• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

ZKM sam naprawi podtopione tramwaje

Krzysztof Koprowski
16 listopada 2016 (artykuł sprzed 7 lat) 
  • Lipcowa ulewa unieruchomiła trzy tramwaje: Pesę Swing (nz.) oraz dwa pojazdy N8C.
  • Pesa Swing wieczorem 14 lipca na skrzyżowaniu przy Galerii Bałtyckiej.

Pracownicy Zakładu Komunikacji Miejskiej we własnym zakresie dokonają naprawy tramwajów, które ucierpiały podczas lipcowej ulewy w Gdańsku. W przetargu złożona została jedna oferta, tylko na remont pojazdów N8C, która w dodatku przekroczyła budżet przewoźnika. Nikt nie był zainteresowany regeneracją Pesy Swing.



Czy ZKM powinien naprawiać uszkodzone tramwaje?

Lipcowa ulewa unieruchomiła trzy tramwaje: dwa typu N8C oraz Pesę 120NaG Swing. Oczekują one wciąż na remont, w ramach którego będzie trzeba dokonać gruntownej konserwacji konstrukcji, kontroli i naprawy elementów instalacji elektrycznej i elektronicznej, wymiany wyposażenia wnętrza pasażerskiego i kabin motorniczego, a także zmienić rodzaj napędu (w N8C).

Początkowo Zakład Komunikacji Miejskiej planował zlecić naprawę tramwajów firmom zewnętrznym. W ogłoszonym przetargu, choć pojawiły się pytania dotyczące Pesy Swing, ofertę złożono jedynie na remont pojazdów N8C.

Naprawy wagonów N8C chciał się podjąć wielkopolski Modertrans, czyli firma, której pracownicy są doskonale zaznajomieni z tą konstrukcją. To właśnie Modertrans wcześniej przebudował wszystkie pojazdy N8C sprowadzone z Niemiec dla Gdańska.

Wielkopolskie przedsiębiorstwo zaproponowało jednak cenę, która znacznie przekroczyła budżet zarezerwowany na ten cel. ZKM planował przeznaczyć na remont tramwajów N8C nie więcej niż ok. 2,214 mln zł brutto, zaś Modertrans wycenił swoją pracę na kwotę ok. 3,383 mln zł brutto.

Ostatecznie przetarg został unieważniony, ale ZKM nie zamierza odstawić na boczny tor uszkodzonych tramwajów.

- Przetarg nie będzie powtórzony. Tramwaje będziemy naprawiać we własnym zakresie. Nie podpiszemy umowy z Modertransem ani też nie będziemy ponownie szukać chętnych na remont Pesy - zapowiada Alicja Mongird, rzecznik ZKM Gdańsk.

Miejsca

Opinie (114) 1 zablokowana

  • Czy trzeba było likwidować warsztaty naprawcze tylu fachowców musiało zrezygnować z pracy,tak jak wszędzie a funkcjonowanie firm opiera się na zewnętrznych spółkach ,bezsens . A na marginesie to zkm tabor ma ze złomowisk.

    • 11 2

  • Penis mnie to obchodzi. Niech naprawiają menele, uchodźcy, mieszkańcy stogów czy ktokolwiek inny, bo i tak nie jeżdżę tramwajami.

    • 3 11

  • Niech z tych trzech zrobią jeden tramwaj.
    To będzie najbardziej opłacalne.

    • 2 1

  • Panie Lisicki, twój nowoczesny tabor nie daje rady z wodą.

    • 4 1

  • Ankieta jak zwykle na poziomie

    Nie znam się to si wypowiem😎

    • 0 2

  • No i bardzo dobrze!!

    Wasi ludzie maja prace i nie wywalacie kasy. Nie rozumiem po co wogole takie przetargi. Zapsulo sie to naprawiac u siebie. Za duzo chyba kasy macie. Ni i czemu jeszcze nie sa naprawione .Od lipca to juz sa cale rude zapewne .

    • 6 1

  • Finansami za naprawę obciązyć Motorniczych (3)

    to oni decydowali czy przejechać przez tą sadzawkę. To ich wina. Oczywiście przy okazji wypieprz.yć ich z roboty za idiotyczne zachowanie

    • 2 12

    • glupolu

      to nie motorniczy decyduje o tym czy jechac czy nie. pozatym on jak sie zatrzymal w tym miejscu nie bylo tam tego jeziora. woda dopiero w tym dole zbierala sie. nikt mu nie wydal decyzji o wycofaniu wozu spowrotem na przystanek.

      • 5 0

    • Wina motorniczego

      bo zamiast OBJECHAĆ DOOKOŁA, wjechał prosto w wodę, nie? :D Ty już odstaw internet, bo ci nie służy.

      • 8 0

    • A może Archidiecezja Gdańska?

      W końcu ta ulewa to dopust boży.

      • 4 0

  • (1)

    Poradnik Naprawiacza Tramwaju Rozdział V Podtopiony tramwaj.

    • 6 0

    • akapit 1 - przygotuj zwój tasmy klejącej, opaski kablowe i klej biurowy

      przystępując do pracy nie zapomnij o BHP - solidny sen przed pracą gwarancją udanej naprawy

      • 2 1

  • Koszt naprawy powinno ponieść biuro projektujące

    Przystanek , a dyspozytor i motorniczy powinien zostać ukarani dyscyplinarnie. Szefem ZKM powinna być Henryka Krzywonos bo ona potrafi kierować tramwajem i zna się na wszystkim.

    • 5 3

  • Jak monitorów nie potrafią naprawić?

    Prawie codziennie jeżdżę tramwajami i widok monitora w tramwaju poprawnie wyświetlającego wszystkie informacje to wielka rzadkość. Na ogół wyświetlają tylko reklamy Urzędu Miasta, błąd systemu, cały biały ekran itp. Tak jest już chyba od miesiąca.

    • 11 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane