- 1 Auto wjechało w pieszych i w budynek (176 opinii)
- 2 Z dworca na Jasień 80 zł (114 opinii)
- 3 Idź na spacer śladem linii Gdynia - Kokoszki (39 opinii)
- 4 Rakieta Elona Muska nad Trójmiastem (77 opinii)
- 5 To była fabryka "kryształu" na płn. Polskę (177 opinii)
- 6 Weszły do sklepu i ukradły towar za 1650 zł (102 opinie)
Zadzwoń po bilet komunikacji miejskiej
Działa już nowy bilet na trójmiejską komunikację miejską, który można kupić przez telefon. By go "skasować", trzeba wykręcić wybrany numer. Cena takiego biletu jest niższa od papierowego.
- Wprowadzenia CallPay nie należy interpretować jako zdublowanie funkcji biletu przez telefon, ale jako nowość względem dotychczasowej usługi. Obowiązująca na razie promocja pozwala na tańsze podróżowanie komunikacją miejską - zachwala Hubert Kołodziejski, przewodniczący MZKZG.
Czym różni się CallPay od Mobiletu? To całkowicie odmienne podejście do dokonywania płatności, w tym też biletów na komunikację miejską (CallPay oferują także inne formy e-zakupów). Zamiast specjalnej aplikacji, należy skorzystać z odpowiedniego numeru telefonu, pod który trzeba zadzwonić, a następnie postępować zgodnie z instrukcją lektora.
- Pomysł na taką formę płatności pojawił się już cztery lata temu. Chcieliśmy stworzyć system dostępny przez każdy telefon, bez konieczności korzystania z aplikacji, których obsługa jest dla niektórych użytkowników skomplikowana - dodaje Robert Pietras, dyrektor ds. rozwoju biznesu w CallPay.
Niestety, nie ma jednego wspólnego numeru telefonu dla wszystkich rodzajów biletów, a wręcz przeciwnie - każdy posiada swój indywidualny, także pod kątem formy transportu. Np. by kupić jednorazowy bilet na autobus trzeba wybrać numer 58 60 08 000, na tramwaj 58 60 08 001, a na trolejbus 58 60 08 002. Po wykonaniu połączenia, należy podać numer linii, którą chcemy jechać i potwierdzić wybór. Sytuacja się nieco komplikuje gdy kupujemy bilet na linie z oznaczeniem literowym (np. G, K, X w Gdyni).
- Po odsłuchaniu prośby o podanie numeru linii, którą chcemy podróżować, system sam nam podpowie jakie liczby należy wybrać na klawiaturze, by zakupić bilet na linie o oznaczeniu literowym (np. linia S to numer 38 - dop. red.) - tłumaczy Pietras.
Sam zakup tj. połączenie trwa około kilku sekund, na co wpływ ma przede wszystkim prędkość wpisywania numeru linii przez pasażera. Bilety z racji kosztów połączeń (stacjonarny numer) są, podobnie jak w Mobilecie, tańsze o 20 gr i 40 gr względem ceny papierowego biletu.
By korzystać z telefonicznych biletów, trzeba najpierw zarejestrować się w systemie. Odbywa się to na dwa sposoby: przez zautomatyzowany system pod numerem telefonu 22 100 16 00 lub na stronie internetowej www.callpay.pl.
Płatności również są realizowane w dwóch formach. Pierwsza to tzw. przedpłata, czyli system bazujący na dokonaniu przelewu na nasz prywatny numer konta, z którego będą następnie pobieranie opłaty za bilety komunikacji miejskiej (tak działa też Mobilet). Druga to bezpośrednie połączenie konta bankowego z kontem CallPay, pod warunkiem, że posiadamy karty płatnicze MasterCard, Maestro lub Visa.
Jak zapewniają pracownicy MZKZG, Mobilet oraz CallPay nie będą ostatnimi rozwiązaniami e-biletów. Trwają rozmowy z jeszcze innym operatorem podobnej usługi - firmą SkyCash, jednak obecnie ciężko podać datę ewentualnego wdrożenia tego systemu w Trójmieście. MZKZG chce również docelowo wprowadzić możliwość nabycia biletów przez komórkę dla pociągów SKM, jednak i w tym zakresie brak jest szczegółowych ustaleń w zakresie terminów.
Miejsca
Opinie (202) 2 zablokowane
-
2012-09-21 08:18
Właśnie wypróbowałem! (1)
Poświęciłem 1,40zł, żeby wypróbować ten sposób zakupu biletu. Zarejestrowałem się na stronie, powiązałem swoją kartę mastercard i kupiłem bilet. Transakcja trwała ok 45 sekund. Na stronie sprawdziłem historię doładowań i fakt, działa. Martwi mnie tylko sprzedawca: MZK Wejherowo...
- 1 2
-
2012-09-21 09:24
Tez wyprobowalem
Wyprobowalem i polecam - szybko, łatwo i bez problemowo można wszystko załatwić. Nawet na kontrole biletowa trafiłem i z potwierdzeniem zakupu biletu przez tel tez nie było problemu. A co do wszechwiedzacych forumowych krytykantow... Chyba nigdy Was nie zrozumiemy... Wszystko jest 'bez sensu' Przecież nikt nie zakazuje kupna biletów w kioskach, automatach czy nawet u kierowcy... Rozwiazanie telefoniczne jest poprostu kolejna możliwością zakupu, każdy może sobie kupić bilet wg swoich nawyków - nie bójmy sie zmian i nowinek technologicznych :)
- 1 1
-
2012-09-21 08:43
Rozwiązanie bez sensu
Jeśli okazyjnie korzystam z komunikacji miejskiej to obecne rozwiązanie jest bez sensu - czemu nie wprowadzono możliwości zakupu biletu jednorazowego sms-em ? Wysyłam numer linii na dany numer, smsem w cenie biletu i po sprawie. Bez rejestracji i tracenia czasu na połączenie z automatem.
- 2 1
-
2012-09-23 15:19
bzdura, najpierw przelew potem telefon, idiotyzm
- 2 0
-
2013-04-30 13:53
ja jednak mówię że MOBILET to MOBILET.
Najwyżej będzie więcej gapowiczów, lub mniej pasażerow, i znowu spadną dochody ZTM- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.