- 1 Masz interes? Zostaw kartkę (92 opinie)
- 2 Reforma ortografii wymusi zmiany w miastach (172 opinie)
- 3 Całe Trójmiasto w strefie zakażenia ASF (259 opinii)
- 4 Od soboty spore utrudnienia na A1 (65 opinii)
- 5 Lody Miś były serwowane na ruinach zamku (104 opinie)
- 6 Wojsko oferuje 6 tys. zł za wspólne wakacje (359 opinii)
Zakorkowana Spacerowa: urzędnicy czekają, kierowcy klną
Już nazwa sugeruje, by ul. Spacerową pokonywać piechotą, a nie w samochodzie. Kierowcy jednak jeżdżą tędy nadal, więc powstają ogromne korki. Tak jest od wielu miesięcy. Kłopoty z przejazdem ul. Spacerową przy hipermarkecie Real (dawniej Geant) rozpoczęły się 9 lat temu, tuż po tym, jak powstał sklep. Inwestor postawił okazały obiekt, ale oszczędził na drogach dojazdowych. Gmina na to zezwoliła. Dlaczego?
- Spodziewaliśmy się korków i negocjowaliśmy z Geantem, by rozwiązał problem. Był nawet pomysł wybudowania kładki nad obwodnicą, ale upadł ze względów bezpieczeństwa - mówi Antoni Szczyt, wicedyrektor wydziału spraw komunalnych Urzędu Miasta Gdańska. Inny powód podaje Ryszard Gruda, ówczesny wiceprezydent Gdańska ds. zagospodarowania przestrzennego. Twierdzi, że gmina 10 lat temu podpisała z inwestorem umowę zobowiązującą go do budowy węzła drogowego z prawdziwego zdarzenia.
- O ile dobrze pamiętam, to Geant chciał wybudować druga nitkę Spacerowej, ale przeszkodą był brak zgody władz Gdyni na wycinkę drzew na gdyńskim gruncie w Osowej - wskazuje Gruda.
- Nieprawda - zaprzecza Joanna Grajter, rzecznik prasowy Urzędu Miasta Gdyni. - W lutym ubiegłego roku Geant otrzymał od nas zgodę na inwestycję i mógł rozpocząć prace. W planach znalazło się dwupoziomowe skrzyżowanie, roboty jednak nie ruszyły. Przed rokiem sklep przejął Real i teraz obiekt należy do jednej ze spółek tej sieci handlowej.
Co znajduje się w umowie, o której wspominał Gruda? Jakie były obowiązki inwestora i ewentualna kara za ich niedopełnienie? Na te pytania nie potrafił wczoraj odpowiedzieć Karol Polejowski, p.o. kierownika Referatu Informacji i Komunikacji Społecznej Urzędu Miejskiego.
- Półtora roku temu rozmawialiśmy na temat budowy węzła z przedstawicielami Geanta. Były trudne, bo centrum handlowe znajduje się na granicy trzech miast. Do porozumienia nie doszło - twierdzi Karol Polejowski.
Szef gminnego Zarządu Dróg i Zieleni Romuald Nietupski opowiedział "Gazecie", że chciałby spotkać się z nowym właścicielem sklepu, by skłonić go do budowy węzła.
- Tylko że od pewnego już czasu nie możemy ustalić, kto nim jest - powiedział.
Zapytaliśmy wiceprezydenta Gdańska Marcina Szpaka, ile czasu potrzeba na ustalenie, do kogo należy firma działająca na terenie miasta.
- Najwyżej kilka dni - odparł.
- Co pan sądzi o tym, że ZDiZ szuka danych od roku? - pytamy.
- Muszę tam zadzwonić i poprosić o większą operatywność - odpowiedział wiceprezydent Szpak.
W tej sprawie ZDiZ pełnił jednak rolę pomocniczą. Rozmowami z Geantem zajmował się bowiem bezpośrednio podległy Szpakowi wydział polityki gospodarczej. W odpowiedzi na nasze pismo Karol Polejowski zapowiedział, że podwładni wiceprezydenta "w ciągu najbliższych tygodni" zorganizują spotkanie z nowym właścicielem obiektu przy Spacerowej.
6 listopada 1998 r.
Lokalizacja hipermarketów przy drogach dojazdowych do obwodnicy oznacza zgodę władz Gdańska na kompletne zakorkowanie już teraz nieprzejezdnych ulic. Negocjacje władz miasta z inwestorami ograniczały się wyłącznie do zaakceptowania ich warunków.
- Możemy się tylko cieszyć, że wielki kapitał jest zainteresowany wejściem na nasz teren - mówi wiceprezydent Ryszard Gruda.
- Nie mogliśmy wymagać od inwestorów, żeby budowali drogi - zaznacza Elżbieta Mróz, naczelnik wydziału architektury i nadzoru budowlanego UM w Gdańsku. - Widzimy jednak ich dobrą wolę i godzenie się na częściowe pokrycie kosztów związanych z budową dróg w przyszłości.
Były to jedynie deklaracje słowne, bo te zapisane w porozumieniach są tak ogólne, że w praktyce pozwolą firmom na zminimalizowanie swojego udziału w rozbudowie układu komunikacyjnego.
Autor: Paweł Wiejas
Opinie (89) ponad 10 zablokowanych
-
2007-09-21 12:14
oj maja maja i z tego co wiem polaczona WZ ma byc
na pelnych rozjazdach a nie jak dzisiaj w polowie
- 0 0
-
2007-09-21 12:08
W-Z przy Auchan
Problem z węzłem W-Z - obwodnica przy Auchan jest podobno taki, że leży to w gestii GDDKiA, a Wwa ma nas w głębokim poważaniu, to oni nic nie robią i władze miasta niewiele tu mają do powiedzenia.
- 0 0
-
2007-09-21 12:02
bacanadmorzem
pożyjemy, zobaczymy. akurat mieszkam niedaleko terenów, na których dudują trasę W-Z i widzę postępy. wiadukt nad jabłoniową zajął im coś koło 9ciu miesięcy, więc teoretycznie mogą zrobić taki wiadukt nad łostowicką do czasu zakończnia inwestycjii.
na razie powstrzymam się od wypowiedzi i poczekam do 2009ego. A tak w ogóle to obwodnica zaczyna pękac w szwach. Jadąc do pracy do sopotu, szybciej dojeżdżam przez miasto niż obwodnicą, a wszystko dzięki spacerowej. Z domu do Reala, 7 min, od Reala do pracy (przez spacerową) ponad 30!- 0 0
-
2007-09-21 11:54
Brawo Jana i Bacanadmorzem
Macie rację, nie mają żadnej wizji komunikacyjnej. Żadnych śmiałych projektów (rozwiązań), żeby poprawić istniejący układ komunikacyjny. Jedynie naiwna wiara, że remonty nawierzchnii, torów przed dworcem i na Marynarki P. , Błędnika , rozwiążą problem komunikacyjny Gdańska. No owszem, budowa tramwaju na Chełm - tak. Poprawi, ale na krótko. Nie chcę być malkontentem! Ale nie widzę u p.Adamowicza i jego ludzi (np. p.p.Szczyt, Nietupski) tej wizji i odwagi. Natomiast zauważam jak p. Adamowicz stale lubi mówić o Gdańsku w czasie przyszłym. I świetnie umie dbać o swój image. Pewnie dlatego go wybraliście na trzecią już kadencję prezydentem. To razem już 10 lat, a wcześniej kadencja przewodniczącego RM. I tylko mi nie mówcie, że zdobywanie unijnych funduszy to dzisiaj taki wielki sukces. Inne miasta i gminy nie stoją w miejscu, znacznie mniejsze i o mniejszym potencjale, też to robią. Śląsk, Wrocław, ale także Nysa, Krosno, Grodzisk Mz. Byłem niedawno, widziałem jak się rozwijają. Przykro mi, że wychodzę na malkontenta. Ale taka jest prawda.
- 0 0
-
2007-09-21 11:39
do urzednikow
jak rozwiazac problem reala?- zamknac wjazdy do reala ze spacerowej, gwarantuje za 2 dni stana do rozmow i wyloza kaske, wjazd zrobic od obwodowej a wyjazd na renk rownolegle do obwodowej
- 0 0
-
2007-09-21 11:18
Do wladz miasta, szukajacych wlasciciela. (1)
Tak zupelnie na marginesie, bo mi osobiscie dojazd do Osowy zwisa i powiewa.
Real nalezy razem z Saturnem, Media Markt i Kaufhoffem do:
Metro Cash & Carry Deutschland GmbH & Co. KG .
Nie oczekuje podziekowan.- 0 0
-
2007-09-21 11:33
od razu podziękowania, za co jak brak adresu?
adres znalazłam wpisując nazwę firmy w google
to ci z Diuseldorfu?- 0 0
-
2007-09-21 11:30
pytanie do pani grajter
czy wniosek o udzial i zgode Gdyni w przedsiewzieciu dot roku 1998 a nie 2005, prosze o rzetelna odpowiedz i nie sciemnianke o gadanie o zgodzie teraz, wtedy inwestor geant chcial zainwestowac w 98 r. i nie bylo zgody gdyni wtedy i gruda ma racje, do nie wiedzacych teren ten jest granica 3 miast sopotu , gd i ga
- 0 0
-
2007-09-21 01:31
Węzeł guzik da (2)
A ja uważam, że z tym węzłem przy Geancie to demonizowanie. Jak jadę z Osowy to stoję wcale nie przez światła przy Geancie primo są wyłączone rano, secundo, jak nie były wyłączone to paliło się prawie cały czas zielone po z Reala nikt nie wyjeżdżał, a piesi też z rana nie łazili. Jak wracam do domu to stoję w korku od Czyżewskiego, ale korek tak jakoś idiotycznie kończy się w połowie lasu (ani wypadku, ani świateł, po prostu nic), a potem jadę sobie 40-50 czasami nie zatrzymując się nawet na światłach. Według mnie brakuje drugiego pasa na Spacerowej w góre, bo w dół i tak by to nic nie dało (Oliwa) i byłby najwyżej taki sam szajs jak obecnie jest na Słowackiego.
Pozdro dla pracujących po nocach.- 0 0
-
2007-09-21 11:18
Dokladnie
Najsmieszniejsze jest, ze dokladnie po srodku lasu nagle koniec korka :) Tylko niestety kilkaset metrow dalej jakis kolejny "mistrz kierownicy" wlecze sie 200 m za nastepnym samochodem.
Dopoki nasi kierowcy nie naucza sie zwawo ruszac w koru i spod swiatel korki beda i to pewnie jeszce wieksze.
Standardowy widok:
Pomaranczowe->Zielone, a Pan z przodu wyrzuca dopiero niedopalek, pozniej zmienia biegi, a na koncu rusza 100 m za samochodem przed nim...- 0 0
-
2007-09-21 10:41
prawda prawda
tu sie zgadzam...nie wiadomo czemu jadac w strone Osowy w polowie lasu korek sie rozluznia i jade bez stopowania...a co do nitki w strone Oliwy-jeden pas w Oliwie moze to jest problem ale udroznienie na skrzyzowaniu cos by pomoglo....zielone swiatelko przepuszcza garstke samochodow na grunwaldzka a powinno przynajmniej dwa razy wiecej.niech cos z tym zrobia bo zamierzam przeprowadzic sie za Osowe:)
- 0 0
-
2007-09-21 11:17
nie zapominajmy o Pawle
w końcu ten biedny człowiek dostał suty rabat za mieszkanko od jednej z firm, które teraz budują na miejskich gruntach. Podobne mechanizmy zadziałały w sprawie hipermarketów. Oj biedny ten Paweł, biedny.
- 0 0
-
2007-09-21 11:16
Czesto WINNI SA KIEROWCY
Dopoki nasi kierowcy nie naucza sie zwawo ruszac w koru i spod swiatel korki beda i to pewnie jeszce wieksze.
Standardowy widok:
Pomaranczowe->Zielone, a Pan z przodu wyrzuca dopiero niedopalek, pozniej zmienia biegi, a na koncu rusza 100 m za samochodem przed nim...- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.