- 1 Rozbiórka na terenie kupionym z 130 mln zł (65 opinii)
- 2 Marsz równości przeszedł przez Gdańsk (766 opinii)
- 3 Morze odsłoniło wrak okrętu podwodnego (71 opinii)
- 4 Od półnagich hrabianek po wóz kąpielowy (23 opinie)
- 5 Trójmiejskie góry i górki. Znasz wszystkie? (29 opinii)
- 6 Kot Rysiek będzie miał swoją rzeźbę (118 opinii)
Wyspa Spichrzów. Inwestycje mają być zakończone do 2023 roku
Obrotowa kładka na Wyspę Spichrzów dla pieszych otwarta została 1 sierpnia. Teraz przyszedł czas na oficjalne przecięcie wstęgi i zapowiedzi dotyczące realizacji kolejnego etapu zabudowy oraz kolejnych inwestycji celu publicznego. Cała inwestycja warta jest 400 mln złotych.
Most zwodzony i marina do 2023 roku
Przypomnijmy te elementy, które w umowie o partnerstwie prywatno-publicznym w 2015 roku zobowiązały się zrealizować spółki Multibud Wojciech Ciurzyński i Immobel Poland:
- Układ komunikacyjny drogowy wraz z podziemną infrastrukturą (między innymi ul. Chmielna i jej skrzyżowanie z ul. Podwale Przedmiejskie).
- To było odtworzenie układu historycznego. Odnowione drogi musiały być odtworzone według podziałów geodezyjnych sprzed kilkuset lat - mówił w czasie podsumowania pierwszego etapu inwestycji Alan Aleksandrowicz, wiceprezydent Gdańska. - Kładka obrotowa piesza na przedłużeniu ul. św. Ducha. Jej konstrukcja ma 57 m długości i 4,5 m szerokości. Ta inwestycja zrealizowana została z opóźnieniem w stosunku do pierwotnego harmonogramu. Spacerowicze po raz pierwszy przeszli po niej 1 sierpnia tego roku.
- Nie ma w tej chwili procedur na nazwanie kładki, więc dzisiaj na roboczo nazwiemy ją Kładką św. Ducha, a kiedy procedury zostaną stworzone, nazwa ta zostanie nadana kładce oficjalnie - mówił Wojciech Ciurzyński ze spółki Multibud.Otwarcie kładki obrotowej na Wyspę Spichrzów. 1 sierpnia 2020 roku
- Most Stągiewny zostanie odnowiony, a przede wszystkim stanie się mostem zwodzonym, dzięki czemu jachty będą mogły przepływać do nowej części mariny. Te prace kosztowały będą 6,6 mln złotych.
- Roboty przygotowawcze już się rozpoczęły, prace rozpoczną się w kwietniu przyszłego roku - zapowiada Alan Aleksandrowicz. - Powiększenie gdańskiej mariny żeglarskiej po drugiej stronie Mostu Stągiewnego, co podwoi liczbę stanowisk dla jednostek pływających. Granaria dysponuje prawomocnym pozwoleniem na budowę nowej części mariny.
- Te prace będą wykonywane równocześnie z pracami przy moście - mówił wiceprezydent. - Przebudowa Długiego Pobrzeża. W ramach swoich zobowiązań inwestor wykończy nawierzchnię, jednak wcześniej Miasto Gdańsk - ze względu na opłakany stan techniczny tego nabrzeża - będzie musiało wykonać jego gruntowny remont. Dokumentacja jest w trakcie przygotowywania.
- Stan Długiego Pobrzeża jest zły, wiadomo o tym od lat. Przejmujemy właśnie poszczególne odcinki tego nabrzeża od Urzędu Morskiego w Gdyni, dokumentacja projektowa jest kompletowana. Wszystko wskazuje, że również tę inwestycję uda się zakończyć do 2023 roku, tak jak pierwotnie było zapisane w umowie - mówił Alan Aleksandrowicz.
Faza realizacji prac przy tym remoncie ma potrwać 12-16 miesięcy, w efekcie - jak zapowiadają inwestor i włodarze - nabrzeże ma wytrzymać kolejne nawet i 100 lat.
Inwestycja na całym północnym cyplu Wyspy Spichrzów pochłonie 400 mln złotych.
Pora na drugi etap zabudowy Wyspy Spichrzów
Według zapowiedzi miasta i inwestora określony w umowie na 2023 rok termin zakończenia wszystkich prac nie jest zagrożony. Harmonogram prac zawarty w umowie był jednak negocjowany na nowo.
- W związku z trudnościami w pozyskaniu wystarczającego potencjału wykonawczego prac budowlanych wynikającymi z pandemii, a także w związku z nieplanowaną wcześniej dodatkową procedurą postępowania z reliktami podjętą przez konserwatora wojewódzkiego (trwała ona między wrześniem a kwietniem 2020 roku) inwestor prowadzi z miastem rozmowy aktualizujące harmonogram - informowała w sierpniu Izabela Kozicka-Prus z biura prasowego UM w Gdańsku.
Teraz harmonogram ten jest już znany, a budowa drugiego etapu ruszyła pełną parą.
Najpierw powstanie wspólna część podziemna (na którą składać się będzie m.in. parking na 525 samochodów). Część naziemną będą stanowiły: drugi hotel (240 pokoi), budynki biurowe i budynki mieszkalne (500 apartamentów). Partery zostaną przeznaczone na lokale usługowe, głównie restauracje i kawiarnie. Inwestor planuje również budowę całorocznego pasażu, który połączy ul. Stągiewną z ul. Pożarniczą. Zadaszona przestrzeń ma być ogólnodostępna. Nad nią znajdzie się zielony dziedziniec dla mieszkańców i gości hotelowych. Projekt powierzono warszawskiej pracowni Mąka i Sojka Architekci.
- Miasto chciało mieć w tym miejscu plac miejski. I to będzie plac miejski, tyle że pod dachami. To będzie tętniące życiem miejsce, w którym będzie pełno restauracji, butików i galerii. Tu będzie prawdziwy środek miasta - zapowiada Wojciech Ciurzyński.
Pierwszy etap zakończony
Oficjalne otwarcie kładki stało się okazją do podsumowania pierwszego etapu inwestycji.
- Z tą inwestycją miasto mierzyło się od wielu lat. Było kilka spółek, które były zainteresowane współpracą przy tym projekcie. Zastanawialiśmy się czy dla tej powierzchni 1,8 ha powinniśmy wybrać jednego partnera czy rozparcelować te działki i sprzedać w osobnych przetargach. W tym drugim przypadku ten obszar nie wyglądałby tak imponująco jak w tej chwili - podsumował Alan Aleksandrowicz.
Poza hucznie otwieraną kładką, w ramach pierwszego etapu pomiędzy ul. Pożarniczą a północnym cyplem wyspy powstał zespół budynków hotelowych o pow. ponad 14 tys. m kw. oraz budynek usługowo-mieszkalny o pow. ponad 9 tys. m kw. W tym drugim jest 30 lokali usługowych i 129 lokali typu aparthotel i apartamentów mieszkalnych. Wybudowano też 139 miejsc parkingowych na dwóch kondygnacjach podziemnych.
Hotel na północnym cyplu ruszył w czerwcu 2019 roku. Znajduje się w nim ogólnie dostępny, bezpłatny taras widokowy, z którego roztacza się widok na panoramę Głównego Miasta, w kierunku Muzeum II Wojny Światowej, Dolnego Miasta i terenów za Motławą.
Inwestycje
Granaria
Wydarzenia
Opinie (215) ponad 10 zablokowanych
-
2020-09-04 09:04
Przepięknie, coraz piękniej. (1)
Zjawiłam sie tu pięć lat temu. Zamieniłam Kraków na Gdańsk i nie żałuję. I cieszę się, że to miasto staje się coraz piękniejsze. Dziękuję wszystkim, którzy o to zabiegają i dbają.
- 7 5
-
2020-09-04 10:14
Dziękujesz deweloperom? Przecież w Krakowie miałaś dokładnie to samo. Im też dziękowałaś?
- 2 3
-
2020-09-04 09:11
Świat Orwella
powstał zespół budynków hotelowych o pow. ponad 14 tys. m kw. oraz budynek usługowo-mieszkalny o pow. ponad 9 tys. m kw. W tym drugim jest 30 lokali usługowych i 129 lokali typu aparthotel i apartamentów mieszkalnych. Wybudowano też 139 miejsc parkingowych na dwóch kondygnacjach podziemnych. ..........
Czyli paręset pokoi hotelowych , biura usługi , pseudo apartamenty i 139 miejsc postojowych??????
A później nagonka na kierowców ze parkują na chodnikach , trawnikach etc. Albo jeden kierunek jak na Piramowicza.
Jak kur..... dostanę mandat za parkowanie tam od włodarzy albo deb.... ze SM to zapłacę tym artykułem wydrukowanym.
Bo nie rozumiem co za rąb..... tok myślenia maja urzędnicy wydając takie zgody- 7 2
-
2020-09-04 09:17
Jest piękny most i teraz trzeba wykosić białą flotę. A za kilka lat znowu wprowadzić tyle, że niemiecką firmę. (6)
- 7 4
-
2020-09-04 11:43
(2)
A co ty się tak Tarek Niemców boisz? W czymś są lepsi od Ciebie?
- 4 1
-
2020-09-04 13:28
(1)
W tym gorsi że wyprowadzają kase do siebie.
- 1 4
-
2020-09-04 17:19
worami czy kontenerami ?
- 0 0
-
2020-09-04 14:26
Wolę niemiecką firmę (1)
- 2 0
-
2020-09-04 17:19
ja też. a narodowcy w BMW, jaką ?
- 0 0
-
2020-09-04 17:18
białą flotę...... ahahahahahahahahahhaahahhahahahahhaha
- 0 0
-
2020-09-04 09:27
Uwaga cytat z artykułu
"To będzie tętniące życiem miejsce..." - poza sezonem w centrum Gdańska psy d... szczekają takie to jest tętniące życiem miejsce. Wszystko przez wyludnianie się Centrum na potrzeby "apartamentów" na wynajem krótkoterminowy. Nawet Wyspa Spichrzów straszy po zmroku.
- 6 3
-
2020-09-04 10:02
Ul.Chmielna od strony Toruńskiej pod Podwale to parodia całego tego systemu
- 2 3
-
2020-09-04 14:11
Nazwa kładki
jak będzie konkurs na nazwę, to ja już zgłaszam i rezerwuję swoją propozycję: Nautilus. Projekt tej kładki jest piękny i delikatny, w porównaniu do tej drugiej - przyciężkiej, zwalistej i sterczącej nad budynkami jak krzak Barszczu Sosnowskiego.
- 2 2
-
2020-09-04 16:37
Spójrz Kozikowski
Tak wygląda porządny projekt, a teraz wracaj proszę do pracowni i dokształć się proszę, bo na twoje cuda nie można juz patrzeć.
- 0 1
-
2020-09-04 17:50
Wzdłuż Motławy powinna powstać na Długim Pobrzeżu atrakcyjna trasa rowerowa umożliwiająca bezkolizyjny przejad
pod ulicą Podwale Przedmiejskie.
- 2 0
-
2020-09-05 11:06
City miasta
Dla mieszkańców,motlawa nie komercyjna
- 0 1
-
2020-11-18 16:59
Wyspa
Nowczesne budynki powstające na tym obszarze powinny bardzej nawiązywać do dawnej zabudowy po drugiej stronie rzeki, poztym na tym obszarze mogło by być chociaż trochę zieleni, drzew, roślinności , a nie beton i beton.
- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.