• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Wymiana zadaszenia nad tunelem na Podwalu Przedmiejskim

MKo
28 września 2022 (artykuł sprzed 1 roku) 
  • Biało-czarne daszki nad schodami i rampami prowadzącymi do tunelu na skrzyżowaniu Podwala Przedmiejskiego z Łąkową są skorodowane i wkrótce rozpocznie się ich wymiana na nowe.
  • Biało-czarne daszki nad schodami i rampami prowadzącymi do tunelu na skrzyżowaniu Podwala Przedmiejskiego z Łąkową są skorodowane i wkrótce rozpocznie się ich wymiana na nowe.
  • Biało-czarne daszki nad schodami i rampami prowadzącymi do tunelu na skrzyżowaniu Podwala Przedmiejskiego z Łąkową są skorodowane i wkrótce rozpocznie się ich wymiana na nowe.
  • Biało-czarne daszki nad schodami i rampami prowadzącymi do tunelu na skrzyżowaniu Podwala Przedmiejskiego z Łąkową są skorodowane i wkrótce rozpocznie się ich wymiana na nowe.
  • Biało-czarne daszki nad schodami i rampami prowadzącymi do tunelu na skrzyżowaniu Podwala Przedmiejskiego z Łąkową są skorodowane i wkrótce rozpocznie się ich wymiana na nowe.
  • Biało-czarne daszki nad schodami i rampami prowadzącymi do tunelu na skrzyżowaniu Podwala Przedmiejskiego z Łąkową są skorodowane i wkrótce rozpocznie się ich wymiana na nowe.
  • Biało-czarne daszki nad schodami i rampami prowadzącymi do tunelu na skrzyżowaniu Podwala Przedmiejskiego z Łąkową są skorodowane i wkrótce rozpocznie się ich wymiana na nowe.

Pod koniec września rozpocznie się wymiana dachu nad schodami i wejściem do tunelu podziemnego na skrzyżowaniu Podwala Przedmiejskiego z ul. ŁąkowąMapka. Charakterystyczne biało-czarne zadaszenie zostanie wymienione na nowy poliwęglanowy dach. Remont potrwa kilka tygodni. Zakończenie pierwszego etapu prac planowane jest na koniec listopada.



Czy korzystanie z tuneli dla pieszych to dla ciebie kłopot?

Biało-czarne zadaszenie nad schodami i pochylniami prowadzącymi do podziemnego tunelu to jeden z charakterystycznych i orientacyjnych punktów na Podwalu Przedmiejskim. Nieco przeskalowana i mocno już wysłużona infrastruktura wymaga jednak remontu. Elementy zadaszenia są skorodowane, co niekorzystnie wpływa nie tylko na wygląd obiektu, ale też na jego bezpieczne użytkowanie.

Jeszcze w tym tygodniu Gdański Zarząd Dróg i Zieleni rozpocznie remont zadaszenia.

Zakres prac obejmuje wykonanie:

  • antykorozji konstrukcji stalowej zadaszeń nad schodami i pochylniami prowadzącymi do przejścia podziemnego,
  • demontaż starych i montaż nowych poliwęglanowych zadaszeń,
  • wymianę skorodowanych elementów stalowych oraz rynien.

- W pierwszym etapie prace odbywać się będą od strony centrali firmy LPP. Niezbędne będzie zamknięcie pochylni prowadzących do tunelu po obu jego stronach. Piesi będą mogli korzystać w tym czasie ze schodów lub przejścia naziemnego. Po około miesiącu konieczne będzie całkowite zamknięcie przejścia przez tunel. Dojście do przystanków tramwajowych możliwe będzie przejściem naziemnym - wyjaśnia Magdalena Kiljan, rzecznik prasowy GZDiZ.
Drugi etap obejmował będzie remont zadaszeń od strony Akademii Muzycznej. W tym przypadku przez kilka dni zamknięta będzie część pasa do skrętu w prawo z ul. Podwale Przedmiejskie w stronę Akademii Muzycznej, ale skręt będzie możliwy.

Poza samą wymianą dachu, lifting przydałby się też samemu tunelowi. Przejście podziemne w wielu miejscach jest pomazane przez wandali.

  • Lifting przydałby się też samemu tunelowi, który jest pomazany przez wandali.
  • Lifting przydałby się też samemu tunelowi, który jest pomazany przez wandali.
  • Lifting przydałby się też samemu tunelowi, który jest pomazany przez wandali.
  • Lifting przydałby się też samemu tunelowi, który jest pomazany przez wandali.
  • Lifting przydałby się też samemu tunelowi, który jest pomazany przez wandali.
  • Lifting przydałby się też samemu tunelowi, który jest pomazany przez wandali.
MKo

Miejsca

Opinie (99) 7 zablokowanych

  • Ha ha

    I znajomy królika może dwa razy zarobić, raz na przejściu naziemnym i raz na tunelu , i wszystko w jednej lokalizacji, w Gdańsku żyje się na bogato, szkoda tylko, że to z naszych pieniędzy idzie, bo gdyby urzędnik miał za to płacić ze swojej kasy to może jednak wcześniej by dwa razy pomyślał , ech... smutne to

    • 2 0

  • Po co wymieniać

    skoro mają być likwidowane.

    • 0 2

  • (8)

    Zamknąć przejście naziemne, tworzy tylko więcej spalin i więcej lenistwa

    • 44 36

    • (2)

      Zupełnie mało spalin byłoby gdyby całkowicie zakażać poruszania się tzw.samochodami, nareszcie byłoby czym oddychać

      • 12 10

      • Świetny pomysł (1)

        Karetka rowerowa, straż pożarna rowerowa, dostawcy produktów do sklepów jak w schroniskach górskich na pieszo, autobusy piesze jak we Flintstone'ach. Gdańsk jest rozlany i albo będziemy budować wieżowce w Letnicy, albo samochód pozostanie najszybszym i najtańszym nawet mimo korków środkiem transportu z rozlewającego się południa do pracy w centrum.

        • 7 3

        • Dodam jeszcze że dojazd do pracy w dct dla kogoś kto mieszka na Jasieniu to 35min samochodem albo 2h autobusem z przesiadką+rowerem(co jak wiemy w zimę jest niezwykle bezpieczne i komfortowe)

          • 3 0

    • Jak taki aktywny to wysiądź w końcu z samochodu (2)

      • 3 3

      • (1)

        Nie wiesz a udajesz że umiesz czytać myśli. Nawet nie mam auta w tej chwili. A że leniem nie jestem to korzystam z tuneli. Ale prawdziwe lenie wolą gadać albo pisać że to wszyskich innych wina że leń jest leniem.

        • 1 2

        • Powiedz to

          inwalidzie i człowiekowi staremu, oczywiście jeśli jesteś aż takim arogantem.

          • 1 3

    • (1)

      Najwięksi lenie to niestety kierowcy a nie piesi.

      • 12 9

      • Prowda

        i z najbardziej rozklepanymi od siedzenia tyłkami

        • 2 1

  • (6)

    W ankiecie brakuje opcji "nie, i powinno być jak najwięcej przejść podziemnych lub kładek zaopatrzonych w windy dla wózków".
    Dla miasta tańsze w budowie i utrzymaniu są przejścia naziemne i to jest prawdziwy powód niechęci urzędników do tuneli. Koszt budowy, napraw, sprzątania. Ale będą to przykrywali wygodą pieszych. Jakoś o ich bezpieczeństwie mniej mówią. Choćby przykład z ubiegłego tygodnia gdy kierowca ubera wjechał w tył auta stojącego na czerwonym i de facto wepchnął je na pasy nowego przejścia przy LOT.

    • 27 32

    • dokladnie tak, i zlikidowac buspasy

      • 1 0

    • Wiesz ile wypadków jest codziennnie w Polsce (1)

      • 3 4

      • Tak

        jest ich z roku na rok coraz mniej, a to z racji rozbudowy przejść naziemnych, które temperują dzicz za kierownicą i przyuczają do ostrożniejszej jazdy

        • 1 1

    • (1)

      To kłamstwo. Większość nowoczesnych miast wykorzystuje jak najmniej tuneli. Na pierwszym miejscu stawiają ludzi. Ludzie o dawnej mentalności komunistycznej wolą tunele toaletowe, aby nie zwalniać swoich samochodów. Zawstydzają Polskę i powstrzymują miasto.

      • 13 10

      • Wiekszosc nowoczesnych miast ma rozbudowane metro ktore jezdzi w tunelach, wiec wpedza ludzi pod ziemie jak szczury. :)

        • 0 2

    • serio ?

      bo mam wrażenie że miasta nie kosztowało nic utrzymanie tych tuneli poza światłem. One nie były czyszczone malowane czy odświeżane w wielu miejscach chyba od momentu budowy.

      • 8 6

  • Dlaczego nie zrobią daszki z betonu technologicznego? (1)

    Trwałość betonu technologicznego to minimum 28 lat a tu co kilka lat trzeba wymieniać

    • 8 7

    • Co to bunkier jakiś, żeby robić betonowy dach ?

      Poliwęglanowy dużo tańszy, estetycznie wygląda, bardzo prosty montaż i ewentualna wymiana.
      I co najważniejsze, na schodach jest jasno

      • 1 0

  • Hmm (1)

    Nasz skorumpowany i niekompetentny rząd marnuje więcej pieniędzy naszych podatników. Wyobraź sobie, że wybieramy tych samych ludzi.

    • 3 4

    • Co rząd na do tych daszkow?

      • 1 0

  • Tam gdzie się da to powinno być jak w Sopocie (1)

    Tunel dla samochodów, a na górze normalne przejście dla ludzi

    • 8 0

    • Tyle, że tunel dla pieszych jest tańszy od tunelu dla samochodów (choćby przez samą wysokość stropów). Podobnie z kładkami - dużo tańszymi w wykonaniu od wiaduktów. A miasto chcąc zaoszczędzić i próbując walczyć z kierowcami woli produkować kolejne utrudnienia dla kierowców, którzy zamiast płynnie przejechać korzystając z zielonej fali, przez nadmiar przejść zatrzymują się co chwilę na czerwonym. Porównanie jazdy aleją Grunwaldzką i aleją Rzeczypospolitej (jeszcze, póki nie zburzyli kładki). Jazda przez Przymorze wciąż jest dużo szybsza, nawet pomimo szalonej rozbudowy dzielnicy. Nie wspominając o absurdalnym ograniczeniu prędkości na Grunwaldzkiej.

      • 0 2

  • Pańcio

    Ciekawe kto to będzie wymieniał i czy będzie brązowy?

    • 0 0

  • (3)

    I jaki to ma sens ładować pieniądze w tunel skoro obok tego "daszku" zrobili przejscie naziemne. To miasto pierze pieniądze jak tylko moze.

    • 41 22

    • Pierze, (2)

      bo przed wyborami może nie zdążyć, vide meble do kunsztu wodnego za ponad 1 mln złotych.

      • 4 0

      • akurat te meble nie sa tak drogie w stosunku do innych elementow (1)

        zobacz, ze meble do malego mieszania to dzis koszt ok 50tys. Do domu 100k jak nic, wiec duzy budynek publiczny 1mln to jest dosc racjonalna cena. Natomiast zgadzam, sie ze ladowanie pieniedzy w remont tunely, gdy obok jest wybudowane przejscie jest kompletnym martnotrastwem pieniedzy.

        • 5 3

        • Grosz do grosza i będzie kokosza.

          • 0 0

  • Po co? w jakim charakterze? przecież wydano kilka mln pln by zbudować nowe przejście naziemne wraz z sygnalizacją i nawierzchnią. Zdjąć daszek, zabudować wejście, może bezdomni mieliby cieplej i wygodniej na zimę. Kurcze jaki to wszystko ma bezsens.

    • 4 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane