- 1 Reklamują nagrobki z samochodu bo mogą? (81 opinii)
- 2 Po karach na 1 mln zł twórcy Fali zabrali głos (115 opinii)
- 3 MTM dokończy drogę rowerową na Rolniczej (42 opinie)
- 4 Powstanie kilometrowy tor do jazdy rowerem (141 opinii)
- 5 Masz interes? Zostaw kartkę (165 opinii)
- 6 Reforma ortografii wymusi zmiany w miastach (243 opinie)
Wyższa prędkość na Grunwaldzkiej, estakady na Armii Krajowej - pomysły PiS na korki w Gdańsku
Koniec "walki z kierowcami", audyt Tristara, dodatkowe znaki i sekundniki na skrzyżowaniach, przywrócenie wyższej prędkości na głównej arterii Gdańska i budowa estakad na Armii Krajowej - to pomysły Tomasza Rakowskiego, kandydata PiS na prezydenta Gdańska. Tymczasem władze Gdańska, Sopotu i Gdyni ogłosiły, że w dniu wyborów (7 kwietnia) komunikacja miejska we wszystkich trzech miastach będzie bezpłatna.
Na 3,5 tygodnia przed wyborami swoimi pomysłami na uzdrowienie transportu zbiorowego w Gdańsku podzielił się Tomasz Rakowski, kandydat Prawa i Sprawiedliwości na prezydenta Gdańska.
Z dziennikarzami spotkał się przed siedzibą Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni przy ul. Wyspiańskiego we Wrzeszczu, gdzie mieści się centrum sterowania systemem Tristar, do którego pracy Rakowski ma wiele zastrzeżeń.
- Korki w Gdańsku są ogromne i coraz większe, dlatego przygotowaliśmy pakiet zmian, jakie chcemy wprowadzić w pierwszym roku po wygranych wyborach - mówi Rakowski.
Pięć propozycji PiS na uzdrowienie komunikacji i zmniejszenie korków w Gdańsku:
1. Koniec walki z kierowcami
Rakowski chce zaprzestać zwężania dróg w mieście i wprowadzania na nich ograniczeń prędkości - szczególnie na głównych arteriach komunikacyjnych. Jedną z pierwszych decyzji ma być likwidacja zwężenia al. Grunwaldzkiej w Oliwie między Kaprów a Derdowskiego (rozwiązanie to wprowadzono w czasie pandemii, by dać więcej przestrzeni pieszym i rowerzystom).
Kandydat PiS nie chce też utworzenia buspasa na al. Grunwaldzkiej, między Uniwersytetem Gdańskim a osiedlem Garnizon. Deklaruje, że po zasięgnięciu opinii policji będzie chciał wrócić do wyższej dopuszczalnej prędkości na al. Zwycięstwa i Grunwaldzkiej (obecnie wynosi ona 50 km/h, wcześniej była o 20 km/h wyższa).
2. Audyt systemu Tristar
Zdaniem Rakowskiego system zarządzania ruchem w Trójmieście Tristar nie spełnia swojej roli i potrzebny jest jego audyt. Celem kontroli ma być usprawnienie lub naprawa stosowanych w nich rozwiązań, a jeśli nie przyniosłyby one pożądanych efektów - kupno innego systemu.
3. Znaki i sekundniki na skrzyżowaniach
Jednym z pomysłów na upłynnienie ruchu w Gdańsku miałoby być także przywrócenie zlikwidowanych znaków na każdym skrzyżowaniu, informujących kierowcę, z jaką dopuszczalną prędkością musi jechać, by na następnym skrzyżowaniu nie stać na czerwonym świetle.
Rakowski chce też montażu sekundników odliczających czas do zmiany świateł przy sygnalizatorach. Zapowiada także zamontowanie na skrzyżowaniach instalacji, które wysyłałyby posiadaczom nowoczesnych aut informacje o dopuszczalnej prędkości czy czasie pozostałym do końca czerwonego czy zielonego światła.
Sekundniki na skrzyżowaniach - czy powinny się pojawić w Trójmieście?
4. Przegląd skrzyżowań i sygnalizatorów
Audyt miałby wykazać, które skrzyżowania są wąskimi gardłami w Gdańsku oraz gdzie sygnalizacja jest zbędna. Rakowski chciałby też przywrócenia na przejściach przycisków dla pieszych, by kierowcy nie musieli zatrzymywać się przed zebrą, po której nikt nie przechodzi.
5. Budowa estakad nad al. Havla i Łostowicką
Ostatnim pomysłem kandydata PiS na zmniejszenie korków i upłynnienie ruchu na ulicach Gdańska jest budowa estakad w ciągu Armii Krajowej, nad skrzyżowaniem z ul. Łostowicką i al. Havla. Rakowski wskazał ten projekt jako kluczowy i obiecał, że już w przyszłorocznym budżecie znajdzie środki na taką inwestycję. Nie podał jednak jej kosztu.
- Nasze pomysły są spójne i przede wszystkim zdroworozsądkowe - podkreślał Rakowski. - Wiele z tych idei to pomysły mieszkańców, którzy na co dzień poruszają się po mieście i mówią o tych problemach od wielu lat. Chcemy skończyć z ideologicznym podejściem do ruchu kołowego, a zastąpić go filozofią zdrowego rozsądku.
W dniu wyborów komunikacja bezpłatna
Kilkadziesiąt minut po konferencji Tomasza Rakowskiego na pętli w Oliwie z dziennikarzami spotkali się prezydentki i prezydent Gdańska, Sopotu i Gdyni.
Aleksandra Dulkiewicz, Magdalena Jachim i Wojciech Szczurek ogłosili, że - podobnie jak podczas jesiennych wyborów do Sejmu i Senatu - w dniu wyborów w niedzielę, 7 kwietnia, komunikacja miejska we wszystkich trzech miastach będzie bezpłatna.
Rozkłady komunikacji w twoim telefonie
Brak obowiązku posiadania ważnego biletu w tym dniu ma się - zdaniem rządzących - przyczynić do zwiększenia frekwencji wyborczej i ułatwić poruszanie się po mieście osobom starszym i niepełnosprawnym.
Porozumienie nie dotyczy pociągów na linii SKM i PKM. Tam - jak każdego innego dnia - sprzedaż biletów będzie utrzymana.
Nie ma korków tam gdzie widzi je Rakowski (15 opinii)
W miejscu zwężenia Grunwaldzkiej w Oliwie do 2 pasów korków nie ma bo nie ma co je tworzyć. Kolejne skrzyżowanie z Derdowskiego nie generuje dużego ruchu i jest lokalne.
Problem jest po drugiej stronie gdzie mamy przedsmak lewo- i prawoskrętów w Rybińskiego i Piastowską.
Przywrócenie 3 pasów uczyniłoby zieloną linię w nawigacjach jeszcze bardziej zieloną. Stracili by piesi i rowerzyści a i miejsc parkingowych byłoby mniej.
Czysta demagogia i populizm dla zdobycia poklasku Zobacz więcej
W miejscu zwężenia Grunwaldzkiej w Oliwie do 2 pasów korków nie ma bo nie ma co je tworzyć. Kolejne skrzyżowanie z Derdowskiego nie generuje dużego ruchu i jest lokalne.
Problem jest po drugiej stronie gdzie mamy przedsmak lewo- i prawoskrętów w Rybińskiego i Piastowską.
Przywrócenie 3 pasów uczyniłoby zieloną linię w nawigacjach jeszcze bardziej zieloną. Stracili by piesi i rowerzyści a i miejsc parkingowych byłoby mniej.
Czysta demagogia i populizm dla zdobycia poklasku Zobacz więcej
Miejsca
Opinie (660) ponad 10 zablokowanych
-
2024-03-13 14:22
Trzeci punkt z "5 konkretów na 365 dni"
wygląda na zbędną fanaberię
- 2 19
-
2024-03-13 14:22
Marketing dla pisolubnych (5)
Zwykłe hasła , które mogą trafić do tej części elektoratu PIS, która jest prosta, łatwa w obsłudze i bezrefleksyjna. Potem i tak nie zrobi nic z tego co proponuje bo są to dość głupie i proste hasła mające dać głosy.
- 17 44
-
2024-03-13 14:24
głupie i proste hasła słyszymy juz od 5 lat
- 10 1
-
2024-03-13 14:28
czyli do bardziej skomplikowanej części elektoratu pis nie trafią one?
- 2 1
-
2024-03-13 15:05
(1)
Nie wiem czy wiesz, ale marketing polityczny podczas kampanii wyborczej opiera się na prostych, nieskomplikowanych hasłach. I tak nikt nie czyta programów wyborczych, tylko właśnie te hasła i slogany.
- 1 0
-
2024-03-13 15:52
dokładnie tak jak 5.19 i kwota wola od podatku zobacz jak wszyscy ładnie pobiegli zagłosować
- 1 0
-
2024-03-13 15:18
Kwota wolna 60 tys.
Dobrowolny ZUS.
Składka zdrowotna na starych zasadach.
Paliwo po 5.19.
Itd.- 7 0
-
2024-03-13 14:22
ułatwić poruszanie się po mieście osobom starszym i niepełnosprawnym.
Tym samym którzy zbiorkomem jeżdżą za darmo?- 11 6
-
2024-03-13 14:26
Jeszcze trochę władz podobnych do obecnych i niestety pis wygra w Gdańsku. (3)
Festyny, serdeczności i grawitowanie ku polityce krajowej, to nie to czego potrzebuje nasze miasto i jego mieszkańcy. Czas skończyć z patologiczną deweloperką, namnażaniem miejskich spółek i zbędnych, a kosztownych etatów, dziwnych pseudo inwestycji, które niczego nie wnoszą, za to drogo kosztują każdego podatnika, niszczeniem zieleni, ograniczaniem przepustowości i tysiącem innych spraw istotnych dla prawidłowego funkcjonowania miasta. Pora by kolejni włodarze dostrzegli w końcu dzięki komu zajmują określone stołki i przestali wypinać się na potrzeby gdańszczan. Dostrzegają to oponenci obecnych władz i trzeba przyznać, że punktują bardzo trafnie. Szkoda, że to jedynie wyborcza kiełbasa Błagam wybierajmy mądrze, poznajmy historię kandydatów, kwalifikacje, kompetencje, preferencje i wyrzućmy wreszcie niekompetentnych populistów grzejących latami stołki w UM, radzie i miejskich spółkach. Potrzebujemy zmian, mądrych zmian.
- 46 6
-
2024-03-13 15:09
(2)
od kiedy to pis się przejmuje zielenią, tyle drzew co oni wycięli nie wycinała żadna inna partia
- 5 11
-
2024-03-13 15:12
Nadal są wycinane tak (1)
samo.
- 5 4
-
2024-03-13 15:53
ale pis juz chyba nie rządzi :)
- 4 1
-
2024-03-13 14:26
Jak zobaczę jakiegoś oszołoma wrzucającego mi do skrzynki propagandę wyborczą
koalicji 13 grudnia, to poszczuję go psem. Już jeden dzisiaj sp.........ał.
- 33 12
-
2024-03-13 14:26
Estakady przeniosą korki na inne skrzyżowania (6)
Bardzo fajne te pomysły. Takie nie za mądre. Zamiast postulować uzupełnienie sieci drogowej tam, gdzie jej brakuje, natomiast tu skupić się na transporcie publicznym, to chcą wtłoczyć jeszcze więcej pojazdów. Estakady przeniosą korki na kolejne skrzyżowania - w tym miejscu sens miałby tramwaj na estakadzie który dowoziłby do Centrum pasażerów z maksymalnie 2 przystankami od obwodnicy z parkingów buforowych.
- 50 74
-
2024-03-13 14:31
Na jakie? (4)
Estakada w stronę obwodnicy przerzuci auta na obwodnicę. Ten kierunek jest często blokowany przez pojazdy skręcające w lewo w stronę Havla.
Estakada w stronę centrum pozwoli swobodnie przejechać tym co chcą jechać prosto. Na moje oko to jakaś połowa tych co czekają w korek, bo reszta skręca. Dodatków z tej połowy jeszcze sporo zjeżdża na Sikorskiego.- 25 5
-
2024-03-13 14:53
(1)
za 200 mln zł (estakady) przeniesiesz korek na wezeł groddecka. Nic sie nie zmieni. W dodatku zachecisz jeszcze wiecej osob do jazdy samochodem.
Te wszystkie pomysły to zbiór tego co zrobic aby miec jeszcze wieksze korki w miescie - kandydat ma zero wiedzy na ten temat - polecam wybrac sie na zachod europy. Tam juz to dokładnie sprawdzono i kazdy z jego pomysłów nadaje sie w jedno miejsce...do kosza. Serio oczekiwałem czegos merytorycznego a ...otrzymalismy bełkot- 10 12
-
2024-03-13 15:24
Koszt estakad to ok 60 mln.
Regualrnie jestem na zachodzie. Główne drogi są drogami szybkimi, taka jest ich rola. Boczne, dojazdowe są spokojniejsze, ale arteria to arteria.- 8 3
-
2024-03-13 15:25
Ale i tak
Przygłupy z jadem we krwi tego nie zrozumieją. Jakbyś nawet rysował, pokazał badania i pomiary to i tak powiedzą że nie bo nie a finalnie stwierdza że i tak to Ty jesteś głupi. Szkoda gadać co się dziś dzieje że społeczeństwem zaslepionym w jatki polityczne
- 6 0
-
2024-03-13 21:24
Jeszcze 10 lat temu był pewien Pan w BRG, który opowiadał jakim nieszczęściem będzie bezpośrednia łącznica z obwodnicy na AK. Pomyśl jednak przeszedł i nie ma korków na AK z obwodnica, więc jakieś wąskie gardło zostało zlikwidowane już w fazie projektu. Nie wierzcie w teorie o przenoszeniu korków, bo to tylko ma ludzi zniechęcić do pomysłu.
- 1 1
-
2024-03-13 14:55
To zburzmy wszystkie estakady, niech korki zaczynają się juz od wjazdu do miasta
co za lewicowe niemądre myślenie
- 8 2
-
2024-03-13 14:27
Wyborcze hasła (1)
I nic więcej. Pisuarom juz dziękujemy.
- 8 36
-
2024-03-13 14:58
POpaprańcom totalnym jeszcze bardziej dziękujemy!
- 9 2
-
2024-03-13 14:27
W końcu coś rozsądnego.
- 33 9
-
2024-03-13 14:28
Pan Rakowski nie wie, co gada. Ale wiadomo, trzeba głosy kupić.
- 10 30
-
2024-03-13 14:28
myslalem, ze ekipa KO i WDG to d**ile ale wyskoczył PiS i ich przebił (1)
- 5 34
-
2024-03-13 15:54
Jeszcze ci Lewica i 2050 pięknie pomysłami zaskoczy
- 5 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.