• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Wracają internetowe rozkłady jazdy

Krzysztof Koprowski
3 stycznia 2009 (artykuł sprzed 15 lat) 
Strona WAP ponownie została uruchomiona Strona WAP ponownie została uruchomiona

Nasz artykuł na temat noworocznego chaosu w gdańskiej komunikacji wywołał spore poruszenie wśród czytelników a także urzędników. Zarząd Transportu Miejskiego cały czas stara się marginalizować sprawę, zaś Zakład Komunikacji Miejskiej ponownie uruchamia rozkłady.



Przypomnijmy, od początku roku gdańszczanie są niemal całkowicie pozbawieni wersji elektronicznej rozkładów jazdy. Winnym takiej sytuacji jest ZTM Gdańsk, który przez pół roku nie był w stanie przygotować się do wdrożenia rozkładów jazdy autobusów i tramwajów na swoich stronach www. Tłumaczył to problemami technicznymi oraz brakiem odpowiedniej ilości pracowników, którzy mogliby sprostać temu zadaniu.

Późnym wieczorem, ZKM Gdańsk postanowił wyciągnąć pomocną dłoń do pasażerów i ponownie uruchomił (choć nie jest już do tego prawnie zobowiązany) swoje rozkłady.

Ponownie został także uruchomiony mobilny serwis WAP dostępny przez komórkę pod adresem wap.zkm.pl.

Należy jednak pamiętać, że rozkłady ZKM zawierają jedynie linie obsługiwane przez tego przewoźnika. W spisie nie znajdziemy linii obsługiwanych przez prywatnych przewoźników (PKS Gdańsk, Warbus oraz PKS Wejherowo). Rozkłady na stronach internetowych oraz WAP uwzględniają zmiany w kursowaniu, które weszły w życie w 2009 roku.

Opinie (209) ponad 10 zablokowanych

  • PISZECIE ŻE U NAS NA POŁUDNIOWYCH DZIELNICACH TRAGEDIA KOMUNIKACYJNA TO ISTNA BZDURA (1)

    OTÓŻ NP. NA OŚ ŚWIĘTOKRZYSKIE JEZDZI AUTOBUS LINII 155 ZAŚ Z PRZYSTANKU KOWALE MOZNA ZŁAPAĆ AUTOBUS 255 BĄDZ 256 LUB PKS KTÓRY RÓWNIEŻ JEZDZI CZĘSTO JEDYNE NA CO MOŻNA NARZEKAĆ TO WĄSKIE DROGI I BRAK CHODNIKÓW W NIEKTÓRYCH MIEJSCACH!

    • 0 0

    • Tylko Capsa nie wyłanczacie.

      I to jest wasz problem, dlatego nie chce tam mieszkać, i widać co tam się dzieje.

      • 0 0

  • Moi mili...

    Najważniejsze żebyśmy zdrowi byli !

    • 0 0

  • To jakiś śmiech, przecież tu nie ma kilku autobusów. Dokładnie tych, które obsługują inne firmy.

    • 0 0

  • Adamowicz pokaż klasę i odwołaj Popiołka!

    • 0 0

  • oj ten ztm ...

    sami nic nie umieja zrobic , zal i wstyd tego co sie dzieje , kierowcow powinni uczyc dobrego wychowania i bardziej zajac sie praca a nie zagladaniem ile wplywa do ich portweli, bo zapewne tak jest

    • 0 0

  • www.mmpk.info - rozklad w JAVA na komorkę [offline]

    Polecam www.mmpk.info - rozklad mobilny komunikacji miejskiej, również Gdańska i Gdyni. Jak ktoś ma mozliwosc polaczenia komorki z komputerem (np. USB/IRDA) to pobranie i uzywanie tej aplikacji nic nie kosztuje (nie wymaga łączenia sie z internetem)

    • 0 0

  • N1

    W rozkładzie ZTM nie ma autobusu 0:20 w letnie weekendy.

    • 0 0

  • ZTM (3)

    ZTM przez trzy ostatnie lata istnial wlasciwie tylko po to aby w autobusach i tramwajach wisaly ulotki informujace nas o tym jakie sa roznice pomiedzy ZKM a ZTM. NIe istniala praktycznie przyczyna dla ktorej taki twor jak ZTM pownien zatrudniac wiecej niz 10-sc osob, a glowne zadania statutowe zlecajac inym podmiotom gospodarczym. Tak czesciowo sie stalo, kontrole biletow zlecono RENOMIE czy to dobrze, czy zle zdania beda podzielone. Ja generalnie jestem zadowolony, bo przez ostatnie lata jest mniej gapowiczow i jest to zasluga RENOMY (nie pisze ze z kontrola biletow jest bardzo dobrze, ale jest nieporownywalnie lepiej niz w czasach przed RENOMA).
    Myslalem, ze bardzo latwym bedzie oddanie w prywatne rece dystrybucji biletow. W praktyce jednak okazalo sie, ze po powstaniu ZTM ilosc punktow dystrybucji biletow spadla. A ZTM twardo utrzymal takie anachronizmy jak punkty obslugi klienta Chlebnica, Grunwaldzka (pracuje tam po kilkanascie osob, majacych praktycznie prace moze tydzien w miesiacu). Co do innych statutowych aktywnosci ZTM ciezko sie wypowiadac, zmiany rozkladow jazdy sa rzadkie i ocharakterze kosmetycznym (wiec nie wklada sie w to wiele wysilku, a dotyczy on jedynie kilku nowych linii, ktore powstaly w przeciagu tych trzech lat od czasu powstania ZTM). Widzac duzy konserwatyzm w utrzymywaniu siatki polaczen jak i rozkladow jazdy, ciezko domniemac, ze ZTM spelnia swoj obowiazek zwiazany z monitorowaniem i analiza zapotrzebowania na uslugi komunikacyjne. Nie widzialem nigdzie sladow kolejnego statutowego obowiazku ZTM a mianowicie kontroli jakosci uslug przewoznikow, moze sie myle ale czy kos kiedys widzial aby np. pracownik ZTM zabronil wyjazdu z zajezdni na trase brudnego tramwaju, czy autobusu ? Przez rok istnienia ZTM wsiadalem i wysiadalem na przystanku przy zajezdni tramwajowej w Oliwie i takich kontroli nie widzialem (moze mialem pecha, ale jak bylem w Warszawie u znajomych mieszkajacych przy zajezdni autobusowej na Pradze to taki kontroler czystosci stal tam codziennie). Smiem wiec watpic czy takie kontrole mialy miejsce. Podobnie czy kontrolowano czy przewoznicy wykonuja swoje zadania (innymi slowy, czy autobusy i tramwaje wykonuja zaplanowane kursy). W zeszlym roku rozesmialem sie do lez, kiedy na kolejna skarge na PKS Wejcherowo, ktory regularnie nie wykonywal jednego z kursow 262 z petli Wiezycka, pani z ZTM odpowiedziala, ze takie skargi nie sa przedmiotem zainteresowania ZTM i mozna sie poskarzyc w PKS Wejcherowo :-). Reasumujac ZTM przez ostatnie trzy lata istnial chyba tylko w tym celu aby wyzylowac cene biletu metropolitalnego do najwyzszego z mozliwych pulapu i maksymalnie opoznic jego wprowadzenie. Po tym blogim okresie 1-go stycznia 2009 ZTM zyskal nowe obowiazki a mianowicie zaczyna odpowiadac ze informacje o rozkladach jazdy. Jak jasno widac do nowego obowiazku ZTM przygotowuje sie niezykle dzielnie i strategicznie. Otwiera konkursy na trzy stanowiska zwiazane z rozkladmi jazdy i informacja przystankowa. Forumowicze macie jeszcze szanse dokumenty mozna skladac do 7-go stycznia. Dlaczego wiec sie dzwimy, ze brak jest rozkladow jazdy na przystankach i w internecie. ZTM jeszcze nawet nie ma ludzi do tej pracy. Co fajniejsze ZTM chyba jednak powaznie zabiera sie do innych statutowych obowiazkow bo zamierza tez zoorganizowac sekcje ds kontroli uslug, tak wiec byc moze kiedys w przyszlosci ktos sie zainteresuje ze po miescie jezdzi brudny albo co gorsze niesprawny autobus, albo ze jakies kursy nigdy nie byly wykonywane przez przewoznikow (6-c etatow kontrolerow uslug). Brawa, brawa, brawa. Jako Gdanszczanin czuje sie dumny, ze jest taka instytucja jak ZTM, ktora tak oszczednie gospodarowala przez trzy lata pieniedzmi podatnikow (jesli nic nie robila, to chyba oszczedzala ?), z werwa i animuszem zabiera sie do realizacji swoich zadan statutowych.
    Jesli ktos jest zainteresowany praca w ZTM to konkursy na 9-c nowych etatow jeszcze trwaja: http://www.ztm.gda.pl/ogloszenia.html

    Budyndwujajeczny

    • 0 0

    • budyniudwujajeczny

      proponuję napisać do Urzędu Miejskiego w Gdańsku i spytać się dlaczego tak jest...

      • 0 0

    • Ciekawe spostrzeżenia!

      Może się tym trojmiasto.pl bliżej zainteresuje. Ciekawe ile kosztuje roczne utrzymanie takiej "zapracowanej" instytucji?

      • 0 0

    • Kontrole punktualności jak najbardziej były. Nie jesteś człeku Duchem Świętym, aby być wszędzie i o każdej porze na mieście.
      Kto je robił?
      Ano, była to dodatkowa wrzuta do obowiązków pracowników wszelkich działów.
      A zatem kontrole te nic miasta nie kosztowały.

      • 0 0

  • SKANDAL (1)

    dlaczego nie ma minutowych rozkładów jazdy poszczególnych kursów?????????????????????????

    • 0 0

    • masz przecież na www.zkm.pl

      • 0 0

  • Brawo Gdansk,a gdynia jak zawsze w tyle;p

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane