- 1 Powstanie kilometrowy tor do jazdy rowerem (136 opinii)
- 2 Reklamują nagrobki z samochodu bo mogą? (20 opinii)
- 3 Po karach na 1 mln zł twórcy Fali zabrali głos (29 opinii)
- 4 Jak sprawa Amber Gold zmieniła prawo (122 opinie)
- 5 Piękne werandy odtworzone w kamienicy (65 opinii)
- 6 Remont "Słoneczka". Będzie nowy wystrój (108 opinii)
Wyższa prędkość na Grunwaldzkiej, estakady na Armii Krajowej - pomysły PiS na korki w Gdańsku
Koniec "walki z kierowcami", audyt Tristara, dodatkowe znaki i sekundniki na skrzyżowaniach, przywrócenie wyższej prędkości na głównej arterii Gdańska i budowa estakad na Armii Krajowej - to pomysły Tomasza Rakowskiego, kandydata PiS na prezydenta Gdańska. Tymczasem władze Gdańska, Sopotu i Gdyni ogłosiły, że w dniu wyborów (7 kwietnia) komunikacja miejska we wszystkich trzech miastach będzie bezpłatna.
Na 3,5 tygodnia przed wyborami swoimi pomysłami na uzdrowienie transportu zbiorowego w Gdańsku podzielił się Tomasz Rakowski, kandydat Prawa i Sprawiedliwości na prezydenta Gdańska.
Z dziennikarzami spotkał się przed siedzibą Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni przy ul. Wyspiańskiego we Wrzeszczu, gdzie mieści się centrum sterowania systemem Tristar, do którego pracy Rakowski ma wiele zastrzeżeń.
- Korki w Gdańsku są ogromne i coraz większe, dlatego przygotowaliśmy pakiet zmian, jakie chcemy wprowadzić w pierwszym roku po wygranych wyborach - mówi Rakowski.
Pięć propozycji PiS na uzdrowienie komunikacji i zmniejszenie korków w Gdańsku:
1. Koniec walki z kierowcami
Rakowski chce zaprzestać zwężania dróg w mieście i wprowadzania na nich ograniczeń prędkości - szczególnie na głównych arteriach komunikacyjnych. Jedną z pierwszych decyzji ma być likwidacja zwężenia al. Grunwaldzkiej w Oliwie między Kaprów a Derdowskiego (rozwiązanie to wprowadzono w czasie pandemii, by dać więcej przestrzeni pieszym i rowerzystom).
Kandydat PiS nie chce też utworzenia buspasa na al. Grunwaldzkiej, między Uniwersytetem Gdańskim a osiedlem Garnizon. Deklaruje, że po zasięgnięciu opinii policji będzie chciał wrócić do wyższej dopuszczalnej prędkości na al. Zwycięstwa i Grunwaldzkiej (obecnie wynosi ona 50 km/h, wcześniej była o 20 km/h wyższa).
2. Audyt systemu Tristar
Zdaniem Rakowskiego system zarządzania ruchem w Trójmieście Tristar nie spełnia swojej roli i potrzebny jest jego audyt. Celem kontroli ma być usprawnienie lub naprawa stosowanych w nich rozwiązań, a jeśli nie przyniosłyby one pożądanych efektów - kupno innego systemu.
3. Znaki i sekundniki na skrzyżowaniach
Jednym z pomysłów na upłynnienie ruchu w Gdańsku miałoby być także przywrócenie zlikwidowanych znaków na każdym skrzyżowaniu, informujących kierowcę, z jaką dopuszczalną prędkością musi jechać, by na następnym skrzyżowaniu nie stać na czerwonym świetle.
Rakowski chce też montażu sekundników odliczających czas do zmiany świateł przy sygnalizatorach. Zapowiada także zamontowanie na skrzyżowaniach instalacji, które wysyłałyby posiadaczom nowoczesnych aut informacje o dopuszczalnej prędkości czy czasie pozostałym do końca czerwonego czy zielonego światła.
Sekundniki na skrzyżowaniach - czy powinny się pojawić w Trójmieście?
4. Przegląd skrzyżowań i sygnalizatorów
Audyt miałby wykazać, które skrzyżowania są wąskimi gardłami w Gdańsku oraz gdzie sygnalizacja jest zbędna. Rakowski chciałby też przywrócenia na przejściach przycisków dla pieszych, by kierowcy nie musieli zatrzymywać się przed zebrą, po której nikt nie przechodzi.
5. Budowa estakad nad al. Havla i Łostowicką
Ostatnim pomysłem kandydata PiS na zmniejszenie korków i upłynnienie ruchu na ulicach Gdańska jest budowa estakad w ciągu Armii Krajowej, nad skrzyżowaniem z ul. Łostowicką i al. Havla. Rakowski wskazał ten projekt jako kluczowy i obiecał, że już w przyszłorocznym budżecie znajdzie środki na taką inwestycję. Nie podał jednak jej kosztu.
- Nasze pomysły są spójne i przede wszystkim zdroworozsądkowe - podkreślał Rakowski. - Wiele z tych idei to pomysły mieszkańców, którzy na co dzień poruszają się po mieście i mówią o tych problemach od wielu lat. Chcemy skończyć z ideologicznym podejściem do ruchu kołowego, a zastąpić go filozofią zdrowego rozsądku.
W dniu wyborów komunikacja bezpłatna
Kilkadziesiąt minut po konferencji Tomasza Rakowskiego na pętli w Oliwie z dziennikarzami spotkali się prezydentki i prezydent Gdańska, Sopotu i Gdyni.
Aleksandra Dulkiewicz, Magdalena Jachim i Wojciech Szczurek ogłosili, że - podobnie jak podczas jesiennych wyborów do Sejmu i Senatu - w dniu wyborów w niedzielę, 7 kwietnia, komunikacja miejska we wszystkich trzech miastach będzie bezpłatna.
Rozkłady komunikacji w twoim telefonie
Brak obowiązku posiadania ważnego biletu w tym dniu ma się - zdaniem rządzących - przyczynić do zwiększenia frekwencji wyborczej i ułatwić poruszanie się po mieście osobom starszym i niepełnosprawnym.
Porozumienie nie dotyczy pociągów na linii SKM i PKM. Tam - jak każdego innego dnia - sprzedaż biletów będzie utrzymana.
Nie ma korków tam gdzie widzi je Rakowski (15 opinii)
W miejscu zwężenia Grunwaldzkiej w Oliwie do 2 pasów korków nie ma bo nie ma co je tworzyć. Kolejne skrzyżowanie z Derdowskiego nie generuje dużego ruchu i jest lokalne.
Problem jest po drugiej stronie gdzie mamy przedsmak lewo- i prawoskrętów w Rybińskiego i Piastowską.
Przywrócenie 3 pasów uczyniłoby zieloną linię w nawigacjach jeszcze bardziej zieloną. Stracili by piesi i rowerzyści a i miejsc parkingowych byłoby mniej.
Czysta demagogia i populizm dla zdobycia poklasku Zobacz więcej
W miejscu zwężenia Grunwaldzkiej w Oliwie do 2 pasów korków nie ma bo nie ma co je tworzyć. Kolejne skrzyżowanie z Derdowskiego nie generuje dużego ruchu i jest lokalne.
Problem jest po drugiej stronie gdzie mamy przedsmak lewo- i prawoskrętów w Rybińskiego i Piastowską.
Przywrócenie 3 pasów uczyniłoby zieloną linię w nawigacjach jeszcze bardziej zieloną. Stracili by piesi i rowerzyści a i miejsc parkingowych byłoby mniej.
Czysta demagogia i populizm dla zdobycia poklasku Zobacz więcej
Miejsca
Opinie (660) ponad 10 zablokowanych
-
2024-03-13 14:29
Taki artykuł to bardziej pasowałby do kandydata na mera Moskwy (2)
- 17 36
-
2024-03-13 14:36
Najbardziej antyrosyjska partia w historii nowożytnej Polski jest nagle prorosyjska. Ciekawe.
Zatrudnianie wschodnich "braci" w propagandowni jedynej słusznej opcji to jednak był chyba błąd.- 7 4
-
2024-03-13 15:00
centrum Moskwy jest akurat bardziej ucywilizowane dla ludzi niż miasta w Polsce
- 4 2
-
2024-03-13 14:30
W koncu jakis glos rozsadku (1)
Mimo, ze PiSu nie popieram i nie jest mi z nimi po drodze to jednak ciesze sie, ze ktos wreszcie zaczyna mowic z rozsadkiem o pewnych zmianach. Nie nalezy podporzadkowywac wszystkiego w 100% pod kierowcow ale zmiany na drogach sa potrzebne
Czekam jeszcze na jakis ruch w walce z patodeveloperka- 34 13
-
2024-03-16 12:23
Dodam tylko że chłopskiego rozsądku
Bo ze zdrowym rozsądkiem, popartym analizą ruchu i badaniami propozycje nie mają nic wspólnego. To właściwie zlepek pomysłów prosamochodowych anonimów z forum trojmiasto.pl
- 0 0
-
2024-03-13 14:30
Antymiejskie wariactwa (1)
Myślenie rodem z lat 70-tych
Nigdy więcej PiS!- 20 38
-
2024-03-13 14:38
Weźcie się za robotę w tym Urzędzie Miejskim.
- 18 5
-
2024-03-13 14:31
nie wiem, kto to jest, ale za estakadę ma plusa
- 28 5
-
2024-03-13 14:31
Ciekawe czy w jakimś dużym mieście gdzie rządzi pis zrealizują takie postulaty
A nie, czekaj, pis nie rządzi w żadnym dużym mieście. Za to stęka na turbiny wiatrowe że głośne. Drogi dużo głośniejsze.
- 8 31
-
2024-03-13 14:34
Świetne pomysły. Estakada nad AK jest drogim wydatkiem, który stworzy kolejnego potworka architektonicznego i ściągnie kolejne samochody do miasta (tutaj rozwiązaniem byłby szybki tramwaj wzdłuż AK przynajmniej pod Auchana); sekundniki przy akomodacyjnej sygnalizacji świetlnej nie mają racji bytu, a zwiększenie prędkości na Grunwaldzkiej, gdy dąży się do umiastowienia jej i planuje się przywrócenie kolejnych przejść dla pieszych, jest pomyłką. Jedynie audyt Tristara, który nadal - po prawie 10 latach od jego uruchomienia - nie wypełnia swojej podstawowej roli i nie zapewnia priorytetu dla komunikacji miejskiej i zielonej fali jest słusznym postulatem.
- 7 38
-
2024-03-13 14:35
Pan mimo, że z PiS to postulaty w większości ma sensowne. Aż się zastanawiam czy na niego nie zagłosować...
- 34 7
-
2024-03-13 14:35
Tristar spełnia swoje zadanie w 100% (1)
ma powodować korki i zatory - i to robi :)
- 28 8
-
2024-03-13 14:54
A, jeśli chodzi o to to tak. Bo to do czego naprawdę został stworzony nigdy dobrze nie zadziałało!
- 3 4
-
2024-03-13 14:36
Audyt "tristar" będzie trudny, wszyscy mówią o "tristar" wiedzą ile kosztował a nikt nie mógł się przekonać jak działa. Czyli klasyczny "Miś"
- 23 2
-
2024-03-13 14:36
jeśli zgadzacie się z pomysłami PiSu, to powinna wam się zapalić czerwona lampka
zamiast im przyklaskiwać wykażcie chwilę refleksji - wszystkie ich pomysły są tak samo sensowne, więc może warto przemyśleć swoje poglądy?
- 7 39
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.