• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Bilety w komunikacji miejskiej od poniedziałku. Sanepid "za", związkowcy "przeciw"

rb
29 maja 2020 (artykuł sprzed 4 lat) 
Od poniedziałku, 1 czerwca, w autobusach i tramwajach w Gdańsku pojawią się w sprzedaży nowe karnety w cenie 12 zł. Nie będzie możliwości kupna pojedynczych biletów. Od poniedziałku, 1 czerwca, w autobusach i tramwajach w Gdańsku pojawią się w sprzedaży nowe karnety w cenie 12 zł. Nie będzie możliwości kupna pojedynczych biletów.

Nagły zwrot ws. sprzedaży biletów w pojazdach komunikacji miejskiej w Trójmieście. Od poniedziałku sprzedaż zostanie przywrócona nie tylko w Gdyni, ale we wszystkich gminach zrzeszonych w Metropolitalnym Związku Komunikacyjnym Zatoki Gdańskiej. Zgodę na wznowienie sprzedaży biletów wydała w czwartek po południu Wojewódzka Stacja Sanitarno-Epidemiologiczna w Gdańsku. To oznacza, że w autobusach i tramwajach w Gdańsku ruszy sprzedaż nowych karnetów w cenie 12 zł.



Sprzedaż biletów w komunikacji miejskiej powinna być:

Wznowienie sprzedaży biletów w pojazdach komunikacji zbiorowej jest możliwa głównie dzięki poprawiającej się sytuacji epidemiologicznej w kraju.

Pomorze na tle innych województw wygląda pod tym względem szczególnie dobrze, dlatego w czwartek po południu Wojewódzka Stacja Sanitarno-Epidemiologiczna w Gdańsku zgodziła się na wniosek MZKZG, by ponownie umożliwić w pojazdach sprzedaż biletów.

Stanowisko sanepidu zezwalające na przywrócenie sprzedaży biletów w pojazdach komunikacji miejskiej. Stanowisko sanepidu zezwalające na przywrócenie sprzedaży biletów w pojazdach komunikacji miejskiej.
Drugim powodem jest też dramatyczna sytuacja finansowa. Tylko w Gdańsku w ostatnich 2,5 miesiącach w kasie miasta pojawiła się dziura w wysokości 80 mln zł.. W tym czasie przychody ze sprzedaży biletów spadły o 18 mln zł.

- Przy normalnej sprzedaży aż 20 proc. biletów jednorazowych sprzedawana jest w pojazdach - przyznaje Piotr Borawski, wiceprezydent Gdańska. - Analizujemy sytuację, ale musimy uruchomić dodatkowy kanał dystrybucji biletów, bo sytuacja finansowa w gminach nie jest dobra. Dajemy sobie pół roku na przyzwyczajenie się do nowej sytuacji i na przełomie 2020 i 2021 będziemy podejmować decyzję o ewentualnej dalszej sprzedaży karnetów w pojazdach bądź rezygnacji z tego typu sprzedaży. Wiem, że część związkowców i kierowców jest przeciwna wznowieniu sprzedaży, ale mam też nadzieję, że im także zależy na poprawie sytuacji finansowej firmy, w której pracują.
Kierowcy mają sprzedawać karnety składające się z dwóch biletów jednoprzejazdowych i jednego biletu godzinnego w cenie 12 zł (2 x 3,8 zł + 1 x 4,4 zł). O tym jak kupić karnet piszemy w ramce pod artykułem.

Znikną też strefy buforowe w przedniej części pojazdów. Obu zmianom sprzeciwiają się pracownicy przewoźników. Znikną też strefy buforowe w przedniej części pojazdów. Obu zmianom sprzeciwiają się pracownicy przewoźników.
W czasie pandemii nieoficjalnie mówiło się, że nie będzie lepszego momentu do całkowitej rezygnacji ze sprzedaży biletów w pojazdach. Przeciwni temu są szczególnie kierowcy i motorniczowie, którzy nie chcą mieć kontaktów z gotówką i być narażani na zakażenie przez bliski kontakt z pasażerami.

W podobnym tonie wypowiadali się też przedstawiciele organizatorów transportu publicznego. Jeszcze w czwartek rano Zygmunt Gołąb z ZTM pytany o ewentualne przywrócenie sprzedaży karnetów w pojazdach mówił, że nie ma zmiany decyzji w tej sprawie.

Związkowcy-kierowcy nie chcą sprzedawać biletów



Zdecydowanie przeciw wznowieniu sprzedaży są związkowcy z GAiT, największego gdańskiego przewoźnika. W piątek rano Stanisław Stencel, przewodniczący największego związku w miejskiej spółce, złożył w Urzędzie Miasta petycję do prezydent Gdańska Aleksandry Dulkiewicz, przewodniczącej rady miasta Agnieszki Owczarczak oraz przewodniczących klubów w radzie miasta o wstrzymanie decyzji MZKZG i utrzymaniu zakazu sprzedaży biletów do odwołania.

- Warunki epidemiologiczne wbrew temu, co się próbuje przedstawiać, wcale się mocno nie zmieniły - podkreśla Stanisław Stencel. - Zawieszenie sprzedaży biletów nie miało wpływu na mniejsze wpływy. Pasażerowie przyzwyczaili się do nowych warunków, pogodzili się z tym, że w bilety trzeba zaopatrywać się poza pojazdami. Nie ma najmniejszego sensu do tego wracać. Będziemy tak długo męczyć władze miasta, aż odpuszczą i zmienią zdanie. Nie odpuścimy - mówi stanowczo Stencel.
Pismo związkowców do prezydent Gdańska z wnioskiem o całkowite zaprzestanie sprzedaży biletów i karnetów w pojazdach komunikacji miejskiej w Gdańsku. Pismo związkowców do prezydent Gdańska z wnioskiem o całkowite zaprzestanie sprzedaży biletów i karnetów w pojazdach komunikacji miejskiej w Gdańsku.


U kierującego pojazdem można nabyć wyłącznie karnety, i tylko za odliczoną gotówkę, w cenie:

12 zł - karnet normalny,
6 zł - karnet ulgowy.

Uwaga! Każdy karnet zawiera trzy bilety: dwa jednoprzejazdowe i jeden jednogodzinny.

Jak zakupić karnet u kierującego pojazdem?

Zakup karnetu możliwy jest wyłącznie na przystanku,

  • aby kupić karnet należy wejść pierwszymi drzwiami pojedynczo do strefy buforowej, przy kabinie kierującego pojazdem,
  • za karnet należy zapłacić wyłącznie odliczoną gotówką. Przypominamy, że kierujący pojazdem nie ma możliwości wydania reszty, dlatego prosimy o przygotowanie odliczonej sumy: 6 zł (monety o nominałach 1 zł, 2 zł, 5 zł) lub 12 zł (banknot 10 zł i monety 1 zł, 2 zł),
  • po transakcji należy opuścić strefę buforową i ponownie wejść do pojazdu przez najbliższe otwarte drzwi, celem kontynuowania jazdy,
  • niemożliwe jest kontynuowanie podróży w strefie buforowej, przy kabinie kierującego pojazdem,
  • strefy buforowe w pojazdach zostaną utrzymane - aby zapewnić komfort pracy kierowcom i motorniczym. Pasażer znajdujący się wewnątrz pojazdu nie może ich przekraczać w żadną stronę.


Uwaga! Ze względu na konstrukcję pojazdu, zakup karnetu nie jest możliwy w tramwajach typu NGD99 (4 składy) i Bombardier (3 składy).
rb

Opinie (270) ponad 10 zablokowanych

  • Relikt PRL

    Sanepid wymaga gruntownej reformy. W obecnej formie to głębokie średniowiecze, skostniała i zacofana instytucja.

    • 10 1

  • Ojejeje biedni kierowcy będą znowu musieli wykonywać swoje obowiazki (5)

    I sprzedawać bilety tym chole*nym pasażerom - skandal

    • 10 34

    • Pasazerowie beda narzekac na opoznienia bo sami je powoduja kupujac bilety

      • 17 2

    • ojejeje

      a od kiedy sprzedawanie biletów to obowiązek kierowców? Może jeszcze handel obwoźny? Kierowca ma mieć nos "w szybie" a nie liczyć klepaki i się rozpraszać - czy chociaż ktoś sobie wyobraża jaka to odpowiedzialność !!! życie ludzkie w rękach kierowcy.Nikomu nawet nie powinno przyjść kiedykolwiek do głowy żeby robić kiosk w autobusie!!!!! nie ,nie jestem kierowcą autobusu tylko mam wyobrażnię

      • 19 3

    • Przeczytaj dokładnie jak to ma wyglądać to zmienisz zdanie

      • 6 0

    • Od kiedy obowiązkiem kierowcy jest sprzedaż betów. Kierowca czy sprzedawca matole

      • 8 1

    • Obowiązkiem kierowcy to może być co najwyżej kierowanie pojazdem. Sprzedawca to jednak inny zawód. Czyż nie? Skoro pensję kierowca otrzymuje jedna dlaczego ktoś uważa że ma wykonywać dwa zawody na raz, nie rozumiem.

      • 5 0

  • Czyli waracamy do króla ćwieczka

    Dobrze ze nie każą mi kupić całej paczki z drukarni od razu. Zacznijcie szanować mieszkańców w końcu, bo jak trzeba łapę wyciągnąć to wiecie gdzie nas szukać.

    • 12 5

  • To teraz autobus bedzie stal na przystanku 10 minut

    • 16 0

  • (3)

    Ojej znowu z łaska sprzedawać beda

    • 2 21

    • Ojej ale "zabłysnąłeś"

      • 7 2

    • Szkoda, że nie z laską

      • 3 0

    • Ja akurat ci sprzedam za odliczoną i tyle ale tylko za odliczoną

      • 2 0

  • aby kupić karnet należy wejść pierwszymi drzwiami pojedynczo do strefy buforowej, przy kabinie kierującego pojazdem,

    po transakcji należy opuścić strefę buforową i ponownie wejść do pojazdu przez najbliższe otwarte drzwi, celem kontynuowania jazdy,

    czyli możliwy odjazd przy np.4 pasażerach kupujących po ok 4 min minimum,przystanek ze światłami to jakieś 2 cykle minimum,po prostu pierwsząrzedne rozwiązanie

    • 20 0

  • Szanowna Redakcjo!!!!!!!!

    Szanowna Redakcjo, nie wprowadzajcie ludzi w błąd albo napiszcie, że te zasady dotyczą wyłącznie komunikacji gdańskiej, bo w Gdyni przednie drzwi nie będą otwierane. Ja piern... poziom przekazu informacji zerowy, ludzie, kto u Was pracuje. Przez takie artykuły później są pretensje i problemy, bo wprowadzacie w błąd. poprawcie to!!!!!!!!!!!!!!!

    • 14 0

  • motorniczy czy kierowca ma dbać przedewszystkim o bezpieczeństwo pasarzerów, aby bezpiecznie dojechali do celu,a tymczasem narzuca się im coś,co tak naprawdę nie ma nic wspólnego z ich zawodem. tak jak już było wyżej wspominane bilety można naby ć praktycznie wszędzie .chciałbym na koniec dodać iż w dużej mierze sprzedaż biletów przyczynia się do ilości kolizji i wypadków drogowych z udziałem komunikacji miejskiej

    • 18 0

  • Pół miasta jeździ za darmo a teraz pretensje że nie ma pieniędzy . Czyli teraz skoro nie biletów u kierowcy to ludzie jeżdżą na gapę ? Chora argumentacja

    • 10 1

  • Znowu ten syf...

    z biletami . A było tak spokojnie

    • 21 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane