• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Zamieszanie na PKM wokół nowego rozkładu kolei

Maciej Naskręt
8 grudnia 2018 (artykuł sprzed 5 lat) 
Pasażerowie korzystający z pociągów na linii PKM od niedzieli będą musieli zachować czujność. Pasażerowie korzystający z pociągów na linii PKM od niedzieli będą musieli zachować czujność.

W niedzielę 9 grudnia zacznie obowiązywać nowy rozkład na kolei. Niemiła niespodzianka czeka pasażerów korzystający z pociągów PKM. Po pierwsze nie znajdą pełnego rozkładu jazdy na stronach SKM. Po drugie - niektóre kursy mogą być droższe niż dotąd.



Jak oceniasz plan większej konkurencji na linii PKM?

Choć zmiana rozkładu jazdy dotyczy pociągów w całej Polsce, przyjrzyjmy się zmianom, które dotyczyć będą pasażerów korzystających z pociągów poruszających się po trasie Pomorskiej Kolei Metropolitalnej. Nowością jest to, że niektóre połączenia (trzy z jedenastu dziennie tzw. obiegów) będą obsługiwane przez pociągi PolRegio. Do tej pory wszystkie kursy obsługiwała PKP Szybka Kolej Miejska.

Pisaliśmy o tym w artykule Przewozy Regionalne na trasie PKM

Wicemarszałek województwa pomorskiego, Ryszard Świlski zapewniał, że nie będzie się to wiązało z problemami dla pasażerów. Taryfa i ceny biletów miały się nie zmienić.

Mimo to problemy są.

Mniej kursów w internetowych rozkładach jazdy



Pierwszy wynika z tego, że SKM Trójmiasto wykreśliła z publikowanego na swojej stronie rozkładu jazdy te połączenia, które przejęło PolRegio.

Owszem, spółka miała do tego prawo, bo nie musi "reklamować" pociągów obsługiwanych przez jej konkurencję. Jednak nieświadomy niczego pasażer, który w niedzielę sprawdzi rozkład połączeń między Trójmiastem i Kaszubami odniesie wrażenie, że połączeń jest mniej niż jeszcze dzień wcześniej.

Sytuacja może przyczynić się do dezinformacji i doprowadzić nawet do przesiadki pasażerów do autobusów podmiejskich.

Różnice cenowe w sprzedaży biletów w serwisie Koleo. Różnice cenowe w sprzedaży biletów w serwisie Koleo.

Taryfa Polregio obniżona, ale nie w internecie. A kas nie ma



Zgodnie z umową z samorządem, który zarządza połączeniami na Pomorzu, a więc także na trasie PKM, PolRegio miał obniżyć swoją taryfę przed 9 grudnia. I teoretycznie to zrobił w stosunku do biletów papierowych. Ale już nie w sprzedaży elektronicznej.

Efekt? Kupując bilet on-line, za podróż z Żukowa do Gdańska SKM-ką zapłacimy 6,5 zł. Gdy połączenie obsługuje PolRegio - już 7,7 zł.

Kiedy można spodziewać się korekty tego błędu na stronach PolRegio i firm pośredniczących w sprzedaży biletów on-line?

- Pracujemy nad tym, proszę udać się do kas biletowych na przystankach - usłyszeliśmy w piątek na infolinii Polregio.
Szkopuł w tym, że nie każda stacja jest wyposażona w zwykłą kasę biletową.

Dlaczego SKM-ka wycofała z rozkładu połączenia PolRegio od nowego rozkładu?

- Za publikacje rozkładu jazdy odpowiada zarządca linii. Na tzw. liniach PKM są to spółki PKM i PKP PLK. Przewoźnicy podają rozkłady jazdy tylko swoich pociągów. Na odcinku Wejherowo - Lębork, gdzie też jeżdżą pociągi Polregio my publikujemy swoje pociągi, a PolRegio swoje. - mówi Tomasz Złotoś, rzecznik prasowy SKM w Trójmieście.
Szczegółowy rozkład jazdy pociągów na linii PKM. Szczegółowy rozkład jazdy pociągów na linii PKM.

Samorząd: robimy wszystko, by zaradzić problemom



Konkurencja na torach miała poprawić sytuację pasażerów. Jak widać, przynajmniej na wstępie, wywołała spore zamieszanie. O wyjaśnienia sprawy poprosiliśmy władze województwa pomorskiego.

- Trudno wytłumaczyć działania SKM. Jest mi przykro. Z naszej strony będziemy możliwie maksymalnie uzupełniać informację pasażerską tak, by pasażerowie mogli zaznajomić się z pełną ofertą połączeń kolejowych finansowanych z naszego budżetu - mówi Ryszard Świlski.
W kwestii wyższych cen biletów w PolRegio władze województwa pomorskiego już interweniowały u przewoźnika.

Miejsca

Opinie (267) 9 zablokowanych

  • Prywatny folwark Struka i Labudy

    Struk (Marszałek) i Labuda (Dyrektor Polregio) bawią się jak dzieci makietą kolejową
    I mają w D . . . E Ludzi

    • 6 1

  • Eh

    Do tej pory za kuriozum uważałem to, że nie udało się zorganizować jednego strefowego biletu na wszystkie środki komunikacji miejskiej w calym Trójmieście. Ale to przebija wszystko. Jak może obowiązywać różna taryfa na tej samej trasie?! Hahahahaha, gratuluję zarządzającym profesjonalizmu. Może przydałby się jakiś program wyjazdowy. Może Zarząd tego bajzlu powinien pojechać na przykład do Berlina to im tam powiedzą jak i po co warto organizować komunikację miejską dla ludzi. I najlepiej niech jadą tam PKP, albo nie bo pewnie trakcja bedzie zerwana albo szyny popękane przez te niespodziewane w naszej strefie klimatycznej mrozy... Żenada

    • 5 1

  • Były warszawiak (1)

    W Warszawie na bilet miesięczny mogłem jeździć komunikacją miejską i kolejami podmiejskimi w granicach miasta
    Jeśli decydenci gdańscy nie potrafią komunikacji ogarnąć to chyba są głupsi niż ci w Warszawie

    • 20 1

    • W Hamburgu masz jeden bilet na wszystko, włącznie z regularnymi liniami tramwaju wodnego.
      I wszystko jasne, przejrzyste, proste - nawet bez znajomości języka ogarnąłem to bez problemu zwiedzając to piękne zresztą miasto.

      • 4 0

  • Kolej w Polsce to stan umysłu, bez względu na nazwę.

    Korzystam tylko gdy naprawdę muszę.

    • 7 0

  • Refleks pana marszałka... (7)

    Pan marszałek jak zwykle błysnął. Chciał dobrze, wyszło jak zawsze. A wystarczyło dogadać tę sprawę z przewoźnikami 3 miesiące wcześniej.

    • 167 7

    • choćby i 6 miesiecy wcześniej dogadywał to skm będzie mieszać i robić problemy (5)

      takie mają rozkazy z góry , pis nie pozwoli żeby na pomorzu jakieś zmiany odbyły się spokojnie

      • 16 14

      • Teorie spiskowe na poziomie brzozy smoleńskiej. (2)

        Nie dajmy się zwariować.

        • 16 5

        • To nie teoria spiskowa tylko podstawowe instynkty (1)

          SKM po prostu walczy o życie - PKP w SKM nie inwestuje, licząc na to, ze Trójmiasto jest na SKM skazane. Na wszelkie inicjatywy przekształceń w skm, pkp odpowiada „nie i ch.”. Irytacja hamowniczym podejściem SKM doprowadziła w końcu do pierwszych prób znalezienia alternatywy dla SKM, którym trzeba kibicować. pkp skm chce nas już na wieki wieków wozić en57? Proszę bardzo, za kilka lat będą mieli kilkadziesiąt tych złomów gotowych do sprzedaży, o ile jakiś Pakistan zechce to stolec kupić. Po Trojmiescie wozić nas będzie inny przewoźnik, innymi składami, pewnie znacznie mniej licznymi, ale z czasem byłoby coraz lepiej. A PKP zostanie ze spółeczką przewozowa, która nikomu nie jest potrzebna, ani tym bardziej jej stary, śmierdzący tabor.

          • 0 3

          • SKM jest właścicielem infrastruktury.

            I tu jest pies pogrzebany. Na odcinku Gdańsk - Wejherowo pozostaną na wieki wieków.

            • 1 0

      • SKM będzie mieszać

        SKM będzie mieszać nie dlatego, że mają rozkaz z góry, czy "że PIS...", ale dlatego, że w tej firmie nigdy nic nie może odbyć się zgodnie ze zdrowym rozsądkiem.
        W dodatku osoby zarządzające SKM nie mają pojęcia co to jest SKM - nigdy nie korzystają z usług SKM, może nawet nigdy nie widziały żółto-niebieskiego pociągu.

        • 11 9

      • Lemingu

        Idac tym tropem myslenia polregio to tez PIS. A co dobrego dzialo sie w SKM za PO ?? Dlaczego wtedy matszalek nie przejal SKM ? 8 Lat to malo czasu ? W 2016 roku zauwazyli problem transportu w Trojmiescie??

        • 19 2

    • Menedżment po polsku

      Jakoś to będzie

      • 29 1

  • (2)

    Polactwo... Przecież w tym zafajdanym kraju nie da się inaczej, jak tylko utrudnić ludziom życie. Niech niemieckie lub czeskie koleje przejmą to wszystko, wreszcie będzie porządek.

    • 11 6

    • Buraku (1)

      Nie obrażaj mojego kraju! zwyczajnie wracaj do siebie przykry człowieku

      • 3 1

      • Ale ten twój kraj na nic innego nie zasługuje, odcięty phallusie.

        • 0 0

  • Mieszkam tu całe życie, a kompletnie nie znam się na tych wszystkich przewoźnikach, pkm, pr, polregio itd. A co ma powiedzieć turysta...

    • 10 0

  • dobrze poinformowani

    Dzwoniłem właśnie na infolinię Regio żeby zapytać czy w pociągach Regio w relacji PKM można korzystać z biletów SKM - odpowiedź brzmiała że nie. Zadzwoniłem do SKM z tym samym pytaniem i odpowiedź brzmiała że tak.
    Czy naprawdę tak trudno ogarnąć dwie czy trzy zmiany rozkładów w roku? Dramat

    • 10 0

  • To nowy sukces pisu

    • 3 2

  • skm nie publikuje pociagów regio na swojej stronie wwww (8)

    bo skm rządzi władza centralna czyli pis a na regio większy wpływ ma województwo czyli po, no i stąd cały bałagan
    a co do cen biletów to był już artykuł jakie będą zasady taryfowe więc o co chodzi? To że głupie koleo nie ogarnia zmian to akurat nie ma sie co dziwić, żyją z prowizji wiec im wygodnie droższe bilety ludziom wciskać.

    • 33 89

    • Koleo dostaje ceny biletów dokładnie takie jakie podają mu przewoźnicy...

      przecież nikt ręcznie tego tam nie wprowadza - mają przecież rozkład jazdy i ceny biletów na całą Polske, nie tylko u nas na Pomorzu...

      • 0 0

    • nienawiść do SKM

      odebrała wam całkiem rozum.
      Na tej samej zasadzie na trasie do słupska i SKM i PR powinny umieszczać pociągi Intercity bo jadą tą samą trasą a nie umieszcąją.
      Latem do Kościerzyny jeżdzi jeden pociąg TLK a było że i ąrriva. Także tych pociągów nie było w rozkładach PR i SKM.
      Mądrale Świlski i Struk siedzieli cicho do wyborów , a jak już zostali przy korycie to kozakują.
      Ten sam złom będzie dalej jeżdzić kulawo, ale nosa prezesom SKMki przytarli.
      A to niestety jest pyrrusowe zwycięstwo.
      PO rozpętało wojenkę kosztem pasażerów

      • 11 0

    • Przepasc (1)

      To raczej zle swiadczy o marszalku ze nie ogarnal kolei i w przeciwienstwie do innych wojewodztw " tych lepszych" nie ma spolki, nie nadzoruje faktycznie trgo co sie dzieje na kolei. W innych regionach nowoczesne strzaly smigaja az milo a orgsnizacja i podejscie do pasazera niewiele ustepuje niemieckim kolejom. Tutaj czas sie zatrzymal. Kto ma okazje pojezdzic kolejami i winnych wojewodztwach ten widzi mega przepasc.

      • 11 0

      • Niemieckie koleje zeszły na psy. Punktualność 78 proc, braki taboru maszynistów...

        • 5 0

    • (2)

      Tak, tak sobie tłumacz nieudolność SKM od 20 lat. Tam nawet PiS ani jednego człowieka nie wymienił, bo nikt nie chce w tym syfie pracować.

      • 20 5

      • (1)

        Przez 8 lat marszalek mogl sie dogadac z PO nt przejecia SKM. pewnie sam nie chcial tego b.lu przejmowac. A teraz kto im broni rozpisac uczciwy przetarg na obsluge PKM? Albo powolac wlasne koleje pomorskie? Swoja droga SKM moglaby sie sama utrzymac bez dotacji na linii trojmiejskiej. A marszalek jak pies z podkulonym ogonem od lat ulega ich szantazowi. Strach pomyslec co by bylo, gdyby z nimi podpisali umowe na 15 lat.

        • 13 4

        • Nie masz racji. Przewozy pasażerskie użyteczności publicznej zawsze są dotowane. Przecież Polregio bierze większą dotację niż SKM. Gdyby nie dotacje bilety byłyby prawie 2 razy droższe.

          • 9 2

    • A polregio to nie pis? Pis na pis sie obrazil za konkurencje ? W teoriach spiskowych dorownujesz Macierewiczowi

      • 13 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane