• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Zmiany na Hallera. Bezpieczeństwo kosztem płynności

neo
13 maja 2014 (artykuł sprzed 10 lat) 

Materiał dzięki uprzejmości firmy Satland.


Po kolejnym potrąceniu pieszego na przejściu przez al. Hallera zobacz na mapie Gdańska we Wrzeszczu, Zarząd Dróg i Zieleni zdecydował się na następne elementy dyscyplinujące kierowców. Przed przejściem powstaną m.in. progi zwalniające, a droga zostanie zwężona.



Czy wprowadzanie progów zwalniających to dobry pomysł na takiej drodze?

Nikt nie ma wątpliwości, że znacznie ograniczy to przepustowość dróg na tym obszarze. Pomiędzy węzłem Kliniczna a Operą Bałtycką i tak był do tej pory spory ruch.

- Decyzja o wprowadzeniu w tym miejscu takich rozwiązań jest ostatecznością - mówi dyrektor Zarządu Dróg i Zieleni w Gdańsku, Mieczysław Kotłowski. - Wiemy, że elementy, które w najbliższym czasie pojawią się na wysokości ul. Konarskiego znacznie pogorszą warunki ruchu, w szczególności na ul. Klinicznej, węźle Kliniczna i alei Hallera. Nie mamy jednak innego wyjścia - trzeba zmusić kierowców do stosowania się do przepisów ruchu drogowego i ustępowania pierwszeństwa pieszym na przejściu przez jezdnię - dodaje.

ZDiZ zdecydował bowiem, że przed feralnym przejściem pojawią się zwężenia dojazdu z obydwu kierunków do jednego pasa ruchu, zamontowane będą też separatory punktowe, utrudniające samochodom w sposób radykalny przejazd torowiskiem tramwajowym oraz przede wszystkim progi wyspowe przed samym przejściem dla pieszych. Całość gotowa ma być w ciągu kilkunastu dni.

Zmiany są niezbędne, bo mimo wprowadzonych już w listopadzie 2013 roku (m.in. ograniczenie prędkości do 30 km/h, migające światła przed przejściem, oznaczona kamera nagrywająca obraz z przejścia), kierowcy wciąż nie stosowali się do ograniczeń. Do ostatniego wypadku doszło w poniedziałek, ale było to tylko kolejne z serii niebezpiecznych zdarzeń w tym miejscu. Podobne miało miejsce m.in. w listopadzie ubiegłego roku. Po zainstalowaniu kamery okazało się, że kierowcy za nic mają tam przepisy ruchu drogowego. Urządzenie nagrywa nawet 70 piratów drogowych dziennie.

Potrącenie pieszego na przejściu przez al. Hallera 3 listopada 2013 roku. To po tym zdarzeniu ZDiZ zamontował na tym przejściu kamerę, obserwującą zachowanie kierowców.


Inne potrącenie pieszego w tym samym miejscu.

neo

Opinie (632) 8 zablokowanych

  • Jakoś koło Miniatury mozna było zamknąć przejście

    a ruch na nim był większy i do najbliższego przejścia dalej a potrąceń było mniej. A tu punkt honoru się zrobił. Zablokować pół Gdańska ale przejście musi być !!!!!!!!!!!!!!

    • 8 2

  • Reakcja

    tak reakcja panów policjantów aż dech zaparła w piersiach ;) wolniej wolniej ....

    • 4 1

  • .

    ?

    • 0 1

  • Może redakcja niech dotrze do informacji ile w tym miejscu wystawiono mandatów od początku roku ?

    • 5 0

  • !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ZLIKWIDOWAĆ TO PRZEJŚCIE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    zlikwidować przejście bo niedaleko po obu stronach są przejścia ze światłami. Nie można ograniczać przepustowości tam gdzie już prawie jej nie ma. Panowie z ZDiZ proszę pomyślcie.

    • 5 3

  • Zlikwidowac to przejscie

    To przejscie powinno zostac zlikwidowane, jest przejscie przy wiadukcie kolejowym 50 m wczesniej i na wysokosci opery - jakies 150 m dalej. Po co paralizowac pol miasta?

    • 4 3

  • lobbing?

    Z tego co widac, do wypadku doszlo na jednym pasie, a wiec dwa pasy nie mialy tu wplywu. Wyglada na slepa decyzje bez analizy okolicznosci zdarzenia. czyzby ktos lobbowal za zmianami, ktore doprowadza do paralizu skrzyzowania, jak kilkaset/tysiecy pracownikow bedzie tedy wracac do domu?

    • 3 3

  • glupota tanczy i spiewa

    Tak! Rewelacyjnie! Wszedzie stawiajmy progi zwalniajace by w polsce zylo sie lepiej i bezpieczniej. Teraz dzieki progom zwalniajacym czyli plastkowym badzewiom rozpadajacym sie po miesiacu, potrąceni beda mieli mozliwosc lądowania z telemarkiem. Postawmy jeszcze trybuny i niech miasto zatrudni sklad sedziow. Ciekawe co zrobia na torach by nie wymijac ich srodkiem? Zamiast postawic swiatla na żądanie pieszego, to od dawna sa wypadki i rewelacyjne pomysly. Nastepnym krokiem powinno byc wylaczenie ulicy z ruchu motorowego od multikina po wiadukt kolejowy. 2013-14 czasy swietnosci progow zwalniajacych

    • 3 4

  • przejscie

    nas buce bardzo rzadko zatrzymuja pojazd przed przejscie dla pieszych w norwegi za taki czyn bado wysoka kara finansowa przejrzyjie oczy ciemno-grodianie

    • 3 2

  • Czy ja dobrze widze, ze tylko 1 na 12 osob zna przepisy ruchu drogowego?! (5)

    Z opinii i glosowan wynika, ze 11 na 12 osob uwazaja, ze to wina kierujacego samochodem!!! Matko Bosko Kochano! I oni potem wyjezdzaja i wychodza na drogi i tak sie wlasnie dzieje!

    Przeciez z zapisu kamer jasno widac, ze to przechodzien WTARGNAL NAGLE przed nadjezdzajacy pojazd, czego ZABRANIA MU PRAWO a kierujacy samochodem NIE MA OBOWIAZKU SIE ZATRZYMAC jesli nie wymusi pierwszenstwa a tego by w zaden sposob nie zrobil, bo policjanci byli daleko jeszcze po lewej stronie. Kazdy policjant/sad tak orzecze i facet dostanie mandat, no ale przeciez tlumy madrali na internecie wiedza lepiej... Zal i strach, jak sie czyta takie rzeczy.... jednak to prawda, ze 90% ludzi to idioci... :(

    • 18 11

    • (2)

      Kolega na pewno obejrzał również drugie zdarzenie z tego dnia, tam też winę według Ciebie ponosi piesza? Jest wiele zapisów w PORD mówiących o zachowaniu szczególnej ostrożności, zmniejszeniu prędkości w celu nie narażania pieszych na niebezpieczeństwo czy ustąpieniu pierwszeństwa pieszym nawet jeżeli nie znajdują się jeszcze na naszej części jezdni (policjanci). Ciężko mówić o wtargnięciu skoro znalazł się w połowie pasa ruchu (następnie się cofnął). Bardzo dobrze, że tego typu ograniczenia zostaną wprowadzone przynajmniej tramwaj nie będzie musiał stać za mistrzami kierownicy.
      PS: przepustowość to jakaś nowa religia czy o co chodzi?

      • 4 1

      • (1)

        Odnioslem sie wylacznie do pierwszego filmiku. Faktycznie dziadek jechal troche za szybko i nie zachowal szczegolnej ostroznosci....ale bezposrednia przyczyna bylo wtargniecie pieszego przed nadjezdzajacy pojazd. Takie bedzie orzeczenie sadu i pieszy zostanie ukarany. Oczywiscie zaraz beda krzyczec na forach, ze "ale, jak to?!", "przeciez to biedny pieszy byl", "przeciez to stary dziadek prowadzil i mial spozniona reakcje"... a argumenty poparte zapisami w ustawie nawet do nich nie beda docierac, bo jak juz wspomnialem 90% ludzi to tylko krzykacze i idioci i nie da sie niestety z nimi prowadzic powaznej rozmowy.

        Na pozostalych nagraniach sytuacja takze jest jasna - wina kierujacych pojazdami.

        Wystarczy przeczytac cala ustawe Prawo o Ruchu Drogowym, potem ja jeszcze zrozumiec i nie ma tak na prawde nad czym sie zbytnio rozwodzic.

        • 0 5

        • MNF to pewnie Gwizdek z innej wiadomości.

          To jest przejście dla pieszych jednoetapowe. Po lewej stronie zatrzymały sie auta przepuszczające policjantów. Kierujacy Chevroletem MUSIAŁ sie zatrzymać. Nawet gdyby po prawej stronie nie wszedł pieszy. A niestety wszedł. I napewno nie wtargnął.

          I kto tu jest idiotą? Spójrz w lustro i zapoznaj się z jednym takim

          • 2 0

    • Zaglądnij głąbie w przepisy

      • 1 0

    • Z naprzeciwka samochody już stały - wpuszczając na jezdnię policjantów - w tym momencie niezależnie od intencji potrąconego chevrolet ma obowiązek zatrzymać się przed przejściem aby przepuścić. Policjantów. Zachowanie pieszego i nie spojrzenie raczej w lewo to już odrębna sprawa. Ale niestety chevrolet będzie w tym momencie ponosił pełną odpowiedzialność za wypadek. Takie jest moje zdanie

      • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane