• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Zmiany na Hallera. Bezpieczeństwo kosztem płynności

neo
13 maja 2014 (artykuł sprzed 10 lat) 

Materiał dzięki uprzejmości firmy Satland.


Po kolejnym potrąceniu pieszego na przejściu przez al. Hallera zobacz na mapie Gdańska we Wrzeszczu, Zarząd Dróg i Zieleni zdecydował się na następne elementy dyscyplinujące kierowców. Przed przejściem powstaną m.in. progi zwalniające, a droga zostanie zwężona.



Czy wprowadzanie progów zwalniających to dobry pomysł na takiej drodze?

Nikt nie ma wątpliwości, że znacznie ograniczy to przepustowość dróg na tym obszarze. Pomiędzy węzłem Kliniczna a Operą Bałtycką i tak był do tej pory spory ruch.

- Decyzja o wprowadzeniu w tym miejscu takich rozwiązań jest ostatecznością - mówi dyrektor Zarządu Dróg i Zieleni w Gdańsku, Mieczysław Kotłowski. - Wiemy, że elementy, które w najbliższym czasie pojawią się na wysokości ul. Konarskiego znacznie pogorszą warunki ruchu, w szczególności na ul. Klinicznej, węźle Kliniczna i alei Hallera. Nie mamy jednak innego wyjścia - trzeba zmusić kierowców do stosowania się do przepisów ruchu drogowego i ustępowania pierwszeństwa pieszym na przejściu przez jezdnię - dodaje.

ZDiZ zdecydował bowiem, że przed feralnym przejściem pojawią się zwężenia dojazdu z obydwu kierunków do jednego pasa ruchu, zamontowane będą też separatory punktowe, utrudniające samochodom w sposób radykalny przejazd torowiskiem tramwajowym oraz przede wszystkim progi wyspowe przed samym przejściem dla pieszych. Całość gotowa ma być w ciągu kilkunastu dni.

Zmiany są niezbędne, bo mimo wprowadzonych już w listopadzie 2013 roku (m.in. ograniczenie prędkości do 30 km/h, migające światła przed przejściem, oznaczona kamera nagrywająca obraz z przejścia), kierowcy wciąż nie stosowali się do ograniczeń. Do ostatniego wypadku doszło w poniedziałek, ale było to tylko kolejne z serii niebezpiecznych zdarzeń w tym miejscu. Podobne miało miejsce m.in. w listopadzie ubiegłego roku. Po zainstalowaniu kamery okazało się, że kierowcy za nic mają tam przepisy ruchu drogowego. Urządzenie nagrywa nawet 70 piratów drogowych dziennie.

Potrącenie pieszego na przejściu przez al. Hallera 3 listopada 2013 roku. To po tym zdarzeniu ZDiZ zamontował na tym przejściu kamerę, obserwującą zachowanie kierowców.


Inne potrącenie pieszego w tym samym miejscu.

neo

Opinie (632) 8 zablokowanych

  • Taniej i bezpieczniej jest zlikwidować to przejście

    w pobliżu są dwa inne przejścia z sygnalizacją, skoro to jest takie niebezpieczne (a wszyscy wiedzą że kierowcy i tak się nie zmienią ) to po co zwężać ulice, stawiać progi a przez to jeszcze bardziej zatykać ul. Kliniczną i Hallera i utrudniać życie kierowcom????

    • 30 16

  • Idioci (3)

    do puki za kierownicą będą siedzieć idioci i aroganci to nic się nie zmieni. Pasy na jezdni, wielki znak przejście dla pieszych a dziadek jedzie jak obwodnicą. Przy zbliżaniu się do przejścia kierowca powinien zachować szczególną ostrożność i to jego zas..ny obowiązek. A patrząc na taką jazdę to pewnie jakby tam były światła wielkie jak oświetlenie pgeareny i i tak cymbał by się nie zatrzymał. Dziadek podjeżdżając do przejścia powinien mieć oczy dookoła głowy a jedno nawet w d..pie. A on jechał jakby tam nie było nic... Problem jest w głowach kierowców a nie oznaczeniach.

    • 24 4

    • "do puki"?

      Jeden wyraz, dwa błędy brawo.

      • 3 2

    • (1)

      dokładnie jak obwodnicą bo tam też jeżdzą 60 km na godzinę

      • 1 1

      • jedno nawet w d*pie :) dobre :)

        • 0 0

  • Kolejny próg spowalniający (1)

    Niedługo na głównych arteriach miast co 100 metrów będziemy mieć progi zwalniające. To jakaś nowa moda? Próg tu, próg tam?

    Może zatem zamiast dróg budujmy progi zwalniające?

    Chory kraj, chora władza, zero logiki

    :(

    • 32 17

    • Jaka ludność,taka władza.

      • 2 0

  • Pulsujące światło zograniczoną prędkością (3)

    W Belgii widziałam w okolicach szkól oraz innych punktach szczególnych pulsujące napisy nad jezdnią lub po prawej stronie z informacją o szczególnej ostrożności i ograniczeniu prędkości oraz wskazujące prędkość pojazdu w danym momencie. Widzialam,że to dyscyplinowało kierowców.Myśle, że koszt takich świteł nie jest zbyt duży i być może mogłoby to zadziałać, bez utrudniania płynności ruchu

    • 7 1

    • (1)

      jest cos podobnego jak sie jedzie z zukowa na wysokosci kokoszek, troche wczesniej, przed skretem na rebiechowo, z tym ze tam jest dodatkowo swiatlo czerwone wlaczajace sie w momencie jak DELIKWENT ktory jedzie szybciej niz powinnien nie zwolni na ostrzezenie.

      ja bym dodatkowo montowal w jezdni kolce ktore niszcza opony albo nawet zawieszenie dla TYPOW ktorzy jezdza powyzej ograniczen.

      • 3 0

      • wyobraź sobie, że TYP uszkadza sobie na tych kolcach opony albo nawet zawieszenie, po czym wpada w poślizg i wjeżdża prosto na chodnik, na którym Ty stoisz.

        • 1 0

    • No właśnie - w Belgii. A tu jest Polska.

      • 1 0

  • A nie lepiej zamknąć całkowicie ?

    Bezpieczeństwo wszystkich gwarantowane !
    A aleje i ulice zamienić w chodniki,deptaki,ścieżki rowerowe i zdrowia.

    A wszystko dlatego,że dziadek,który nie powinien zapewne już dawno mieć kontaktu z samochodem się zagapił,albo nawet przysnął w czasie jazdy..

    • 11 6

  • A gdyby tu nagle przedszkole... w przyszłości...

    I pański syn...

    • 11 3

  • Kładka ... tunel ? problem znika i wszyscy zadowoleni ! oczywiście kasy brak ... (2)

    • 12 17

    • jasne kładka, tunel i co jeszcze, może pieszym dac skrzydła (1)

      a co z niepełnosprawnymi, kobietami z dziećmi, wózkami itp, musiałby pokonywać kolejne schody... pomysł bez sensu i dużo droższy niz zwyczajne światła, jednak co by nie zrobić głupoty ludzkiej się nie uleczy

      • 12 2

      • ci co nie dadza rady kladka czy tunelem, przespaceruja sie 100m dalej do przejscia ze swiatlami, no chyba nie spieszy im sie az tak bardzo...

        • 2 3

  • Młodzi w policji (2)

    Ci dwaj po 12 sek. wolnym krokiem podeszli do gościa zapomnieli ze nie sa gapiami dziadek po 15 sek dopiero wysiadł moje zdanie takie Więcej szkolen dla młodych policjantów szczególnie dla niespotykanych sytusacji co by sie za głowe nie chwytali tylko biegiem udzielić pomocy, a nie bloczki i spisywać babcie, a dla kierowców testy po 60 roku życia co roku a wczesniej co 5 lat testy psycho dla wszystkich kierujących od wydania prawka do końca. co do pieszych też powinna byc wieksza wiedza chłop się nie obejżał przed samym wejsciem na jezdnie tylko wczesniej niewiadomo na co czekał.

    • 14 3

    • Dokładnie tak

      Kierowca winien
      Pieszy winien
      a Policja masakraaa

      • 1 3

    • Pierwsze co zauwazylem na tym filmie to reakcja sluzb...

      Panowie Policjanci... BIEGIEM!!!!!... za glowe to wy sie mozecie lapac ogladajac mecz pilkarski... na sluzbie gdzie macie byc zwarci i gotowi w kazdej chwili... hahahaha wolnym kroczkiem, na okolo trawnika... hahahaha "no widac ze sie rusza wiec zyje, po co ten pospiech".... hahahahahaha smieje sie z was... nigdy na was nie moglem polegac i dalej widze ze nie moge... hahahaha

      • 0 0

  • A wystarczyłaby sygnalizacja świetlna uruchamiana tylko na przycisk. Ale to dla ZDiZ za trudne.

    • 15 1

  • 70 wykroczeń na dzień - czy to dużo (1)

    70 wykroczeń na dzień zarejestrował fotoradar. Czy to dużo? Małe kłamstwo, duże kłamstwo, statystyka. Na tysiące pojazdów dziennie 70 zarejestrowanych wykroczeń to dużo? Z drugiej strony faktycznie stoi znak ograniczający do 30, tyle, że łatwo go przegapić. Pewna grupa rozrabia, wszyscy poniosą konsekwencje. Nie raz widziałem np. jak ZDIZ oznakowywało roboty na obwodnicy, to dopiero było zaskoczenie i masakra dla kierowcy. Może najpierw zrobić prawdłową weryfikację przyczyn a nie wymyślać na siłę rozwiązanie, które blokuje i tak już niewydolny przejazd Kliniczna. Np. znaleźć/stworzyć wydajny wyjazd łączący z Al.Grunwaldzką/Zwycięstwa w innej przestrzeni miasta, tak by to połączenie stało się drogą wręcz lokalną. Duży koszt ale czy życie ludzkie nie jest tego warte?

    • 16 3

    • trzeba było Nową Wałową postawić aby własne d... wozić wygodnie do ECS. A ludzie w tym wszystkim najmniej sie liczą.

      • 0 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane