- 1 Obława w Letnicy. Nowe fakty (59 opinii)
- 2 Śmierć na hulajnodze. Sprawa wraca do sądu (123 opinie)
- 3 Promenada po remoncie hitem sezonu (96 opinii)
- 4 Duża podwyżka opłat za wodę w Sopocie (128 opinii)
- 5 Szukał na targu sadzonek, znalazł amunicję (204 opinie)
- 6 Bałagan po wyborach musi sprzątać miasto (48 opinii)
Wypadek promu podczas manewrów w gdańskim porcie
W sobotę przed południem prom Wawel należący do linii Polferries podczas manewrów na obrotnicy, przy nabrzeżu Westerplatte w porcie w Gdańsku uszkodził kadłub, uderzając w nabrzeże. Pasażerowie opuścili pokład - nikomu nic się nie stało. Z promu przetransportowano też przewożone ładunki. Przyczyny zdarzenia będą wyjaśniane.
Do zdarzenia doszło ok. godz. 11:30. Prom Wawel uległ uszkodzeniu podczas wejścia do portu w Gdańsku - przy wykonywaniu manewrów. Jednostka znajdowała się w kanale na Westerplatte, na tzw. obrotnicy, by rufą wejść do portu.
Nasi czytelnicy uwiecznili moment przed wypadkiem na nagraniu, które przesłali nam do Raportu z Trójmiasta. Widać na nim jak prom płynie w kierunku nabrzeża. Bardzo dziękujemy za zgłoszenia!
Prom Wawel po wypadku w gdańskim porcie (36 opinii)
Prom Wawel walczy z wiatrem
Prom Wawel: na pokładzie ponad 150 osób
Prawdopodobnie przez silny wiatr, który pojawił się w sobotę na wybrzeżu, prom został zepchnięty na nabrzeże. Doszło do uszkodzenia poszycia kadłuba.
- Statek został uszkodzony 2-3 metry nad linią wody, więc istniało małe ryzyko, że nabierze wody. Ocena techniczna dokonana przez inspektorów będzie podpięta pod raport i uwzględniona w dalszych czynnościach - tłumaczy Michał Arciszewski, rzecznik Polferries, właściciela promu.
Porty i terminale kontenerowe
Na pokładzie było 151 osób, które bezpiecznie opuściły pokład. W porę zabezpieczono też ładunki przewożone na jednostce.
- Przyczyny tego zdarzenia ma wyjaśnić raport kapitana statku. Pasażerom nic się nie stało i to jest najważniejsze - mówi Michał Arciszewski.
Wypadek promu Wawel: sprawa będzie wyjaśniana
Sprawę zbada Państwowa Komisja Badania Wypadków Morskich.
- Kapitanat Gdańsk sporządza dokumentację. Komisję powiadomiono standardowo i zgodnie z procedurami - informuje Magdalena Kierzkowska, rzeczniczka Urzędu Morskiego w Gdyni.
Dwa najbliższe wypłynięcia promu Wawel są odwołane. Do wtorku prom będzie unieruchomiony i pozostanie w gdańskim porcie.
Turystyka morska
Kiedy powstał prom Wawel?
- Prom Wawel został zbudowany w 1980 roku w szwedzkiej stoczni i ma blisko 164 m długości.
- Prom Wawel został przebudowany w roku 1989 w stoczni w Bremerhaven.
- W roku 2004 zostały przeprowadzone prace dostosowawcze do potrzeb Polferries.
Jednorazowo prom Wawel może przewieźć nawet 1000 pasażerów.
Prom Wawel w porcie. Film z 2015 roku
Miejsca
Opinie (305) ponad 20 zablokowanych
-
2023-01-21 17:15
Uf, a już myślałem że to prom pinokio ze Szczecina
Szkoda by było tak nowego
- 13 0
-
2023-01-21 17:15
Przy tym wietrze holowniki by się przydały
Wygląda na to, że kierował księgowy ,a nie odpowiedzialny kapitan.
- 18 4
-
2023-01-21 17:19
Dwusuw bez holownika w taką pogodę nie ma takiej szybkiej reakcji
- 3 5
-
2023-01-21 17:19
Nie ma filmiku z samego wypadku?
- 3 3
-
2023-01-21 17:22
Miklusz?
Miklusz?
- 1 0
-
2023-01-21 17:29
Czy kapitanowi i załodze sprawdzono trzeźwość?
W przypadku kierowcy jego trzeźwość jest to zwykle najważniejsza informacja.
- 3 8
-
2023-01-21 17:35
Znowu oszczędności armatora. Przy takiej pogodzie kapitan powinien zamówić holownik, ale tego nie zrobił, bo
pewnie od swoich pracodawców dostałby j...by za dodatkowe koszty. A teraz będą znacznie wyższe koszty remontu.
- 17 2
-
2023-01-21 17:40
Wiatr. (1)
Najgorszy jest wiatr.
- 11 2
-
2023-01-23 10:17
To prawda
- 1 0
-
2023-01-21 17:42
(5)
Taki złom jak polferies wawel to nie powinien wogóle pływać . Zresztą ten polferies to najgorszy armator promowy. Tylko Stena Line jest najlepszym armatorem promowym bo mają najlepsze promy pasażerskie i są bardzo bezpieczne i wiem co piszę
- 8 17
-
2023-01-21 17:46
Zgadza się masz racje
- 3 2
-
2023-01-21 17:50
(2)
I przynajmniej Promy Stena line potrafią normalnie pływać nawet podczas sztormu i nigdy ich promy nie miały kolizji. A tu nawet nie było silnego sztormu czy dużego podmuchu wiatru ale i tak ten złom wawel miał kolizje
- 3 2
-
2023-01-21 17:54
Hahahaj Stena też miała wtopy. (1)
Przypomnam tylko, że prom Steny w 2005 wpłynął w główki portu, a kilka lat później zatrzymał się na suwnicy kontenerowej, która wraz z trzeba osobami runęła.
Wypadki to ludzka rzecz.- 4 2
-
2023-01-21 18:16
bzdury piszesz
- 1 7
-
2023-01-21 18:32
Wawel
To złom Ja już 40 lat temu go remontowałem w stoczni
- 3 1
-
2023-01-21 17:48
Brak mocy i oszczędności (3)
Wawel ma za mało mocy. Posiada jedynie dwa silniki, brakuje ma sterów strumieniowych na rufie, a na dziobie by się przydał dodatkowy.
Przy takiej pogodzie należało zamówić holowniki, zwlaszcza że obrotnica nie jest zbyt duża, prom także mógł płynąć na obrotnicę przy GSR, która jest o wiele większa i bezpieczniejsza. Każde z rozwiazań to spore koszty.- 16 6
-
2023-01-21 23:49
Titanic miał
Pięć silników i zatonął.
- 0 2
-
2023-01-23 07:38
Co
ty gadasz chłopie. Jakie stery strumieniowe na rufie. Przy takiej jednostce 2 stery strumieniowe na dziobie to i tak przerost formy nad treścią.
- 1 0
-
2023-01-23 08:49
mało mocy?
Nie ma za mało mocy, ma bardzo mocną rufę i mocny dziób, jeśli chodzi o moc. I tak są dwie sruby, więc czy dwa, czy cztery silniki, nie ma znaczenia. Dopiero awaria jednego ma.
Zawsze lepiej byc pięknym zdrowym i bogatym, niż biednym i chorym.
Steny też nie maja rufowych sterów strumieniowych, a Stena Spirit, jest tak samo stara jak Wawel. Także wiek promu nie ma tu znaczenia.- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.