• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Woonerf na Karwinach dla ochrony pieszych

Patsz
4 kwietnia 2023 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (244)
Najnowszy artykuł na ten temat Kolejny woonerf powstaje na Pustkach Cisowskich
  • Niebawem ta część ulicy zmieni się w przyjazną pieszym przestrzeń.
  • Niebawem ta część ulicy zmieni się w przyjazną pieszym przestrzeń.

Woonerf, czyli też bardziej swojski podwórzec, powstanie na końcu ul. NałkowskiejMapka na Karwinach. Pierwszeństwo będą na nim mieli piesi, zostanie wymieniona nawierzchnia i pojawią się ławki. Przy okazji w okolicy powstaną nowe chodniki.



Którą nazwę wolisz?

Słowo "woonerf" w ostatnich latach robi zawrotną karierę. Nazwa pochodzi z języka holenderskiego, oznacza "ulicę do mieszkania". Pierwsze woonerfy powstawały w latach 70. XX wieku w Holandii, skąd przeniknęły do innych miast europejskich.

Woonerf, a po polsku podwórzec



Inwestycje w woonerfy polegają na przekształcaniu fragmentów ulic, by te zachowały ograniczoną funkcję komunikacyjną, ale z pierwszeństwem dla pieszych i rowerzystów. Wokół znajduje się dużo ławek, stojaków na rowery, placów zabaw oraz drzew i trawników.



Całość łączy ulicę, deptak, parking oraz miejsce spotkań mieszkańców.

W Gdyni przykładem takiego rozwiązania jest fragment ul. Abrahama, na odcinku między ul. 10 Lutego i Batorego. Zakończone w 2019 r. prace były finansowane z Budżetu Obywatelskiego.

Woonerf na Abrahama: więcej informacji Woonerf na Abrahama: więcej informacji

Społecznicy: mieszkańcy chcieli takiego miejsca



- Przekonanie gdynian do tego, żeby zlikwidować 30 miejsc postojowych, a na ich miejsce dać zieleń i ławki, nie było łatwe, ale okazało się, że mimo pewnego zdominowania przestrzeni naszego miasta przez samochody mieszkańcy chcą takiego miejsca - mówił Łukasz Piesiewicz, pomysłodawca zmian z Miasta Wspólnego i radny dzielnicy Śródmieście.


Kolejny podwórzec na Karwinach



Kolejne "podwórce", bo tak brzmi polski odpowiednik słowa "woonerf", powstają w różnych częściach Trójmiasta. W Gdyni właśnie zapowiedziano kolejny na Karwinach. Prace wykona ZDiZ w ramach zadań inwestycyjno-remontowych z budżetu Rady Dzielnicy.

Podwórzec zostanie zrealizowany na odcinku około 300 m, od posesji przy ul. Nałkowskiej 32Mapka do wejścia do lasuMapka.

Woonerf na Karwinach w liczbach


  • zostanie wymieniona nawierzchnia na odcinku ok. 100 m,
  • część drogi gruntowej na długości ok. 200 m przejdzie remont,
  • pojawią się również elementy małej architektury, takie jak ławki.


- Na odcinku ul. Nałkowskiej wprowadzona zostanie nowa organizacja ruchu, polegająca na ustawieniu znaków informujących o strefie zamieszkania. Celem jest uspokojenie ruchu w tej okolicy oraz nadanie priorytetu pieszym. Zmiany wpłyną przede wszystkim na bezpieczeństwo mieszkańców tej części dzielnicy Karwiny - mówi gdyński radny Adam Skurat.
Pozostaje pytanie, czy to nie aby nieco za mało, by przebudowaną ulicę prowadzącą do lasu określić mianem woonerfu, choć taka nazwa kojarzy się raczej z centrami miast. Jak zwał, tak zwał - grunt, że mieszkańcy będą się czuli nieco bezpieczniej na wyremontowanym odcinku ulicy.

Najlepsze w Trójmieście
Ranking: Warsztaty samochodowe

Remonty w okolicy z różnych środków



Ze środków Zarządu Dróg i Zieleni w Gdyni wyremontowana zostanie również nawierzchnia ul. Nałkowskiej, na odcinku od skrzyżowania ul. Nałkowskiej i ul. Staffa w kierunku lasu. Wymianie ulegnie cała nawierzchnia.

Równocześnie w rejonie ul. Nałkowskiej prowadzone będą roboty w ramach zwycięskiego projektu z Budżetu Obywatelskiego. Polegają na budowie chodnika o długości ok. 60 m między ul. Staffa a ul. Nałkowskiej.

Z budżetu ZDiZ zbudowany zostanie również ciąg pieszy w okolicy ul. Staffa 17.

Quiz Topografia Trójmiasta. Czy znasz te miejsca? Średni wynik 58%

Topografia Trójmiasta. Czy znasz te miejsca?

Rozpocznij quiz
11:12 6 KWIETNIA 23

Woonerf na Karwinach (13 opinii)

Ten Woonerf na Karwinach prowadzący do lasu o którym był kilka dni temu artykuł to będzie droga wyjazdowa z nowej inwestycji deweloperskiej na ul Gałczyńskiego pod lasem do której wyjazdowa droga będzie prowadziła przez las i po to właśnie powstaje ten Woonerf w tym raczej nietypowym dla takiej inwestycji miejscu
Ten Woonerf na Karwinach prowadzący do lasu o którym był kilka dni temu artykuł to będzie droga wyjazdowa z nowej inwestycji deweloperskiej na ul Gałczyńskiego pod lasem do której wyjazdowa droga będzie prowadziła przez las i po to właśnie powstaje ten Woonerf w tym raczej nietypowym dla takiej inwestycji miejscu Zobacz więcej
Patsz

Miejsca

Opinie (244) ponad 10 zablokowanych

  • Dlaczego? (7)

    Z żoną płacimy podatki, a nie będziemy mieli gdzie naszych samochodów postawić. A wynajem garażu piekielnie drogi.

    • 25 11

    • Auto (2)

      Auto to jest kłopot. Szczególnym kłopotem jest jak mieszkasz w mieście. Tak się przyzwyczailiśmy do aut że nie wyobrażamy sobie bez nich życia, a pół Europy tak właśnie żyje. Auta w mieście posiadają nieliczni a u nas każdy. Miejsce do parkowania nie jest twoim konstytucyjnym prawem, a te podatki które płacisz z żoną to nie na miejsca do parkowania tylko na obecną ekipę.

      • 8 12

      • (1)

        Jak żyć bez auta jak powstają same wezly przesiadkowe. Autobus ode mnie z domu co 40 min. Jeden wypadnie z rozkładu i stoisz prawie 1,5 h na mrozie. A jeszcze wezel po drodze. Niech miasto najpierw zadba o gęsta siatke połączeń a potem likwiduje parkingi!!!

        • 11 3

        • Zminusowal niepełnosprawny umysłowo , który chce by ludzie nie mieli jak dojechać do pracy i byli bezrobotni.

          • 8 2

    • A skąd ten dziwny pomysł, że za płacenie podatków (co robi każdy) należy ci się bezpłatne 12m^2 darmowego miejsca?

      • 5 4

    • Problem w tym że nie płacicie na to podatków żadnych, a ciągnięcie kasy najwięcej!

      • 3 0

    • Parkujcie na swojej posesji.

      • 1 1

    • Dlaczego z żoną płacicie podatki?

      • 0 0

  • Widze ze wizje Boomcyka rozrastają się

    Miliard długu, tiry z portu nie mają przejazdu a ten bawi się w woonerfy. Stabilnie

    • 47 2

  • (7)

    "Przekonanie gdynian do tego, żeby zlikwidować 30 miejsc postojowych..." i pewnie tylko tych którzy z nich nie korzystają.

    • 58 5

    • jeżeli ktoś uważa, że nie warto kwestionować prawa kierowców do parkowania w przestrzeni miejskiej za darmo (4)

      lub nie warto zastanawiać się nad produktywnością przestrzeni miejskiej zajmowanej przez 95% przez zaparkowane samochody, można tylko współczuć. Miasto naprawdę nie musi wyglądać jak parking komisu używanych samochodów.

      • 9 24

      • Jakies zrodło tego "95%" podaj, proszę.

        • 16 2

      • jeżeli ktoś uważa, że nie warto kwestionować prawa ludzi do chodzenia w przestrzeni miejskiej za darmo

        lub nie warto zastanawiać się nad produktywnością przestrzeni miejskiej zajmowanej przez 95% przez
        chodzacych ludzi, można tylko współczuć.

        • 6 5

      • Wprowadzić płatne chodniki! Trzeba zakwestionować prawo pieszych do korzystania z chodników za darmo!

        • 6 0

      • Miasto ma wygladać jak wieś w kieleckiem

        • 0 0

    • Mało tego sterują ludziom życiem

      Z innej dzielnicy

      • 7 2

    • No tak, tych którzy z nich nie korzystają

      Czyli zdecydowanej większości ludzi. Czemu mamy żyć pod dyktat miłośników miejsc parkingowych, których jest mniejszość? To wy macie się dostosować do woli większości, a nie na odwrót.

      • 3 16

  • Opinia wyróżniona

    Powtórka z Pawiej (12)

    300 metrów zakończone wejściem do lasu. Kto tam chodzi/ jeździ poza mieszkańcami? Z całą pewnością jest to inwestycja pierwszej potrzeby. Gdynia jest tak pięknym i zadbanym miastem, że teraz trzeba już tylko dopieszczać detale.

    • 133 13

    • A ja myślę, że narzekasz bo to nie twoja okolica :) (5)

      Dzielnice też są ważne i przestrzeń najbliżej domu z której najczęściej korzystamy.

      • 15 22

      • (2)

        Jak bedziesz stal w korkach w centrum to do tych oaz spokoju w dzielnicach nie dojedziesz, nie zapominaj o likiwidacji komunikacji miejskiej - korki jednak zostaną

        • 5 2

        • (1)

          billy, ale co ma jedno do drugiego?

          • 2 3

          • ano to że lepiej pieniądze przeznaczać na bardziej potrzebne rzeczy

            i rozwiązywać problemy komunikacyjne tam gdzie naprawdę są i to na dużą skale

            • 1 0

      • (1)

        Nie chciałam urazić mieszkańców, zresztą sama mieszkam tuż pod lasem. Bardziej chodzi mi o to, że ruch jest tam niewielki i dziwi mnie potrzeba jego uspokojenia i zadbania o bezpieczeństwo mieszkańców.

        • 8 0

        • Może się boją wilków?

          • 2 0

    • (2)

      Bo to ma być przede wszystkim dla mieszkańców, a dla kogo ma być Twoim zdaniem?

      • 14 3

      • zaraz ktoś napisze, że dla warszafki ;) (1)

        • 3 5

        • Dla warszafki

          • 7 0

    • Ja tam jeżdżę całkiem często a mieszkam w Gdańsku.

      polecam, fajna trasa na rowerek

      • 12 3

    • woonerf na pawiej na szczęście nie powstał społeczniaki dużo gadają tylko na szczęście

      • 3 0

    • dokładnie, akurat w tym miejscu ruch jest praktycznie żaden, wcześniej do wiaduktu jest szeroko

      ale tam to akurat dobrze żeby zostało

      • 3 0

  • Tam pies z kulawą nogą nie chodzi (2)

    • 29 4

    • Ale szwagier mieszka...

      Trzeba remont zrobić.

      • 11 2

    • Tam chodzą mieszkańcy głównie

      Czasem jakiś lis, czy dzik... Ale psów rzeczywiście może być mało

      • 0 0

  • mokry sen Piesiewicza

    zaczyna się spełniać

    • 26 2

  • Rekojt 300 metrów drogi to w Gdyni wielkie wydarzenie

    • 18 1

  • Kłamstwo (1)

    Mieszkańcy wcale tego nie chcą. Mamy tu kilometry lasu (jeszcze) i polan do spacerowania.

    • 54 2

    • To projekt Rady Dzielnicy mający uporządkować ten syf do szalbanu

      Zygzakowanie pomiędzy stojącymi tam kałużami (szczególnie blisko szlabanu) niekoniecznie jest tak atrakcyjne.
      Swoją drogą ciekawe, kiedy nowo wybudowany odcinek rozjadą pojazdy leśników/PKP, które robią tam syf co sezon...

      • 1 1

  • Czas na wùnderelf na władysława IV (6)

    To byłby sukces łucyka i ekipy

    • 38 0

    • Nie podpowiadaj

      bo postanowią cie uszczęśliwić , wyjdziesz przekonany jak ci mieszkańcy

      • 8 1

    • (4)

      a na krzyżówce Władysława IV i 10 lutego białe koła i trawa z rolki!

      • 14 0

      • i delfiny

        duuużo delfinów i drzewa w pojemnikach

        • 13 0

      • Nie ma się z czego śmiać. (2)

        Jak wejdzie zakaz aut spalinowych to na drogach ruch się bardzo zmniejszy. Połowę ulic będzie można przeznaczyć na drogi rowerowe i parki.

        • 0 8

        • zakaz rejestracji nowych samochodów spalinowych nie oznacza zakazu poruszania się samochodami spalinowymi. przecież samochody żyją po ponad 20 lat...

          • 5 0

        • A trzecią połowę na stację ładowania elektryków...

          • 1 0

  • namaszczenie chorych (1)

    namaszczenie z urzedu miasta na 140 metrow asfaltu z krawężnikiem nie współmierne z nazwy marketingowej.. to miejsce bez laski powinno być wyasfaltowane kilka lat temu tak jak cała buraczana korzenna i tatarczana.. dzisiejsza wiadomość to jakk zderzenie marzeń z zeczywisstoscia .. niby nie pis a popisy . ławki ! miejsce spotkań ludzi ! ! Pit stop kawa od prezydenta gucia ? propaganda jak w tv pjongjang oddział gdansk

    • 27 1

    • Czy wejscie do lasu to miejsce przy smietniku?Dalej jest droga bita bez kanalizacji odddeszczowej z dziurami ktore zastępują

      przyjeżdżający na spacery właściciele piesków .O kanalizacji i zwykłych betonowych płytach nawet nie marzymy.Kilka lat temu realizowany projekt ochrony wód Zatoki Gdańskiej.Polozono płyty jumbo na kilkunastu metrach drogi i zrobiono rów na wodę spływająca że zbocza lasu.Na pytanie dlaczego znowu droga urywa się raptownie po kilku metrach ,kierownik odpowiedział, że Gdynia nie dogadala się z Gdańskiem w sprawie kosztów. I tak jak od dziesiątków lat koniec ul Nalkowskiej pozostaje ziemią niczyja o którą nikt nie dba poza mieszkańcami.O zniszczeniach po deszczach nawalnychS nie wspominając. Szkoda ,że o pobieraniu podatków jakoś nikt nie zapomniana

      • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane