• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Wybił szybę w trolejbusie. Zatrzymali go pasażerowie

Michał Sielski
25 października 2012 (artykuł sprzed 11 lat) 
Do zatrzymania awanturnika doszło w trolejbusie linii nr 25. Do zatrzymania awanturnika doszło w trolejbusie linii nr 25.

Pijacka awantura, szyba trolejbusu wybita butelką, a pasażerowie odwracają głowy? Nie wszyscy, dzięki bohaterskiej postawie kilku z nich, 27-letniego chuligana udało się w Gdyni zatrzymać.



Byłeś kiedyś świadkiem dewastacji autobusu, trolejbusu, tramwaju czy pociągu?

Trzy tygodnie temu pisaliśmy o sprawcy kolizji, który wjechał w trolejbus i przez nikogo nie zatrzymywany, w środku dnia, spokojnym krokiem sobie poszedł. Do dziś szuka go policja. Jednych to bulwersowało, inni nasi czytelnicy komentowali, że zachowanie świadków było normalne, bo nikt nie chciał się narażać.

Jednak nie wszyscy tak myślą.

W środę przed północą w gdyńskim trolejbusie doszło do szarpaniny sprowokowanej przez kilku pijanych pasażerów.

- Sprawa wyglądała poważnie, bo nie dość, że zaczęli się bić, to jeszcze wybili szybę w trolejbusie. Na szczęście jeden z pasażerów od razu rzucił się na sprawcę i momentalnie go obezwładnił - mówi jeden ze świadków zdarzenia.

Potem wypadki potoczyły się błyskawicznie. Kierowca od raz powiadomił policję, która pojawiła się na miejscu po chwili. W tym czasie pasażerowie trzymali 27-latka z Gdyni.

- Został on zatrzymany. Okazało się, że jest pijany. Za zniszczenie mienia o wartości powyżej 250 zł grozi mu do 5 lat więzienia. Nie jest jednak wykluczone, że kwalifikacja czynu będzie inna, bo trwają jeszcze ustalenia i przesłuchania świadków - mówi Adam Gruźlewski z gdyńskiej policji.

Sprawca raczej się nie wywinie, bo w trolejbusie linii nr 25 - tak jak we wszystkich innych pojazdach komunikacji miejskiej w Gdyni - jest monitoring.

- Całe zdarzenie jest dokładnie nagrane. Monitoring zadziałał perfekcyjnie, bo inwestujemy w urządzenia z najwyższej półki, które są dedykowane do instalacji w pojazdach. Nie przeszkadzają im wstrząsy czy zmiany temperatur, a nagrania przechowujemy przez 7-10 dni - mówi Marcin Gromadzki, rzecznik gdyńskiego Zarządu Komunikacji Miejskiej.

Monitoring przydaje się nie tylko policji, bo wiedza o jego powszechności ogranicza zapędy chuliganów czy osób agresywnych, ale też np. podczas odwołań od niesłusznych - zdaniem pasażerów - mandatów. Nagrywany jest bowiem nie tylko obraz, ale i dźwięk.

Miejsca

Opinie (134) ponad 10 zablokowanych

  • tylko 250zł za szybę?, chyba bez kosztu wstawienia. (1)

    co za łobuzy.

    • 2 2

    • ...od 250zł wzwyż

      • 1 0

  • Brawo dla policji, że przyjechali!

    aaaaaaaaaaaaa!

    • 5 1

  • Gratulacje za odwagę dla tego Pana. I to jest to, że jak jeden da sygnał, to pozostali się też poderwą bo na szczęście w tym wypadku bandzior był jeden a normalnych przynajmniej kilku. I o to chodzi! Brawo!
    A sprawa AmberGold nie jest wytłumaczeniem dla drobnych bandyckich wybryków!!

    • 4 1

  • "Na szczęście jeden z pasażerów od razu rzucił się na sprawcę i momentalnie go obezwładnił"

    i żaden prokurator nie oskarżył jeszcze tego pasażera o napaść na sprawcę? Niebywałe, czy to aby na pewno zdarzyło się w Polsce?

    • 6 3

  • a dlaczego koledzy zatrzymanego mu nie pomogli??

    • 3 0

  • Idiotyczna ankieta

    Gdzie opcja zareagowałem i zostałem pobity.

    • 8 1

  • 27 lat

    A może to ten gość co rozbila Reno a teraz jezdzi trolejbusem

    • 3 0

  • Brawo! wreszcie pozytywna informacja

    gratki dla bohaterskiego pasażera

    • 3 0

  • miał łachudra i tak szczęście ,że nie trafił na tą dziołche zatrudnioną we Włoszech za barem !...

    zrobiła by z niego wiatrak i pewnie w czasie jazdy wyfrunęła by razem z nim na zewnątrz !. Ale i tak dobrze ,że chociaż Policja się pojawiła i podęła odpowiednie kroki !...

    • 1 0

  • W autobusie ZKM

    A ja proszę służby w Gdańsku o naprawę monitoringu w autobusie już kilka miesięcy i nic.Tylko piszą na OC.i piszą i lipa.Dlaczego.? ? ?

    • 5 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane