• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Wybrali Trzy Lipy

Katarzyna Włodkowska, Sławomir Sowula
12 stycznia 2006 (artykuł sprzed 18 lat) 
Fabryka ThyssenKruppa w Gdańsku. Niemiecki koncern otworzy u nas supernowoczesną fabrykę wytwarzającą linie produkcyjne głównie dla przemysłu motoryzacyjnego. Pracę w fabryce znajdzie na początek prawie 200 osób.

Walkę o to, gdzie powstanie fabryka, toczyło pięć miast - Gdańsk, Wrocław, Poznań, Zielona Góra i Szczecin. Wygraliśmy, bo Niemcy byli pod wrażeniem dużych możliwości pozyskania wyspecjalizowanej kadry z Politechniki Gdańskiej.

Pierwsza tego typu fabryka w Polsce, która będzie wytwarzać linie produkcyjne, powstanie na terenie przy ulicy Trzy Lipy w Gdańsku, należącym do Pomorskiej Strefy Ekonomicznej. Dzięki temu zaoszczędzi na podatkach. Gdańscy urzędnicy i biznesmeni milczą, ale nieoficjalnie dowiedzieliśmy się, że kilka dni temu koncern powołał spółkę córkę, która stworzy gdański oddział koncernu.

W fabryce Thyssena w Lipsku produkuje się przednie i tylne osie do Porsche. W fabryce Thyssena w Lipsku produkuje się przednie i tylne osie do Porsche.
Chociaż fabryka na pełnych obrotach zacznie pracować za dwa lata, to już w tym roku rozpocznie się kompletowanie załogi. ThyssenKrupp sięgnie po fachowców z gdańskiej politechniki oraz absolwentów trójmiejskich szkół zawodowych. Firmie zależy na najlepszych specjalistach oraz możliwości ciągłego doszkalania załogi. Niewykluczone, że nowoczesne technologie stosowane przez koncern wymuszą na PG otworzenie kolejnych specjalności lub studiów podyplomowych, dostosowanych do tych oczekiwań.

- Bardzo często firmy zainteresowane rozwojem pracowników zwracają się do nas z prośbą o uruchomienie szkoleń, kursów czy nowych kierunków na studiach podyplomowych - mówi Beata Orzażewska, rzecznik Politechniki. - Jeśli rynek upomni się o kolejne, na pewno zareagujemy.

Władze miasta oraz szefowie PSE milczą na temat przedsięwzięcia, ale też nie zaprzeczają jego powstaniu. Ma to związek z polityką koncernu, który chce, by informacja ta jak najpóźniej dotarła do Niemiec. Jego przedstawiciele obawiają się bowiem reakcji tamtejszych związków zawodowych.
ThyssenKrupp

To międzynarodowa grupa przemysłowa, której historia sięga XIX wieku. Koncentruje się na stali, podzespołach samochodowych, windach, technologiach, materiałach i usługach - w większości tych dziedzin zajmuje czołowe pozycje. Produkty i usługi oferowane na całym świecie realizowane są przez ponad 700 przedsiębiorstw koncernu. Firma zatrudnia ponad 184 000 pracowników, a jej obrót sięga 39,3 mld euro. W Polsce posiada 11 spółek i 1248 pracowników.
Gazeta WyborczaKatarzyna Włodkowska, Sławomir Sowula

Opinie (94) 3 zablokowane

  • ok, co w takim zakładzie stanowi zagrożenie dla środowiska?

    • 0 0

  • zax

    pozdrawiam , wreszcie ktoś normalny i niezakłamany.
    W 1972-3 byłem w Szwecji na saksach/urlop dziekanski/ , mieszkałem w Taeby pod Sztokholmem , typowa sypialnia , mieli tam uruchomić zakład o produkcji zbliżonej do profesji Kruppa , krzyk się podniósł , sam , hehehe , z nudów w weekend przeszedłem sie na pikietę.
    30 km od miasta. A Trzy Lipy toć teraz prawie centrum.

    • 0 0

  • hmmm.

    • 0 0

  • aha... czyli ten zakład w szwecji był "metalurgiczny"? kto jak kto ale zajcew nie powinien innych o zakłamaniu pouczać.

    raz jeszcze - w jaki sposób produkcja lini produkcyjnych zagraża środowisku naturalnemu i w jaki sposób wywołać może skażenie?

    • 0 0

  • Niestety moherowe kołtuny

    zawsze szukaja dziury w calym.
    Jest super inwestycja gratulacje na Gdańska.
    A1, terminal w porcie japończycy przy lotnisku teraz to, dodac do tego fundusze z UE mamy w gdańsku niezły boom.

    • 0 0

  • akamod

    nie będziemy teraz udowadniać sobie jakie wskażniki hałasu , zapylenia , składu chemicznego wyziewów etc. są dla organizmu korzystne lub nie.
    Rzecz nie w wartościach tych liczb , są różne normy , z reguły dostosowane do uwarunkowań politycznych a nie społecznych.
    Problem jest inny , w obrębie osiedli mieszkaniowych nikt zdrowo myślący nie lokalizuje fabryki. Jakiej by nie była branży. Nie ma obojętnych dla atmosfery i zdrowia sąsiadów.
    Żeby była jasność. Jestem za umożliwieniem lokowania obcego kapitału w Polsce.
    Ale nie takim kosztem.
    Co do podejrzeń , że ktoś przy okazji wziął w łapę - hehe w UM nie ma altruistów , wyjdzie to o ile będzie w końcu zapowiadana przez PiS lustracja majątkowa.Tajemnica poliszynela jest to , że koalicja PO PiS nie powstała z tego właśnie powodu , PO obawia się ujawnienia żródeł gwałtownego wzbogacenia sie wywodzących się z jej szeregów urzędników.

    • 0 0

  • kto jak kto, ale zajcew........

    masz jakieś konkrety , czy metodą galluksa , rzucić błotkiem , moze coś się przylepi........

    • 0 0

  • zanim zajcew zaczniesz protestować to zorientuj się na czym polega taka produkcja i co ta fabryka robić ma - jak na razie to protestujesz na "wszelki wypadek", używając przy tym fałszywych argumentów.

    tego co wyzywa od moherowych beretów proszę by uprzejmie zastanowił się nad sobą. a jeżeli mimo to chce zobaczyć co taki moherowyberet potrafi to zapraszam do siebie.

    • 0 0

  • posthitlerowski Krupp?

    Ciekawe jak długo jest aktualna etykieta "posthitlerowski"? Moim zdaniem powinna zniknąć po wymarciu generacji hitlerowskiej. Z aktywnych niegdyś hitlerowców dzisiaj już prawie żaden nie żyje, a od dawna żaden nie jest czynny zawodowo. Niemiecka demokracja ma już około 60 lat i trzyma się. Taki wynik trzeba najpierw powtórzyć.

    Ciekawe czy mieszkańcy Gliwic też mają jakieś pretensje do "posthitlerowskiego" Opla?

    Rozumiem, że niedojście do inwestycji Toyoty w Polsce było zwycięstwem nad japońskimi pogrobowcami napastników z Perl Harbor?

    • 0 0

  • Kapital z Francji i Anglii nie powinien byc akceptowany , bo nie spelnili swoich zobowiazan sojuszniczych , a na dodatek razem z Amerykanami zdradzili nas w Jalcie i Poczdamie.
    Kapital albanski i madagaskarski jest w miare czysty ideologicznie i historycznie , tylko niestety niewielki.

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane