- 1 Rozporządzenie ws. zakazu wstępu do lasów (72 opinie)
- 2 8 godzin opóźnienia i lądowanie w Poznaniu (376 opinii)
- 3 Nie będzie lepszej segregacji - będą kary (274 opinie)
- 4 Śmierć Adamowicza. Wyrok ws. finału WOŚP (116 opinii)
- 5 Pomorze za 36 lat: kobiece i... stare (99 opinii)
- 6 Remontują, zamiast wyburzyć. Dlaczego? (109 opinii)
ZKM sam naprawi podtopione tramwaje
Pracownicy Zakładu Komunikacji Miejskiej we własnym zakresie dokonają naprawy tramwajów, które ucierpiały podczas lipcowej ulewy w Gdańsku. W przetargu złożona została jedna oferta, tylko na remont pojazdów N8C, która w dodatku przekroczyła budżet przewoźnika. Nikt nie był zainteresowany regeneracją Pesy Swing.
Początkowo Zakład Komunikacji Miejskiej planował zlecić naprawę tramwajów firmom zewnętrznym. W ogłoszonym przetargu, choć pojawiły się pytania dotyczące Pesy Swing, ofertę złożono jedynie na remont pojazdów N8C.
Naprawy wagonów N8C chciał się podjąć wielkopolski Modertrans, czyli firma, której pracownicy są doskonale zaznajomieni z tą konstrukcją. To właśnie Modertrans wcześniej przebudował wszystkie pojazdy N8C sprowadzone z Niemiec dla Gdańska.
Wielkopolskie przedsiębiorstwo zaproponowało jednak cenę, która znacznie przekroczyła budżet zarezerwowany na ten cel. ZKM planował przeznaczyć na remont tramwajów N8C nie więcej niż ok. 2,214 mln zł brutto, zaś Modertrans wycenił swoją pracę na kwotę ok. 3,383 mln zł brutto.
Ostatecznie przetarg został unieważniony, ale ZKM nie zamierza odstawić na boczny tor uszkodzonych tramwajów.
- Przetarg nie będzie powtórzony. Tramwaje będziemy naprawiać we własnym zakresie. Nie podpiszemy umowy z Modertransem ani też nie będziemy ponownie szukać chętnych na remont Pesy - zapowiada Alicja Mongird, rzecznik ZKM Gdańsk.
Miejsca
Opinie (114) 1 zablokowana
-
2016-11-16 16:04
to te pojazdy jeszcze sobie gdzies tam gnija czekając na zmiłowanie pol roku juz .
to niebywały skandal i tumowisizm.
- 3 0
-
2016-11-16 16:23
Po prostu przesunąć je na linie wodna na Hel.
Mam koncepcje.Zrobić z nich tramwaje wodne na Hel,jesli już dzielnie walczyły na wodzie i nie zatonely.
- 7 0
-
2016-11-16 17:29
jj (1)
powinien naprawiac ten kto dopuscil do utopienia bo o 23g byly zalane tylko kola i zamiast odholowac to stal do ranai zostal zalany i jak sie okazuje nikt za to nie odpowiada
- 5 2
-
2016-11-16 21:07
Grzelak i lisicki z PO
kij d*pa i kamieni kupa w gdańskim wydaniu. Grzelak juz powinienza to siedzieć a mamy jeszcze dwa trupy
- 0 0
-
2016-11-16 17:53
Modernstrans zmodernizował Duwagi za 685 tys szt, a teraz chce 1,5 mln za naprawę? Śmieszne.
- 1 1
-
2016-11-16 19:26
No cóż, nie dziwię się, że nie było chętnych...
PESA już jest praktycznie na złom, była zalana w środku do połowy oparć, co oznacza, że po 4 miesiącach stania, a zanim zabiorą się za remont to pewnie jeszcze więcej czasu minie, cała elektryka nadaje się tylko do wymiany, a jest to tramwaj nią naszpikowany, w przeciwieństwie do "dortmundów" . Dlatego nikt się w to nie chciał bawić, bo pewnie jest nieopłacalne, koszta z pewnością są bardzo wysokie, możliwe, że sięgające ponad połowy ceny nowego tramwaju. Jak ZKM zrobi to sam, po kosztach zapewne, to dopiero zobaczymy, co to znaczy awaryjny tramwaj, bo ta Pesa będzie się pewnie co chwilę sypać niczym nieszczęsne Citadisy.
- 2 0
-
2016-11-16 20:50
ZKM planował przeznaczyć na remont tramwajów N8C nie więcej niż ok. 2,214 mln zł brutto
Zapytam, w co wyremontowane tramwaje będą wyposażone po takim remoncie za taką kwotę?
- 1 0
-
2016-11-16 20:53
Po co remontować, przerobić na wodne tramwaje, podobno brakuje wodnego taboru.
- 2 0
-
2016-11-16 21:05
Inż. Grzelak pokieruje pracami hahaha
8 milionów w plecy na tramwaju bo lisicki z grzelakiem miastem rządzili. Brawo wy. Ciekawe jak się grzelak za dwa trupy wywinie prokuratorowi? Platforma obywatelska nie bez powodu kojarzy się wielu z milicją obywatelską ten sam sort ludzi.
- 2 0
-
2016-11-16 22:28
zkm
Zkm jest sprzedany na Hallera, przenosiny na Szadółki no i mamy super.......
- 0 0
-
2016-11-16 23:59
i znowu podwyżki biletów....
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.