- 1 Co się wydarzyło na lotnisku z piątku na sobotę (338 opinii)
- 2 Oszukane "30 stopni" w majówkę (15 opinii)
- 3 Miasto nie zgodzi się na budowę 10 bloków w miejsce Alfa Centrum (250 opinii)
- 4 "Majówkowa dyspensa": hit czy kit? (100 opinii)
- 5 Po ośmiu godzinach otwarto obwodnicę (361 opinii)
- 6 W Oliwie kwitną wiśnie jak w Tokio (64 opinie)
Zima bez ogrzewania tunelu pod Martwą Wisłą
Nadchodzącej zimy kierowcy wyjeżdżający z tunelu stromym podjazdem na rondo w Letnicy znów będą zdani tylko na siebie. Gdański Zarząd Dróg i Zieleni unieważnił drugi przetarg na ogrzewanie jezdni, na której zimą ślizgają się głównie ciężarówki. Niewykluczone, że kolejny przetarg drogowcy ogłoszą w najbliższych tygodniach, ale na wykonanie podgrzewanej nawierzchni będziemy musieli poczekać do przyszłego roku.
Zanim ogłoszono pierwszy przetarg, wiosną odbył się dialog techniczny z potencjalnymi wykonawcami systemu. Pracownicy GZDiZ i centrum zarządzania tunelem podpatrywali też, jak podobne rozwiązania funkcjonują w praktyce np. na lotnisku im. Fryderyka Chopina w Warszawie. Zapewniono też finansowanie inwestycji z budżetu miasta. Szacowano, że może ona kosztować od kilkuset tysięcy zł do 1 mln zł.
Zobacz także: Rekordowy ruch w tunelu pod Martwą Wisłą
- Dialog dał nam nadzieję, że system uda się wprowadzić także u nas - przyznaje Mieczysław Kotłowski, dyrektor GZDiZ. - Jak się okazało: ani na pierwszy, ani na drugi przetarg nikt nie odpowiedział. Analizujemy teraz, co z tym dalej zrobić. Nawet jeśli ogłosimy kolejne postępowanie w tym roku, to prace z pewnością przeprowadzimy w 2019 r.
Dlaczego na oba przetargi nie odpowiedziała żadna firma? Drogowcy przypuszczają, że zabrakło czasu. Instalacja ogrzewania w jezdni wymaga odpowiednich warunków atmosferycznych, a te z każdym tygodniem są i będą coraz trudniejsze.
Innym czynnikiem jest specyfika miejsca, w jakim ogrzewanie jezdni miałoby się pojawić. To strategiczny odcinek tunelu, który od momentu otwarcia jest jedną z osi komunikacyjnych nie tylko Gdańska, ale i całego Trójmiasta.
Wpływ na to, że po zakończeniu przetargu nie było można otworzyć żadnej koperty, bo ta nie wpłynęła, miała też z pewnością obecna sytuacja na rynku. Wykonawcy są zaangażowani w wiele nowych inwestycji, często o wiele bardziej opłacalnych i obarczonych mniejszym ryzykiem niż ta w Gdańsku.
Wygląda na to, że nadchodzącej zimy kierowcy będą musieli znów radzić sobie ze śliską nawierzchnią, a w razie problemów z podjazdem korzystać ze skrzynek z piaskiem, podstawionych przez operatora tunelu.
Opinie (249) 7 zablokowanych
-
2018-10-30 07:47
Jesienią ogłosili przetarg, na robotę, która ma być wykonana na zimę (1)
To są goście xD Cały GZDiZ.
- 18 2
-
2018-10-30 08:42
Dobre:
Wiosną "Pracownicy GZDiZ i centrum zarządzania tunelem podpatrywali też, jak podobne rozwiązania funkcjonują w praktyce np. na lotnisku im. Fryderyka Chopina w Warszawie."
A nie lepiej było podpatrywać zimą, a przetarg ogłosić wiosną?- 6 2
-
2018-10-30 07:48
(2)
starczy kupić porządne zimowe opony a nie jakieś cało roczne albo budżetówki typu fulda czy dębica. no i nauczyć się jeździć.
- 4 12
-
2018-10-30 08:44
Wytrzezwiej.
- 3 1
-
2018-10-30 10:38
Do tirów???
- 2 1
-
2018-10-30 07:51
Po co faza projektów ? (1)
Nie można było zaplanować tego podczas budowy tunelu ? Kosztowałoby kilka stówek a nie milion i ponowny paraliż
- 13 1
-
2018-10-31 18:09
w projekcie samochody jechały
a w realu stają na podjeździe, bo się korkuje wjazd na rondo
- 0 0
-
2018-10-30 07:53
Budyn nie panuje juz nad niczym
- 9 6
-
2018-10-30 08:01
Czemu górale nie chcą ogrzewanego każdego podjazdu pod górkę. Bardziej zaradni ?
- 10 1
-
2018-10-30 08:06
(1)
Jak robić ogrzewanie to od razu dla całego Trójmiasta: wszystkie estakady, Słowackiego pod górkę. Tam też się samochody ślizgają. Żartowałem. przez stulecia wystarczał piasek.
- 8 2
-
2018-10-31 18:12
nie wystarczał
jak autobus lub TIR stanie pod górkę ( np. Jaśkowa, czy Słowak w lesie) to na śniegu nic nie pomaga
co roku podczas opadów jest to samo - poczytaj o zablokowanej obwodnicy w Gdyni na podjeździe - co roku kilka razy podczas opadów śniegu- 0 0
-
2018-10-30 08:11
(2)
Po co te ogrzewanie ,wystarczy trochę więcej rozwagi .
- 7 4
-
2018-10-30 08:44
Potwierdzam.
- 0 1
-
2018-10-31 18:16
jakiej rozwagi ??
nie mierz wszystkich swoją miarą i swojego samochodu
jak TIR lub autobus stanie na śniegu pod górę, to żadna rozwaga nie pomoże mu ruszyć
problem jest na podjeździe do ronda Marynarki Polskiej, który się korkuje w godzinach szczytu- 0 0
-
2018-10-30 08:21
Co to za idiotyczny pomysł na wklejanie linków do artykułów i filmów, które w ogóle nie dotyczą tematu? Po co tutaj film o glebie skuterzysty, skoro napisane jest o podgrzewaniu jezdni? Aż takie biedne triki do podbicia klikalności musicie stosować?
- 9 0
-
2018-10-30 08:31
Czyli celowe zagrożenie dla życia i zdrowia. (1)
Czy to nosi znamiona terroryzmu ? Chyba tak.
- 5 2
-
2018-10-30 08:45
A następna górkę jak przejadą????
- 0 0
-
2018-10-30 08:32
Polska jezyk trudna rzecz (1)
Zima bez ogrzewania a lato Muminków. Nie powinno byc: Tunel zimą bez ogrzewania?
- 6 0
-
2018-10-31 18:19
nie chodzi o podgrzewanie tunelu
tylko podjazdu na rondo, który jest poza tunelem i się korkuje
a jak ciężarówki stają na śniegu pod górę, to nie mogą ruszyć- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.