzeźnie, w której nikogo nie było.

      • 8 0

  • A co z reaktywacją linii kolejowych dla pasażerów do Oksywia i Obłuża?? (2)

    To jest kolejna zaniedbana sprawa przez władze miasta!
    Dlaczego brak konkretnych i skutecznych inicjatyw Prezydenta w tej sprawìe ?
    Ta rola zawsze należy do gospodarza miasta a nie marszałka czy PKP lub SKM!!!

    • 13 1

    • ileż można pisać takie banialuki? od kiedy Urząd Miasta odpowiada za inwestycje PKP? (1)

      • 0 2

      • jako organ samorządowy, wzraz z marszałkiem województwa, odpowiadają za komunikację zbiorową

        A za inwestycje PKP odpowiadają definiując potrzeby powierzonego terenu i stymulując inwestycje.
        Ty na prawdę nie rozumiesz, jak to powinno działać i kto jest tu gospodarzem a kto firmą z tego żyjąca?

        • 3 0

  • Kiedy zaczną słuchać mądzejszych. Urzedasy

    za "samorządności" chyba za mocno wzieli do siebie tą nazwę.

    • 13 1

  • Tunel w innym miejscu (3)

    Tunel powinien być na północnej, a ulica przedłużona do skrzyżowania morskiej z obwodnicą

    • 31 2

    • Odezwał się gościu który nic nie wie na ten temat ... (2)

      To na północnej ma być Opat ...to inna sprawa rządowa i można zapytać posła Horale co w tej sprawie zrobił jako poseł PiS ...

      • 1 7

      • Opat to będzie, ale w klasztorze.

        • 4 1

      • Haha

        Zanim opat powstanie, ten tunel teraz zbudowany zdążyłby się zawalić. To samo z drogą czerwoną. Patrząc na wielkie plany na przyszłość, obecnie realizowany wiadukt też jest bez sensu. Niestety pewnie realizacji tych planów to my nie dożyjemy.

        • 3 0

  • Jeszcze Gdynianin

    Smutny jest brak pomyslunku przy rozdzielaniu pieniędzy. Tunel jest kluczowy dla usprawnienia ruchu tej części Gdyni. To są tysiące aut dziennie stojące na przejazdach, a w tym czasie mogli by spędzić czas z rodziną itp..
    Niestety władze Gdyni, Rumi do pięt nie dorastają...

    • 13 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane