• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Za rok przejdziemy suchą stopą wprost na Ołowiankę

Michał Brancewicz
24 maja 2016 (artykuł sprzed 8 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Liczniki czasu sposobem na "uciekającą kładkę"?
  • Kładka, która połączy dwa nabrzeża Motławy ułatwi dojście na Ołowiankę.
  • Kładka, która połączy dwa nabrzeża Motławy ułatwi dojście na Ołowiankę.
  • Kładka, która połączy dwa nabrzeża Motławy ułatwi dojście na Ołowiankę.
  • Kładka, która połączy dwa nabrzeża Motławy ułatwi dojście na Ołowiankę.
  • Kładka, która połączy dwa nabrzeża Motławy ułatwi dojście na Ołowiankę.

Po latach sporów w końcu rusza budowa kładki na Ołowiankę zobacz na mapie Gdańska. Przeprawa, która stanowić będzie nowe połączenie Śródmieścia z wyspą i zapomnianą częścią Gdańska, ma być gotowa dokładnie za rok. Czy inwestycja ożywi ten fragment miasta?



Czy powstanie kładki ożywi tereny Ołowianki i Długich Ogrodów?

Dyskusje o tym, czy i w jakiej formie taka przeprawa powinna powstać, toczyły się od ponad dekady. Głos w sprawie zabierali żeglarze, historycy, architekci, urbaniści jak i zwykli miłośnicy Gdańska.

Pomimo kontrowersji i piętrzących się problemów, projekt udało się w końcu przeforsować.

W tym roku sprawy nabrały rozpędu. W drugiej połowie marca Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska ogłosiła przetarg na wykonawcę, a dwa miesiące później podpisano umowę z firmą Intercor, która wybuduje 70,5-metrową, zwodzoną przeprawę za 7,6 mln zł (przez lata mówiło się, że budowa pochłonie 13 mln zł).

- Fizycznie przekazanie placu budowy nastąpiło we wtorek [24 maja - red.], ale roboty zaczną się na przełomie czerwca i lipca - informuje Włodzimierz Bartosiewicz, szef Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska. - Prace zaczną się od przyczółku po stronie filharmonii, który wejdzie kilka metrów w głąb pasa wody, a po wakacjach wykonawca przeniesie się na drugi brzeg. W tym czasie nie spodziewamy się utrudnień w ruchu żeglarskim.
Prace będą trwały dokładnie rok. Planowany termin ich zakończenia i otwarcie zaplanowane jest na drugą połowę maja 2017 r.

Kładka nie tylko ułatwi dotarcie na Ołowiankę, ale sprawi, że zapomniana przez mieszkańców i nieodwiedzana przez turystów część dzielnicy Długie Ogrody otworzy się na jednych i drugich. W ślad za tym prawdopodobnie nastąpi jej ożywienie.

Powstaniem kładki warunkuje realizację swojej inwestycji holenderska firma zajmująca się stawianiem kół widokowych. Wysoka na 60 metrów atrakcja miałaby stanąć koło filharmonii zobacz na mapie Gdańska, choć ta lokalizacja nie jest wcale przesądzona.

Na ożywienie tej części miasta liczą też deweloperzy, którzy już budują, bądź planują tu budowę kilku osiedli mieszkaniowych. Na początku maja pisaliśmy, że tereny dawnych zakładów mięsnych zobacz na mapie Gdańska zmieniły właściciela zobacz na mapie Gdańska. Została nim firma Vastint, która posiada także inną działkę zlokalizowaną po sąsiedzku, przy ul. Na Stępce zobacz na mapie Gdańska. Po drugiej stronie ul. Angielska Grobla zobacz na mapie Gdańska swoją inwestycję mieszkaniową inspirowaną nazwą ulicy rozpoczęło PB Górski.

Od dłuższego czasu miasto ma wystawione na sprzedaż trzy działki o łącznej powierzchni niemal 3,2 tys. m kw. pod adresem Sienna Grobla 4 i 5 zobacz na mapie Gdańska. Na tym terenie może powstać zabudowa mieszkaniowo-usługowa.

Na zabudowę wciąż czeka Polski Hak zobacz na mapie Gdańska, gdzie deweloper Eco Classic zamierza wybudować 170-metrowy wieżowiec. Na razie jednak wszystko pozostaje w sferze planów.

W połowie ul. Sienna Grobla zobacz na mapie Gdańska prowadzącej na Polski Hak duży teren o powierzchni 4,5 ha posiada także spółka Keglin Enterprise powiązana z firmą Griffin Real Estate, realizującą inwestycje biurowe i handlowo-usługowe w największych polskich miastach. Spółka nie chce niestety zdradzić, jakie ma plany w przypadku Gdańska.

Projekt kładki na Ołowiankę

Miejsca

Opinie (156) 8 zablokowanych

  • jaki piekny Gdańsk (1)

    same zagrasniczne firmy buduja w Gdańsku a gdzie nasze rodzime firmy dlaczego promujecie tylko pieprzony zachod

    • 1 8

    • Pieprzony kalmuk wypowiedzial sie:)

      • 3 0

  • Kto złożył wladzom miasta propozycje nie do odrzucenia ? (2)

    Naiwne czyli dziecinne tłumaczenia w każdej dziedzinie korzyści płynących z kładki.
    1. Kładka nie może ożywić aktywności dzielnicy za Motławą. Za mała dla ożywienia generowanego przez ruch samochodów a więc i lepsze skomunikowanie z daną dzielnicą. Kładka nie jest elementem skomunikowania.
    2. Kładka jest tylko i wyłącznie sposobem nakierowania klientów do znajdujących się na Ołowiance ( nie w dzielnicy) kilku restauracji. Tak więc jest około kilkusettysięcznym rocznym zyskiem dla restauratorów.
    3. Dzielnica w zakolu Motławy i Martwej Wisły i tak w obecnym stanie może być świetnym miejscem dla nakręcenia filmu o walkach wyzwolenia Gdańska. Tym samym ożywić to się ożywi zyski tych co kupili działki budowlane w tym rejonie, ale nie w takim zakresie jak oczekują bo dla nich potrzebny jest most a nie kładka z zawiłym dojściem do dzielnicy.
    4. Ciekawe jest kto tak mocno i wprost po gangstersku naciska władze miasta w sprawie budowy kładki. Z ekonomicznego punktu widzenia - miasto traci i to sporo traci. Traci na oplątach w marinie, traci na wycieczkowcach które będą musiały zmniejszyć częstotliwość rejsów. To taki strzał w stopę dla budżetu, a już niewiele jest miejsc które generują pieniądze dla miasta.
    5. Jeżeli już jest tak silne lobby restauratorów na Ołowiance, to władze miasta powinny dołożyć do już wydanych dziesiątków milionów na projekt kładki i zrealizować ten most jaki tam MUSI stanąć. Nawet gdyby tak jak most wantowy musiał czekać na dobudowę porządnej drogi.
    6. Czy Radni są bezradni ? Przecież w obecnej sytuacji bezpardonowej walki PIS z elitami dawnej władzy PO, wystarczy iż któryś z nawet słabo rozgarniętych PISowców skieruje wniosek o przeprowadzenie śledztwa w sprawie wieloletniej akcji dziwnie mocnego wsparcia niepotrzebnej w tym miejscu kładki na Motławie i wierzcie mi, że znajdzie się sporo brudu w tej sprawie.

    • 9 2

    • jeśli uważasz, że ozywienie jest generowane przez ruch samochodów (1)

      to mogę ci tylko współczuć.

      Ożywienie ulic miasta generowane jest przez ruch ludzi, a nie pojazdów.

      • 0 0

      • Nie współczuj bo nie ma wczym.

        Przejdź sie Na Długą i Dlugi Targ oraz Nabrzeze. Czy to ludzie swoimi nóżkami tak zrujnowali slawne gdanskie plyty granitowe ? Czy moze to wlasnie samochody dostawcze podjezdzajace (nie kładkami) do poszczegoilnych restauracji ?

        • 0 0

  • Ostatni wałek Ministranta Pawelka

    • 4 5

  • Darmozjady niech za ulice na starówce się wezmą jak to miasto wyglada kaki wstyd ulice,kamienice rozpadające się pełno smieci

    • 7 3

  • Proch wynalezli!!

    Teraz tez mozna przejsc sucha stopa, tyle ze dookola.

    • 2 2

  • most zwodzony albo tunel ale od Wiosny Ludów do ulicy Wiesława miałby sens

    • 2 3

  • (1)

    Ta część Gdańska powinna być jak we Wrocławiu , Ostrów Tumski! Jest skąd brać przykład .

    • 2 3

    • i będzie jak Ostrów Tumski - nie bój żaby

      • 0 1

  • co za bezsensowny gniot

    • 2 6

  • Mnie dziwi że po tylu latach zapomnienia przez włodarzy tej częsci Gdańska nagle wzrosło zainteresowanie. Ceny gruntów spadły ? bo patologia tam mieszka ?bo wszystko sie sypie ?

    Rewitalizacja Łąkowej i nagle ktoś kupił szpital, odnawiają budynki, apartamentowce na toruńskiej. Teraz robią kładkę, zaraz po tym jak wybudowały sie apartamenty na Ołowiance i zaczeli budowe kolejnych na Angielskiej Grobli.

    Tyle lat trzeba było bić piane ? czy celowe działanie. Tak jak podpalanie zakładów mięsnych czy kamienic przy ul.Szczygla

    GEneralnie dla mnie bomba że w końcu coś robią, ale to wszystko śmierdzi od starego miasta aż PO Olszynke

    • 4 2

  • a czy nie ma wazniejszych inwestycji w Gdansku??

    wstyd i zal patrzec w jakim stanie jest wieksza czesc miasta (ruina, odpadajacy tynk, dziurawe drogi, nierowne chodniki), wiec pakowanie pieniedzy w kladke w tym momencie jest jawnym przejawem tego w jakie uklady wchodza wladze miasta z deweloperami! Hanba.

    • 3 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane