• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Za tydzień Londyn bliżej

22 marca 2004 (artykuł sprzed 20 lat) 
Dokładnie za tydzień o 12:50 wystartuje z Gdańska pierwszy od wielu miesięcy samolot, który poleci prosto do Londynu. Tym razem stolicę Pomorza ze stolicą Wielkiej Brytanii połączyły pierwsze polskie tanie lotnicze Air Polonia. W każdy poniedziałek i piątek w obie strony na tej trasie będzie można podróżować nowoczesnym Boeingiem 737-400, który jednorazowo zabiera na pokład do 168 pasażerów. Za najtańszy bilet w jedną stronę zapłacimy zaledwie 110 zł (łącznie z podatkami i opłatami lotniskowymi), podczas gdy jeszcze całkiem niedawno przelot z Gdańska do Londynu kosztował nawet dziesięciokrotnie więcej.

Bilety Air Polonii najlepiej kupować przez Internet (http://airpolonia.com), na 2-3 miesiące przed planowanym odlotem. Potrzebna nam będzie klasyczna karta kredytowa, ale firma akceptuje także bankowe przelewy. Szczegółowe informacje można uzyskać za pośrednictwem Call Center: (22) 575 00 00, 575 00 55, 575 00 77, albo znaleźć na stronie internetowej przewoźnika. Dokonanie rezerwacji jest równoznaczne z zakupem biletu, a na lotnisko udajemy się z wydrukowanym w domu potwierdzeniem. Jeżeli nie posiadamy drukarki - wystarczy sam numer rezerwacji, a potwierdzenie wydrukują nam przy odprawie służby naziemne.

AirPolonia.com zainaugurowała swoją obecność na Pomorzu 8 grudnia ub.r., kiedy otwarto linię do Warszawy, ale brak spodziewanych efektów zdecydował pod koniec lutego o zawieszeniu krajowego połączenia. Obecnie firma wyraźnie stawia na rozwój siatki połączeń europejskich, na czym zyska nie tylko Gdańsk, ale także kilka innych miast w Polsce. Nowością będą m.in. rejsy z Warszawy do Aten, Brukseli, Frankfurtu, Madrytu, Paryża i Rzymu, z Katowic do Kolonii i Paryża, czy z Wrocławia do stolicy Francji. Oprócz tego już od połowy grudnia 2003 samoloty Air Polonii latają regularnie do Londynu: z Warszawy, Katowic i Poznania. Kilka dni temu polski tani przewoźnik zawarł też pierwsze strategiczne porozumienie ze swoim odpowiednikiem we Włoszech - Volareweb.com (trzecia co do wielkości tania linia w Europie) - obie firmy będą wspólnie oferować tanie bilety na loty z Warszawy i Krakowa do Rzymu, Mediolanu i Wenecji, a także z Paryża do Warszawy.

Sukces tanich linii lotniczych nie zależy jednak tylko od gęstości siatki połączeń czy atrakcyjności taryf. Dużo zależy zmiany nastawienia do zakupów przez Internet, w tym upowszechnienia samego Internetu, popularyzacji wiedzy o samym sposobie podróżowania tanimi liniami. AirPolonia.com dysponuje flotą o średnim wieku około 5 lat, za sterami zasiadają znakomici polscy piloci, a na pokładzie spotkamy zawsze uśmiechnięty personel w atrakcyjnych mundurach. Internetowe transakcje przeprowadzane przy zakupie biletów zabezpiecza znane i sprawdzone centrum autoryzacji eCard (http://www.ecard.pl).

Nie jest także prawdą, że tanie linie lądują za granicą na oddalonych ponad miarę od miast lotniskach i słabo z nimi skomunikowanych. Często bowiem port docelowy samolotów Air Polonii różni od tradycyjnego jedynie numer terminalu (np. Paryż), a gdy tak jak w przypadku Londynu jest to całkiem inne lotnisko - Stansted (http://www.baa.com/main/airports/stansted/), to położone jest mniej więcej w takiej samej odległości od centrum jak większość europejskich portów lotniczych, także znane Polakom, zatłoczone i nie zawsze przyjazne, Heathrow. Lotnisko Stansted, skąd już za tydzień dolecimy prosto z Gdańska, obsługuje 26 tanich linii z całej Europy (aż 105 portów docelowych) i 16 milionów pasażerów rocznie, których wymagania z pewnością nie są mniejsze od naszych. Do centrum Londynu dowiezie nas stamtąd bezpośrednio za 13 funtów i w ok. 45 minut szybka kolejka Stansted Express, która kursuje co kwadrans.

Tanie linie lotnicze zaczęły się pojawiać pod koniec minionego wieku w odpowiedzi na zapotrzebowanie rynku, na którym podróże lotnicze przestawały być stopniowo luksusem dostępnym tylko dla nielicznych. Rezygnacja m.in. z bezpłatnie serwowanego na pokładzie posiłku, uczyniła bilety jeszcze tańszymi, a przez to bardziej osiągalnymi np. dla młodzieży. W Polsce kieszeń potencjalnego klienta linii lotniczych jest jeszcze uboższa. Z tym wyzwaniem jako pierwsza zmierzyła się AirPolonia.com i liczyć wypada, że jej konsekwencja rzeczywiście zaowocuje popularyzacją podniebnych wojaży, bo że Polacy podróżować lubią, przekonywać nikogo nie trzeba.

Firma dba nie tylko o poszerzanie oferty, ale także dostarcza swoim obecnym i przyszłym pasażerom niezbędnej informacji. Już w piątek, 26 marca w południe, na pytania internautów odpowiadać będzie gdański przedstawiciel AirPolonia.com - Michał Zarzycki. Zapraszamy na czat.

Opinie (156)

  • TCS (Tak, czepiam sie)

    żeby interes ruszył żwawo z kopyta, musi być popyt na takie usługi
    popyt niby jest
    nowa, wchodząca na zmonopolizowany rynek, mała firma, czym może oprócz niskiej (teoretycznie) ceny zdobyć klienta??
    ano atmosferą, UCZCIWOŚCIĄ OFERTY, ukierunkowaniem na konkretnego klienta dajmy na to "turyste gołodupca"
    recepta jest dosyć prosta

    to teraz mi odpowiedz
    czy ta firma to "airpolonia"??
    moim zdaniem nie
    wiele szumu informacyjnego, koniunkturalne, obliczone na krótko rejsy, jak ten zlikwidowany do wawy, to nie jest dobry początek
    wystarczy poczytać opinie osób, które skorzystały albo chciały skorzystać z usług tej firmy
    twoje pobożne życzenia świadczą o młodym wieku i dziecięcej naiwności kiedy tak apelujesz do ludzi he he he he

    • 0 0

  • tak, tak...wspierajcie monopolistow...za malo ich macie przeciez...

    No wlasnie, byc moze na nieuzbrojone oko... Ale fachowcem od tego nie jestes, Stary, wiec nie pieprz jak nie wiesz. Byc moze dla firmy jakakolwiek konkurencja, a tym bardziej konkurencja z dosc odpornym monopolista LOTem byla w ogole nieoplacalna. Tak czy inaczej, dobrze wiemy, jak sie w Polsce sprawdza monopol, prawda? Cudownie, Ty na pewno jestes z tego bardzo zadowolony, bo monopolisci to profesjonalisci, nie? Madry facio z Ciebie, skoro oceniasz jakichs pracownikow nie znajac ich. To w ogole nowy swietny polski zwyczaj jak widze. Troche niestety Samoobrona zajezdza...

    Do Mamy: no coz, jesli sie nie da szansy, to nigdy zaufania firma nie zdobedzie. Zreszta ja nie ufam nikomu, z wyjatkiem moich najblizszych, wiec na pewno sie nie rozczaruje, jesli nawet zaden samolot nie poleci, to trudno, cos wymysle. Jedno jednak wiem: nigdy nie dostane dobrej uslugi, jesli ktos inny na tym nie zarobi. Tak musi byc i tak jest dobrze. Wydaje mi sie, ze to jest podstawa sprawy, a nie przywolane przez Pania "zaufanie do firmy". To przyjdzie z czasem, jak bede zadowolony, to na pewno odczuja moje zaufanie do nich.

    I jeszcze jedno: konkurencja na rynku jest zawsze dobra dla klienta, tego chyba zaden glupek nie zakwestionuje. Nie wiem w zwiazku z tym, czemu tak (prawie) wszyscy jadziecie na te Airpolonie. Nawet jesli firma jest w powijakach, to i tak jest to, moim zdaniem, pocieszajace zjawisko, ze w ogole jest mozliwe w naszym kraju rozpoczecie jeszcze jakiegos biznesu na grubsza skale. Pomyslcie nad tym, Doswiadczeni Mysliciele. Pozdrawiam.

    • 0 0

  • jest jeszcze cos takiego jak zaufanie do firmy
    że jeśli się teraz decydujesz kupić bilet na grudzień to że w grudniu jeszcze bedzie na tej trasie latał jakis samolot

    • 0 0

  • Jakoś na nieuzbrojone oko bardziej rentowny jest lot do Warszawy. A jak myślisz, dlaczego został zlikwidowany? A dlatego, że robili ludzi w konia z cenami. Najpierw obiecywali bardzo niskie, a potem się okazywało, że LOTem polecisz taniej, więc ludziki zaczęły rezygnować. Takie same kity teraz wciskają z tym Londynem. I należy pamiętać, że to nie są PROFESJONALIŚCI jak inne europejskie tanie linie, więc wcale bym się nie zdziwił, gdyby i z Londynem taki numer zrobili.

    • 0 0

  • wypowiedz mlodego, byc moze naiwnego czlowieka, ktory wszystkim sceptycznym Galluxom nie-Galluxom mowi jednak "dziekuje"

    No i co, kurcze, z tego, ze zlikwidowali ten lot do Wawy???
    To oni sa fachowcami i na pewno maja swoje kalkulacje, ktore doprowadzily do takiej decyzji. Co Wy tu chrzanicie o tym, ze sie "zwina" czy takie tam? Nie martwcie sie na zapas, poki co, to chyba dobrze, ze sa dynamiczni i potrafia szybko zmienic i wdrozyc swoja oferte...Oni maja gdzies ten "prestiz", jak sie nie oplaca, to trzeba zlikwidowac lot, tak jest na wolnym rynku. Ciezko to skumac?

    Ja powiem jedno, mnie osobiscie jest baaardzo na reke, ze tanie loty i u nas staja sie powoli rzeczywistoscia. Nawet jesli to oznacza, ze musze juz teraz kupic bilet na grudzien,zeby rzeczywiscie skorzystac na tym cenowo... i tak mnie to cieszy. Mam nadzieje, jako gdanszczanin i student, ze mimo wszystko Airpolonia znajdzie jeszcze paru zainteresowanych w trojmiescie, co ostatecznie doprowadzi do tego, ze nasza okolica nie stanie sie jeszcze wieksza prowincja niz jest juz obecnie i faktycznie choc w malym stopniu (ale zawsze) otworzy nas na swiat.

    • 0 0

  • Tanie latanie - bzdura!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!

    Denerwuje mnie to gadanie o tanim lataniu z Airpolonia, bo to nie prawda!!! Bilet lot. tej firmy z Poznania do Londynu i z powrotem to koszt powyzej 600 zl-sprawdz to jak nie wierzysz! Chcialem ostatnio leciec i kupic bilet nawet z ponad miesiecznym wyprzedzeniem, liczac na nizsze ceny. Zapomnij!!! Standard to 399 zl w jedna strone plus oplaty lotniskowe. No i gdzie, sa te niskie ceny?? Czekam jak tylko wejdzie do Polski Ryanair, to Airpolonia poleci z hukiem bankructwa w kosmos! Ryanair niemal przez caly czas ma promocje i do wielu miast w Europie lata nawet za 1 euro, a standart to ceny w okolicach 20-30 euro. Wiec niech mi nikt nie mowi ze mamy tanie linie lotnicze, bo to kpina, bzdura i oszukiwanie ludzi.

    • 0 0

  • eee tam,

    myślę, że tanie linie - jak wszędzie - i u nas "przyjmą się", tylko każde początki są trudne. Pewnie niezbyt przyłożyli się do marketingu, nie najlepiej rozeznali rynek i działają trochę na chybił-trafił. Uruchamiają jedną linię, kasują ją za chwilę, bo nieopłacalna, kombinują z drugą...Z pewnością z czasem coś konkretnego się wykluje, bo oferta jest rzeczywiście kusząca. Tylko trochę więcej rzetelności w informacji o cenach i warunkach rezerwacji, bo gadać o 110 zł, a kazać płacić ponad 500, to chyba coś nie tak.

    • 0 0

  • no więc właśnie
    szczególnie jeśli trzeba to robić z wyprzedzeniem 2-3 miesięcznym
    mówiłam o tym że idea tanich lini sprawdza się na świecie
    i była by już pora żeby zaczęło to działać i u nas
    ale widocznie u nas i ludność i firmy rodzime są specyficzne

    • 0 0

  • Mama

    Ja bym raczej sceptycznie podchodził do Air Polonii po tym co nam zgotowali z lotami do Warszawy. Lepiej już zarezerwować bilet w Locie czy SASie, oni raczej nagle nie znikną..

    • 0 0

  • 110!!!

    "Za najtańszy bilet w jedną stronę ZAPLACIMY zaledwie 110 zł (łącznie z podatkami i opłatami lotniskowymi)". To chyba jakis zart. Najtansze bilety sa po 299 + 55. Co na to Trojmiasto.pl i Air Polonia...

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane