• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Wpuśćcie nas do autobusów!

Adrian
26 stycznia 2010 (artykuł sprzed 14 lat) 
Nie ma jednej zasady: niektórzy kierowcy wpuszczają pasażerów do autobusów na pętlach, inni każą im czekać na zewnątrz. Nie ma jednej zasady: niektórzy kierowcy wpuszczają pasażerów do autobusów na pętlach, inni każą im czekać na zewnątrz.

Problem nie dotyczy tylko zimy, ale w ostatnich, bardzo mroźnych dniach jest wyjątkowo widoczny. Nie wiem dlaczego kierowcy nie pozwalają pasażerom chronić się przed mrozem w autobusach stojących na pętlach - pisze nasz czytelnik, pan Adrian.



Czy pasażerowie powinni móc wchodzić do autobusów na pętlach?

Mróz -15 stopni i kłopoty z uruchomieniem samochodu skłoniły mnie do przerzucenia się na komunikację miejską. Korzystam z autobusu 143, który zaczyna trasę na pętli w Oliwie i jedzie do Sopotu.

Zbliżam się do pętli i widzę, że mój autobus z otwartymi drzwiami już czeka. Pomyślałem, że skorzystam z możliwości spędzenia kilku minut we wnętrzu autobusu, zamiast marznąć na stojąco na przystanku. Wchodzę do środka, w którym jest przyjemnie ciepło. Niestety, nie cieszyłem się długo tą temperaturą, bo natychmiast zostałem z autobusu wyproszony. - To nie jest przystanek - stwierdził kierowca.

Pasażerowie, którzy korzystają z tej linii i swoją podróż zaczynają właśnie na pętli w Oliwie znają zapewne niedogodność wynikającą z umiejscowienia przystanku. Przystanek ten znajduje się na ulicy Krzywoustego i jest w pewnym oddaleniu od pętli. Nie jest on wyposażony w wiatę. Do dyspozycji oczekujących jest tam tylko mała ławeczka. W okresie gdy padają deszcze nie ma innej możliwości jak czekać moknąc na deszczu, bo nie sposób korzystać z wiat znajdujących się na samej pętli, bo nie dogonimy odjeżdżającego autobusu.

W związku z taką, a nie inną lokalizacją przystanku chciałbym zapytać co stoi na przeszkodzie, by udostępnić pasażerom możliwość wejścia do wnętrza autobusu wcześniej, czyli już na pętli? Tym bardziej, że akurat autobusy tej linii zawsze stoją jako pierwsze dostępne i aż się prosi, by umożliwić do nich dostęp w trakcie oczekiwania na wyjazd.

Przecież na tych zasadach dostępne są tramwaje na pętlach, ale też np. autobusy (np. 139 przy stacji SKM Przymorze-Uniwersytet, oraz 295 i 262 na pętli Wieżycka). Byłoby to szczególnie wskazane w sytuacjach, gdy skazuje się osoby oczekujące na marznięcie, czy też moknięcie na dworze.

Odpowiedź ZKM na artykuł naszego czytelnika

Czytelnik porusza dwie kwestie - postępowania kierowcy linii 143 i zasad podjeżdżania na wszystkie przystanki zlokalizowane na pętlach.

Linię 143 na mocy umowy z Zarządem Transportu Miejskiego obsługuje firma Warbus sp.z o.o. i wobec powyższego nie mogę komentować tej kwestii. Zilustrowanie tego tematu zdjęciem autobusu naszej spółki (ZKM w Gdańsku sp. z o.o.) może czytelników wprowadzać w błąd.

Zgodnie z przyjętymi w Gdańsku zasadami organizatorem transportu zbiorowego jest Zarząd Transportu Miejskiego do którego wyłącznych kompetencji należą m.in opracowanie rozkładów jazdy oraz organizacja ruchu na pętlach autobusowych (zwłaszcza tych z których korzysta kilku przewoźników lub jest ograniczona ilość stanowisk postojowych i odjazdowych). Poprzez zapis w rozkładzie jazdy lub oddzielny dokument organizator reguluje kolejności podstawiania pojazdów na przystanku początkowym. Umożliwia to pasażerom wcześniejsze zajęcie miejsca i jednocześnie zapobiega "blokowaniu się" autobusów, których godziny przyjazdu i odjazdu są różne.

ZTM jest uprawniony do kontroli i nakładania kar na przewoźników za każdy przypadek niewłaściwego postępowanie kierowcy w tej kwestii - "Za niedostosowanie się do zasad organizacji ruch na pętlach, o ile takie obowiązują - 100% ceny najdroższego biletu miesięcznego pełnopłatnego...". Linie wymienione przez czytelnika nie są objęte takimi regulacjami ZTM-u. Wobec powyższego kierowca ma obowiązek podjechać na przystanek początkowy bezpośrednio przed odjazdem.

Krzysztof Wojtkiewicz, rzecznik prasowy Zakładu Komunikacji Miejskiej w Gdańsku.
Adrian

Co Cię gryzie - artykuł czytelnika to rubryka redagowana przez czytelników, zawierająca ich spostrzeżenia na temat otaczającej nas trójmiejskiej rzeczywistości. Wbrew nazwie nie wszystkie refleksje mają charakter narzekania. Jeśli coś cię gryzie opisz to i zobacz co inni myślą o sprawie. A my z radością nagrodzimy najciekawsze teksty biletami do kina lub na inne imprezy odbywające się w Trójmieście.

Opinie (486) ponad 10 zablokowanych

  • Ankieta jak zawsze totalnie ale TOTALNIE bezsensowna

    Nie mam pojęcia jaki idiota taką ankietę zakładał.
    Bo all in all ani kierowca ani pasażer nie mają wpływu na rozporządzanien czyjąś własnością czyli decyzję powinien podjąć właściciel linii.

    • 4 1

  • Jeżeli krytykuje się zachowanie prywatnego przewoźnika to należy umieścić zdjęcie jego autobusu. Linię 143 obsługuje Warbus a nie ZKM.

    • 15 0

  • Kierowca też człowiek. Musi mieć trochę czasu, aby nie myśleć (4)

    o ciężkiej i stresującej pracy. Zjeść, wypić i wydalić. W przeciwnym wypadku, może dojść do wypadku.

    Przerwa to czas aby nie myśleć o obowiązkach. A tym jest pilnowanie co się dzieje w pojeździe.

    • 23 1

    • Fakt. Problemy z pęcherzem to zawodowa choroba każdego kto pracuje

      za kółkiem.

      • 0 0

    • Ciekawe co by powiedzieli plujący na kierowców, gdyby w ich zakładach pracy

      kazali im pracować w czasie przerwy.

      • 2 1

    • (1)

      o pracy może sobie nie myśleć, ale po pracy

      zresztą, co mu to przeszkadza wpuścić ludzi do autobusu?

      • 0 0

      • właśnie to mu przeszkadza że mając ludzi na pokładzie trzeba kontrolować co jakiś czas co robią czy nie niszczą pojazdu nie śmiecą itd.Gadasz tak jakbyś nie miał sytuacji kiedy chcesz być sam ze sobą przez chwilę.

        • 0 0

  • NIC DZIWNEGO MOTORNICZY ORAZ KIEROWCY ZKM MAJA O JEDEN ZWOJ MNIEJ W MOZGU OD KURY !!!!!!! (3)

    • 4 10

    • Ale za to zawsze ma więcej o jeden zwój od najbardziej uzwojonego pasażera.... Hi,hi...

      • 3 0

    • Autor tej wypowiedzi w ogóle nie ma mózgu!

      jak nie masz pojęcia o przepisach to się nie odzywaj

      • 2 0

    • ty debilu wogole nie masz mozgu zapraszam cie do mojego tramwaju to pojade z toba jak ze szmata i na pewno polmozgu daleko nie pojedziesz masz to jak w banku a na koncowym pogadam z toba na solo bedziesz mieki jak maslo

      • 2 1

  • Eee tam- w Dubaju klimatyzoweane wiaty przystankowe ,no tak ale maja śwagierka za kremówkami caly Dubaj zlatala i tak nie

    dostala !...

    • 2 0

  • kierowca-pan i władca

    Kierowcy autobusów mają "gdzieś" to, że pasażerowie marzną na przystankach.Im jest w autobusach ciepło.

    • 2 5

  • LUDZIE

    NIE MARTWCIE SIĘ ZA 2 LATA KONIEC ŚWIATA :-)

    • 7 0

  • można i tak...

    no jo ! -je taka stara partyzancko -szoferska metoda na szybsze i efektowniejsze nagrzanie "maszyny"{auta}, poprostu podnieść maske i przyslonić chlodnice - choćby kartonikiem,w starszych typach samochodów byla do tego celu specjalna żaluzja ! Ja tak jeżdze , efekt rewelacyjny ! robie dziennie ok.80 km. z przerwą na prace. jak sie ociepli podniosę maskę i ten kartonik poprostu wy....ę.

    • 0 1

  • a posiłek i spokój socjalny w robocie każdy musi miec, poza tym poza przystankiem nie może być pasarzer w aucie.

    trudno marudzic mozemy na pogode

    • 4 3

  • pewnie 33-35 letni Pan Tatuś - typ pieniacza i wiecznego malkontenta (5)

    to Pan Adrian z artykulu. Pewnie przesiadl sie ze swoje Fabii, ktora pewnie nie zapalila, i nie wiedzial pewnie dlaczego, wiec poszedl na przystanek, ktorego lokalizacje pewnie znalazl w Internecie... przyszedl, nie moze poczekac 3-4 min az podjedzie, tylko musi usiasc. Dobrze, ze nie zostal wpuszczony czy wyproszony bo pewnie artykul bylby, ze nie grzeja, a jemu zimno...i co najgorsze spozni sie do pracy bo nie przewidzial takiej sytuacji. I tak dobrze, ze nie napisal, ze to wina Wladz itp....ech...
    LUDZIE, SZCZEGOLNIE MLODZI!!! CO SIE Z WAMI DZIEJE???!!!

    • 19 14

    • http://www.zkmgdynia.pl/index1.php?action=1006&pageno=0&childof=104051&list=1

      • 0 0

    • Każdy mierzy swoją miarą.

      Nie podoba mi się to co napisałeś. Jest to bardzo subiektywna i niesprawiedliwa opinia. Może faktycznie coś się dzieje z młodymi ludźmi, ale młodzi uczą się od starszych. Jaki przykład Ty dajesz? Żeby być właśnie zniesmaczonym.

      Takie historyjki opowiadaj swoim wnusiom, a nie mnie. Skąd wiesz co dokładnie tego człowieka skłoniło do tego krzyku?

      Jest duży problem z komunikacją miejską i większość forumowiczów dobrze o tym wie. Może portal trojmiasto.pl zechciałby wystąpić w imieniu forumowiczów - pasażerów do odpowiedniej instytucji? Myślę, że czas na poprawę traktowania pasażerów. Jakaś ankieta?

      • 1 1

    • (1)

      może jesteś życiowym popychadłem, który nie potrafi sie wykłócić o swoje i ma do innych pretensje, że inni próbują?

      • 1 0

      • wykłócanie się o to bezsens.Masz jełopie w ramce napisane jak byk jak się ustala przepisy dotyczące pętli i że nie na wszystkich obowiązuje wcześniejsze podstawienie.

        • 1 0

    • nie przesadza pan trochę?

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane