• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Zdobyć wycieczkowce

TN
11 stycznia 2005 (artykuł sprzed 19 lat) 
Więcej olbrzymich statków wycieczkowych zamierza przyciągnąć dziesięć portowych miast Regionu Morza Bałtyckiego, w tym Gdynia, planując wspólne działania promocyjne.

- Wychodzimy z założenia, że konsumenci usług turystycznyuch nie wybierają się tylko do Gdyni, Kalmaru czy St. Petersburga, ale decydują się na określony region - mówi Małgorzata Demel z Wydziału Polityki Gospodarczej Urzędu Miasta Gdyni. - Chcemy więc działać razem, bo naszymi konkurentami są raczej Karaiby lub Morze Śródziemne. Pewnym wyzwaniem jest, żeby chociaż na bardzo ważnym rynku amerykańskim nie mylono na przykład Regionu Morza Bałtyckiego z Bałkanami, które potencjalni turyści postrzegają jako region niebezpieczny. Nam może to wydawać się dziwne i śmieszne, ale do takich pomyłek rzeczywiście dochodzi.

Cały projekt, finansowany z funduszy unijnych, będzie kosztował milion trzysta tysięcy euro. Oprócz Gdyni, która jest jego jedynym polskim uczestnikiem, biorą w nim udział Kopenhaga, Sztokholm, Kalmar, Helsinki, Turku, Rostock, Kłajpeda, Ryga i Oslo. W charakterze obserwatorów występują natomiast St. Petersburg i Tallin.

- Planujemy wypracować wspólną markę naszego regionu i stworzyć nowe transnarodowe produkty turystyczne - mówi Małgorzata Demel. - Z dotychczasowych badań wynika, że większość osób wybierających Region Morza Bałtyckiego nastawia się przede wszystkim na zwiedzanie zabytków kultury i szeroko rozumiane wycieczki związane z naturą.

Przyda się również wymiana doświadczeń między partnerami projektu, choćby w zakresie tworzenia sieci współpracy w miastach portowych. Udało się to zrobić już m.in. w Kopenhadze i Sztokholmie.

- Tam na rzecz przyciągnięcia turystów działa wiele firm zaangażowanych w regionie - mówi Małgorzata Demel. - Są to biura turystyczne, organizacje zrzeszające hotele, przedsiębiorstwa taksówkarskie, firmy oferujące atrakcje turystyczne. U nas jak na razie nie istnieje taka współpraca.

Od marca ruszy również wspólna strona internetowa uczestników projektu - portal Baltic Cruise. Do tego dojdą spotkania informacyjno-promocyjne, publikacje w prasie specjalistycznej i ogólnej, wizyty studyjne. Cel jest ambitny - chodzi o zwiększenie o połowę udziału Regionu Morza Bałtyckiego w światowym rynku wycieczkowców - z obecnych ośmiu, do dwunastu procent.
Głos WybrzeżaTN

Opinie (97)

  • hehe i tak do Gdanska nie doplyna bo ciagle sztormy

    • 0 0

  • Znowu te mrzonki z gdyni

    Dziennikarzyna nie zauważyła że wydano zezwolenie na budowe
    terminalu w porcie gdańskim inwestycja za 500 mln. rusza za mies. najpóżniej.
    Nie zauważył że podpisano list intencyjny o budowie centrum logistycznego gdzie znajdzie zatrudnienie 1000 osób.

    Zero nic nawet notatki za to od sponsora z gdynskiego portu musiał dostać niezłą dotacje, że tak odwięcza mu się artykułami o niczym.

    • 0 0

  • wystarczy przejrzeć Głos Wybrzeza

    Wszędzie loga Portu Gdynia. To normalka że portal trojmiasto.pl współpracujący z głosem później będzie sie odwdzięczał. Dobrze, że są inne gazety, dzięki nim wiem, że w Gdańsku w ciągu najblizszych 4-5 lat powstanie Głębokowodny Terminal Kontenerowy(DCT) oraz baza logistyczna z terminalem samochodowym na 300 tys aut rocznie. A co idzie z inwestycjami równiez min 1000 nowych miejsc pracy.

    Redakcjo, a gdzie zwykła przyzwoitość i obiektywizm, trójmiasto to nie tylko Gdynia!

    • 0 0

  • znowu sie zaczyna, nie wazne ze dzieje sie cos waznego dla regionu, zaraz bedzie ze Gdynia bee a Gdansk cacy i vice versa
    i dlatego nigdy w tym kraju nie bedzie dobrze, bo sasiad sasiadowi wilkiem

    • 0 0

  • Wystarczyło napisać artykuł sponsorowany

    Jak w każdej normalnej gazecie i nikt niemiałby pretensji czytając te głupoty.

    Niestety Głos musi ostro cieniować by posuwać się do takich
    amatorskich trików.

    • 0 0

  • " na bardzo ważnym rynku amerykańskim nie mylono na przykład Regionu Morza Bałtyckiego z Bałkanami"

    brakuje tylko żeby gdańsk pomylili z kabulem....

    • 0 0

  • nie ma co porownywac oczywiscie terminalu w Gdansku czy bazy logistycznej z kampania na szecs zeglugi wycieczkowej w Gdyni. oddac jednak trzeba, ze czytalem wzmianke rowniez o gdanskich inwestycjach. wogole to bardzo sie ciesze jak ktorykolwiek z portow odnosi sukcesy i gratuluje i zycze sobie wiecej czytac o takowych moga byc nawet z Wladyslawowa.

    • 0 0

  • Ciekawe co zwiedzaja w Gdyni he he przecież jak wysiąda ze tych stateczków to walą do Gdańska Sopotu albo Malborka a Gdynie podziwiaja za okien autokaru.Ale o tym jak zwyklw Gdynia zapomniała i jest "jedynym" mondralińskim.Ciekawe co by było bez reszty trójmiasta

    • 0 0

  • ...bo Gdańsk to sypialnia Gdyni i co tu więcej pisać

    • 0 0

  • wg Latarnika w każdej informacji dot. morza powinna sie znaleźć wzmianka o planowanej inwestycji w porcie gdanskim tylko po co ?
    Moze raczej byś zapytał dlaczego władze Gdańska nie chcą za unijne pieniądze promować turystyki morskiej ?
    W gdyni komuś się chciało, chyba dlatego Szczurek wśród gdynian ma całkiem niezłe notowania.

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane