• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Zima bez ogrzewania tunelu pod Martwą Wisłą

Maciej Korolczuk
30 października 2018 (artykuł sprzed 5 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat 18-latek wbiegł do tunelu. 2 tys. zł mandatu
Ogrzewanie miało się pojawić na łącznicy wyjazdowej z tunelu na rondo przy Marynarki Polskiej. Ogrzewanie miało się pojawić na łącznicy wyjazdowej z tunelu na rondo przy Marynarki Polskiej.

Nadchodzącej zimy kierowcy wyjeżdżający z tunelu stromym podjazdem na rondo w Letnicy zobacz na mapie Gdańska znów będą zdani tylko na siebie. Gdański Zarząd Dróg i Zieleni unieważnił drugi przetarg na ogrzewanie jezdni, na której zimą ślizgają się głównie ciężarówki. Niewykluczone, że kolejny przetarg drogowcy ogłoszą w najbliższych tygodniach, ale na wykonanie podgrzewanej nawierzchni będziemy musieli poczekać do przyszłego roku.



Jak często korzystasz z tunelu pod Martwą Wisłą?

O potrzebie zainstalowania rur grzewczych w jezdni na łącznicy tunelu z rondem w Letnicy informowaliśmy na początku roku. Zimą okazało się bowiem, że na stromym i oblodzonym podjeździe nie radzą sobie ciężarówki, często blokując przejazd w kierunku Zaspy i Nowego Portu.

Zanim ogłoszono pierwszy przetarg, wiosną odbył się dialog techniczny z potencjalnymi wykonawcami systemu. Pracownicy GZDiZ i centrum zarządzania tunelem podpatrywali też, jak podobne rozwiązania funkcjonują w praktyce np. na lotnisku im. Fryderyka Chopina w Warszawie. Zapewniono też finansowanie inwestycji z budżetu miasta. Szacowano, że może ona kosztować od kilkuset tysięcy zł do 1 mln zł.

Zobacz także: Rekordowy ruch w tunelu pod Martwą Wisłą

- Dialog dał nam nadzieję, że system uda się wprowadzić także u nas - przyznaje Mieczysław Kotłowski, dyrektor GZDiZ. - Jak się okazało: ani na pierwszy, ani na drugi przetarg nikt nie odpowiedział. Analizujemy teraz, co z tym dalej zrobić. Nawet jeśli ogłosimy kolejne postępowanie w tym roku, to prace z pewnością przeprowadzimy w 2019 r.
Dlaczego na oba przetargi nie odpowiedziała żadna firma? Drogowcy przypuszczają, że zabrakło czasu. Instalacja ogrzewania w jezdni wymaga odpowiednich warunków atmosferycznych, a te z każdym tygodniem są i będą coraz trudniejsze.

Innym czynnikiem jest specyfika miejsca, w jakim ogrzewanie jezdni miałoby się pojawić. To strategiczny odcinek tunelu, który od momentu otwarcia jest jedną z osi komunikacyjnych nie tylko Gdańska, ale i całego Trójmiasta.

Wpływ na to, że po zakończeniu przetargu nie było można otworzyć żadnej koperty, bo ta nie wpłynęła, miała też z pewnością obecna sytuacja na rynku. Wykonawcy są zaangażowani w wiele nowych inwestycji, często o wiele bardziej opłacalnych i obarczonych mniejszym ryzykiem niż ta w Gdańsku.

Wygląda na to, że nadchodzącej zimy kierowcy będą musieli znów radzić sobie ze śliską nawierzchnią, a w razie problemów z podjazdem korzystać ze skrzynek z piaskiem, podstawionych przez operatora tunelu.

Opinie (249) 7 zablokowanych

  • Jesienią ogłosili przetarg, na robotę, która ma być wykonana na zimę (1)

    To są goście xD Cały GZDiZ.

    • 18 2

    • Dobre:

      Wiosną "Pracownicy GZDiZ i centrum zarządzania tunelem podpatrywali też, jak podobne rozwiązania funkcjonują w praktyce np. na lotnisku im. Fryderyka Chopina w Warszawie."
      A nie lepiej było podpatrywać zimą, a przetarg ogłosić wiosną?

      • 6 2

  • (2)

    starczy kupić porządne zimowe opony a nie jakieś cało roczne albo budżetówki typu fulda czy dębica. no i nauczyć się jeździć.

    • 4 12

    • Wytrzezwiej.

      • 3 1

    • Do tirów???

      • 2 1

  • Po co faza projektów ? (1)

    Nie można było zaplanować tego podczas budowy tunelu ? Kosztowałoby kilka stówek a nie milion i ponowny paraliż

    • 13 1

    • w projekcie samochody jechały

      a w realu stają na podjeździe, bo się korkuje wjazd na rondo

      • 0 0

  • Budyn nie panuje juz nad niczym

    • 9 6

  • Czemu górale nie chcą ogrzewanego każdego podjazdu pod górkę. Bardziej zaradni ?

    • 10 1

  • (1)

    Jak robić ogrzewanie to od razu dla całego Trójmiasta: wszystkie estakady, Słowackiego pod górkę. Tam też się samochody ślizgają. Żartowałem. przez stulecia wystarczał piasek.

    • 8 2

    • nie wystarczał

      jak autobus lub TIR stanie pod górkę ( np. Jaśkowa, czy Słowak w lesie) to na śniegu nic nie pomaga
      co roku podczas opadów jest to samo - poczytaj o zablokowanej obwodnicy w Gdyni na podjeździe - co roku kilka razy podczas opadów śniegu

      • 0 0

  • (2)

    Po co te ogrzewanie ,wystarczy trochę więcej rozwagi .

    • 7 4

    • Potwierdzam.

      • 0 1

    • jakiej rozwagi ??

      nie mierz wszystkich swoją miarą i swojego samochodu
      jak TIR lub autobus stanie na śniegu pod górę, to żadna rozwaga nie pomoże mu ruszyć
      problem jest na podjeździe do ronda Marynarki Polskiej, który się korkuje w godzinach szczytu

      • 0 0

  • Co to za idiotyczny pomysł na wklejanie linków do artykułów i filmów, które w ogóle nie dotyczą tematu? Po co tutaj film o glebie skuterzysty, skoro napisane jest o podgrzewaniu jezdni? Aż takie biedne triki do podbicia klikalności musicie stosować?

    • 9 0

  • Czyli celowe zagrożenie dla życia i zdrowia. (1)

    Czy to nosi znamiona terroryzmu ? Chyba tak.

    • 5 2

    • A następna górkę jak przejadą????

      • 0 0

  • Polska jezyk trudna rzecz (1)

    Zima bez ogrzewania a lato Muminków. Nie powinno byc: Tunel zimą bez ogrzewania?

    • 6 0

    • nie chodzi o podgrzewanie tunelu

      tylko podjazdu na rondo, który jest poza tunelem i się korkuje
      a jak ciężarówki stają na śniegu pod górę, to nie mogą ruszyć

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane