• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Za tydzień elektrobusy na trasie z pasażerami. Będą ładowane w różnych punktach

Patryk Szczerba
1 czerwca 2022 (artykuł sprzed 1 roku) 
Najnowszy artykuł na ten temat Dwa nowe trolejbusy na Gwiazdkę
Elektrobusy w Gdyni wyjadą na ulice w przyszłym tygodniu. Elektrobusy w Gdyni wyjadą na ulice w przyszłym tygodniu.

24 nowe autobusy elektryczne wyjadą na ulice Gdyni 8 czerwca. Dzień wcześniej odbędzie się ich uroczysta prezentacja przy Muzeum Emigracji. Będą jeździły na liniach 150, 190, 128, 133 i 282.



Przypomnijmy:

  • Na ulice Gdyni wyjedzie 16 pojedynczych i 8 przegubowych elektrycznych autobusów.
  • Standardowe pojazdy kosztowały 47 mln 224 tys. zł, a przegubowe 32 mln 639 tys. zł.
  • Flotę gdyńskiego Przedsiębiorstwa Komunikacji Autobusowej zasilają autobusy eCitaro.
  • Miały wyjechać w kwietniu, ale przedłużyły się procedury odbioru ładowarek.


Rozkład ZKM Gdynia



Wszystkie autobusy elektryczne wyjadą na ulice Gdyni



Informacja o tym pojawiła się na profilach w mediach społecznościowych związanych z komunikacją miejską. Informują też o tym mieszkańcy Witomina, czekający na pełne otwarcie pętli. Na trasę mają wyjechać 8 czerwca. Dzień wcześniej ma odbyć się uroczysta prezentacja pojazdów przy Muzeum Emigracji.

- Wprowadzenie do ruchu autobusów elektrycznych planujemy na przyszły tydzień - potwierdza Katarzyna Gruszecka-Spychała, wiceprezydent Gdyni.
Przegubowce będą jeździły na linii 150, łączącej Witomino-Leśniczówkę z ulicą Godebskiego na Oksywiu. Pozostałe autobusy będą kursować na liniach gdyńskich, bardziej śródmiejskich: na linii 133 oraz na liniach 128, 190 i 282.

Będą ładowane na przystankach oraz w zajezdni w kilku lokalizacjach w Gdyni.



Wykaz miejsc z ładowarkami



Podwójne stacje szybkiego ładowania będą przy:

Pojedyncze ładowarki będą przy:

Z gniazda autobusy będą ładowane podczas postoju w zajezdni przy ul. Platynowej.

Władze Gdyni informują, że wszystkie zakupione pojazdy wyjadą w przyszłym tygodniu na trasę. Czy wszystkie ładowarki będą czynne?

- Przewidujemy wprowadzenie do ruchu wszystkich autobusów elektrycznych na wszystkich przypisanych zadaniach przewozowych. Inwestycja jest w procesie odbiorowym - odpowiada Katarzyna Gruszecka-Spychała.

Nowych trolejbusów nie będzie



Ciekawym w kontekście pojazdów na prąd w Gdyni jest fakt, że na początku maja unieważniono przetarg na dostawę sześciu trolejbusów do Gdyni, mimo że miały być zakupione z dofinansowaniem w wysokości połowy z planowanej na 14 mln zł kwoty.

Przedsiębiorstwo Komunikacji Trolejbusowej - spółka miejska, podobnie jak Przedsiębiorstwo Komunikacji Autobusowej - tłumaczyło decyzję rosnącymi cenami energii, które według prognoz mają wzrosnąć w przyszłym roku o 100 proc.

Powody unieważnienia przetargu



Quiz Komunikacja w Trójmieście Średni wynik 51%

Komunikacja w Trójmieście

Rozpocznij quiz

Miejsca

  • PKA Gdynia, Platynowa 19/21
  • ZKM w Gdyni Gdynia, Zakręt do Oksywia 10

Opinie (136) 3 zablokowane

Wszystkie opinie

  • Opinia wyróżniona

    No nareszcie

    trochę czasu bezużytecznie sobie już stoją w zajezdni.

    • 20 3

  • Ciekawe ile wytrzymają (2)

    • 24 2

    • Krótko

      • 1 0

    • Krótko

      Wuidzieliście pożar elektronika w Paryżu 22 maja br.?
      Wybuchł akumulator i cały autobus stanął w ogniu. Gdyby ktokolwiek był w środku, nie miałby szans przeżycia

      • 0 0

  • Opinia wyróżniona

    (11)

    No i fajnie. Brak lokalnej emisji spali. O to chodzi. Jeszcze jakby była gwarancja, że są ładowane prądem pochodzącym np z fotowoltaiki albo wiatru było ekstra (jak np w Danii, Norwegii, Niemczech- podczas zamawiania taryf można dopłacić ~kilka euro/koron i mieć gwarancje takich eko-taryf)

    • 9 25

    • (6)

      Najczystszą forma energii jaką obecnie wytwarza ludzkość jest energetyka jądrowa, a nie fotowoltaika czy wiatraki gdzie zapomina się o śladzie węglowym przy produkcji i utylizacji tych źródeł.

      • 10 1

      • Dokładnie. Obecnie sposobem na utylizację zużytych łopat wiatraków jest ich zakopanie w ziemi. Kombinują nad ich mieleniem i dodawaniem ich jako materiału do produkcji elementów betonowych, ale to nadal przesuwanie problemu w czasie.

        • 5 0

      • energetyka jądrowa jak wiadomo też jest problematyczna i to bardzo (1)

        • 1 2

        • własnie chodzi oto ze niejets problematyczna przeciwnie technologia jest rozwijana i co roku bardziej efektywna

          • 0 0

      • Zgoda! (1)

        Elektryki szczególnie w Polsce są bardziej szkodliwe niż spalinowe.Badania w Niemczech już kilkakrotnie to wykazały.Slad węglowy z produkcji przez eksploatację aż po utylizację to potwierdza.Duzo większa waga pojazdów powoduje szybsze niszczenie jezdni co widać po prawych pasach ulic!.Napisy zero emisyjny są nieprawdziwe.

        • 1 1

        • ty nie rozumiesz prostego tekstu a badania to powinieneś zrobic ale swojej głowy :)

          • 0 0

      • a jaki jest slad weglowy przy produkcji betonu na potrzeby elektrownii jadrowych?

        bezrefleksyjnie powtarzasz jakies bajki

        • 0 0

    • (1)

      To akurat nic nie daje
      Energii odnawialnej jest ile jest i kwestia tego kto korzysta z niej a kto z czego innego nic nie zmienia

      Ważne że dymi pod Bełchatowem a nie w nos

      • 1 0

      • Podejście tak samo ekologiczne, jak Niemców: wywozić śmieci do Polski a Polak puści to "w chmurę", byle nie u siebie.

        • 0 1

    • Jaki brak spalin ? (1)

      Te energetyki kopcą 2x więcej niż stary diesel ,zobacz sobie wytwarzanie ,utylizacja ,akomulatorów ,do tego dodaj prąd ,na jakim ty świecie żyjesz ?

      • 2 4

      • Tobie juz najwyrazniej mózg zakopciły :)

        • 0 0

  • Lepiej by wprowadzili bezplatna komunikacje, (8)

    Było by mniej korkow i spalin niż z tych elektryków.

    • 11 18

    • (2)

      A przepraszam bardzo- kto ma opłacać darmową komunikację dla ponad milionowej aglomeracji? Skąd na to pieniążki wziąć? Takie pomysły się sprawdzają co najwyżej w małych miasteczkach ale nie wielkich miastach

      • 7 3

      • (1)

        Biorą kasę z mojego PITu.
        Dostają ode mnie 90zł miesięcznie za parking w śródmieściu (mieszkaniec, drugi pojazd, wynajmowany pokój w mieszkaniu).
        Od czasu do czasu dojeżdżam autobusem kasując jednorazowe bilety, które teraz podrożały.
        Regularnie korzystam z płatnych atrakcji, które są własnością miasta (muzeum itp).

        Kasy mojej mają więcej niż potrzeba.

        • 4 3

        • Wspaniale, cieszę się, że aktywnie korzysta pan z atrakcji miasta, szczególnie tych z dziedziny kultury. Ale jak ma się mają te raczej niskie opłaty za wstęp do muzeum, do kosztów zbiorkomu, który idzie w miliony? Te 90zł, które pan płaci w jakimś niewielkim stopniu pewnie idzie na komunikację, zgoda, ale przy obecnych cenach eksploatacji to jakiś promil. W 2015 roku ok 51% kosztów komunikacji (przykład Gdańska) pokrywała sprzedaż biletów, dziś to ok 20%. W obecnej sytuacji nie ma jakiekolwiek możliwości, żeby komunikacja miejska była darmowa dla wszystkich w aglomeracji wielkości Trójmiasta. W tym w Gdyni. Tym bardziej, że dzieciaki już jeżdżą bezpłatnie (chwała włodarzom Gdańska za ten-później skopiowany też przez Gdynię- pomysł, bo wyrabia to w maluchach bardzo dobre nawyki). Pozdrawiam

          • 2 2

    • Bezpłatna komunikacja dla wszystkich xD trzymajcie mnie

      • 3 5

    • No jasne

      wszystko niech będzie za darmo. Od tego nieróbstwa i rozdawnictwa niektórym się w d... poprzewracało.

      • 2 3

    • (1)

      Nie ma czegoś takiego, jak "za darmo". Zawsze ktoś na to płaci.

      • 4 1

      • Napisał bezpłatna a nie za darmo. Różnica

        • 3 0

    • Nie za moje pieniądze

      • 1 1

  • jedna wielka sciema (5)

    drogie w utrzymaniu, drogie w serwisowaniu, nieekologiczne - pozyskiwanie energii z wegla + utylizacja baterii ... no gratuluje wladzom gdanska i gdyni głu.pich pomyslow. zachod po serii samozaplonow odchodzi od elektrykow. Ola i Wojtek kupują ...

    • 51 5

    • lepiej z węgla niż ruskiej ropy i gazu

      • 3 5

    • zachód czyli kto? jakieś przykłady konkretnych miast, aglomeracji, krajów, które zbanowały elektryki albo masowo od nich odchodzą? mógłbym prosić o linki? pozdrawiam

      • 1 5

    • (1)

      Zapomniałeś dodać strasznie dużą eksploatację podczas wydobywania surowców do budowy pojazdów elektrycznych, gdzie do jednego pojazdu trzeba przekopać i odfiltrować tony ziemi wykorzystując do tego koparki spalinowe.

      • 5 0

      • Ludzie nie mają o tym pojęcia i myślą, że te autobusy jeżdżą na wiatraki, albo panele fotowoltaiczne. Patrząc na tempo rozwoju baterii np w telefonach (gdzie to jest inna bajka) pojazdy w pełni elektryczne będą miały sens być może za dekadę, przy założeniu, że wpompujemy ogromne środku w rozwój tej technologii.

        • 2 0

    • 30 de.b.ili plusuje, a czytamy ustawę o elektromobilności

      Artykuł 68 konkretnie:
      ". Jednostka samorządu terytorialnego, o której mowa w art. 36 ust. 1, zapewnia udział autobusów zeroemisyjnych lub autobusów napędzanych biometanem w użytkowanej flocie pojazdów co najmniej:
      1) 5% od 1 stycznia 2021 r.;
      2) 10% od 1 stycznia 2023 r.;
      3) 20% od 1 stycznia 2025 r."

      • 0 0

  • A Gdańsk? (1)

    A czy Gdańsk pomyślał o ładowaniu na przystankach i pętlach czy dalej w XX wieku komunikacyjnie?

    • 1 10

    • Jakby się pan dowiedział, to Gdańsk zadeklarował, że wszystkie nowe zakupy taboru autobusowego będą składały się z foty elektrycznej z ładowaniem na pętlach/ przystankach

      • 1 4

  • Gromadzki to połączył ze swoimi urodzinami (1)

    Serio. Proszę sobie sprawdzić.

    • 27 0

    • Dlaczego? Jaki to ma sens

      • 0 0

  • Podoba mi się...

    Ale od podoba do świetny pomysł jest daleko.

    • 5 1

  • A jak jest z planami zakupu autobusów na wodór? (6)

    Bo to byłoby nawet lepsze rozwiązanie, oczywiście o ile koszty są porównywalne.

    • 11 0

    • (5)

      Z woderem są dwa problemy: czas i infrastruktura do tankowania oraz pojemność zbiorników

      • 1 1

      • Sprawdź NESO (4)

        • 2 1

        • właśnie dlatego napisałem post, bo parę dni temu zaciekawiła mnie ta informacja (3)

          Solorz ma juz gotowy pojazd i zacznie produkować w przyszłym roku, niestety nie było tam nic ani o cenie ani o kosztach eksploatacji

          Tankowanie przez ledwie 15 minut na 400km to wydaje się bardzo ciekawa propozycja. Odpadają tez problemy z akumulatorami.

          Co do produkcji wodoru, to były już informacje że i Lotos i inne firmy mają to robić.

          • 1 0

          • Lotos robi wodór, ale z gazu ziemnego (2)

            o elektrolizie to długo jeszcze będzie można pomarzyć, a nawet jeśli - to będzie wodór z węgla - na jednostkę przewozową zużyje się trzy razy tyle węgla, co dla trolejbusu (sprawność procesu P2G2P to około 30%)

            • 0 1

            • Można robić przy pomocy źródeł odnawialnych (1)

              • 0 1

              • Po pierwsze trzeba je mieć

                Po drugie wodór zaprzecza efektywności energetycznej. Z jednej strony uznajemy transformatory systemowe o sprawności 99,6% za przestarzałe, z drugiej - 70% energii w piach

                • 0 1

  • Bardzo dobrze że Idziemy z duchem czasu. Elektro autobusy to przyszłość. (2)

    A jak tam naszemu Rządowi idzie z elektrycznymi autami polskiej produkcji ? :)

    • 4 37

    • przyszlosc czego?

      bo na pewno nie panstw wysoko rozwinietych

      • 3 0

    • Pierwsze auta elektryczne

      Były już w końcu 19 wieku. Dlaczego ich nie było przez prawie 120 lat? Bo się nie opłacało lobby naftowemu! Teraz jest lobby za elektryczne i wmawia się że to jest lepsze. O kasę chodzi ale Nasza aby Nam z kieszeni wyciągać a nie aby było Nam lepiej.

      • 4 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane