- 1 Lasy w Gdyni bez ludzi. "Chronimy dziki" (153 opinie)
- 2 Ukraińcy z Trójmiasta pojadą na front? (718 opinii)
- 3 Pod prąd uciekał przed policją (248 opinii)
- 4 Rozbój w kolejce SKM. Interwencja SOK (102 opinie)
- 5 Rejsy sezonowe: dokąd popłyniemy? (139 opinii)
- 6 35 mln zł na remont gmachu Straży Granicznej (61 opinii)
Za tydzień elektrobusy na trasie z pasażerami. Będą ładowane w różnych punktach
24 nowe autobusy elektryczne wyjadą na ulice Gdyni 8 czerwca. Dzień wcześniej odbędzie się ich uroczysta prezentacja przy Muzeum Emigracji. Będą jeździły na liniach 150, 190, 128, 133 i 282.
Przypomnijmy:
- Na ulice Gdyni wyjedzie 16 pojedynczych i 8 przegubowych elektrycznych autobusów.
- Standardowe pojazdy kosztowały 47 mln 224 tys. zł, a przegubowe 32 mln 639 tys. zł.
- Flotę gdyńskiego Przedsiębiorstwa Komunikacji Autobusowej zasilają autobusy eCitaro.
- Miały wyjechać w kwietniu, ale przedłużyły się procedury odbioru ładowarek.
Rozkład ZKM Gdynia
Wszystkie autobusy elektryczne wyjadą na ulice Gdyni
Informacja o tym pojawiła się na profilach w mediach społecznościowych związanych z komunikacją miejską. Informują też o tym mieszkańcy Witomina, czekający na pełne otwarcie pętli. Na trasę mają wyjechać 8 czerwca. Dzień wcześniej ma odbyć się uroczysta prezentacja pojazdów przy Muzeum Emigracji.
- Wprowadzenie do ruchu autobusów elektrycznych planujemy na przyszły tydzień - potwierdza Katarzyna Gruszecka-Spychała, wiceprezydent Gdyni.
Przegubowce będą jeździły na linii 150, łączącej Witomino-Leśniczówkę z ulicą Godebskiego na Oksywiu. Pozostałe autobusy będą kursować na liniach gdyńskich, bardziej śródmiejskich: na linii 133 oraz na liniach 128, 190 i 282.
Będą ładowane na przystankach oraz w zajezdni w kilku lokalizacjach w Gdyni.
Wykaz miejsc z ładowarkami
Podwójne stacje szybkiego ładowania będą przy:
- Domu Marynarza u zbiegu al. Marszałka Piłsudskiego i ul. Tetmajera,
- na Witominie-Leśniczówce - przy przystanku końcowym na ul. II Morskiego Pułku Strzelców.
Pojedyncze ładowarki będą przy:
- Dworcu Morskim obok Muzeum Emigracji, na przystanku końcowym na ul. Polskiej,
- na Oksywiu - przy przystanku końcowym na ul. Godebskiego,
- na placu Kaszubskim - przy przystanku końcowym na ul. Wójta Radtkego.
Z gniazda autobusy będą ładowane podczas postoju w zajezdni przy ul. Platynowej.
Władze Gdyni informują, że wszystkie zakupione pojazdy wyjadą w przyszłym tygodniu na trasę. Czy wszystkie ładowarki będą czynne?
- Przewidujemy wprowadzenie do ruchu wszystkich autobusów elektrycznych na wszystkich przypisanych zadaniach przewozowych. Inwestycja jest w procesie odbiorowym - odpowiada Katarzyna Gruszecka-Spychała.
Nowych trolejbusów nie będzie
Ciekawym w kontekście pojazdów na prąd w Gdyni jest fakt, że na początku maja unieważniono przetarg na dostawę sześciu trolejbusów do Gdyni, mimo że miały być zakupione z dofinansowaniem w wysokości połowy z planowanej na 14 mln zł kwoty.
Przedsiębiorstwo Komunikacji Trolejbusowej - spółka miejska, podobnie jak Przedsiębiorstwo Komunikacji Autobusowej - tłumaczyło decyzję rosnącymi cenami energii, które według prognoz mają wzrosnąć w przyszłym roku o 100 proc.
Powody unieważnienia przetargu
Komunikacja w Trójmieście
Rozpocznij quizMiejsca
Opinie (136) 3 zablokowane
-
2022-06-01 18:22
Opinia wyróżniona
Może i pomysł niezły, ale realizacja daleka od dobrej... (6)
Autobusy elektryczne mają jeździć m.in. na linii 150, z ładowaniem na pętli Oksywie Godebskiego.
Tylko nikt nie pomyślał nad organizacją przystanków, gdy robiono niedawno remont ul. Godebskiego. Lepiej było oddać ulicę po remoncie i po 2 latach rozkopać ja ponownie na kilka miesięcy... Przez większość czasu nic się nie działo na budowie.
rozwiń...Autobusy elektryczne mają jeździć m.in. na linii 150, z ładowaniem na pętli Oksywie Godebskiego.
Tylko nikt nie pomyślał nad organizacją przystanków, gdy robiono niedawno remont ul. Godebskiego. Lepiej było oddać ulicę po remoncie i po 2 latach rozkopać ja ponownie na kilka miesięcy... Przez większość czasu nic się nie działo na budowie.
Rezultat? Na ulicy o długości 300 m i pętli dla 1 linii autobusowej (czasami zdarza się, że na pętli są 2 pojazdy) mamy aż 3 przystanki autobusowe, w tym 2 dla odjazdu... Teraz losuj, skąd pojedzie!- 19 0
-
2022-06-01 22:52
Spoko (3)
rozładują się w korkach na estakadzie :) pomimo buspasa, który zaczyna się i kończy co 5 minut
- 1 1
-
2022-06-02 07:57
Dlaczego miałyby się rozładowywać w korkach? (1)
Tylko spalinowy silnik jest na tyle upośledzony, ze musi się kręcić i palić paliwo, kiedy pojazd stoi.
- 2 3
-
2022-06-02 10:54
Klimatyzacja? Oswietlenie? Wentylacja?
- 1 0
-
2022-06-02 00:02
O 32 też tak mówiono.
- 0 0
-
2022-06-01 22:06
Na obu pętlach.
- 1 0
-
2022-06-01 21:27
A ty czytać potrafisz? Może ale zrozumieć o czym jest tam napisane, z pewnością już nie!
- 2 1
-
2022-06-01 17:19
Opinia wyróżniona
Trolejbusy nie elektryczne tak (5)
Bo droga energia.... Hmmm logiki tu nie widzę ale fakt infrastruktury które jest a ładowarek które trzeba kupić i zainstalować nie ma. W dodatku czas eksploatacji elektrycznych to max 5lat i bateria do wymiany. Trolejbusy pojeździły by bez większych napraw 20 lat.
- 70 5
-
2022-06-08 06:15
proste
moim zdaniem korupcja korupcja korupcja ... ostatnia kadencja szczura i jego swity
- 0 0
-
2022-06-02 08:00
Problem polega na tym, ze trolejbusy wymagaja sieci trakcyjnej
Utrzymanie samej sieci nie związane z poruszaniem się trollejbusow to 54 osoby zatrudnione na pełen etat pracujące co mc... gdyby nie było sieci trakcyjnej było by taniej i miasto byłoby piękniejsze
- 0 1
-
2022-06-01 23:50
No i odpowiedziałeś sobie dlaczego
5 lat a nie 20. Co ile chciałbyś dostawać premie, co 5 czy co 20 lat
- 1 0
-
2022-06-01 19:30
skoro rząd ustawą zmusza samorządy do świadczenia % usług transportowych autobusami na baterie
to albo samorządy będą płacić za ich eksploatację, albo będą płacić kary za brak elektrobusów.
- 6 0
-
2022-06-01 18:11
Trzeba mieć głębokie kieszenie żeby mają trojlebusy kupować jeszcze elektryki
Ja rozumiem, tam gdzie nie ma kabli!, ale te dzisiejsze trajtki mają baterie i w takiej Gdyni one wystarczają na te trasy
- 11 1
-
2022-06-01 17:30
Opinia wyróżniona
Zeby przekonac mnie do zmiany na komunikacje (12)
1. Częstotliwość autobusów musi być większa zwłaszcza na tych liniach co jeżdżą co 20-30 min.2 autobusy nie mogą być przepełnione a tak jest na wybranych trasach/kursach 3. Ceny biletów miesięczny za 90 zł to dużo jak na komunikację na lpg wydaje podobnie. 4 kultura kierowców musi się zmienić pozatym ostatnio pojawiają się informacje ze jeżdżą podwplywem i to nie tylko %
- 28 29
-
2022-06-02 11:19
A ile czasu zyskuje dzieki samochodowi
Samochodem 10 min komunikacja 30-35 min w jedną stronę zyskuje dobre 20 min razy 21 dni wychodzi ze msc siedzę zbędnie 14 h
- 0 0
-
2022-06-01 20:47
Jak ktoś pisze że obecnie wydaje 90 na paliwo (1)
W ciągu miesiąca, nawet niech to będzie LPG to jest śmieszny. Do sklepu co tydzień chyba tylko. Jak masz tak blisko do pracy to pieszo idź, ani samochód ani zbiórkom nie jest potrzebny. Jeśli jednak ktoś ma do pracy trochę dalej to miesięczny nawet po podwyżkach jest znacznie tańszy niż samo paliwo, o innych kosztach nie myśląc.
- 5 2
-
2022-06-02 08:34
90 zl lpg = 300 km to 21 dni po 14 km
- 1 0
-
2022-06-01 18:17
To
Jeździj dalej swoim Passeratti z 86
- 6 1
-
2022-06-01 17:57
pełna racja ale nielicz ze bedą zmiany bo inwetsyują w awaryjne trawaje (3)
- 2 1
-
2022-06-01 18:03
Zgadza sie zmiany sa potrzebne ale... (2)
Prad puki co jest tańszy od innych paliw zmniejszając cenę i poprawiając komfort można zyskać nowych pasażerów da się... 2 duża część dofinansowania jest z Unii i jak się nie mylę z miasta
- 1 3
-
2022-06-01 22:33
Sam jesteś puki!
- 1 1
-
2022-06-01 19:20
tramwaje to złom i to bardzo kosztowny złom który nie oplaca sie zupełnie
i cena pradu niema tu znaczenia .Powinni inwestowac tylko w autobusy bez emisyjna
- 1 7
-
2022-06-01 17:47
(3)
Twoje wymagania spelnia taksowka
- 12 4
-
2022-06-01 22:07
Autobusy przynajmniej jeżdżą po wyznaczonych trasach. :)))
- 2 0
-
2022-06-01 17:53
Osobowka i dlatego nie jezdze komunikacja (1)
- 10 2
-
2022-06-02 06:05
Jeśli masz czas tracić czas w osobówce
- 0 3
Wszystkie opinie
-
2022-06-01 15:33
Opinia wyróżniona
No nareszcie
trochę czasu bezużytecznie sobie już stoją w zajezdni.
- 20 3
-
2022-06-01 15:33
Ciekawe ile wytrzymają (2)
- 24 2
-
2022-06-01 19:01
Krótko
- 1 0
-
2022-06-02 08:03
Krótko
Wuidzieliście pożar elektronika w Paryżu 22 maja br.?
Wybuchł akumulator i cały autobus stanął w ogniu. Gdyby ktokolwiek był w środku, nie miałby szans przeżycia- 0 0
-
2022-06-01 15:34
Opinia wyróżniona
(11)
No i fajnie. Brak lokalnej emisji spali. O to chodzi. Jeszcze jakby była gwarancja, że są ładowane prądem pochodzącym np z fotowoltaiki albo wiatru było ekstra (jak np w Danii, Norwegii, Niemczech- podczas zamawiania taryf można dopłacić ~kilka euro/koron i mieć gwarancje takich eko-taryf)
- 9 25
-
2022-06-01 16:27
(6)
Najczystszą forma energii jaką obecnie wytwarza ludzkość jest energetyka jądrowa, a nie fotowoltaika czy wiatraki gdzie zapomina się o śladzie węglowym przy produkcji i utylizacji tych źródeł.
- 10 1
-
2022-06-01 16:44
Dokładnie. Obecnie sposobem na utylizację zużytych łopat wiatraków jest ich zakopanie w ziemi. Kombinują nad ich mieleniem i dodawaniem ich jako materiału do produkcji elementów betonowych, ale to nadal przesuwanie problemu w czasie.
- 5 0
-
2022-06-01 17:08
energetyka jądrowa jak wiadomo też jest problematyczna i to bardzo (1)
- 1 2
-
2022-06-01 19:21
własnie chodzi oto ze niejets problematyczna przeciwnie technologia jest rozwijana i co roku bardziej efektywna
- 0 0
-
2022-06-01 17:10
Zgoda! (1)
Elektryki szczególnie w Polsce są bardziej szkodliwe niż spalinowe.Badania w Niemczech już kilkakrotnie to wykazały.Slad węglowy z produkcji przez eksploatację aż po utylizację to potwierdza.Duzo większa waga pojazdów powoduje szybsze niszczenie jezdni co widać po prawych pasach ulic!.Napisy zero emisyjny są nieprawdziwe.
- 1 1
-
2022-06-01 19:22
ty nie rozumiesz prostego tekstu a badania to powinieneś zrobic ale swojej głowy :)
- 0 0
-
2022-06-01 17:20
a jaki jest slad weglowy przy produkcji betonu na potrzeby elektrownii jadrowych?
bezrefleksyjnie powtarzasz jakies bajki
- 0 0
-
2022-06-01 16:54
(1)
To akurat nic nie daje
Energii odnawialnej jest ile jest i kwestia tego kto korzysta z niej a kto z czego innego nic nie zmienia
Ważne że dymi pod Bełchatowem a nie w nos- 1 0
-
2022-06-01 16:58
Podejście tak samo ekologiczne, jak Niemców: wywozić śmieci do Polski a Polak puści to "w chmurę", byle nie u siebie.
- 0 1
-
2022-06-01 16:57
Jaki brak spalin ? (1)
Te energetyki kopcą 2x więcej niż stary diesel ,zobacz sobie wytwarzanie ,utylizacja ,akomulatorów ,do tego dodaj prąd ,na jakim ty świecie żyjesz ?
- 2 4
-
2022-06-01 19:23
Tobie juz najwyrazniej mózg zakopciły :)
- 0 0
-
2022-06-01 15:34
Lepiej by wprowadzili bezplatna komunikacje, (8)
Było by mniej korkow i spalin niż z tych elektryków.
- 11 18
-
2022-06-01 15:36
(2)
A przepraszam bardzo- kto ma opłacać darmową komunikację dla ponad milionowej aglomeracji? Skąd na to pieniążki wziąć? Takie pomysły się sprawdzają co najwyżej w małych miasteczkach ale nie wielkich miastach
- 7 3
-
2022-06-01 15:44
(1)
Biorą kasę z mojego PITu.
Dostają ode mnie 90zł miesięcznie za parking w śródmieściu (mieszkaniec, drugi pojazd, wynajmowany pokój w mieszkaniu).
Od czasu do czasu dojeżdżam autobusem kasując jednorazowe bilety, które teraz podrożały.
Regularnie korzystam z płatnych atrakcji, które są własnością miasta (muzeum itp).
Kasy mojej mają więcej niż potrzeba.- 4 3
-
2022-06-01 15:55
Wspaniale, cieszę się, że aktywnie korzysta pan z atrakcji miasta, szczególnie tych z dziedziny kultury. Ale jak ma się mają te raczej niskie opłaty za wstęp do muzeum, do kosztów zbiorkomu, który idzie w miliony? Te 90zł, które pan płaci w jakimś niewielkim stopniu pewnie idzie na komunikację, zgoda, ale przy obecnych cenach eksploatacji to jakiś promil. W 2015 roku ok 51% kosztów komunikacji (przykład Gdańska) pokrywała sprzedaż biletów, dziś to ok 20%. W obecnej sytuacji nie ma jakiekolwiek możliwości, żeby komunikacja miejska była darmowa dla wszystkich w aglomeracji wielkości Trójmiasta. W tym w Gdyni. Tym bardziej, że dzieciaki już jeżdżą bezpłatnie (chwała włodarzom Gdańska za ten-później skopiowany też przez Gdynię- pomysł, bo wyrabia to w maluchach bardzo dobre nawyki). Pozdrawiam
- 2 2
-
2022-06-01 15:40
Bezpłatna komunikacja dla wszystkich xD trzymajcie mnie
- 3 5
-
2022-06-01 15:44
No jasne
wszystko niech będzie za darmo. Od tego nieróbstwa i rozdawnictwa niektórym się w d... poprzewracało.
- 2 3
-
2022-06-01 16:47
(1)
Nie ma czegoś takiego, jak "za darmo". Zawsze ktoś na to płaci.
- 4 1
-
2022-06-01 19:08
Napisał bezpłatna a nie za darmo. Różnica
- 3 0
-
2022-06-01 17:13
Nie za moje pieniądze
- 1 1
-
2022-06-01 15:34
jedna wielka sciema (5)
drogie w utrzymaniu, drogie w serwisowaniu, nieekologiczne - pozyskiwanie energii z wegla + utylizacja baterii ... no gratuluje wladzom gdanska i gdyni głu.pich pomyslow. zachod po serii samozaplonow odchodzi od elektrykow. Ola i Wojtek kupują ...
- 51 5
-
2022-06-01 15:39
lepiej z węgla niż ruskiej ropy i gazu
- 3 5
-
2022-06-01 15:41
zachód czyli kto? jakieś przykłady konkretnych miast, aglomeracji, krajów, które zbanowały elektryki albo masowo od nich odchodzą? mógłbym prosić o linki? pozdrawiam
- 1 5
-
2022-06-01 15:47
(1)
Zapomniałeś dodać strasznie dużą eksploatację podczas wydobywania surowców do budowy pojazdów elektrycznych, gdzie do jednego pojazdu trzeba przekopać i odfiltrować tony ziemi wykorzystując do tego koparki spalinowe.
- 5 0
-
2022-06-01 16:32
Ludzie nie mają o tym pojęcia i myślą, że te autobusy jeżdżą na wiatraki, albo panele fotowoltaiczne. Patrząc na tempo rozwoju baterii np w telefonach (gdzie to jest inna bajka) pojazdy w pełni elektryczne będą miały sens być może za dekadę, przy założeniu, że wpompujemy ogromne środku w rozwój tej technologii.
- 2 0
-
2022-06-01 19:34
30 de.b.ili plusuje, a czytamy ustawę o elektromobilności
Artykuł 68 konkretnie:
". Jednostka samorządu terytorialnego, o której mowa w art. 36 ust. 1, zapewnia udział autobusów zeroemisyjnych lub autobusów napędzanych biometanem w użytkowanej flocie pojazdów co najmniej:
1) 5% od 1 stycznia 2021 r.;
2) 10% od 1 stycznia 2023 r.;
3) 20% od 1 stycznia 2025 r."- 0 0
-
2022-06-01 15:35
A Gdańsk? (1)
A czy Gdańsk pomyślał o ładowaniu na przystankach i pętlach czy dalej w XX wieku komunikacyjnie?
- 1 10
-
2022-06-01 15:38
Jakby się pan dowiedział, to Gdańsk zadeklarował, że wszystkie nowe zakupy taboru autobusowego będą składały się z foty elektrycznej z ładowaniem na pętlach/ przystankach
- 1 4
-
2022-06-01 15:35
Gromadzki to połączył ze swoimi urodzinami (1)
Serio. Proszę sobie sprawdzić.
- 27 0
-
2022-06-01 20:46
Dlaczego? Jaki to ma sens
- 0 0
-
2022-06-01 15:36
Podoba mi się...
Ale od podoba do świetny pomysł jest daleko.
- 5 1
-
2022-06-01 15:40
A jak jest z planami zakupu autobusów na wodór? (6)
Bo to byłoby nawet lepsze rozwiązanie, oczywiście o ile koszty są porównywalne.
- 11 0
-
2022-06-01 15:42
(5)
Z woderem są dwa problemy: czas i infrastruktura do tankowania oraz pojemność zbiorników
- 1 1
-
2022-06-01 16:07
Sprawdź NESO (4)
- 2 1
-
2022-06-01 17:01
właśnie dlatego napisałem post, bo parę dni temu zaciekawiła mnie ta informacja (3)
Solorz ma juz gotowy pojazd i zacznie produkować w przyszłym roku, niestety nie było tam nic ani o cenie ani o kosztach eksploatacji
Tankowanie przez ledwie 15 minut na 400km to wydaje się bardzo ciekawa propozycja. Odpadają tez problemy z akumulatorami.
Co do produkcji wodoru, to były już informacje że i Lotos i inne firmy mają to robić.- 1 0
-
2022-06-01 19:36
Lotos robi wodór, ale z gazu ziemnego (2)
o elektrolizie to długo jeszcze będzie można pomarzyć, a nawet jeśli - to będzie wodór z węgla - na jednostkę przewozową zużyje się trzy razy tyle węgla, co dla trolejbusu (sprawność procesu P2G2P to około 30%)
- 0 1
-
2022-06-01 19:47
Można robić przy pomocy źródeł odnawialnych (1)
- 0 1
-
2022-06-01 20:59
Po pierwsze trzeba je mieć
Po drugie wodór zaprzecza efektywności energetycznej. Z jednej strony uznajemy transformatory systemowe o sprawności 99,6% za przestarzałe, z drugiej - 70% energii w piach
- 0 1
-
2022-06-01 15:47
Bardzo dobrze że Idziemy z duchem czasu. Elektro autobusy to przyszłość. (2)
A jak tam naszemu Rządowi idzie z elektrycznymi autami polskiej produkcji ? :)
- 4 37
-
2022-06-01 16:27
przyszlosc czego?
bo na pewno nie panstw wysoko rozwinietych
- 3 0
-
2022-06-01 17:24
Pierwsze auta elektryczne
Były już w końcu 19 wieku. Dlaczego ich nie było przez prawie 120 lat? Bo się nie opłacało lobby naftowemu! Teraz jest lobby za elektryczne i wmawia się że to jest lepsze. O kasę chodzi ale Nasza aby Nam z kieszeni wyciągać a nie aby było Nam lepiej.
- 4 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.