• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

ZKM sam naprawi podtopione tramwaje

Krzysztof Koprowski
16 listopada 2016 (artykuł sprzed 7 lat) 
  • Lipcowa ulewa unieruchomiła trzy tramwaje: Pesę Swing (nz.) oraz dwa pojazdy N8C.
  • Pesa Swing wieczorem 14 lipca na skrzyżowaniu przy Galerii Bałtyckiej.

Pracownicy Zakładu Komunikacji Miejskiej we własnym zakresie dokonają naprawy tramwajów, które ucierpiały podczas lipcowej ulewy w Gdańsku. W przetargu złożona została jedna oferta, tylko na remont pojazdów N8C, która w dodatku przekroczyła budżet przewoźnika. Nikt nie był zainteresowany regeneracją Pesy Swing.



Czy ZKM powinien naprawiać uszkodzone tramwaje?

Lipcowa ulewa unieruchomiła trzy tramwaje: dwa typu N8C oraz Pesę 120NaG Swing. Oczekują one wciąż na remont, w ramach którego będzie trzeba dokonać gruntownej konserwacji konstrukcji, kontroli i naprawy elementów instalacji elektrycznej i elektronicznej, wymiany wyposażenia wnętrza pasażerskiego i kabin motorniczego, a także zmienić rodzaj napędu (w N8C).

Początkowo Zakład Komunikacji Miejskiej planował zlecić naprawę tramwajów firmom zewnętrznym. W ogłoszonym przetargu, choć pojawiły się pytania dotyczące Pesy Swing, ofertę złożono jedynie na remont pojazdów N8C.

Naprawy wagonów N8C chciał się podjąć wielkopolski Modertrans, czyli firma, której pracownicy są doskonale zaznajomieni z tą konstrukcją. To właśnie Modertrans wcześniej przebudował wszystkie pojazdy N8C sprowadzone z Niemiec dla Gdańska.

Wielkopolskie przedsiębiorstwo zaproponowało jednak cenę, która znacznie przekroczyła budżet zarezerwowany na ten cel. ZKM planował przeznaczyć na remont tramwajów N8C nie więcej niż ok. 2,214 mln zł brutto, zaś Modertrans wycenił swoją pracę na kwotę ok. 3,383 mln zł brutto.

Ostatecznie przetarg został unieważniony, ale ZKM nie zamierza odstawić na boczny tor uszkodzonych tramwajów.

- Przetarg nie będzie powtórzony. Tramwaje będziemy naprawiać we własnym zakresie. Nie podpiszemy umowy z Modertransem ani też nie będziemy ponownie szukać chętnych na remont Pesy - zapowiada Alicja Mongird, rzecznik ZKM Gdańsk.

Miejsca

Opinie (114) 1 zablokowana

  • Zaprawki Konserwacja Malarstwo

    Taka kur... zlota raczka...

    • 11 2

  • Tramwaje były ubezpieczone (2)

    Żeby wiedzieć ile i dostać kasę trzeba najpierw naprawę zlecić komuś i zapłacić albo wykonać samemu i wtedy domagać zwrotu kosztów. Proste.

    • 10 6

    • (1)

      Nie masz pojęcia jak funkcjonują ubezpieczenia komunikacyjne

      • 4 3

      • Podtopienie nie jest w ramach ubezpieczenia komunikacyjnego.

        Nie zna sie a sie wypowiada

        • 3 1

  • Janusze ZKM (2)

    O ZGROZO!
    Już widzę jak będą wyglądały te naprawione wozy, na codzień widzę autobusy i tramwaje z poupychanym zwitkiem papueru między łączeniami plastików wewnątrz czy podklejone taśmą izolacyjna przyciski otwierania drzwi, ostatnio rozwalił mnie widok upchnietej folii aluminiowej miedzy łączeniami plastików nad wejsciem dla pasażerów (tam gdzie się otwiera klapa) bo inaczej klapa nie trzyma na zamknięciu i otwiera się podczas jazdy. Zapytany ZTM twierdzi że rozwiązania te są tyko chwilowo, a ja jeżdżę linią 127 i wciąż widzę te same poupychane "tymczasowe" , Januszowe konstrukcje. Pamiętacie trsmwaj Pessa z zaklejonym taśmą zderzakiem? Brawo Janusze ZTM Gdańsk!

    • 35 1

    • (1)

      zdecyduj się - Janusze ZKM czy ZTM

      • 1 2

      • jeden lisi ogon

        • 0 0

  • Kpina. Pół roku po powodzi a oni zatanawiaja się ken złom naprawi. Podziękować prezesowi i wywieźć na taczce.

    • 18 2

  • Nawet PESA nie chce naprawiać swoich produktów? (2)

    Dziwne, przecież nie mają zamówień tak dużo a dla Częstochowy naprawiali ostatnio tramwaje.

    • 18 1

    • đmiech na sali (1)

      Pesa krzykneła za naprawę tyle- co by za ten szrot" nowy " zapłacić mieli

      • 7 1

      • być może zostały tak zniszczone że wymiany wymaga większość elementów

        poza tym producent chce zarabiać i nie widzę powodu dlaczego miałby po kosztach naprawiać coś co zostało zespute nie z jego winy tylko na skutek nieudolności dyspozytorni ruchu, która wypuściła tramwaje do zbiornika wodnego jako tramwaje wodne

        • 5 1

  • czemu Adamowicz nie wypłaca odszkodowania? (3)

    Przecież podtopienie tego rejonu to w 100% wina personalnej decyzji urzędników miejskich i Adamowicza w kwestii zabetonowania cieków wodnych i likwidacji zbiornika retencyjnego przy browarze więc czemu Adamowicz nie wypłaca odszkodowania? Jeśli ZKM nie pozwie e natychmiast o odszkodowanie władz miasta z Adamowiczem na czele to oznacza działanie władz ZKM na szkodę mieszkańców miasta i niegospodarność i powinna być wszczęta z urzędu sprawa przeciwko zarządowi ZKM i powinno mieć miejsce ich zwolnienie? Klika Adamowicza się bawi a mieszkańcy płacą i mają mimo deflacji podwyższane ceny biletów na komunikacje?

    • 10 14

    • Weź ty sie puknij.... (2)

      ....spółka miejska ma pozwać miasto?A zbiornik retencyjny jest tam gdzie był a nawet ma wiekszą pojemność niż ten zamulony stawek.Jest po prostu pod galerią.....

      • 9 4

      • Weź ty się puknij i naucz czytać po polsku bo spółka miejska ma pozywać nie miasto a niekompetentnych lub skorumpowanych urzędników personalnie? Podtopienie tego terenu to skutek zabetonowania cieków wodnych w tym przypadku Strzyży i sprzecznej z prawem sprzedaży infrastruktury i cieków wodnych osobom prywatnym? Były już takie opady w tym miejscu i do momentu decyzji Adamowicza nie było takich rezultatów więc mienie Adamowicza i osób spokrewnionych powinno pokryć koszty naprawy odszkodowań również dla osób których krewnych Adamowicz zabił swoim podpisem?

        • 0 0

      • Zbiornik retencyjny miał "zawór bezpieczeństwa" w postaci wylania na pobliską ulicę i jedyna ostatnia sytuacja wynikła lata temu z powodu braku realizacji działań, za które odpowiedzialny był deweloper/właściciel terenu po oddanym za darmo browarze? Teraz zamknięto śluzy przed "Galeriami" by przypadkiem ten zbyt mały zbiornik się nie przepełnił? Zbiornik kłamliwie tu określony komentarzem "nawet ma większa pojemność niż ten zamulony stawek" ? Obecna Galeria ogranicza o 2/3 lub więcej pojemność poprzedniego stawu ?

        • 2 0

  • "ztm sam naprawi"

    Ciekawe. Skoro proponowane koszty naprawy wynoszą wiecej niż to co ztm ma możliość przeznaczyć - to wypadałoby te pieniądze rozdać pracownikom

    • 4 3

  • A jak oni utopili te tramwaje?

    Janusz chciał przez kałuże przejechać i zdziwił się jej głębokością i stanął?

    • 14 2

  • ZKM nie potrafi przez noc usunac usterek a co dopiero Pese napawia hahah

    • 12 0

  • (6)

    Mnie zastanawia jak to sie stalo, ze tramwaj wjechal w takie jezioro. Ktos probowal przejechac mimo wzbierajacej wody?

    • 18 3

    • (1)

      miał ominąć bokiem?

      • 4 3

      • miał nie wjechać lub nawet nie opuscić zajezdni

        monitoringi, tristary, gps, łączności wszystko za setki milionów od podatników. A tramwaj wjeżdża w środek jeziora i urzędnicy mają to głęboko w poważaniu

        • 8 1

    • (3)

      Po prostu stanął tam zanim woda była taka wysoka. A później było za późno na wycofanie bo prąd wylaczyli

      • 3 0

      • ... (2)

        Nie gadaj głupot,napięcie wyłączono dopiero koło północy.Po prostu został zastawiony przez inne tramwaje a do przodu nie pojechał bo woda była powyżej szyn.

        • 1 1

        • p (1)

          trzeba było wyciągnąć go za wszelką cenę z tej wody, wystarczyło go podpiąć do wozu technicznego i pociągnąć w stronę Oliwy 30 metrów i byłoby po kłopocie i tyle.Nikt nie miał jaj na zajezdni by podjąć tak prostą decyzję.Koordynacja w zkm to wielka porażka

          • 2 2

          • a co to, prywatny tramwaj żeby się przejmować?

            podatnicy zapłacą za każdy remont a jak nie to najwyżej nie będzie jeździć i tyle. Koło 16-tej to trzeba było się do domu zmywać po ciężkim dniu a nie przejmować jakimiś tramwajami wodnymi. Standardy z UM obowiązują również w ZKM.

            • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane