• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdańsk. Wypadek przy Bramie Wyżynnej. Zderzenie tramwaju z autokarem

Rafał Borowski
26 września 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
aktualizacja: godz. 19:01 (26 września 2019)

Wypadek w Gdańsku. Moment zderzenia. Akcja ratunkowa. Następstwa wypadku


Wypadek w Gdańsku. 26.09.2019 tuż po godz. 14 na ul. Okopowej w centrum Gdańska - na wysokości siedziby Narodowego Banku Polskiego - doszło do groźnie wyglądającego wypadku. Tramwaj linii nr 8 zderzył się z autokarem. Z ostatecznych ustaleń wynika, że rannych zostało 14 osób.



14:09 26 WRZEśNIA 19 (aktualizacjaakt. 15:50)

PILNE! Tramwaj zderzył się z autobusem na wysokości Bramy Wyżynnej (83 opinie)

Autobusy komunikacji zastępczej w kierunku Dworca Gł. od strony ul. Podwale Przedmiejskie jadą przy Bramie Wyżynnej - podaje ZTM.

W centrum miasta - na skutek wypadku - tworzą się olbrzymie korki.
Autobusy komunikacji zastępczej w kierunku Dworca Gł. od strony ul. Podwale Przedmiejskie jadą przy Bramie Wyżynnej - podaje ZTM.

W centrum miasta - na skutek wypadku - tworzą się olbrzymie korki.


Aktualizacja, godz. 18:20: Oba pojazdy, które brały udział w wypadku na Okopowej, zostały już usunięte. Najpierw odholowano autokar, a w ciągu następnych kilku minut tramwaj Konstal 105Na do zajezdni we Wrzeszczu. Jak widać na naszym filmie, wagony zostały przetoczone osobno.

Aktualizacja, godz. 17:30: Prokuratura Rejonowa Gdańsk-Śródmieście prowadzi czynności w kierunku art. 173 §1 Kodeksu karnego, czyli sprowadzenia katastrofy w ruchu lądowym.

Zobacz akcję odholowania tramwaju


Aktualizacja, godz. 16:05: Oficer prasowy Komendy Miejskiej Policji w Gdańsku poinformował właśnie, że ostateczna liczba poszkodowanych w wypadku wzrosła do 14 osób.

Aktualizacja, godz. 15:45: Jak udało nam się ustalić, motorniczy trafił do Uniwersyteckiego Centrum Klinicznego. Na szczęście stan poszkodowanego nie zagraża jego życiu. Doznał urazu głowy oraz miednicy.

Z numerów rejestracyjnych autokaru wynika, że pojazd został zarejestrowany w mieście Konstancja w landzie Badenia-Wirtembergia na południowo-zachodnim krańcu Niemiec.

Aktualizacja, godz. 15:20: Oficer dyżurny Wojewódzkiego Stanowiska Koordynacji Ratownictwa informuje, że liczba ofiar wypadku w Gdańsku nie wzrosła. Do szpitali ostatecznie trafiło 12 osób, w tym motorniczy tramwaju. Z kolei policja informuje, że kierowca autokaru był trzeźwy, to obywatel Niemiec. Ulica Okopowa pozostaje praktycznie nieprzejezdna.

Aktualizacja, godz. 15:03: Ruch odbywa się po jednym pasie w każdym kierunku, zarówno w kierunku dworca, jak i Pruszcza. Dodatkowy objazd w kierunku dworca został wyznaczony Podwalem Przedmiejskim i Bogusławskiego.

Zobacz moment wypadku


Aktualizacja, godz. 15:00: Policja poinformowała, że na chwilę obecną wie o 12 poszkodowanych osobach, w tym o motorniczym tramwaju.

- Ze wstępnych ustaleń policji wynika, że autobus, który jechał w kierunku dworca, na wysokości Bramy Wyżynnej zderzył się z jadącym w tym samym kierunku - po torowisku - tramwajem. Motorniczy został przewieziony do szpitala, na miejscu na bieżąco udzielana jest pomoc medyczna. Nie ma informacji o ofiarach śmiertelnych - mówi st. asp. Karina Kamińska z KMP w Gdańsku.
Policja informuje, że zamknięto ruch na ul. Okopowej, w stronę Huciska. Będą organizowane objazdy. Na miejscu pracuje prokurator. Nieoficjalnie dowiedzieliśmy się, że najbardziej ucierpieli pasażerowie autokaru.

Aktualizacja, godz. 14:55: Wszyscy ranni w wypadku w Gdańsku zostali już odwiezieni do szpitala. Udało się również wydostać motorniczego, który był zakleszczony w kabinie. Był przytomny. ZTM Gdańsk uruchomił już zastępczą linię autobusową nr T8, która kursuje od Przeróbki do Dworca Głównego PKP.

Aktualizacja, godz. 14:50: Oto relacja naszego reportera, który rozmawiał ze świadkami wypadku w Gdańsku.

- Autokar turystyczny na niemieckich numerach rejestracyjnych jechał środkowym pasem w stronę dworca. Najwidoczniej pomylił drogę, gdyż na wysokości Forum Gdańsk gwałtownie skręcił w lewo, aby zawrócić w stronę Traktu św. Wojciecha. Jechał na nawrotkę na czerwonym świetle i wjechał pod prawidłowo jadący tramwaj, który miał zielone światło. Tramwaj uderzył w środkową część autokaru i przeciągnął go aż na słup trakcyjny. Jeden z pasażerów tramwaju zobaczył manewr kierowcy i zaciągnął hamulec bezpieczeństwa, ale było już za późno - mówi nasz reporter.
Relację tę w pełni potwierdza film naszego czytelnika, na którym został utrwalony moment wypadku w Gdańsku.

Korki po wypadku przy Bramie Wyżynnej


Wypadek w Gdańsku spowodował ogromne utrudnienia. Wszystkie pasy w stronę dworca są nieprzejezdne, zaś ruch w stronę Traktu św. Wojciecha odbywa się wyłącznie jednym pasem. Niebawem rozpocznie się akcja podnoszenia tramwaju, który się wykoleił, oraz usuwanie autokaru.

Aktualizacja, godz, 14:40: Na miejsce przybyli wiceprezydenci Piotr Grzelak oraz Piotr Borawski. Przekazali nam telefonicznie informacje, że w wypadku zostało rannych 13 osób. Obecnie trwa wynoszenie ich na noszach do karetek pogotowia.

Ranny motorniczy zakleszczony w kabinie




Do wypadku z udziałem tramwaju Konstal 105Na oraz autokaru doszło na tzw. nawrotce w ciągu ul. Okopowej, na której można zawrócić w stronę Traktu św. Wojciecha. Wszystko wskazuje na to, że któryś z kierujących pojazdem nie ustąpił pierwszeństwa.

Na miejscu są już obecne wszystkie służby: pogotowie, straż pożarna i policja. Sytuacja wygląda bardzo poważnie - oba pojazdy są znacznie uszkodzone. Na chwilę obecną nie wiadomo, ile osób zostało poszkodowanych w wypadku.

Wypadek autokaru i tramwaju na wysokości Bramy Wyżynnej



W związku z wypadkiem w centrum Gdańska utworzyły się już ogromne korki. Tramwaje w ogóle nie kursują ul. Okopową, zostały już wyznaczone objazdy.

- Tramwaje linii 2, 3, 4, 7 i 11 jadą w obu kierunkach przez 3 Maja i Hucisko. Tramwaje linii 8 i 9 jadą w obu kierunkach przez Śródmieście SKM, 3 Maja i Hucisko - informuje Zarząd Transportu Miejskiego w Gdańsku.
Jak twierdzi nasz reporter, który jest obecny na miejscu zdarzenia, w kabinie tramwaju został zakleszczony ranny motorniczy.

Miejsca

Opinie (667) ponad 50 zablokowanych

  • Tramwaj nie hamował, bo motornicza wydawała resztę za bilet. (4)

    • 19 44

    • Gdzie masz białą laskę?

      Następny ślepy co to nie potrafi odróżnić motorniczej od motorniczego

      • 0 0

    • Masz jeszcze coś do powiedzenia

      A morze akurat jadł kebaba de... U

      • 0 0

    • Oceń... (1)

      Co za kompletna bzdura!!!! Przecież jasno widać na nagraniu, że tramwaj hamuje( światła stop) i na sto procent zmniejsza prędkość! Widać!

      • 16 1

      • Eee

        Gimby mysla ze taki sklad zatrzyma sie w miejscu ;)

        • 16 1

  • Opinia do filmu

    Zobacz film Ranny motorniczy zakleszczony w kabinie

    (20)

    tak, na pewno modlitwa mu pomoże

    • 73 54

    • Opinia do filmu

      Zobacz film Ranny motorniczy zakleszczony w kabinie

      Modlitwa i gorliwa wiara pomogła i pomaga codziennie milionom ludzi (1)

      Zwłaszcza w czasie wojny i meczy reprezentacji Polski.

      • 3 0

      • Opinia do filmu

        Zobacz film Ranny motorniczy zakleszczony w kabinie

        Jak ktoś pięknie powiedział: wierzyć to ty nie wierzysz, ale pewny to już nigdy nie będziesz. Religia KK jest wyssana z palca, ale z tą modlitwą, to nie do końca prawda. Coś w tym eterze chyba jednak jest. Myślisz: ta ciotka z południa dawno się nie odzywała; pyk, a tu list od ciotki w skrzynce. Patrzysz na telefon: On mógłby zadzwonić, i masz, rozlega się sygnał. Wiele osób przyciąga myślami innych. Nie zawsze oczywiście i można to złożyć na kark czystego przypadku, ale jednak "pewny to ty już nigdy nie będziesz".

        • 1 0

    • Opinia do filmu

      Zobacz film Ranny motorniczy zakleszczony w kabinie

      Pracownik ztm widział wjerzdzający autokar (7)

      I ja jakoś nie widzę żeby hamował

      • 6 46

      • Opinia do filmu

        Zobacz film Ranny motorniczy zakleszczony w kabinie

        (3)

        Nie będzie Niemiec pluł nam w twarz.

        • 17 7

        • Opinia do filmu

          Zobacz film Ranny motorniczy zakleszczony w kabinie

          a ten tramwaj nie był czasem niemiecki? (2)

          ni dzieci nam germanił!

          • 2 7

          • Opinia do filmu

            Zobacz film Ranny motorniczy zakleszczony w kabinie

            to był konstal

            • 0 0

          • Opinia do filmu

            Zobacz film Ranny motorniczy zakleszczony w kabinie

            to nasz polski tramwaj

            podobnie jak nasze Paliwo z Orlenu ... niby ruskie ale chrzczone w Polsce

            • 2 1

      • Opinia do filmu

        Zobacz film Ranny motorniczy zakleszczony w kabinie

        janusz wajchy nie hamował, a przyspieszał

        bo nie będzie niemiec pluł mu w twarz

        • 3 2

      • Opinia do filmu

        Zobacz film Ranny motorniczy zakleszczony w kabinie

        Pracownicy ZTM nie są kierowcami autobusów ani motorniczymi tramwajów. Więc trudno byłoby im zahamować...

        • 8 3

      • Opinia do filmu

        Zobacz film Ranny motorniczy zakleszczony w kabinie

        tramwaj jechał na zielonym a głupi szkop skręcił gwałtownie i to ze środkowego pasa czytaj ze zrozumieniemaa już film wyjaśnia wszystko chyba że jesteś i**otą a po treści twych wypocin widać że za mądry i spostrzegawczy nie jesteś

        • 41 6

    • Opinia do filmu

      Zobacz film Ranny motorniczy zakleszczony w kabinie

      ...jak (6)

      umarłemu kadzidło...

      • 11 12

      • Opinia do filmu

        Zobacz film Ranny motorniczy zakleszczony w kabinie

        (4)

        Autokar wyraźnie widział, że tramwaj ma czerwone. Nie wiedział, że to czerwone, to dla niego, no i miał pecha. Wygląda jakby jechał z Podwala Przedmiejskiego. Chciał na Armii Krajowej, ale za bardzo trzymał się prawego pasa i wyniosło go na Okopową albo bał się, że się nie zmieści pod wiaduktem. Myśli: w lewo pod tunel mi nic nie da, bo za tunelem ciężko zrobić nawrotkę do Armii. Patrzy, przesmyk przed przystankiem i jeszcze tramwaj ma czerwone, to myk i przez tory. A tu nasi go spotkali, jak pod Grunwaldem. I niezły Kogel mogel zrobił nam ten Niemiec.

        • 9 12

        • Opinia do filmu

          Zobacz film Ranny motorniczy zakleszczony w kabinie

          A od kiedy to tramwaj ma czerwone światło? Na kurs prawka dziecko. Tramwaje mają oddzielne sygnalizatory.

          • 3 1

        • Opinia do filmu

          Zobacz film Ranny motorniczy zakleszczony w kabinie

          (1)

          Wybacz ale takie wywody to może pisać lamus z jedną kategorią na blankiecie prawka...

          • 10 3

          • Opinia do filmu

            Zobacz film Ranny motorniczy zakleszczony w kabinie

            widok otwieranego opakowania pawulonu

            cudownie i szybko by tych poszkodowanych raz dwa postawił na nogi

            • 0 1

        • Opinia do filmu

          Zobacz film Ranny motorniczy zakleszczony w kabinie

          A wystarczyło

          tyle nie myśleć i analizować tylko jechać jak znaki i światła pozwalają ;)

          • 13 1

      • Opinia do filmu

        Zobacz film Ranny motorniczy zakleszczony w kabinie

        jak kubicy fiolka z krwia JPII

        ;)))))))))))))

        • 0 3

    • Opinia do filmu

      Zobacz film Ranny motorniczy zakleszczony w kabinie

      Postawić zarzut spwodowania katasyrofy dla tramwajarza (1)

      • 5 49

      • Opinia do filmu

        Zobacz film Ranny motorniczy zakleszczony w kabinie

        To co napisałeś świadczy jakimś jest cymbalem

        • 33 3

    • Opinia do filmu

      Zobacz film Ranny motorniczy zakleszczony w kabinie

      Ty możesz trzymać kciuki jak jesteś niewierzący, albo narzekać. Co tam lubisz.

      • 24 11

  • Tramwaj niemal pusty (11)

    Strach pomyśleć jak by to się skończyło jak by było w nim pełno pasażerów.
    Niewiarygodne jak nieodpowiedzialnie zachował się kierowca autokaru.
    Obawiam się jednak że motornicza może mieć współwinę 10-20%.
    Wg. filmu widziała autokar który zaczyna manewr zawracania na tyle daleko że mogła zahamować. To się nazywa ograniczone zaufanie.
    Jak na ulicy ktoś wyprzedza na 3-go, a Ty jadąc z naprzeciwka nie zjedziesz na pobocze i dojdzie na wypadku, to nie jesteś sprawcą ale współwinnym wypadku co pomniejsza znacząco odszkodowanie.
    W tym wypadku może być podobnie.
    Czy wypadek a nie kolizja to się zresztą dopiero okaże - może wyjdą wszyscy ze szpitala w ciągu 7 dni, czego serdecznie życzę.

    • 26 74

    • Kim jesteś

      Jesteś zbokiem, że motorniczego bierzesz za motorniczą?

      • 0 0

    • jak to szło? Nawet gdyby kierowca autokaru miał pierwszeństwo to powinien się zatrzymać i rozejrzeć bo wiadomo że z tramwajem nie ma szans?

      • 0 0

    • skoro przyjechalka karetka to jest z automatu zaliczane jak wypadek

      • 0 0

    • Znawca od siedmiu bolesci

      Tramwaj to pojazd szynowy więc jedzie na stalowych kołach po stalowej szynie warzy około 34tony(pusty)do tego waga pasażerów. Droga chamowania takiego pojazdu jest znacznie dłuższą niż pojazdu na oponie jadącego po asfalcie. Więc jak nie masz pojęcia na dany temat to się nie wypowiadaj

      • 0 0

    • Koleś, nie pie..dol głupot jak nie masz o tym pojęcia. (1)

      • 0 0

      • ..Koleś, nie pie..dol głupot jak nie masz o tym pojęcia.''

        to do typka co mędrkuje na początku.

        • 0 0

    • Zacznijmy od tego, że autobus nie powinien znaleźć się w tym miejscu. Jeżeli chciał zawracać, jest w tym celu wyznaczony pas. Jeśli jadę gdzieś, a nie znam drogi i w ostatniej chwili zorientuję się, że przegapiłam zjazd czy zakręt, to nie wpycham się pod inny pojazd "na pałę", tylko jadę w miejsce, gdzie mogę bezpiecznie zawrócić. Po drugie, nawet gdyby autobus znalazł się na pasie do zawracania, nie powinien wjechać na czerwonym, tylko poczekać na zielone. Po trzecie, gdyby nie było sygnalizacji świetlnej, pierwszeństwo miałby tramwaj. Osoba kierująca tramwajem najprawdopodobniej zauważyła go w ostatniej chwili (czyt. za późno, by móc bezpiecznie wyhamować), ponieważ kierowca autobusu wykonał nagły manewr, którego nie powinien w tym miejscu wykonać. Motorniczy jadący z naprzeciwka miał trochę łatwiej, bo wyjeżdżał z przystanku i jechał wolniej.

      • 18 1

    • Rąbnij ty się w ryj...

      • 2 0

    • A (2)

      A czy zdajesz sobie sprawę że jak jechała 40km/h i nawet przy dobrej reakcji hamowania to długość hamowania jest z 50m?

      • 18 2

      • A zdajesz sobie sprawę że autokar zaczyna manewr wcześniej jak 50m od tramwaju? (1)

        Na drodze trzeba umieć przewidywać i reagować, nawet jak inni uczestnicy powodują błędy. Z opisu wynika że to pasażer zaciągnął hamulec awaryjny.

        • 3 24

        • Panie Mironiuk

          Może tak za robotę się weźmiesz co?

          • 8 0

  • Kierowca autobusu powinien być już w kajdanach, ciekawe dlaczego na ten temat cicho ? (8)

    • 84 23

    • Niemca w Gdansku w kajdanki? W mateczniku wolnosci? Jak mozna? (1)

      Przeprosza go, powiedzą ze mial racje i na koniec ugoszcza po królewsku.

      • 9 4

      • dostanie repara... pardon, odszkodowanie

        • 0 0

    • Kierowca nie był w kajdankach, ale otrzymał "opiekę" policji.

      • 1 0

    • (3)

      żeby nie było jak z Najsztubem i Durczokiem zaraz się okaże że Niemiec miał pierwszeństwo, choć z tego co widzimy możemy wywnioskować że ewidentnie wina kierowcy autobusu!!??

      • 16 0

      • Autokar winny (2)

        Tramwaj współwinny - brak reakcji na zagrożenie.

        • 3 21

        • Tramwaj współwinny, brak reakcji na zagrożenie? A co miał motorniczy zrobić? Przeskoczyć autokar? Czy ma jechać i zwalniać przed każdym skrzyżowaniem prawie do zera bo może jakiś d**il autokarem mu wjedzie prosto pod tramwaj?
          Chłopie / kobieto zmień lekarza, bo ten Ci szkodzi i źle dobrał leki

          • 10 1

        • Autokar winny

          Tramwaj niewinny

          • 14 2

    • jakies podpowiedzi?

      • 2 4

  • Zlikwidować nawrotkę i zrobić przejście dla pieszych! (10)

    Będzie lepiej

    • 193 262

    • a pod nią tunel do autobusów (1)

      będzie super

      • 38 0

      • Nie da się

        • 0 1

    • Wtedy piesi beda wbiegać pod tramwaj (2)

      ;)

      • 27 5

      • Tylko użytkownicy zbyt mądrych telefonów.

        • 0 0

      • nie, wtedy niemieckie autokary będą mieć większe pole manewru

        • 8 4

    • niezły tekst...

      na wysokości tego przejazdu jest ul. Wojciecha Bogusławskiego,
      proponujesz wprowadzenie przejścia dla pieszych prostu na środek ulicy.

      • 4 0

    • no i orły będą zawracać na przejściu...

      • 2 0

    • Najlepiej całe centrum Gdańska niech przerobią na jedno wielkie przejście dla pieszych!!!

      • 21 0

    • Zabrońmy zupełnie jeździć i chodzić będzie zupełnie bezpiecznie ... tylko tęskno za rozumem

      • 7 1

    • ???

      Wystarczy myśleć. Środkowy pas nie jest do zawracania tylko lewy wydzielony z płyt. Tak czy siak ta nawrotka nie nadaje się dla autobusów

      • 8 0

  • Opinia do filmu

    Zobacz film Wypadek autokaru i tramwaju w Gdańsku i jego następstwa

    jechał na pamięc

    kierowca był tu w ''45 bombradował i strzelał , wówczas ani tramwajów ani syganlizacji nie było . Jechał na pamięć
    a tak serio to czerwone swiatło widać doskonale , skręt ze środkowego pasa - kierowca do bani

    • 0 0

  • Opinia do filmu

    Zobacz film Wypadek autokaru i tramwaju w Gdańsku i jego następstwa

    Pół na pół

    Dla mnie winien autobus, ale widać, że tramwaj jechał do końca na max speed

    • 0 2

  • Opinia do filmu

    Zobacz film Wypadek autokaru i tramwaju w Gdańsku i jego następstwa

    Samobójców polaków w Polsce to brakuje? Po co złośliwości do Niemców? Naród jak każdy inny.

    • 0 0

  • wina kierowcy nie ma co gadac, ale to rozwiazanie drogowe jest mega slabe (3)

    • 27 7

    • (2)

      co jest słabego w bezkolizyjnej nawrotce? M momencie gdy zawracający ma zielone wszystkie pozostałe kierunki mają czerwone.

      • 3 4

      • M.in. oznakowanie

        • 0 0

      • to ze nie robi sie nawrotek na cztery pasy

        z czego dwa ida na wiadukt, to ze sa swiatla nie znaczy ze jest bezkolizyjne. mam nadzieje ze nie masz prawajazdy jesli to jest dla Ciebie bezkolizyjne rozwiazanie.

        • 1 0

  • Szybkość tramwaju- ściągnijcie sobie film na dysk o zobaczcie klatka po klatce np. virtualdub (10)

    kiedy tramwaj mija ostatni słup od świateł ulicznych (tu trzeba wziąć poprawkę że film pokazuje scenę pod ostrym kątem, gdy tramwaj na filmie niby zasłania już słup to realnie jeszcze nie jest na równi z nim) może dwie trzy klatki dalej jest na równi z tym słupem. I wtedy patrzymy na czas.
    Wg. map google od tego słupa do mw. środka szerokości przejazdu gdzie doszło do zderzenia są 42metry. Ten dystans tramwaj pokonuje w 3.9 sekundy. Więc jego prędkość na tym końcowym odcinku to ok. 38km/h. No ale to już uwzględniając hamowanie, wcześniej jechał szybciej, ale ciężko mi policzyć ile, bo na filmie wcześniej ciężko znaleźć jakieś orientacyjne punkty na mapie, i gdzie dokładnie przód pojazdu względem nich.
    Poza tym na bank istnieje film z jadącej z naprzeciwka "szóstki", ale pewnie go nie zobaczymy.

    • 10 17

    • No i widzisz, narobiłeś się, metodycznie z sensem, a ludziom nie dogodzisz :) Też nie wiem, czemu Ciebie minusują, kiedy w morzu paplaniny Twój post jest jednym z niewielu które coś wnoszą.

      • 3 0

    • Na tym odcinku (3)

      Nie ma żadnego ograniczenia prędkości dla pojazdów szynowych czyli pojazd taki jak tramwaj może śmigać tak jak każdy użytkownik drogi czyli 50km/h

      • 7 1

      • Ale czy ja mówię że jest za szybko? Po prostu liczę ile mw. jechał, żeby było wiadomo. (2)

        Nie rozumiem tych minusów :I Coś źle policzone?

        • 2 1

        • (1)

          Gdyby nie było wypadku to nawet byś nie zwrócił uwagi, że tramwaj jedzie szybko, bo jechał zgodnie z przepisami. A takie dywagacje post factum czemu mają służyć? Mozemy rownie dobrze ustanowić 30km/h na terenie całego trójmiasta żeby wyeliminować wypadki?

          • 1 2

          • "dywagacje post factum czemu mają służyć?"

            Ustaleniu stanu faktycznego? Przecież teraz policja będzie robić to samo (czyli między innymi ile ten trajtek jechał), im też powiesz że po co te dywagacje...?
            Masz 10 stron postów mówiących "ciekawe ile ten tramwaj jechał i czemu nie hamował"- no to policzyłem mw. ile jechał i tyle... Nie oceniam, po prostu piszę żeby było wiadomo.
            Przecież ja nie mówię że tramwaj spowodował wypadek bo niby za szybko jechał, bo złamał jakieś przepisy czy coś...
            No ale ludzie zawsze sobie coś wymyślą :-(

            • 0 2

    • Ściągnąłem (1)

      w 0:09 słychać strzały.

      • 10 3

      • i widać brzozę

        • 9 5

    • Sory, wcześniej napisałem o 24/h (zdążyłem edytować)- to dlatego że strona licząca prędość

      domyślnie podała metry za jednostkę długości, ale szybkość już w milach na godzinę :( Konkretnie to 38.77km/h na końcowym odcinku, uwzględniając hamowanie.

      Początkową prędkość też można jednak policzyć- początek filmu to mw. moment gdzie tramwaj mija pierwszy z tych pasiastych słupków na trawniku (znów- kąt nagrania, trochę ciężko dokładnie ocenić)- ale nie ten zupełnie pierwszy, ten bliżej ulicy, tylko pierwszy z tego rzędu wsuniętych- tych bliżej torów. Na mapach widać cienie tych słupków, więc można dokładnie policzyć że od tego słupka do tego dużego słupa świateł ulicznych jest 36metrów. Tramwaj pokonuje ten dystans w 2.4 sekundy- więc początkowo jedzie 54km/h.
      Średnia prędkość ogółem, z całego filmu- 78metrów w 6.4sekundy- 44km/h.
      Trochę też ciężko powiedzieć gdzie dochodzi do uderzenia na ulicy- ja przyjąłem środek, a pewnie było bliżej do tramwaju. Licząc w ten sposób nie zmieni się wiele bo to może 3metry różnicy.

      • 6 1

    • Ormowiec jesteś? Daj na luz (1)

      • 4 8

      • E tam zaraz ormowiec, toż to rasowy nerd :-)

        • 7 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane