• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Zielone światło dla zabudowy na Witominie

Patryk Szczerba
21 kwietnia 2016 (artykuł sprzed 8 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Obawy witominian przed planowaną zabudową
Po uchwaleniu planu z okolic przystanku na ul. Rolniczej powinny zniknąć prowizoryczne stragany, które zastąpi pawilon handlowy. Po uchwaleniu planu z okolic przystanku na ul. Rolniczej powinny zniknąć prowizoryczne stragany, które zastąpi pawilon handlowy.

Radni miasta dopuścili na Witominie możliwość budowy nowych obiektów handlowych m.in. przy ul. Bursztynowej zobacz na mapie GdyniRolniczej zobacz na mapie Gdyni. Według rządzącej "Samorządności" uchwalony plan miejscowy da także "grunt" pod rozbudowę Chwarznieńskiej zobacz na mapie Gdyni. - To plan na wczoraj, a potrzebujemy planu na jutro - odpowiada opozycja, zarzucając brak realnych pomysłów na rozładowanie korków.



Czy planowane inwestycje zwiększą korki na Witominie?

Dopiero po czwartym publicznym wyłożeniu radni miasta mogli pochylić się nad projektem planu miejscowego dla części Witomina, obejmującej okolice ul. Chwarznieńskiej i Rolniczej zobacz na mapie Gdyni. Przez kilka miesięcy trwały dyskusje z mieszkańcami na temat poszczególnych zapisów przyjętych w dokumencie.

Nowe obiekty handlowe. Mieszkańcy pełni obaw

Największe kontrowersje wzbudzały od początku dwie planowane inwestycje. Pierwsza z nich to zabudowa przy ul. Rolniczej zobacz na mapie Gdyni. Planowany w sąsiedztwie budowanego marketu obiekt handlowy zamierza postawić prywatny inwestor. Teren odkupił kilka lat temu od Wojskowej Agencji Mieszkaniowej i ogrodził. Na miejscu pojawiła się wypożyczalnia przyczep, ale stanęły też kramy, a nawet budka z gastronomią. Mieszkańcy teren nazwali prowizorycznym bazarkiem, a właściciel odpowiadał, że zmiany nastąpią, gdy dostanie zezwolenie na budowę obiektu handlowego.

Plan miejscowy dopuszcza zabudowę handlową do 7 metrów (2 kondygnacje) z dachem płaskim. Mieszkańcy nie ukrywali obaw związanych z takimi parametrami budynków, które w pierwszej wersji - zabudowy usługowej - były dla nich korzystniejsze (do 6 metrów i 1 kondygnacja), bojąc się zaciemnienia. Pasażerowie ZKM wskazywali na problemy z lokalizacją przystanku. Uwagi zostały odrzucone po zapewnieniach miejskich planistów, że wszystkie parametry zostały spełnione.

W przypadku okolic ulic Bursztynowej zobacz na mapie Gdyni niepokój mieszkańców, oprócz gabarytów, wzbudzała funkcja planowanego obiektu. Część zwracała uwagę, że w warunkach zabudowy z 2014 roku pozwolenie na budowę dopuszczało powstanie domu jednorodzinnego z usługami i biurami, tymczasem w planie zmienia się je na dwukondygnacyjny budynek z powierzchnią zabudowy wynoszącą 30 proc. Inni wprost obawiali się powtórki z 2008 roku, kiedy władze miasta dopuściły budowę stacji benzynowej. Sprawę na korzyść mieszkających w okolicy rozstrzygnął wtedy dopiero Naczelny Sąd Administracyjny.

  • Taki projekt prezentował inwestor terenu przy ul. Rolniczej w grudniu 2014 roku.
  • Jednak, czy tak będzie wyglądała zabudowa przy ul. Rolniczej, okaże się dopiero w przyszłości.
Tym razem funkcji związanych z motoryzacją zakazano, dopuszczając jedynie gastronomię lub biura. Na miejsca postojowe inwestor będzie mógł wykorzystać - po wykupieniu - miejskie działki.

Problemy komunikacyjne nie zostały rozwiązane

Podczas dyskusji nad planem nie brakowało również zapytań dotyczących rozwiązań komunikacyjnych, a właściwie ich braku. Wątpliwości pojawiły się także podczas dyskusji radnych nad przedstawionym projektem.

- Plan pozwala na zabudowę handlową w zwartej zabudowie. Od lat mówi się o poszerzeniu ul. Rolniczej. Jest rezerwa terenu, a dokument nadal tego nie uwzględnia. Można sobie wyobrazić, co będzie się działo, jak wszystkie obiekty, łącznie z otwierającym się za chwilę marketem, będą funkcjonowały. Kierowcy będą robili sobie skrót za sklepem i ulica totalnie się zakorkuje - mówił Paweł Stolarczyk, radny PiS.
W okolicach ulicy Bursztynowej planowana jest zabudowa gastronomiczna. W okolicach ulicy Bursztynowej planowana jest zabudowa gastronomiczna.
Z argumentami, że zmiany są nietrafione, zgadzali się inni opozycyjni radni, wskazując przy okazji na fakt, że dokument zupełnie nie rozwiązuje kwestii drogowych przy ul. Chwarznieńskiej.

- Nie powinniśmy rozpatrywać planu bez uwzględnienia obwodnicy dla Witomina oraz bez ustalenia dokładnie, jak ma wyglądać ul. Chwarznieńska. Tam przecież nastąpią duże zmiany, wielu kierowców będzie miało utrudniony dojazd, znikną miejsca parkingowe. Dokument mógłby funkcjonować pod warunkiem, że powstaje obwodnica Witomina - zaznaczał Bogdan Krzyżankowski z Platformy Obywatelskiej.
"Plan na wczoraj"

O bezzasadności zarzutów przekonywali radni rządzącej "Samorządności", którzy w głosowaniu jednomyślnie zagłosowali za projektem.

- Chcemy, by obszar mógł komfortowo funkcjonować. Plan zapewnia miejsca parkingowe przy ulicach Nauczycielskiej, Strażackiej i Pogodnej. Rezerwa pod poszerzenie ul. Rolniczej jest po drugiej stronie - przekonywał Andrzej Bień.
Nie przekonał opozycji, której przedstawiciele podkreślali, że uchwalenie planu miejscowego dla części objętej rewitalizacją powinno nastąpić po poszerzeniu ulicy i zakończeniu działań miejskich na terenie Witomina-Radiostacji.

- A tak zanosi się na to, że za kilka lat, po zakończeniu rewitalizacji, znów będziemy zmieniali plan - zaznaczał Paweł Stolarczyk.

Miejsca

Opinie (116) ponad 10 zablokowanych

  • zatoka noa inwestycja kolo witawy

    a wie ktoś może co z inwestycja mieszkaniowa zatoki - kolo witawy?

    • 39 10

  • (1)

    Chwarzniejska na odcinku od Witawy do Domu za Falochronem ma wystarczajace rezerwy terenu pod 2 pasy w kazdym kierunku. Tylko te lajzy z samorzadnosci jakos tego nie widza. Podobnie byloby z Rolnicza do skrzyzowania z Witominska gdyby tylko jakas przekupna menda nie zezwolila na budowe marketu u zbiegu tych ulic. Chociaz na sie pewnia da sie tam przedluzyc Kelecka w dwu pasach. Droga od Ciapkowa - tez nie byloby problemu gdyby nie stacja paliw. Taaaaaaak. Za komuny pomyslano o tym, ze miasto sie bedze rozrastac, ale nastaly mendy z samorzadnosci i w pasach rezerw pod drogi pozwalaja budowac markety i stacje benzynowe. Bezmyslne debile od "swietego" szczurka

    • 40 18

    • I walnąć ludziom czteropasmówkę pod nosem. Tu mieszkają ludzie i nie chcą hałasu i smrodu pod oknami. Jeżeli poszerzać te ulice to tylko i wyłącznie dla bus-pasa, aby ograniczyć ilość samochodów!

      • 8 9

  • koneksje (5)

    Uuuu brawo brawo ... Deweloperzty poczuli drobne to i budowa ruszy

    • 69 20

    • A kwestie drogowe Szczurasy jak zwykle pozostawili nierozwiązane (4)

      Obwodnica Witomina, o której mówi się od lat dalej nie powstanie. Kasa zamiast na to co potrzebne poszła na lotnisko i kolejne muzea.

      Już teraz są gigantyczne korki a cały czas powstają nowe osiedla. Bez poprawy rozwiązań drogowych będzie tu prawdziwy sajgon

      PS Pan prezydent nie sobie postawi na biurku karteczkę z napisem "Najważniejsza jest dobra infrastruktura, a PRowe pierdoły to tylko uzupełnienie strategocznych inwestycji, a nie odwrotnie "

      • 34 9

      • (1)

        Postawmy wszedzie bloki i sklepy. A najlepiej jeszcze z 5 boedronek i z 2 lidle. A co korkow to proponowalbym rondo w centrum i jednokierunkowa przez bohaterow getta warszawskiego oraz jednokierunkowa od witawy do bohaterow na chwarznienskiej.

        A te stwierdzenia, ze na widnej czy gdzies indziej mieszka patologia to czysta kpina. Sam mam znajomych na widnej ktorym do patologii bardzo daleko. Zreszta sam mieszkam w okolicy uwazanej za patologiczna posiadajac wyzsze wyksztalcenie techniczne. Jak widac nie wszedzie jest patologia

        • 14 11

        • w dół

          Wyższe techniczne i tak żeś się stoczył chłopie. Sam dyplom entelygenta z Ciebie nie zrobi.

          • 19 1

      • Mądrze gada. Na prezydenta go. Sprawdził się w wypisywaniu komentarzy na trójmiasto.pl, (1)

        to i sprawdzi się w realnym rządzeniu.
        Szpilek na prezydenta!!!

        • 14 17

        • To nie Szpilek

          • 21 4

  • Stragan "Witawa centrum"

    Oryginalne szmaty firmy "TaniArmani"

    • 39 12

  • Zamiast poszerzyć Rolniczą, to ją zabudowują ,Debile z U.M Gdynia !!!!!!!!!!!!!!!! (5)

    Korki, korki, korki !!!! a oni Biedronka ,pawilony i co jeszcze ? jak dojechać z centrum do obwodnicy ?czy na Chwarzno ,Wiczlino ?

    • 69 16

    • a to jest twoj problem, nie mieszkancow

      oczywiscie powinna byc prosta autostrada z centrum w okolice twojego domu, tylko jakies wiesniaki smialy sie po drodze pobudowac. Kto to widzial, ze jeszce zadaja u siebie cos innego niz wiecej asfaltu by podmiejski mieszkaniec mogl szybciej dojechac do domu.

      Kupiles mieszkanie na przedmiesciach, to takie sa skutki.

      • 16 6

    • Gdzie ty tam rolniczą poszerzysz? Jak dalej Chwarznieńska od skrzyżowania jest wąska. (3)

      • 12 14

      • To, że coś jest teraz nie znaczy że nie można tego zmienić (2)

        • 16 8

        • Jak na razie to faktem jest, że Chwarznieńskiej nie da się poszrzyć, bo byś musiał wejść na posesję domków.

          Jak rozumiem, przesuniesz prywatne domki i poszerzysz ulicę, jak pan dyrektor z polskiej komedii, który stawiał bloki na jeziorze, które się przesunie.

          • 13 8

        • I tacy właśnie jak Twój przedmówca wybierają władze Gdyni co wybory.

          • 19 6

  • Koncepcja obwodnicy Witomina upadła równie szybko jak powstała , gdy tylko oszacowano realny koszt wykonania .

    To był tylko pomysł ,i ze względu na wysokie koszty już dawno upadł ,choć wielu osobom ta koncepcja przypadła do gustu ,to nie ma szans na realizację , trzeba szukać alternatywnych i realnych rozwiązań.

    • 42 11

  • Co się nie da poszerzyć ? Chwarznieńskiej ? miejsca jest pod dostatkiem ! jakie jezioro ty tam widzisz ? co ty bredzisz ? (1)

    Ewentualna konieczność wykupu kawałka posesji, czy nawet całych 10 domków to koszt żaden,w porównaniu z wykupem ziemi od lasów państwowych i wycinką drzew, budową infrastruktury utwardzeniem itd.... obwodnica Witomina jest nieracjonalna , to tylko mrzonka kilku wizjonerów, i to zupełnie inne koszty, setki razy większe , poszerzenie to realne możliwości i konieczność .

    • 37 16

    • Nie taka mrzonka....
      Projekt obwodnicy był poważnie brany pod uwagę:
      http://m.trojmiasto.pl/news/Nowy-pomysl-na-Chwarznienska-Samochody-pojada-przez-las-n76340.html

      • 7 5

  • koperta kasa

    Jesli inwestor walczy o pozwolenia latami a biedrona tylko rok i juz jest obok, to co? a ile? koperta byla duza? kazdy chce zyc i pracowac

    • 41 9

  • Ten stragany to porazka (3)

    Stragan który stoi zaraz obok przystanku dramat, wstyd ,wiocha,śmieszne jest to ze w godzinach szczytu człowiek wysiadajac z autobusu zatłoczonego jak diabli musi musi uważać bo wpada na majtki i staniki i wiszące szmaty dobrze wiemy jaki tam jest często tłok jedni ida do przejścia inni w stronę Witawy i robi się problem. Powinno się ten prowizoryczny bajzel przenieść na rynek tam jest miejsce na taką działalność.

    • 89 20

    • (1)

      porażką jest to ze mieszkasz na tak patologicznej dzielnicy

      • 8 14

      • to na twoją nawet nazwy brakuje

        Większej patologii od ciebie nie ma,napisz z jakiej ty dzielnicy pochodzisz o ile ci nie wstyd

        • 16 0

    • Jeśli tak ci to przeszkadza, możesz dać innym przykład i chodzić bez majtek.

      • 11 18

  • Podejrzewam że wchodzi to w rachubę korupcja (2)

    Czy nikt nie widzi co teraz dzieje sie na skrzyżowaniu Kielecka, Rolnicza, Widna, Bursztynowa ,Zielna ? Czy ktokolwiek pomyślał co będzie siedziało na tym skrzyżowaniu? Prawdopodobnie najlepszym rozwiązaniem byłoby rondo no ale wtedy nikt nie mógłby budować w okolicach Bursztynowej. Chciałbym dowiedzieć się kto zatwierdził takie plany i kto będzie odpowiadał za to co stanie się potem.

    • 52 8

    • Na tej krzyzowce brakuje stacji paliw (1)

      Najblizsza dopiero na Slaskiej. Nie wiemd czemu miasto nie zezwolilo koncernowi na taka budowe. Az sie prosi aby te zapyziale ogrodki wykorzystac w odpowiedni sposob.

      • 9 7

      • najbliższa jest przy lidlu

        • 12 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane