• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Wpuśćcie nas do autobusów!

Adrian
26 stycznia 2010 (artykuł sprzed 14 lat) 
Nie ma jednej zasady: niektórzy kierowcy wpuszczają pasażerów do autobusów na pętlach, inni każą im czekać na zewnątrz. Nie ma jednej zasady: niektórzy kierowcy wpuszczają pasażerów do autobusów na pętlach, inni każą im czekać na zewnątrz.

Problem nie dotyczy tylko zimy, ale w ostatnich, bardzo mroźnych dniach jest wyjątkowo widoczny. Nie wiem dlaczego kierowcy nie pozwalają pasażerom chronić się przed mrozem w autobusach stojących na pętlach - pisze nasz czytelnik, pan Adrian.



Czy pasażerowie powinni móc wchodzić do autobusów na pętlach?

Mróz -15 stopni i kłopoty z uruchomieniem samochodu skłoniły mnie do przerzucenia się na komunikację miejską. Korzystam z autobusu 143, który zaczyna trasę na pętli w Oliwie i jedzie do Sopotu.

Zbliżam się do pętli i widzę, że mój autobus z otwartymi drzwiami już czeka. Pomyślałem, że skorzystam z możliwości spędzenia kilku minut we wnętrzu autobusu, zamiast marznąć na stojąco na przystanku. Wchodzę do środka, w którym jest przyjemnie ciepło. Niestety, nie cieszyłem się długo tą temperaturą, bo natychmiast zostałem z autobusu wyproszony. - To nie jest przystanek - stwierdził kierowca.

Pasażerowie, którzy korzystają z tej linii i swoją podróż zaczynają właśnie na pętli w Oliwie znają zapewne niedogodność wynikającą z umiejscowienia przystanku. Przystanek ten znajduje się na ulicy Krzywoustego i jest w pewnym oddaleniu od pętli. Nie jest on wyposażony w wiatę. Do dyspozycji oczekujących jest tam tylko mała ławeczka. W okresie gdy padają deszcze nie ma innej możliwości jak czekać moknąc na deszczu, bo nie sposób korzystać z wiat znajdujących się na samej pętli, bo nie dogonimy odjeżdżającego autobusu.

W związku z taką, a nie inną lokalizacją przystanku chciałbym zapytać co stoi na przeszkodzie, by udostępnić pasażerom możliwość wejścia do wnętrza autobusu wcześniej, czyli już na pętli? Tym bardziej, że akurat autobusy tej linii zawsze stoją jako pierwsze dostępne i aż się prosi, by umożliwić do nich dostęp w trakcie oczekiwania na wyjazd.

Przecież na tych zasadach dostępne są tramwaje na pętlach, ale też np. autobusy (np. 139 przy stacji SKM Przymorze-Uniwersytet, oraz 295 i 262 na pętli Wieżycka). Byłoby to szczególnie wskazane w sytuacjach, gdy skazuje się osoby oczekujące na marznięcie, czy też moknięcie na dworze.

Odpowiedź ZKM na artykuł naszego czytelnika

Czytelnik porusza dwie kwestie - postępowania kierowcy linii 143 i zasad podjeżdżania na wszystkie przystanki zlokalizowane na pętlach.

Linię 143 na mocy umowy z Zarządem Transportu Miejskiego obsługuje firma Warbus sp.z o.o. i wobec powyższego nie mogę komentować tej kwestii. Zilustrowanie tego tematu zdjęciem autobusu naszej spółki (ZKM w Gdańsku sp. z o.o.) może czytelników wprowadzać w błąd.

Zgodnie z przyjętymi w Gdańsku zasadami organizatorem transportu zbiorowego jest Zarząd Transportu Miejskiego do którego wyłącznych kompetencji należą m.in opracowanie rozkładów jazdy oraz organizacja ruchu na pętlach autobusowych (zwłaszcza tych z których korzysta kilku przewoźników lub jest ograniczona ilość stanowisk postojowych i odjazdowych). Poprzez zapis w rozkładzie jazdy lub oddzielny dokument organizator reguluje kolejności podstawiania pojazdów na przystanku początkowym. Umożliwia to pasażerom wcześniejsze zajęcie miejsca i jednocześnie zapobiega "blokowaniu się" autobusów, których godziny przyjazdu i odjazdu są różne.

ZTM jest uprawniony do kontroli i nakładania kar na przewoźników za każdy przypadek niewłaściwego postępowanie kierowcy w tej kwestii - "Za niedostosowanie się do zasad organizacji ruch na pętlach, o ile takie obowiązują - 100% ceny najdroższego biletu miesięcznego pełnopłatnego...". Linie wymienione przez czytelnika nie są objęte takimi regulacjami ZTM-u. Wobec powyższego kierowca ma obowiązek podjechać na przystanek początkowy bezpośrednio przed odjazdem.

Krzysztof Wojtkiewicz, rzecznik prasowy Zakładu Komunikacji Miejskiej w Gdańsku.
Adrian

Co Cię gryzie - artykuł czytelnika to rubryka redagowana przez czytelników, zawierająca ich spostrzeżenia na temat otaczającej nas trójmiejskiej rzeczywistości. Wbrew nazwie nie wszystkie refleksje mają charakter narzekania. Jeśli coś cię gryzie opisz to i zobacz co inni myślą o sprawie. A my z radością nagrodzimy najciekawsze teksty biletami do kina lub na inne imprezy odbywające się w Trójmieście.

Opinie (486) ponad 10 zablokowanych

  • śmieszne

    Kierowca nie ma obowiązku wpuszczać do autobusu podczas przerwy Podczas przerwy kierowca ma prawo do chwili spokoju. .Jak komuś jest zimno to niech się cieplej ubierze.

    • 4 1

  • kierowca?? bombowca...

    Pan kierowca korzystający z przymusu z toalety w naszej pracy ( pętla na której stoi nie posiada żadnego punktu z wc) lubi postać i pobajerzyc, zwłaszcza w takie mrozy jak są ostatnio, tekst z przed kilku dni - o już widzę jak mochery na mnie czekają, niech sobie poczekają, jeszcze mnie wk... jak przednimi drzwiami chcą wchodzic nie raz wracałam z pracy a jeden z nich spał w autobusie bo odjazd miał za 15 min, zawsze udawał ze mnie nie widzi,wtedy byłam zła teraz mam ich w d...

    • 0 0

  • Pasażer

    Witam wszystkich pasażerów ZKM Gdańsk. Tu gdzie obecnie pracuję a pracuję w Stagecoach UK jest nie do pomyślenia by pasażer tzw kwitł przed stojącym autobusem na przystanku końcowym. Jedynym wyjątkiem jest przystanek początkowy, na którym autobus stoi i oczekuje na odjazd. W tym przypadku kierowca na ogół przychodzi do autobusu na 5minut przed odjazdem. W tym czasie loguje się w maszynce biletowej i otwiera drzwi oczekując na potencjalnych pasażerów.

    • 0 1

  • ....

    Miałem okazje jechać autobusem linii 295 (spóźnił się około 2 min) była godz. ok 21 z minutami. Jechałem do Gdańska. Autobus dojezdza na petle tramwajowa, widze ze stoi juz tramwaj. Co robi kierowca?! Zwalnia, jedzie na sam koniec przystanku, zwleka z otwarceim dzrzwi (dziwnym trafem przyciski otwierajce drzwi nie dzialaja) wkoncu wypuszcza okolo 10 pasazerow. Dobiegam do tramwaju, ktory w tym samym momencie rusza i zatrzymuje sie doslownie 5 m dalej i stoi jakies dwie minuty, nie wpuszcza zadnego z pasazerow. W koncu jeden z pasazerow podbiega do motorniczego i prosi o otwarcie drzwi, na to motorniczy ze wg. rozkładu musi juz odjezdzac. Wiec zostawił tych kilku pasazerow na przystanku. Nastepny tramwaj za jakies 15 min. Mroz okolo -15 stopni, moze wiecej..... Po prostu chamstwo!!!

    • 5 1

  • WYBIĆ TAKIEMU KIEROWCY SZYBĘ i uciec. (5)

    Rzucić kamieniem w szybę i uciec !!
    Myślicie że nas dogoni lub znajdzie. A następnym razem WPUŚCI , bo będzie pamiętać nauczkę !!!
    Jak są barany i nie mają za grosz zrozumienia to niech sami marzną na dworze, ciekawe co w tedy powiedzą

    • 1 7

    • idiota

      wybić szybę? chyba obie twasz wandalu każdy wykonuje swoją prace i co do niej należy

      • 0 0

    • (1)

      Wybijesz szybę kretynie? Komu krzywdę zrobisz? Kierowcy czy pasażerom? Kierowca zjedzie do bazy z awarią a pasażer czeka na następny autobus. Jak będziesz dalej wybijał szyby to jak myślisz jakie autobusy będą jeździły na tej trasie? Na pewno te "najlepsze i najcieplejsze" bo inne żal będzie puszczać na osiedle, na którym mieszka takie bydło, jak ty.

      • 3 0

      • dobre und motzne

        .

        • 0 0

    • a swoją drogą to bardzo odważny jesteś ha ha ha bo skoro uważasz, ze robisz dobrze wybijając szybę w autobusie to czemu chcesz uciekać jak taki szczur???? poprostu jesteś tchórzem i tyle, który chce wyładować swoje frustracje jeśli oczywiście wiesz co to znaczy ha ha ha :D

      • 1 0

    • weż Ty zmień lekarza kretynie bo ten ewidentnie Cię oszukuję mówiąc, że jesteś normalny!!!

      • 0 0

  • WARBUS (2)

    Kierowcy tej firmy są w większości bardzo mili. Często z nimi jeżdżę w ramach linii 122, 126 i 171. Sympatyczni ludzie, zawsze pomogą, wyjaśnią zawiłości trójmiejskiej komunikacji jak trzeba, sprzedadzą bilet podczas jazdy, nie będą marudzili że kwota nieodliczona. Mam o nich pozytywne zdanie (w przeciwieństwie do tych z ZKM-u). Jedyną wadą Warbusa są Solbusy, które się sypią i psują. Autobusy regularnie łapią awarie, przez co np. taka linia 122 jeździ nieregularnie. Białoruskie MAZy są już mniej awaryjne niż te cieniutkie Solbusy.

    • 0 1

    • a ja mam wlasnie inne zdanie, kierowcy zkm sa najlepsi i maja najwieksze doswiadczenie (1)

      no jak to rozne mozna miec opinie, ja jezdze na 161 i 167, i naprawde musze powiedziec, ze kierowcy ZKM sa zyczliwi i nigdy nie obia problemu jesli chodzi o kupno biletu !!!

      • 0 1

      • ZKM

        Niektórzy są w porządku (głównie młodzi), ale też w szeregach komunalnego molocha pracują ciągle chamy - ci sami ludzie co jeździli Ikarusami i Jelczami 10 lat temu. Jak wtedy byli nieuprzejmi, tak i są teraz.

        • 0 0

  • Kierowcy tez nalezy sie chwila przerwy

    Kierowca to tez człowiek któremu nalezy sie chwila przerwy po całym kursie i ma prawo podczas przerwy zjesc sniadanie czy zrobić sobie krótką drzemkez.gdyby wpuscil ludzi do autobusu nie miał by przerwy bo np. ludzie pewnie kupowali by bilety. postawcie sie choć na chwile w roli kierowcy. Wy podczas pracy tez macie chwile i kierowcy tez taka przerwa sie nalezy.

    • 3 1

  • c.d tematu (3)

    Popieram w pęłni !To samo obserwuję w Gdyni na pętli "Tesco".Autobusy podjeżdżają nawet po czasie odjazdu,wychłodzone i bywa ,że kierowcy pewnie w celu ochrony siebie przed zimnem nie otwierają przednich drzwi /siwy Pan z 191!/.Wiaty są z powybijanymi ściankami i nikt się tym nie interesuje chociaż na tej pętli znajduje się punkt informacyjny z dyżurującym człowiekiem. I tak się dzieje każdej zimy, a ta jest wyjątkowo sroga i wymaga więcej od przewoźnika w stosunku do swoich pasażerów.

    • 3 1

    • w czym ty popierasz ?

      .

      • 0 0

    • właśnie a wiaty niszczą takie buraki jak Ty a później ma pretensje, że mu zimno. i bardzo dobrze niech Ci mózg odmrozi to może następnym razem zanim zniszczysz przystanek czy cokolwiek pomyslisz tym swoim malutkiem móżdzkiem

      • 0 1

    • A kto wiaty potłukł ????????????????? kierowcy ????????????????????

      • 1 1

  • linia 129 (1)

    Migowo - codziennie rano czekam na autobus, który stoi po drugiej stronie ulicy na przystanku końcowym a pasażerowie często marzną i mokną. Dodatkowo niejednokrotnie zdarza się, że kierowca siedząc w autobusie pali papierosy a zaraz potem podjeżdża na przystanek - oczywiście w środku strasznie śmierdzi.

    Wrzeszcz PKP - autobus stoi z boku i czeka nie wiadomo na co, bardzo często rusza zbyt późno

    • 2 2

    • No, tam jest niezłe zamieszanie.

      Autobusy 129 odczekują po drugiej stronie ulicy na końcowym, ale już te jeżdżące na 130 ustawiają się od razu na przystanku przy kiosku i można do nich wsiadać. A na 127 można sobie nieźle poczekać, bo czesto nie dojechał jeszcze ze swojej długiej trasy :)
      Jeżdżąc na Zaspę wolę sobie podejść piechotą do stacji BP i Netto na 227. Te przynajmniej już zaczęły punktualnie jeździć.

      • 0 0

  • Racja! (4)

    Już nie raz czekałam na pętli obok zamkniętego autobusu, a kierowca ani myślał pasażerom otworzyć! Latem spoko, nie przeszkadza tak bardzo ale zimą czy jesienią?

    • 205 23

    • Na Chełmie też po wysadzeniu pasażerów motorniczy siedzi 10 czy 15 minut siedzi w ciepłej kabinie i nie podjedzie na przystanek. (1)

      Siedzi taki wredny (członek, prącie lub inne słowo) i je kanapkę w ciepełku, a trzydziestu frajerów odmraża sobie nogi, nosy i ręce na przystanku.
      I że niby ja, żeby nie marznąć, powinienem przyjść na przystanek punktualnie. Sęk w tym, że mnie na tę pętlę przywiózł autobus. Pętla podobno jest przesiadkowa, czyli taka do przesiadania, ale okazuje się, że tu się nie przesiada tylko przesiaduje na zamarzniętych ławeczkach.

      • 7 4

      • Pomyśl czasem o tym człowieku który siedzi za sterami tramwaju przez X godzin dziennie i ma prawo do przerwy. Może ma Ochotę sobie pierdnąć lub coś innego. Ty jedziesz do domu on ma w perspektywie kilka godzin pracy. Postaw się w jego sytuacji. ON MA PRAWO DO KILKU MINUT ODPOCZYNKU

        • 2 1

    • czy Tobie też

      podczas przerwy śniadaniowej ktoś łazi i d.pę zawraca ? Każdy pasażer we wozie to zwększona uwaga pracy kierowcy, a przepisy prawa pracy traktują przerwę jako czas wyłącznie dla kierowcy, więc o co ten szum ?

      • 9 5

    • i co Ci sie stalo istoto, zamarzłaś, zrob prawo jazdy wobec tego, i olej zkm

      • 6 16

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane