• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Zmiany mają odkorkować tunel pod Forum Gdańsk

Maciej Korolczuk
22 listopada 2021 (artykuł sprzed 2 lat) 

Po naszym artykule drogowcy z Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni zmienią ustawienia świateł na węźle ToruńskaMapka, co ma skrócić korki na wyjeździe z tunelu pod Forum Gdańsk. Kierowcy pozytywne zmiany mają odczuć już w pierwszym tygodniu grudnia.



Czy jako kierowca szukasz rozwiązań, które mogą usprawnić poruszanie się po mieście?

Przypomnijmy. W środę, 17 listopada, opisaliśmy pomysły naszych czytelników na odkorkowanie Nowego Podwala Grodzkiego w rejonie wiaduktu Biskupia Górka.

Droga bardziej kojarzona przez kierowców jako tunel pod Forum Gdańsk w popołudniowym szczycie komunikacyjnym miała odciążyć Podwale Grodzkie, Hucisko i rozkopane Wały Jagiellońskie, gdzie trwa budowa naziemnego przejścia dla pieszych.

Jednak przez niefortunnie ustawione światła jazda tunelem przynosi więcej problemów niż korzyści. Jednocześnie zielone światło jest tam również dla kierowców jadących z przeciwnego kierunku, co blokuje płynny skręt w lewo w kierunku Toruńskiej i Traktu św. Wojciecha, tym co wyjechali z tunelu pod Forum.

Kłopot zauważyli i zdiagnozowali nasi czytelnicy i zaproponowali konkretne rozwiązania.

Rozwiązania zaproponowane przez czytelników:

  • wymiana zwykłego sygnalizatora na kierunkowy,
  • wydłużenie zielonego światła - zwłaszcza dla kierowców opuszczających tunel,
  • przeprogramowanie sygnalizacji, by zielone światło nie włączało się w tym samym czasie, a jedno po drugim.

Zmiany mają rozładować korki tworzące się na wyjeździe z tunelu pod Forum Gdańsk. Zmiany mają rozładować korki tworzące się na wyjeździe z tunelu pod Forum Gdańsk.
Ich sugestie przekazaliśmy do Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni.

- Temat już od jakiegoś czasu analizowany jest w dziale Inżynierii Ruchu - mówi Magdalena Kiljan, rzecznik prasowy GZDiZ. - Obszar m.in. centrum miasta, ale też inne kluczowe lokalizacje są analizowane na bieżąco. Tam, gdzie to możliwe i zasadne wprowadzane są zmiany w organizacji ruchu drogowego. Zdiagnozowane zostały również problemy powstające w rejonie węzła Toruńskiego i wyjazdu z tunelu pod Forum Gdańsk - także w oparciu o nowe natężenia ruchu wynikające z otwartego parkingu kubaturowego w rejonie Urzędu Wojewódzkiego i Marszałkowskiego. Aktualnie jesteśmy na ostatnim już etapie prac projektowych w zakresie zmian w funkcjonowaniu sygnalizacji świetlnej.
Jak dodaje, projekt trafi do zaopiniowania przez komisję ds. bezpieczeństwa i organizacji ruchu drogowego już w najbliższą środę 24 listopada, a następnie do uzgodnienia.

Zmiany zostaną wprowadzone w pierwszym tygodniu grudnia



Obecnie w godzinach popołudniowego szczytu korek ma nawet kilkaset metrów długości. Obecnie w godzinach popołudniowego szczytu korek ma nawet kilkaset metrów długości.
- Przewidziane zmiany to m.in. szybsze zakończenie nadawania sygnału zielonego dla kierowców jadących Nowym Podwalem Grodzkim z kierunku południowego - od parkingu kubaturowego. W wyniku tej zmiany kierowcy jadący od strony tunelu zyskają dodatkowy, bezkolizyjny czas dojazdowy do ul. Okopowej. Należy tutaj podkreślić, że węzeł Toruński pracuje w koordynacji z sygnalizacją świetlną na skrzyżowaniu Trakt św. Wojciecha - Zaroślak i zmiany w programach obejmować będą także prace m.in. na tych dwóch skrzyżowaniach - dodaje Kiljan.
Jak usłyszeliśmy, biorąc pod uwagę stopień zaangażowania prac, istnieje duże prawdopodobieństwo, że zmiany w sterowaniu na skrzyżowaniu nastąpią w pierwszym tygodniu grudnia.

Znasz inne skrzyżowanie, gdzie sygnalizacja nie działa tak jak powinna, a zbyt krótkie zielone światło generuje niepotrzebne korki? Napisz do nas: m.korolczuk@trojmiasto.pl

Miejsca

Opinie (121) 2 zablokowane

  • Temat już od jakiegoś czasu analizowany jest w dziale Inżynierii Ruchu - mówi Magdalena Kiljan (1)

    Co za bezczelna obłuda. Takich "tematów" w Gdańsku jest kilkaset i jakoś nikt nigdy nie ma chęci i ochoty na zmiany. A wystarczy pomysł czytelnika, który nie "od jakiegoś czasu analizuje" tylko pomyslał i wymyślił.
    Podpowiem - "tematy" do zmiany natychmiast to rondo De La Salle, skrzyżowanie na ZŁotej Karczmie, skrzyżowanie przy Galerii Bałtyckiej. Nie ma co analizować, trzeba działać.

    • 13 0

    • Ale coś robić musza.. analizy spotkania kawki tematyczne burze mowzgoooff pt czy korki sa zle... oceniasz przez prymat prywatnej firmy gdzie lepiej zrobić od razu dobrze... a tu lepiej "zróbmy cokolwiek potem sie poprawi".. i juz kilka osób ma robote.

      • 2 0

  • Opinia wyróżniona

    (6)

    Skoro tunel ma być alternatywą dla odkorkowania Huciska to wyjazd z niego powinien mieć bezwzględne pierwszeństwo, jak również powinna tam być warunkowa zielona strzałka do skrętu w lewo, tak jak ma to miejsce na skrzyżowaniu Spacerowa/Czyżewskiego.

    • 60 10

    • Rzadkie, a przydatne usprawnienie ze strzałką w lewo (1)

      • 7 0

      • Ale warunek ,zielona strzałka zatrzymuję się jak na stopie dopiero po upewnieniu się że mogę jadę . 3/4 kierowców nie zatrzymuje się na sygnalizatorze z czerwonym i zieloną strzałką

        • 10 0

    • Bezwzględne pierwszeństwo oznacza że zawsze by mieli zielone i nikt inny by już nigdy nie przejechał

      Używaj proszę bardziej odpowiednich sformułowań, bo teraz nie wiadomo o co ci chodzi.

      • 5 2

    • (2)

      No to wtedy korki będą od strony Huciska . A może trzeba się po prostu pogodzić z tym że jak we wszystkich miastach świata w godzinach szczytu są korki , ja się już z tym pogodziłem i dlatego serce mam zdrowe bo się nie denerwuję . Kiedy nie muszę nie jadę samochodem tylko komunikacją miejską . Żadne miasto ze starą zabudową nie jest przygotowane na taką ilość pojazdów .

      • 4 0

      • gdybyś wybrał rower to serce byś miał jeszcze zdrowsze (1)

        i bardziej przyczyniłbyś się do redukcji korków w mieście: gdybyś zrozumiał, że komunikacja zbiorowa nie wystarczy do poprawy płynności ruchu w godzinach szczytu - trzeba także zadbać o komfort i bezpieczeństwo dostępu do jej przystanków dla pieszych i rowerzystów oraz użytkowników UTO (urządzeń transportu osobistego takich jak np. hulajnogi).

        • 2 2

        • Rowerem jeżdżę również ale w ładną pogodę tym bardziej ze mam rower elektryczny. Z moim rowerem mam jednak problem , po zakupy nie pojadę bo nie zostawię roweru bez kontroli na pastwę złodziei

          • 5 0

  • Żadna zmiana ustawień nie zmieni źle zaprojektowanego skrzyżowania. (11)

    Ale to w ty mieście reguła. Takich mamy geniuszy, co pewnie nawet Prawa Jazdy nie mają.

    • 84 13

    • (4)

      Rozwiń myśl o źle zaprojektowanym skrzyżowaniu? Bo raczej zajmują się tym ludzie po studiach, jest to sprawdzane na kilku poziomach projektowania, robione są symulacje itp. Zatem ponawiam prośbę, rozwiń myśl o źle zaprojektowanym skrzyżowaniu ;)

      • 12 21

      • Powinien być tunel pod tunelem pod forum. To by pomogło

        • 7 0

      • To że ktoś po studiach to robi nie znaczy że jest pozbawionr baboli... Od centrum jedziesz swiatla, 50m dalej owe skrzyżowanie na ktorym masz wlot z drogi podwojnie rownoleglej, wjezdzaja na nie ludzie z kierunkowskazem nie wiadomo czy skrecaja w lewo (spod tunelu) aby jechac prosto w torunska czy w lewo w lewo w kierunku dworca. To raz a dwa, dwiescie metrow dalej za mostem światła.
        Mamy 21 wiek - skrzyzowania bezkolizyjne, mowi to cos ? Halo Pani Jarmarczna

        • 12 3

      • Dzbanie w UM dzbanów po studiach nie brakuje jak synalek tuska,tez wybitny specjalista :) (1)

        • 4 4

        • Ty nie lepszy

          • 4 1

    • żadna zmiana ustawień nie przyczyni się do poprawy przepustowości skrzyżowania

      jeśli w mieście będziemy mieli do czynienia z nadmiarem samochodów i nadmiarem skłonności do korzystania z nich, zwłaszcza w pobliżu węzłów przesiadkowych komunikacji publicznej, do których można śmiało szybciej dotrzeć pieszo lub rowerem.

      • 2 4

    • Niedziela wieczór, godzina ok 21, praktycznie minimalny ruch (3)

      Jadą od dworca PKP w kierunku Pruszcza tradycyjną drogą (nie ta pod tunelem)
      Przejeżdzam Hucisko, jadę dalej i ...staję na światłach przy wylocie z tunelu na początku Okopowej, staję na światłach 200m dalej na skrzyżowaniu Okopowej z Toruńską, staję na światłach 400m dalej na skrzyżowaniu z Zaroślakiem. Więc jak słyszę opowieści o tym jak to specjaliści uchylą nam nieba i ustawią lepiej światła to już nawet nie chce mi się śmiać.
      Tm co mają krótką pamięć przypomnę coś takiego jak Tristar i rozmaite obietnice z nim zwiażane. A to czy Gdańsk to jest obecnie zielona czy czerwona fala to niech każdy sam oceni.

      • 14 1

      • Standardowe pytanie: (2)

        Z jaką jechałeś prędkością?

        • 1 6

        • Optymalną

          • 3 1

        • A ile mogłem jechać na tych odcinkach?

          One mają po kilkaset metrów a mój samochód to pojazd typowo miejski z niedużą mocą.
          Od Huciska do pierwszych świateł jakie 400m z czego ok 200 przez remontowany odcinek, od świateł do skrzyżowania z Toruńską jakieś 200m, od skrzyżowania do Zaroślaka może kolejne 400m.

          • 3 0

    • Masz racje ale oni prawo jazdy mają potwierdzaja to bezplatne parkingi tylko dla urzedników

      Mamy przerost biurokracji jest tych urzedników za wiele w miescie ,oni tak naprawde sa tylko armią popleczników obecniej władzy która ma zagwarantowane poparcie ich.Bo kto by nie głosował za nimi ,skoro nza to ze nic nierobisz ajak robisz to tylko szkodziszale bezkarnie i jeszce masz ztego spora kase i nagrody !Władze miasta z kasy mieszkanców przeznacza miliony na premie kilka razy w roku dla urzedników i to sa premie uznaniowe według własnego kaprysu!!

      • 2 4

  • Nie dziwne, że to trwa

    "projekt trafi do zaopiniowania przez komisję ds. bezpieczeństwa i organizacji ruchu drogowego już w najbliższą środę 24 listopada, a następnie do uzgodnienia" a wcześniej "był analizowany". Puste roboczogodziny.

    • 12 0

  • Jadąc tramwajem nie zauważam tego problemu. (8)

    Pewnie go nie ma tylko kierfczyki coś zmyślają.

    • 2 10

    • (5)

      Smutne to Twoje życie na trasie dom, praca, sklep. I tak codziennie ten sam scenariusz. Gdzies dalej za miasto to pewnie wypuszczasz sie tylko raz w tygodniu w niedzielę. I to tylko tam gdzie Pekap dojeżdża. Smutne to twoje zycie w klatce na obszarze 10 hektarów. Typowy niewolnik systemu.

      • 2 1

      • (4)

        Ach ten samochód, jaki rzadki luksus i symbol klasy, bogactwa i wyższych sfer

        • 1 0

        • (3)

          A moze po prostu narzędzie do tego, aby być mobilnym i nie spedzac zycia w jednym, tym samym powtarzanym co dzień schemacie?

          • 1 0

          • A co ma sposób poruszania się do codziennych schematów?

            • 0 0

          • A stanie codziennie w korku z pracy i do pracy to nie schemat ? (1)

            Luksus normalnie bo sobie zakupy z biedronki przywiezie do domu i pojedzie w niedzielę za miasto.

            • 1 0

            • No tak, na dojazdy samochodem w obie strony do pracy tracę dziennie 1h, przy korzystaniu z komunikacji robi się 5 godzin. Tak więc przy korzystaniu z samochodu moge sobie codziennie gdzieś wyskoczyć (chociazbyu na rybki), przy korzystaniu z komunikacji jestem uwiązany czasowo. Na nic poza utartym schematem praca-dom-sklep nie wystarczy czasu.

              • 0 0

    • tam tramwaj nie jeździ

      wiec kłamiesz.

      • 1 0

    • Siodełko znów uwiera w główkę rowerowczyka w kalesonkach? Tam tramwaju nie ma.

      • 0 0

  • (1)

    Do dla tych, którzy chwile wcześniej nie widzą że jadą przy dworcu buspasem?

    • 16 9

    • Nie widzą tego też właściwe służby...

      • 9 3

  • Hm... (1)

    ...coraz więcej piszecie o utrudnieniach i zaczyna się to robić nudne a zarazem denerwujące.
    Nikt nie wysłuchuje głosów kierowców ani opini.
    Zamiast uplynniać ruch to robi się na odwrót...
    ...zwężenie pasów z dwóch na jeden na moście przy Locie z Huciska w kierunku na Warszawę,
    Teraz budowa przejścia przy Locie spowoduje korki dla pojazdów zjeżdżających z Armi oraz z Podwala do Centrum, a co dopiero jadący od druguej strony.
    Zmiana kierunku na ul. Konarskiego i Piramowicza z Hallera powodujące korki do Al. Zwycięstwa...
    Wasza Redakcja wspomniala o przelocie pod Forum bo korkuja Się Wały Jagiellońskie a później piszecie ze korkuje się przejazd pod Forum.

    Jest jeszcze kilka takich decyzji gdzie urzędnicy zamiast upłynnia ruchy go utrudniają.
    Jestem zawodowym Kierowcą i mam przejechane kilkaset tysięcy kilometrów po Trójmieście i dzięki znajomości przejazdów po różnych osiedlach skracam czas przejazdu do punktu B z punktu A. A powinno być ze jadę w Lini prostej -po drogach gliwnych a nie zakrzywionej.

    • 6 3

    • W skrócie wielki ból d że nie ma autostrady przez centrum miasta

      Ciekawe co powoduje korki na obwodnicy, tam przecież nie ma zwężeń ani przejść

      • 1 2

  • Byłem przekonany że po to Tristar za ciężki hajs został zrobiony

    Żeby automatycznie usprawniać ruch, a pierdzistołki go obsługujące same powinny ruszyć głowę i düpè jak coś nie hula.
    Jak szary obywatel za pomocą portalu internetowego dobija się do zarządzających tym nieudacznym systemem żeby coś zrobili z łaski swojej, to chyba coś jest nie tak?
    Ile ten Tristar i jego utrzymanie kosztuje, bo dokładnie nie pamiętam?

    • 9 0

  • To nic nie da (3)

    Zakorkują się tylko inne ulice. Rozwiązanie to mniej aut.

    • 4 10

    • Genialne rozwiązanie (1)

      Chcesz strzelać do kierowców z kałacha czy z granatnika? Czy losowo wysyłać nakazy złomowania auta? A może wykopać wilcze doły na Podwalu? I będzie mniej aut.

      • 1 0

      • Wystarczy straż miejska, która zacznie wlepiać mandaty za nieprawidłowe parkowanie.

        • 1 0

    • Jeździsz holenderską damką w koszulce Che?

      • 1 0

  • bzdura (1)

    jak wydłużą zielone jednym, to skrócą innym. Jedna droga będzie się mniej korkować, to zacznie druga. Trzeba było inaczej skrzyżowanie zaprojektować

    • 8 0

    • To by dużo nie dało, bo prędzej czy później dwa potoki samochodów muszą zlać się jeden

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane