Zapytano gdańszczan o jakość kranówki. Jak ją ocenili?
Spółka Gdańska Infrastruktura Wodociągowo-Kanalizacyjna przeprowadziła badanie, w ramach którego zapytała mieszkańców m.in. o to, jak oceniają jakość kranówki. Ponad połowa ankietowanych wystawiła jej wysoką notę.
Najlepiej oceniona została jakość wody pitnej, lecącej z kranów.
- Ponad połowa badanych - 61 proc. - ocenia pozytywnie jakość wody pitnej na terenie Gdańska, w tym 20,5 proc. ocenia ją bardzo wysoko, a 40,5 proc. wysoko - informuje Agnieszka Klugmann, rzecznik GIWK.
Nisko i bardzo nisko jakość wody oceniło blisko 10 proc. pytanych. Średnio - 25,3 proc.
Czytaj też: Darmowa kranówka w restauracji: tak czy nie?
Obecny stan miejskiej infrastruktury wodno-kanalizacyjnej wysoko oceniła mniej niż połowa, bo 47,2 proc.badanych. Dostęp do kanalizacji źle oceniło 10 proc. ankietowanych.
Spośród wszystkich wymienionych w ankiecie przedsięwzięć w zakresie gospodarki wodno-ściekowej w Gdańsku najbardziej mieszkańcy kojarzyli dbałość o strefy ochronne ujęć wody - 52 proc. ogółu badanych.
Pozostałe "wodne" przedsięwzięcia znane mieszkańcom:
- Budowa zdrojów ulicznych w Gdańsku - 38,3 proc. wskazań
- Gdański projekt wodno-ściekowy - wskazany przez 33,5 proc.osób
- Rozbudowa systemu wod-kan w Gdańsku - 27,5 proc. wskazań
- Modernizacja gdańskiej oczyszczalni ścieków - 26,8 proc.
- Modernizacja sieci i obiektów wod-kan w Gdańsku - 24,7 proc.
- Program Monitoringu Wód Podziemnych w Gdańsku - 20 proc.
Mgiełki wodne i zdroje uliczne najbardziej rozpoznawalne
Najbardziej znanym miejskim projektem wodnym okazały się mgiełki wodne. Znało je 46,2 proc. badanych. Kolejne miejsce zajęły zdroje uliczne - 39,7 proc. oraz fontanna Heweliusza - 25,5 proc.
Najsłabiej rozpoznawalne projekty GIWK to miasto na detoksie, otwarta oczyszczalnia i saturator.
Na szlaku wodociągowym najpopularniejszy zbiornik Stara Orunia
31 proc. badanych zadeklarowało, że zna Gdański Szlak Wodociągowy. Najpopularniejszy wśród nich jest Zbiornik Wody Stara Orunia (36,4 proc.).
Gdański Szlak Wodociągowy
- Wyniki ankiety zgadzają się z danymi z frekwencji - największą popularnością cieszy się podziemny Zbiornik Wody Stara Orunia. Można go zwiedzać jeszcze do końca sierpnia - wskazuje Klugmann.
Trzecia odsłona badania
Badanie GIWK przeprowadzał już po raz trzeci - wcześniej robiono je w 2012 i 2016 r.
- Wyniki ankiety pozwalają nam sprawdzić, jak efekty naszych działań są oceniane przez mieszkańców Gdańska. Cieszą wysokie oceny jakości wody pitnej oraz stanu infrastruktury wodociągowej oraz kanalizacyjnej i tutaj na przestrzeni lat notujemy stałą dobrą ocenę z tendencją na plus - mówi Klugmann.
GIWK informuje, że 100 proc. gdańskiej wody spełnia wymogi polskie i unijne. Kranówka podlega ściślejszym normom i jest monitorowana w większym stopniu niż woda sprzedawana w butelkach.
Usługi hydrauliczne i wodno-kanalizacyjne w Trójmieście
Od czerwca za wodę płacimy więcej
Przypominamy, że od 9 czerwca w Gdańsku obowiązują wyższe ceny za wodę i odbiór ścieków. Zgodnie z taryfą zatwierdzoną w 2018 roku przez Państwowe Gospodarstwo Wodne Wody Polskie gospodarstwa domowe w Gdańsku płacą 4,38 zł za m sześc. wody i 5,80 zł za odprowadzenie m sześc. ścieków, co daje łączną kwotę 10,18 zł netto.
Miejsca
Opinie (410) ponad 20 zablokowanych
-
2020-08-02 07:24
Opinia wyróżniona
Kranówka jest super (21)
Od ponad roku pije kranówkę. Jest smaczna, bez zapachu. Lepsza niż z butelek. U mnie woda jest dość twarda, ale nie używam dzbanków, bo chce mieć wodę bogata w mikroelementy. Dzbanki zabierają z niej to co najlepsze. Często niesmaczna woda to kwestia rur w bloku, starszych które dają brzydki zapach. Albo ujęcia wody. Polecam każdemu przerzucić się na wodę w kranu.
- 184 157
-
2020-08-02 21:10
Kamień brud osady i zarazki - smacznego
- 4 9
-
2020-08-02 17:11
Niekoniecznie.....
Tylko przefiltrowana. Ta z kranu może spowodować nawet raka.
- 2 15
-
2020-08-02 07:37
Hehe a potem będziesz się zastanawiać (2)
Skąd masz kryptosporidioze i lamblie
- 12 29
-
2020-08-02 16:49
Kryptoidiotozę (1)
- 8 2
-
2020-08-02 22:23
To już masz
- 3 0
-
2020-08-02 07:32
Zdrowia zycze (15)
Szczególnie twoim nerkom.
- 20 50
-
2020-08-03 11:37
Woda w Gdańsku a kamyczki w nerkach (4)
Pozwolę sobie zabrać głos, jako osoba, która sprawdziła "jakość" gdańskiej kranówki a stan nerek po korzystaniu z niefiltrowanej wody w dłuższym okresie. Lata temu miałam koszmarne problemy z nerkami. Co roku albo kamień, albo piasek. Błędne koło. Kiedy w końcu wylądowałam na stole operacyjnym z kamieniem uwięzionym w moczowodzie, postanowiłam
Pozwolę sobie zabrać głos, jako osoba, która sprawdziła "jakość" gdańskiej kranówki a stan nerek po korzystaniu z niefiltrowanej wody w dłuższym okresie. Lata temu miałam koszmarne problemy z nerkami. Co roku albo kamień, albo piasek. Błędne koło. Kiedy w końcu wylądowałam na stole operacyjnym z kamieniem uwięzionym w moczowodzie, postanowiłam zaopatrzyć się w filtr. Najprostszy jaki był... pierwszy sukces, problemy z nerkami(kamień, piasek) co dwa lata. Ale ból... masakra. Potem zainwestowałam w lepszy filtr, osmozę. przez ponad 10 lat nie wiedziałam co to kłopoty z nerkami, w żadnym USG nic nie wychodziło. Piasek i kamyczki skończyły się po zamontowaniu filtra i używaniu filtrowanej wody. Po 10 latach była awaria wodociągów i jak puścili potem wodę pełną piachu i zanieczyszczeń, filtr nie wytrzymał i spalił się. od 6 lat używam znowu kranówki, filtrowanej najprostszym filtrem. Od 5 lat wróciły problemy z nerkami. Co roku piasek albo kamyki... Kiedy to coś schodzi z nerek, gorączka skacze na ponad 40 stopni, a ból rozsadza wszystko... Zatem nie mówcie, że woda jest dobra... jest paskudna i tyle. Jak uda się zebrać kasę, to na pewno wracam do osmozy... już samo to, że nic nie boli jest tego warte. Pozdrawiam malkontentów. Aga A.
- 5 1
-
2020-08-03 14:06
Wytłumacz mi jedno (3)
Jakim cudem "piasek" który jest w rurach trafia z jelit do krwi a potem w niezmienionej postaci do nerek? Bo taki model proponujesz a to jest oczywiście fikcja, bo cały "piasek" z rur zostaje w jelitach i wychodzi z kupą, ewentualnie może negatywnie oddziaływać na jelita
- 3 1
-
2020-08-03 19:52
(2)
Kamienie nerkowe to sole i minerały z tego co połykamy, między innymi kamień kotłowy z wody - węglan wapnia i magnezu. Przyczyną kłopotów z nerkami może być niezdrowa dieta. Po co wspomagać ją jeszcze kranówką? Teść całe życie pił kranówkę. Dożył sędziwego wieku 60 lat. Miał astmę :( /wodociągi mówią: smaczna i zdrowa, a sanepid nieoficjalnie puka się w czoło/.
- 0 2
-
2020-08-04 07:52
Przeczytaj że zrozumieniem i napisz raz jeszcze (1)
Jak te sole przedostaną się z jelit do nerek? Bo na pewno się nie wchłaniają z jelit
- 0 0
-
2020-08-04 19:05
To jak suplementy wchłaniają się do organizmu? Płucami?
- 0 0
-
2020-08-02 09:09
Ale co nerkom? Jakieś dowody, przykłady? Co zależy od czego? Czy tylko bredzisz ot tak po prostu? (3)
- 20 4
-
2020-08-02 11:00
Nie sluchajcie glupkow co o nerkach cos wypisujs (2)
To brednie. Te wode nawet male dzieci z kranu pija bo nawet Sanepid pozwolil wiec skonczcie bredzic
- 11 7
-
2020-08-02 22:27
A Morawiecki też pozwolił?
- 1 1
-
2020-08-02 20:41
Sanepid to ostatnia instytucja w tym kraju której można ufać.
- 11 4
-
2020-08-02 08:20
Piję od 50 lat wodę z kranu w Gdańsku (1)
I wszystko jest w naj najlepszym porzadku
- 21 8
-
2020-08-02 08:55
jeszcze max 5
- 9 15
-
2020-08-02 07:41
(3)
Ja pije kranówę bez filtrów od ponad 40 lat w Gdańsku i moje nerki mają się znakomicie.
- 47 12
-
2020-08-02 12:15
Pale już ponad dwadzieścia lat, a moje płuca maja się znakomicie. (2)
Tylko to niczego nie dowodzi :)
- 14 16
-
2020-08-02 21:40
To nie jest możliwe. (1)
Nie jest możliwe palić dwadzieścia lat i mieć zdrowe płuca.
- 11 1
-
2020-08-02 22:25
Tak samo nie jest możliwe pić 20 lat kranówkę i mieć zdrowy organizm
W rurach jest pełno nieodfiltrowanego syfu. Zamontuj sobie filtr do wody z kranu i zobacz po tygodniu jak wygląda
- 10 15
-
2020-08-02 08:30
Opinia wyróżniona
Nie jest tak dobrze z tą wodą. (26)
Na Wyspie Sobieszewskiej woda jest klarowna, bez zapachu i ma dobry smak. Problemem jest osad.
Czajniki, krany, prysznice momentalnie zarastają białym osadem. Wszystko wymaga regularnego odkamieniania. Każde mycie baterii, zlewu czy kabiny prysznicowej wymaga użycia chemii usuwającej kamień. Czy w innych dzielnicach też tak jest? Z tego co wiem to Wyspa ma wodę z innego ujęcia niż większość Gdańska.- 93 15
-
2020-08-03 10:13
W Sopocie to samo.
- 0 1
-
2020-08-03 07:37
ZŁA (1)
Jestem okropnie zła na kamień i osad . Wszystko trzeba bardzo często myć używając dużej ilości chemii - masakra . A woda drożeje , drożeje a co za tym idzie ??? kiedy zniknie ten kamień wreszcie ?
- 0 2
-
2020-08-03 19:59
Kiedyś był ocet, soda i płyn do naczyń i było czysto. Teraz spray do stołu, spray do kredensu, spray do komody. Czy wy ludzie powariowaliście. Wy to wszystko wdychacie, ku uciesze koncernów chemicznych i firm farmaceutycznych.
- 0 0
-
2020-08-02 23:06
Na Zaspie woda nie jest klarowna; jest widoczna zawiesina powodująca zarastanie kamieniem czajników i kranów. Smak ma paskudny.
- 1 1
-
2020-08-02 22:19
Odkamienia-nie , tylko ECO
OCET 10% -stosuję do odkamieniania, pralki, czajnika, zmywarki. Ekologicznie i bez chemii.
- 3 0
-
2020-08-02 11:10
Na wyspie sobieszewskiej jest inne ujecie i tej nie wolno pic! (2)
Na stronie Sanepidu wyczytalem ze dzieci od 2 roku zycia moga pic te wode ale uwaga nie dotychy wody na wyspie i wislince
- 4 1
-
2020-08-02 16:59
Tego nie wiem (1)
Ale faktycznie w Spbieszewiw ujęcie nie jest głębinowe.
- 1 0
-
2020-08-02 21:23
A jakie w Sobieszewie jest ujęcie? Podpowiem, że woda w Sobieszewie dostarczana jest z ujęcia glebinowego Lipce.
- 4 0
-
2020-08-02 09:47
kamień zwykle idzie niestety w parze z jakoscia (organioleptyczna - smakową) wody
im bardziej miękka tym mniej smaczna i bardziej nijaka
niestety
ale fakt, że w Trójmieście niestety woda jest dosyć zmineralizowana, co niestety wpływa źle na nasz 'sprzęt' domowy- 14 1
-
2020-08-02 09:41
Nie trzeba tzw. chemii. (2)
Do usunięcia kamienia wystarczy ocet, kwasek cytrynowy lub sok z cytryny. Choć tak naprawdę to też "chemia".
- 15 2
-
2020-08-02 13:49
(1)
Ocet śmierdzi, kwasku cytrynowego trzeba w ilościach hurtowych do wyczyszczebia łazienki. Do czajnika wsypuje z 20g kwasku a i tak coś zawsze zostaje kamienia. Jakbym miał tak czyścić cała lazienke, to i wagon kwacha to za mało.
- 9 4
-
2020-08-03 08:51
Zdolność pochłaniania
Zależy od ilości cieczy,. 20g? Przecież to wystarcza 2g , wystarczy że dwa razy zagotujesz po 2g zamiast na raz.
Podstawy chemii szkoły podstawowej- 2 1
-
2020-08-02 09:33
Na Przymorzu bardzo dużo kamienia zostawia
W smaku jest okej ale bez dzbanka co chwilę trzeba odkamieniać czajnik i baterie i kabina prysznicowa też ciągle do czyszczenia.
- 21 1
-
2020-08-02 08:57
(1)
ja co tydzień wymieniam ze szwagrem całą hydraulikę w domu, boimy się kamienia.
- 17 3
-
2020-08-02 11:23
Nie wystarczy wymienić hydraulikę w mieszkaniu ,ale wymienić rury w całym mieście .A to wiadomo niewykonalne .
- 4 2
-
2020-08-02 08:44
(7)
Kamień świadczy tylko o poziomie mineralizacji, niczym więcej.
Wiadomo, uciążliwa sprawa, ale tak naprawdę twarda woda jest zdrowsza.- 27 7
-
2020-08-02 13:47
(6)
I co pół roku do dentysty na usuwanie kamienia z zębów... Bo jak nie to paradontoza i zęby oowypadają.
- 4 20
-
2020-08-03 09:38
YHYM (1)
No i ? Raz w roku masz usuwanie kamienia na NFZ za darmo.
- 0 1
-
2020-08-03 10:59
Dziękuję za stomatologa na NFZ wolę iść prywatnie dnia następnego a nie usłyszę. Pierwszy wolny termin za 3 tygodnie
- 0 0
-
2020-08-03 08:41
kamień na zebach nie jest od wody - ty głupia
LOL
- 4 0
-
2020-08-02 16:16
(1)
A co ma kamień nazębny wspólnego z twardą wodą???
- 25 1
-
2020-08-03 08:51
Ja piję przez zęby bo sitka nie mam w kranie.
- 5 0
-
2020-08-02 13:50
u mnie po osunięciu kamienia zaczęły się problemy z zębami
- 4 0
-
2020-08-02 08:40
(2)
W Gdańsku bardzo podobnie , mieszkałem na Osowie woda super , przeprowadziłem się na Przymorze woda dobra w smaku, ale kamień Straszny osad pozostawia . Także bez filtrowania nie wypijesz .
- 19 6
-
2020-08-02 09:48
(1)
Na Przymorzu jest woda z ujęcia głębinowego, trudno o lepszą wodę.
Kamień to zdrowe minerały, jak magnez i wapń - przynajmniej nie trzeba ich suplementować :)- 25 6
-
2020-08-03 10:31
O czym ty bełkoczesz biedaku
Myślisz że nieorganiczne związku wapnia i magnezu ci się do krwi wchłaniają z jelit?
- 2 1
-
2020-08-02 08:00
Opinia wyróżniona
Mieszkam w centrum Gdańska a pracuję na Przymorzu. (13)
W obu dzielnicach piję wodę bezpośrednio z kranu od wielu lat. Nic mi nie jest i czuję się dobrze. Pijąc wodę z kranu nie zanieczyszczam środowiska plastikowymi butelkami i to jest korzyść nie do przecenienia. Woda w Gdańsku jest bardzo dobra.
- 127 76
-
2020-08-03 20:58
a ja mieszkam na przymorzu i pracuje centrum Gdanska.
- 0 0
-
2020-08-03 14:07
Papierosy to też super sprawa
Nie uzależniają, pale codziennie paczkę od dwudziestu lat i nie czuję się uzależniony, nic mi nie jest
- 0 0
-
2020-08-02 09:13
Znam sasiadow co pija alkohol od 30 lat i sie swietnie czuja! (3)
A woda w butelkach? Kolejna moda na tzw. eko zycie. Ci co pija wode w kranach bo plastik etc. jezdza autem do pracy i na spacer mimo ze mogliby jezdzic koleja lub tramwajem... i tyle w temacie...
- 6 11
-
2020-08-02 21:00
Jeżdziłabym tramwajem do pracy, gdyby tak często się nie psuły, (2)
za spóźnienia u nas nie dają premii.
- 7 0
-
2020-08-03 08:43
a nie lepiej koniem pocwałować (1)
i jeszcze go przed swoim zakładem całe 8h wypasiesz za FREE
- 1 0
-
2020-08-03 14:10
To nielegalne niestety
- 0 0
-
2020-08-02 09:11
:D (2)
To dokładnie tak jak ja. Tez mieszkam na Śródmieściu, pracuję na Przymorzu i w obu miejscach piję kranówkę. Gdyby wszyscy pili wodę butelkowaną, to byśmy utonęli plastikach za jakiś czas.
- 10 3
-
2020-08-03 14:09
Nie rzucaj butelek do Motławy to nie utoniemy
- 0 0
-
2020-08-03 12:15
Tereska choras
Woda w szkle tylko. Kto z plastiku pije tylko biedacy
- 0 1
-
2020-08-02 09:11
(3)
Mieszkam na Chełmie.U znajomej na Zaspie z przyjemnością piję herbate na kranówce,a na z wody na Chełmie w ogóle nie da sie pić tego napoju. Jest wyjatkowo paskudny w smaku. Poza tym kranówka może i ma dobre parametry,ale jest to woda uzdatniana i pochodzi ze ścieku,bo jak nazwać rzekę i jezioro z których jest pozyskiwana. W bloku rury sa noe,a na zewnątrz 40 letnie,bo wodociągi nie wymieniają.
- 12 4
-
2020-08-02 18:52
kup sobie taką samą herbatę jak ma znajoma :)
- 5 3
-
2020-08-02 10:46
Pracuję we Wrzeszczu, nie jestem w stanie pić herbaty o wodzie z kranu nawet nie myślę. (1)
Kożuch zostaje na kubeczku nawet w konewce.
- 6 7
-
2020-08-02 11:08
Za duzo wodki pijesz?
- 3 6
Wszystkie opinie
-
2020-08-02 07:11
(61)
Nauczyłem się pić wodę mocno gazowaną jednej z polskich firm i ta woda mi najbardziej smakuje . Do gotowania używam kranówki ale dodatkowo przepuszczam ją przez dzbanek z filtrem dlatego nie mam kamienia w czajniku
- 113 79
-
2020-08-02 07:18
Poczytaj sobie co robią dzbanki z wodą (28)
Dostajesz ciecz pozbawiona pierwiastków, a potem się suplementujesz tabletkami.
- 41 17
-
2020-08-02 07:29
Wole sie suplementowac (5)
Nic wyć z bólu w kamicy nerkowej
- 26 41
-
2020-08-02 09:46
ale wiesz że kamica nerkowa nie jest od twardej wody (4)
- 36 3
-
2020-08-02 10:27
Za Tusska była ciepła woda w kranie (1)
- 14 1
-
2020-08-02 12:15
Dlaczego jakiś kranówkowiec atakuje gościa, który filtruje wodę? Nie kumam. Kandyduje do Sejmu? To pewno taki co każdy wieczór w gronie znajomych zrujnuje bo jego auto nie ma tego i już od zawsze było to najlepsze rozwiązanie! A inne auta mają ten teges, no i co?!
No i guano- 6 7
-
2020-08-02 11:02
A cukier krzepi (1)
Podawaj cukier w kostkach swojemu dziecku, będzie zdrowy. Pamiętasz te hasła? Jak nie to sobie pogoogluj.
- 14 1
-
2020-08-02 13:51
Cukier w kostkach to bombonierka dla teściowej
- 5 1
-
2020-08-02 08:40
(7)
Nie biorę świadomie żadnych suplementów i żyję .
- 12 3
-
2020-08-02 09:50
i dobrze (6)
suplementacje powinien zalecić lekarz jak nam czegoś brakuje - a to na podstawie badań można określić, albo jak jesteśmy chorzy. reklamy naciągają nas na zbędne wydatki
- 11 5
-
2020-08-02 09:56
(5)
suplementy to nie leki i nie ma nad nimi kontroli, kupujecie byle badziewie myśląc, że tam jest witaminka lub magnez itp a w składzie jest nawet tynk ze ściany.
- 19 2
-
2020-08-02 10:27
A zyski do Niemiec (2)
- 5 8
-
2020-08-02 10:50
i**oto Saur Neprun do Niemiec??? (1)
- 1 7
-
2020-08-02 13:52
A czyj?
- 0 1
-
2020-08-02 11:26
(1)
Bo trzeba świadomie kupować leki bez recepty tej samej witaminy bądź mieneralu a nie suplementy , wtedy mamy pewność że zawartość się dobrze wchłonie i zachowa właściwości przez cały okres ważności, w przypadku suplementu to jest jedna wielka zagadka. Np. Magnez, wszystkie reklamowane w tv tabletki to suplementy i To w dodatku słabej użyteczności , tlenki i chlorki które się nie wchlaniaja. Najlepiej kupować odpowiedniki w postaci leku
- 3 4
-
2020-08-02 14:17
leming witaminy to nie leki, nigdy nie były i nie będą
- 1 7
-
2020-08-02 09:17
(6)
Następny który odsyła do czytania czegoś tam , bujaj się i sam sobie czytaj.
- 5 5
-
2020-08-02 09:36
(5)
Następny co za niego myśli telewizor. "100 % ludzi w Polsce posiada umiejętność czytania i pisania - 98% nie wie w jakim celu."
- 12 2
-
2020-08-02 09:49
Cieszę się że ty wiesz.
- 3 3
-
2020-08-02 12:03
(3)
z całą pewnością nie 100% ludzi w Polsce posiada taką umiejętność
- 2 0
-
2020-08-02 14:19
(2)
To jest cytat czyjejś złotej myśli dlatego jest w cudzysłowiu, tak dla rozjaśnienia Twojego umysłu. Im dalej czytam te wypociny to mam wrażenie, że jako ludzkość cofamy się już w rozwoju.
- 3 2
-
2020-08-02 14:58
(1)
W cudzysłowie
- 2 1
-
2020-08-02 21:00
Masz rację i przyznaję się bez bicia do błędu :)
- 1 1
-
2020-08-02 10:50
Zibi nie przekonasz ignoranta (6)
Kupil drogi dzbanek ktory przy tak dobrej (najlepszej w Polsce) wodzie tylko mu szkodzi ale wariat wierzy ze kamienica nerkowa bierze sie od kamienia w wodzie buha ha
- 10 11
-
2020-08-02 11:05
Jak taka pyszna to sobie pij
Nikt ci nie zabrania. A jak zdarzy ci się ugotować wodę na herbatę to te "minerały" które zostały w czajniku wyskob sobie i wsyp do naparu. Na zdrowie.
- 15 7
-
2020-08-02 11:59
Wredna
Kamienica nerkowa? Buha ha!
- 3 1
-
2020-08-02 13:33
(2)
Gdańska woda, jak w każdym dużym mieście, śmierdzi chlorem. Filtry dzbankowe pozbawiają tego zapachu, ale nie czynią wody wodą destylowaną.
- 0 16
-
2020-08-02 15:20
Tylko w niektórych dzielnicach troszkę może dziwnie pachnieć.
- 1 1
-
2020-08-02 21:25
W Gdańsku od lat nie używa się chloru do uzdatniania wody...
- 3 1
-
2020-08-02 20:54
Od kiedy dzbanki filtrujące są drogie?
Na rynku mamy kilkunastu producentów filtrów. Każdy inaczej filtruje i ma inne właściwości a technologi filtracji wody w dzbankach mamy kilka. Najgorsze dla zdrowia są filtry pewnej niemieckiej firmy. Najlepsze koreańskiej ale też nie dla każdego. Kupować należy świadomie. Natomiast woda z kranu a woda badana z ujęcia to dwie różne bajki. Proponuję zobaczyć jak mogą wyglądać w środku 30-40 letnie rury. Niestety w Polsce nie dba się o stan instalacji więc mówienie o zdrowiej wodzie z kranu to trochę nadużycie.
- 5 2
-
2020-08-02 08:54
(15)
Jeśli jest kamień znaczy, że woda jest wysoko mineralizowana, a ty te minerały usuwasz, gratulacje. Zresztą po co to robisz jak i tak w procesie gotowania te minerały ulatują? Tylko dla dbania o to, żeby w czajniku nie osadzał się kamień? Nie rozumiem logiki takiego działania. Piję od dziecka kranówę i mając 41 lat czuję się świetnie.kamica nerkowa od picia wody zmineralozowanej? Pijesz wodę z butelki która jest też zmineralizowana i kamicy nerkowej nie masz? Ciekawa jest Twoja logika i wiadomości na temat wody, ale jak dla mnie brakuje tu logiki.
- 29 7
-
2020-08-02 09:11
pojęcia nie masz co robisz (7)
nie masz pojęcia jaką drogę ta woda przebyła, jakimi rurami płynęła jeszcze tymi z ołowianymi sprzed stu lat. naukowcy z tytułami profesorów zwyczajnych z potężnym dorobkiem naukowym odradząją picie wody z kranu gdyż jest to delikadnie mówiąc bardzo niemądre, te wszystkie bakterie kałowe i innego (kałowe znaleźli ostatnio na nowym osiedlu robyga na morenie i wiszą komuniakty)
- 17 22
-
2020-08-02 09:14
Tak, a ziemia jest płaska.
- 12 14
-
2020-08-02 09:59
bzdury (1)
Rury sa zakamienione i jak m sie do nich przedostac jakis zmylony olow? Jak rur takich sie nie uzywa. Zapodaj te badania tych szarlatanow...
- 13 4
-
2020-08-02 10:20
Nie uzywa
Dlatego zapytaj czy wszystkie sa wymienione i czy jestzrobiona pelna inwentyra. Nie. Nawet 30% jeststarego cosia.
- 2 8
-
2020-08-02 10:52
Bzdury wypisujesz ignorancie w Gdansku rur olowianych..
... Nie ma od lat bodajze 50 tych dzbanie.Druga speawa zaden (!) naukowiec nie powiedzial ze Gdanskiej wody z kranu nie powinno sie pic! W innych czesciach Pl tak ale nie tej z Gdanska poniewaz jest to najlepsza woda w calym kraju malo tego ci naukowcy jak sie wyraziles napisali nie dawno a konkretnie Sanepid ze zalecaja do picia te wode nawet dla dzieci od 2 roku zycia bo jest zdrowsza niz nie jedna woda butelkowana z marketow. Tak dokladnie napusane bylo na stronie Sanepidu wiec po co ignorancie klamiesz???
- 8 4
-
2020-08-02 11:40
Jacysz to profesorowie? (1)
Anonimowi, czy podasz nazwiska?
- 4 2
-
2020-08-02 13:05
Nie jacysz,
a jacykuf.
- 3 0
-
2020-08-02 21:30
Podasz jakieś nazwisko tego profesora bo nie słyszałem takich wypowiedzi. Czy wiesz jaką drogę przesyła woda w butelce? Kranówka dwa dni temu była pod ziemią a woda w butelce zanim ją wypijesz jedzie przez całą Polskę w słońcu w mrozie stoi później kilka dni w hurtowni później kilka dni w sklepie...
- 3 2
-
2020-08-02 09:16
(6)
Pewnych rzeczy nie da się uniknąć ale tam gdzie mogę to staram się unikać jedzenia i picia czegoś co uważam za niepożądane w mojej diecie .Ty możesz pić i jeść co tobie odpowiada i powiem ci w zaufaniu mało mnie to obchodzi i nie przypisuje ci braku logiki .
- 4 8
-
2020-08-02 09:37
(5)
Ale sam piszesz, że pijesz wodę gazowaną butelkowaną, więc zrób eksperyment i wlewaj tą wodę do czajnika i ją gotuj, zobaczysz ile kamienia, więc gdzie jest Twoja logika? Tu już Ci kamica nerkowa nie grozi? Te minerały są jakieś inne z kosmosu?
- 12 2
-
2020-08-02 09:55
(4)
Przeczytaj co napisałem jeden post wyżej .
- 0 7
-
2020-08-02 10:04
(3)
Czyli jak by Ci postawił 2 butelki wody mineralnej to jedną byś wypił, a drugiej nie bo Ci szkodzi, tyle można z Twojego komentarza zrozumieć.
- 6 1
-
2020-08-02 10:26
(2)
Powiem wyraźnie żebyś zrozumiał , do zaspakajania pragnienia piję mocno gazowanego Żywca , do herbaty kawy i gotowania potraw używam wody filtrowanej czajnikiem .... poczekaj zaraz ci powiem jakiej firmy tylko muszę odczytać nazwę , ......już jestem czajnik firmy Brita . Powiem ci dlaczego tak robię , bo tak zdecydowałem . Dużo zdrowia.
- 0 8
-
2020-08-02 10:57
No to jestes ciemny ignorant.
Te Brita sa szkodliwe
- 3 0
-
2020-08-02 14:23
Nic nadal nie rozumiesz, pokolenie facebuka utraciło zdolność logicznego myślenia. Powtarzasz swój komentarz jak mantrę, ale nadal brakuje w nim logiki i nawet nie jesteś w stanie tego zrozumieć. Ja już wymiękam, mózg mi się gotuje :-)
- 0 0
-
2020-08-02 09:04
(12)
Ja jeszcze przepuszczam dwa razy a dzbanek za każdym razem kupuję nowy i przed użyciem wstawiam do zamrażarki na 14 dni, przefiltrowaną wodę zamrażam i po odmrożeniu znowu przepuszczam przez filtr , czuję się zdrowszy po takiej wodzie.
- 32 4
-
2020-08-02 09:09
(6)
heheh dobra szydera nie jest zła :)
- 18 0
-
2020-08-02 09:18
(5)
tobie się podoba ?
- 1 5
-
2020-08-02 09:40
(4)
Nie podoba mi się jak ktoś zaczyna zdanie z malej litery i robi spację przed znakiem interpunkcyjnym. Taki jesteś trochę nie czytaty, nie pisaty.
- 9 4
-
2020-08-02 09:50
to nie dyktando .
- 1 7
-
2020-08-02 10:07
Gdyby to był najważniejszy grzech piszących na tych forach. Nie ma argumentów to kropki się czepiasz.
- 2 3
-
2020-08-02 10:57
Ha ha ha zalwiles glaba od czajniczka
- 0 2
-
2020-08-02 14:13
Nie " z małej litery " lecz "małą literą " , panie " czytaty i pisaty"
- 0 1
-
2020-08-02 09:11
(2)
A co mówią lekarze? I wcale nie chodzi mi o gastrologa.
- 2 1
-
2020-08-02 09:59
(1)
no ja byłem u urologa ostatnio i nie spodziewałem się, że męski dotyk tak na mnie zadziała.
- 2 0
-
2020-08-02 10:08
bo ty specjalistę pomyliłeś , ale próbuj
- 2 0
-
2020-08-02 11:23
(1)
a jak w kiblu?
- 0 0
-
2020-08-02 12:59
Załatwiam bez filtra.
- 0 0
-
2020-08-02 10:42
Kamien w czajniku tworzy sie w czasie gotowania ,niema filtrów do stosowania w dzbanku które potrafią to wyeliminować !! (2)
By tylko wyjałowienie wody która staje się bezwartościowa może to spowodować . A woda mocno gazowana jest wyjątkowo szkodliwa dla organizmu.
Jest tez druga możliwość to prowokacja bo leming jak zawsze mógł by się tak chwalić głupotą :) 50plusów jedna oznacza ze u nas takich nie brakuje:)- 4 1
-
2020-08-02 11:18
(1)
Ale pozwolisz że to ja będę decydował o swoim życiu ? Lubię i będę pił wodę mocno gazowaną a do gotowania będę używał wody filtrowanej. Ty możesz pić taką jaka tobie odpowiada i ja tego oceniał bo mnie to nie obchodzi , Nie powiem również czy jesteś mądry czy też mądry nie jesteś bo tego nie wiem . Jest jednak różnica między nami , ja nie udaję że znam się na wszystkim i nie nazywam cię głupcem . Tym się różnimy.
- 9 1
-
2020-08-02 14:25
głupi różnica jest taka ,że to czy nim jesteś widać po tym co piszesz
To ze obecnie jest więcej takich jak ty są niezadowoleni z tego ze się ich nazywa po imieniu to tez nic nowego.Oczywiscie można też nazwać bezrozumnym :)
- 0 4
-
2020-08-02 07:12
(11)
Kamień
- 153 33
-
2020-08-02 07:24
Co kamień? (3)
Wiesz co to jest kamień? Poczytaj...
- 12 9
-
2020-08-02 08:58
(2)
Minerały, ale naoglądali się czegoś kto im wmówił, że trzeba z wody pozbyć się minerałów :D Ludzie jak barany, zamiast samemu poczytać na ten temat to słuchają się jakichś znafcuf od siedmiu boleści. Głupota ludzka nie ma granic, a ostatnio jest już jej nadmiar.
- 14 9
-
2020-08-02 13:37
Nie pozbyć tyljo ograniczyć. Lekarze nie zalecają picia tylko wód wysokozmineralizowanych. Tylko w przypadku gdy ktoś dużo wydała minerałów (sportowcy, upały) należy pić więcej wysokozmineralizowanych, a na codzien niskozkineralizowane.
- 1 4
-
2020-08-03 08:52
ciekawe po co mi minerały w kiblu
- 1 0
-
2020-08-02 07:56
To akurat dobrze świadczy o wodzie
- 11 8
-
2020-08-02 08:10
Kamień to głównie wapno. (1)
Kup wodę wysokozmineralizowaną i wlewaj do czajnika. Będzie jeszcze więcej kamienia.
- 18 7
-
2020-08-02 08:54
Spoko dziękuję, tak zrobię :)
- 3 1
-
2020-08-02 09:15
Papier - wygrałem!
- 13 0
-
2020-08-02 10:04
(2)
I a rury asbestowe i rury 50-70 letnie
- 4 9
-
2020-08-02 10:58
Z azbestu do wody nie istnialy.Jedynie olow ale dawno ich nie ma (1)
- 4 5
-
2020-08-03 11:26
co ty pie*****? ciebie zazwyczaj nie da się czytać bo zawsze piszesz jakieś głupoty ale teraz to przebiłeś wszystko...rury azbestowe do wody są jak najbardziej możliwe do stosowania, nawet nie wiesz w ilu miejscach nadal wodę do domów dostarcza się za pomocą sieci wykonanej z azbestu!!
- 1 0
-
2020-08-02 07:13
Prawie jak...motławianka (2)
- 116 58
-
2020-08-02 10:02
Dokładnie... zdarza się że wali chlorem...
- 5 5
-
2020-08-02 11:07
Na kaca najlepsza
- 3 1
-
2020-08-02 07:15
Władze miasta tak (12)
zachwalają kranówkę, próbowałem pić-nie da się. Smak dziwny a do tego obawa że to z kranu z dodatkiem chloru i innych wynalazków.
Wodę to piję z butelki zakupioną w sklepie.
Kranówka tylko przez filtr i przegotować.
Na chwilę obecną nie jestem ani przekonany ani gotowy na spożycie tej cieszy co mam w kranie- 162 170
-
2020-08-02 07:20
Woda smaczne, kwestia jakie masz rury (5)
Jak ktoś na stare rury to ciężko pic kranówkę. Ja mam nowe mieszkanie, nowe rury. Pije kranówkę od ponad roku, smaczna, lepsza niż z butelki. Nie mam objawów braku magnezu, bo kamień to mikroelementy... Dzbanki filtrujące? A po co mi one? Żeby zabrały z wody to ci najlepsze?
- 39 12
-
2020-08-02 07:54
(3)
Odpowiesz sobie na to pytanie, gdy będziesz rodził kamienie nerkowe ;)
- 12 34
-
2020-08-02 08:15
Kamień to głównie wapno. (1)
Jak się wczytasz w instrukcję pralki, zmywarki lub ekspresu do kawy, to w kontekście twardości wody, może być w formie synonimu użyte słowo wapno.
A tej nikt nie ogranicza jego spożycia. Jeśli nie c wierzysz kup wodę butelkową z dużą ilością wapna, wlewaj do czajnika. Kamienia będzie dużo.- 11 1
-
2020-08-02 12:11
Czy wapno ma rdzawy kolor?
Bo taki kamień mam z kranówki.
- 4 1
-
2020-08-02 09:13
A jak dojdziesz do końca płaskiej ziemi to spadniesz w otchłań. Czego wy się naoglądaliście :D
- 14 4
-
2020-08-02 14:16
stare rury są najlepsze
- 1 0
-
2020-08-02 07:49
Ja piję kranówkę już od paru lat, i szczerze, dla mnie jest dużo lepszą niż nie jedna woda "z butelki" :)
- 21 10
-
2020-08-02 10:04
woda z butelki to nic innego jak kranówa przefiltrowana, a ty pewnie przeczytałeś na etykiecie, że z potoku górskiego z jakiś świętych gór, uwierzyłeś i dżwigasz te butle...bez sensu.
To tak jak kupować dziecku produkty kinder, bo z "pełnego mleka bla bla bla", a w składzie olej palmowy...znowu bez sensu- 20 1
-
2020-08-02 10:16
(2)
Dziwne te badania, takie pozytywne, a starczy poczytać komentarze i widać że 50 % piszących uważ że kranówką jest słabej jakości
- 5 6
-
2020-08-02 11:45
(1)
Statystykiem to Ty nie zostaniesz.
- 4 3
-
2020-08-03 07:39
Osoby które podają jakość wody wg ankiet mieszkańców
Też nie będą statystykami.
Dobra jakość kranówy to jest w Krakowie, bo jest to udowodnione naukowo (Kraków, a właściwie to połowa Krakowa, w oficjalnym rankingu ma drugą najlepszą wodę w Europie). Natomiast to, czy komuś woda smakuje jest zupełnie bez znaczenia w kwestii oceny jej jakości.- 2 0
-
2020-08-03 15:25
Wstretna,, tylko do gotowania ziemniaków sie nadaje
- 0 0