- 1 Oponami rezerwują miejsca do parkowania (88 opinii)
- 2 Pięć płotów, które "podzieliły" Trójmiasto (166 opinii)
- 3 Zimą polecimy z Gdańska do Dubaju (173 opinie)
- 4 Nowy trop ws. zaginięcia Iwony Wieczorek (667 opinii)
- 5 Koniec poszukiwań mężczyzny w morzu (58 opinii)
- 6 Jak król uciekł z Gdańska rybacką łódką (46 opinii)
- Wychodzimy z założenia, że konsumenci usług turystycznyuch nie wybierają się tylko do Gdyni, Kalmaru czy St. Petersburga, ale decydują się na określony region - mówi Małgorzata Demel z Wydziału Polityki Gospodarczej Urzędu Miasta Gdyni. - Chcemy więc działać razem, bo naszymi konkurentami są raczej Karaiby lub Morze Śródziemne. Pewnym wyzwaniem jest, żeby chociaż na bardzo ważnym rynku amerykańskim nie mylono na przykład Regionu Morza Bałtyckiego z Bałkanami, które potencjalni turyści postrzegają jako region niebezpieczny. Nam może to wydawać się dziwne i śmieszne, ale do takich pomyłek rzeczywiście dochodzi.
Cały projekt, finansowany z funduszy unijnych, będzie kosztował milion trzysta tysięcy euro. Oprócz Gdyni, która jest jego jedynym polskim uczestnikiem, biorą w nim udział Kopenhaga, Sztokholm, Kalmar, Helsinki, Turku, Rostock, Kłajpeda, Ryga i Oslo. W charakterze obserwatorów występują natomiast St. Petersburg i Tallin.
- Planujemy wypracować wspólną markę naszego regionu i stworzyć nowe transnarodowe produkty turystyczne - mówi Małgorzata Demel. - Z dotychczasowych badań wynika, że większość osób wybierających Region Morza Bałtyckiego nastawia się przede wszystkim na zwiedzanie zabytków kultury i szeroko rozumiane wycieczki związane z naturą.
Przyda się również wymiana doświadczeń między partnerami projektu, choćby w zakresie tworzenia sieci współpracy w miastach portowych. Udało się to zrobić już m.in. w Kopenhadze i Sztokholmie.
- Tam na rzecz przyciągnięcia turystów działa wiele firm zaangażowanych w regionie - mówi Małgorzata Demel. - Są to biura turystyczne, organizacje zrzeszające hotele, przedsiębiorstwa taksówkarskie, firmy oferujące atrakcje turystyczne. U nas jak na razie nie istnieje taka współpraca.
Od marca ruszy również wspólna strona internetowa uczestników projektu - portal Baltic Cruise. Do tego dojdą spotkania informacyjno-promocyjne, publikacje w prasie specjalistycznej i ogólnej, wizyty studyjne. Cel jest ambitny - chodzi o zwiększenie o połowę udziału Regionu Morza Bałtyckiego w światowym rynku wycieczkowców - z obecnych ośmiu, do dwunastu procent.
Opinie (97)
-
2005-01-10 23:28
hehe i tak do Gdanska nie doplyna bo ciagle sztormy
- 0 0
-
2005-01-10 23:29
Znowu te mrzonki z gdyni
Dziennikarzyna nie zauważyła że wydano zezwolenie na budowe
terminalu w porcie gdańskim inwestycja za 500 mln. rusza za mies. najpóżniej.
Nie zauważył że podpisano list intencyjny o budowie centrum logistycznego gdzie znajdzie zatrudnienie 1000 osób.
Zero nic nawet notatki za to od sponsora z gdynskiego portu musiał dostać niezłą dotacje, że tak odwięcza mu się artykułami o niczym.- 0 0
-
2005-01-10 23:54
wystarczy przejrzeć Głos Wybrzeza
Wszędzie loga Portu Gdynia. To normalka że portal trojmiasto.pl współpracujący z głosem później będzie sie odwdzięczał. Dobrze, że są inne gazety, dzięki nim wiem, że w Gdańsku w ciągu najblizszych 4-5 lat powstanie Głębokowodny Terminal Kontenerowy(DCT) oraz baza logistyczna z terminalem samochodowym na 300 tys aut rocznie. A co idzie z inwestycjami równiez min 1000 nowych miejsc pracy.
Redakcjo, a gdzie zwykła przyzwoitość i obiektywizm, trójmiasto to nie tylko Gdynia!- 0 0
-
2005-01-10 23:54
znowu sie zaczyna, nie wazne ze dzieje sie cos waznego dla regionu, zaraz bedzie ze Gdynia bee a Gdansk cacy i vice versa
i dlatego nigdy w tym kraju nie bedzie dobrze, bo sasiad sasiadowi wilkiem- 0 0
-
2005-01-11 00:42
Wystarczyło napisać artykuł sponsorowany
Jak w każdej normalnej gazecie i nikt niemiałby pretensji czytając te głupoty.
Niestety Głos musi ostro cieniować by posuwać się do takich
amatorskich trików.- 0 0
-
2005-01-11 05:39
" na bardzo ważnym rynku amerykańskim nie mylono na przykład Regionu Morza Bałtyckiego z Bałkanami"
brakuje tylko żeby gdańsk pomylili z kabulem....- 0 0
-
2005-01-11 07:38
nie ma co porownywac oczywiscie terminalu w Gdansku czy bazy logistycznej z kampania na szecs zeglugi wycieczkowej w Gdyni. oddac jednak trzeba, ze czytalem wzmianke rowniez o gdanskich inwestycjach. wogole to bardzo sie ciesze jak ktorykolwiek z portow odnosi sukcesy i gratuluje i zycze sobie wiecej czytac o takowych moga byc nawet z Wladyslawowa.
- 0 0
-
2005-01-11 08:51
Ciekawe co zwiedzaja w Gdyni he he przecież jak wysiąda ze tych stateczków to walą do Gdańska Sopotu albo Malborka a Gdynie podziwiaja za okien autokaru.Ale o tym jak zwyklw Gdynia zapomniała i jest "jedynym" mondralińskim.Ciekawe co by było bez reszty trójmiasta
- 0 0
-
2005-01-11 08:56
...bo Gdańsk to sypialnia Gdyni i co tu więcej pisać
- 0 0
-
2005-01-11 09:24
wg Latarnika w każdej informacji dot. morza powinna sie znaleźć wzmianka o planowanej inwestycji w porcie gdanskim tylko po co ?
Moze raczej byś zapytał dlaczego władze Gdańska nie chcą za unijne pieniądze promować turystyki morskiej ?
W gdyni komuś się chciało, chyba dlatego Szczurek wśród gdynian ma całkiem niezłe notowania.- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.