• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Wspólna inwestycja Gdyni i Sopotu: Węzeł Karwiny

Piotr Weltrowski
22 września 2014 (artykuł sprzed 9 lat) 
Jedną z ulic, które miałyby być przebudowane w ramach inwestycji jest prowadząca z Sopotu do Gdyni i obecnie niezbyt bezpieczna dla kierowców ul. Malczewskiego. Jedną z ulic, które miałyby być przebudowane w ramach inwestycji jest prowadząca z Sopotu do Gdyni i obecnie niezbyt bezpieczna dla kierowców ul. Malczewskiego.

W tym tygodniu władze Gdyni i Sopotu chcą wykonać pierwszy krok w kierunku stworzenia komunikacyjnego węzła integracyjnego Gdynia Karwiny, który w przyszłości miałby zapewnić lepszą komunikację między oboma miastami, a także zapewnić łatwiejszy dostęp do przystanku PKM, który powstać ma w przyszłym roku.



W ramach budowy Pomorskiej Kolei Metropolitalnej w Gdyni pojawią się do połowy 2015 r. przystanki Gdynia Karwiny i Gdynia Stadion. Powstanie też peron na wysokości Wzgórza św. Maksymiliana. W ramach budowy Pomorskiej Kolei Metropolitalnej w Gdyni pojawią się do połowy 2015 r. przystanki Gdynia Karwiny i Gdynia Stadion. Powstanie też peron na wysokości Wzgórza św. Maksymiliana.

Sądzisz, że ta inwestycja zostanie przeprowadzona do 2020 roku?

Sopot i Gdynia będą chciały sfinansować, przynajmniej częściowo, wartą około 100 mln zł inwestycję ze środków pochodzących z Regionalnego Programu Operacyjnego, ubiegając się o nie wspólnie.

Póki co, program na lata 2014-2020 wciąż jest negocjowany w ramach prac Komisji Europejskiej. O tym, jak duże kwoty będą dostępne dla poszczególnych regionów wiadomo będzie prawdopodobnie dopiero pod koniec roku. Niemniej i Sopot, i Gdynia już teraz chcą zacząć przygotowania do wspólnej inwestycji. Będzie to możliwe po przyjęciu przez rady obu miast stosownych uchwał, co ma nastąpić do końca tego tygodnia.

- Później zostanie podpisane porozumienie i rozpocznie się przygotowywanie dokumentacji całej inwestycji. Myślę, że ze strony Sopotu taka dokumentacja mogłaby być gotowa w przyszłym roku - mówi Michał Banacki z Wydziału Strategii i Rozwoju Miasta w sopockim magistracie.

W podobnym tonie wypowiadają się także przedstawiciele gdyńskiego urzędu. - Co prawda nie znając jeszcze dokładnych kwot, które będą do uzyskania w ramach unijnego dofinansowania, nie możemy jeszcze ostatecznie mówić o tym, co w ramach inwestycji zostanie zrobione, ale dokumentacja może już powstawać, chociażby z tego względu, że łatwiej ją skorygować, niż zacząć ją przygotowywać na ostatnią chwilę - mówi Michał Guć, wiceprezydent Gdyni.

Sam przystanek PKM Gdynia Karwiny powstać ma w przyszłym roku (czytaj więcej na temat Pomorskiej Kolei Metropolitalnej), natomiast program, do którego oba miasta będą aplikować o dofinansowanie, zakłada wykonanie inwestycji do roku 2020.

- Tak długo jednak nie będziemy chcieli czekać, będziemy chcieli rozpocząć prace jak najszybciej, jak się tylko da. Także dlatego już teraz chcemy przystąpić do porozumienia z Sopotem - tłumaczy Guć.

Co przewiduje inwestycja? M.in. powstanie dużego parkingu przy samym przystanku, a także buspasów na Karwinach oraz przebudowę ulic prowadzących - zarówno ze strony Gdyni, jak i ze strony Sopotu w kierunku przeszłego węzła. W planach jest także przebudowa kilku skrzyżowań, a w Sopocie - zamiana ich na ronda. Szczegółowy program inwestycji ma być znany pod koniec bieżącego roku.

Opinie (72) 1 zablokowana

  • bez litości

    Chyba Gdynia z braku kasy chce przypiąć do projektu Sopot.

    • 3 3

  • trochę rozumu

    To nie prawda ze ulica Malczewskiego jest niebezpieczna. Prawdą jest ze jeżdzi nią coraz więcej idiotów. Mieszkam tu i widzę.Miejscami ( nie wiem dlaczego jest ograniczenie do 40Km/h tylko odcinkami)powinno być na całej długości a idioci i tak jeżdzą 100Km/h. Nie powiem często stoi tu ( przy cmentarzu) policja ale wszystkich durni nie wyłapie.

    • 4 1

  • wszystko w tym temacie

    idą wybory samorządowe, oj idą

    • 2 1

  • Niezgadzam się! - Budujmy Parkingi w Sopocie

    Dlaczego Sopot ma budować szlak transportowy dla mieszkańców Karwin, którzy chcą dotrzeć do Gdańska i jednocześnie nie stać w korku na Spacerowej czy Słowackiego.

    Malczewskiego jest drogą LOKALNĄ prowadzącą do Sopotu. Nie chcę by stała się drogą tranzytową, porównywalną z Wielkopolską, czy Chwarznieńską.

    W Sopocie to my czekamy na coś zupełnie innego - budowę PRAWDZIWYCH PARKINGÓW MIEJSKICH tak by nie paraliżować parkującymi samochodami całego "Kurortu". Takie miasta jak Sopot w tej chwili są szpecone parkującymi latem praktycznie gdzie się da samochodami, których kierowcy nie wstydzą się parkować nawet na trawnikach Parku Południowego urządzonego i utrzymywanego za ciężką kasę.

    Sopot pretenduje do stania się prestiżowym miastem nadmorskim Polski, a naprawdę przypomina tani azjatycki kurort. Nawet riksze już są i panienki z parasolami,o klubach GoGo nie wspominając.

    Czas chyba poważnie porozmawiać o rzeczywistości a nie bredzić newsami przed wyborami!

    • 8 6

  • gdzie ronda w Sopocie w związku z tą inwestycją?

    Bo nie rozumiem

    • 1 0

  • BRAWO (2)

    Bardzo dobry pomysł dla "szpanerów" proponuję wybrać Kolej a na biurko w pracy zawsze można położyć kluczyk od BMW... nawet jeżeli będzie to kluczyk sąsiada :) . Teraz poważnie ! Jedyna SZANSA na od korkowanie tego regionu tu bus pas i kolej .

    • 28 17

    • Buspasy są konieczne. Dołozył bym jeszcze kolczatki, fosy, ruch wahadłowy i przejścia co 50m

      To powinno skutecznie zaleczyć korki.

      • 4 4

    • Za szybko piszesz dla niektórych...

      ...i tak nie skumaja.

      • 1 3

  • Sopotu nie stać! (5)

    To jest jedyne miasto w trójmieście gdzie nic nie robi się w drogownictwie!

    • 5 3

    • To pewnie tekst kolesia z rejestracją GWE

      Wystarczy porównać stan dróg Sopotu i Gdańska. W Gdańsku, pomimo potężnej kasy w budowę nowych dróg i przepustów pod Wisłą całkowicie zapomniano o wszystkich już istniejących drogach. Ich stan jest katastrofalny. W Sopocie jest jednak dużo lepiej pod tym względem.

      O Gdyni nie będę pisał, gdyż tam na samoloty (redbull) wydaje się więcej kasy jak na remonty dróg. To pewnie dlatego, że chłopaki z Urzędu Miasta bujają w obłokach

      • 2 1

    • haha (2)

      Nie zapominaj o gdyni

      • 2 2

      • choć raz wyjedź w podróż życia - poza Wrzeszcz, to następnym razem (1)

        zanim coś napiszesz może uchroni cię to od palnięcia kolejnej głupoty. Chyba że jesteś od Horały...
        ul. Chwarznieńska - najnowszy przykład z Gdyni

        • 2 1

        • dlaczego akurat Wrzeszcz?

          masz kompleksy?

          • 0 0

    • TY MATOLE Z WEJHEROWA przestań pisać bzdury , pierwszy z brzegu przykład ul.23 marca krew mnie zalewa bo jest tam mijanka i za długo się stoi ale widac ze bzdury na forach piszą głównie matoły ,które w Sopocie nigdy nie były.. Wieśniaki nie mieszkające w Sopocie zamknijcie paszcze i spieprzajcie kury karmić!!!

      • 4 3

  • Wyjazd z Sopockiej już dawno powinien stać się rondem, ale Gdynia tego nie rozważa?

    Tam aż się prosi by zrobić ruch okrężny. Zrezygnować ze skręcania z Sopockiej w lewo i na wprost. Wjazd na rondo (miejsca jest dość) i z ronda w prawo, w lewo lub prosto...

    • 2 1

  • Serpentyna

    tą zostawić dla rowerów. Piękny odcinek do jazdy na rowerze.

    • 3 0

  • P&R jest juz przestarzałe i za drogie :: Bike&Rail + zbiorkom !

    Duży parking to duże pieniądze na start (30-40K PLN za miejsce)i duże koszty utrzymania przez długie lata, których użytkujący nie chcą pokrywać.

    • 1 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane