• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Zmiany na Hallera. Bezpieczeństwo kosztem płynności

neo
13 maja 2014 (artykuł sprzed 10 lat) 

Materiał dzięki uprzejmości firmy Satland.


Po kolejnym potrąceniu pieszego na przejściu przez al. Hallera zobacz na mapie Gdańska we Wrzeszczu, Zarząd Dróg i Zieleni zdecydował się na następne elementy dyscyplinujące kierowców. Przed przejściem powstaną m.in. progi zwalniające, a droga zostanie zwężona.



Czy wprowadzanie progów zwalniających to dobry pomysł na takiej drodze?

Nikt nie ma wątpliwości, że znacznie ograniczy to przepustowość dróg na tym obszarze. Pomiędzy węzłem Kliniczna a Operą Bałtycką i tak był do tej pory spory ruch.

- Decyzja o wprowadzeniu w tym miejscu takich rozwiązań jest ostatecznością - mówi dyrektor Zarządu Dróg i Zieleni w Gdańsku, Mieczysław Kotłowski. - Wiemy, że elementy, które w najbliższym czasie pojawią się na wysokości ul. Konarskiego znacznie pogorszą warunki ruchu, w szczególności na ul. Klinicznej, węźle Kliniczna i alei Hallera. Nie mamy jednak innego wyjścia - trzeba zmusić kierowców do stosowania się do przepisów ruchu drogowego i ustępowania pierwszeństwa pieszym na przejściu przez jezdnię - dodaje.

ZDiZ zdecydował bowiem, że przed feralnym przejściem pojawią się zwężenia dojazdu z obydwu kierunków do jednego pasa ruchu, zamontowane będą też separatory punktowe, utrudniające samochodom w sposób radykalny przejazd torowiskiem tramwajowym oraz przede wszystkim progi wyspowe przed samym przejściem dla pieszych. Całość gotowa ma być w ciągu kilkunastu dni.

Zmiany są niezbędne, bo mimo wprowadzonych już w listopadzie 2013 roku (m.in. ograniczenie prędkości do 30 km/h, migające światła przed przejściem, oznaczona kamera nagrywająca obraz z przejścia), kierowcy wciąż nie stosowali się do ograniczeń. Do ostatniego wypadku doszło w poniedziałek, ale było to tylko kolejne z serii niebezpiecznych zdarzeń w tym miejscu. Podobne miało miejsce m.in. w listopadzie ubiegłego roku. Po zainstalowaniu kamery okazało się, że kierowcy za nic mają tam przepisy ruchu drogowego. Urządzenie nagrywa nawet 70 piratów drogowych dziennie.

Potrącenie pieszego na przejściu przez al. Hallera 3 listopada 2013 roku. To po tym zdarzeniu ZDiZ zamontował na tym przejściu kamerę, obserwującą zachowanie kierowców.


Inne potrącenie pieszego w tym samym miejscu.

neo

Opinie (632) 8 zablokowanych

  • Czy ja dobrze widze, ze tylko 1 na 12 osob zna przepisy ruchu drogowego?! (5)

    Z opinii i glosowan wynika, ze 11 na 12 osob uwazaja, ze to wina kierujacego samochodem!!! Matko Bosko Kochano! I oni potem wyjezdzaja i wychodza na drogi i tak sie wlasnie dzieje!

    Przeciez z zapisu kamer jasno widac, ze to przechodzien WTARGNAL NAGLE przed nadjezdzajacy pojazd, czego ZABRANIA MU PRAWO a kierujacy samochodem NIE MA OBOWIAZKU SIE ZATRZYMAC jesli nie wymusi pierwszenstwa a tego by w zaden sposob nie zrobil, bo policjanci byli daleko jeszcze po lewej stronie. Kazdy policjant/sad tak orzecze i facet dostanie mandat, no ale przeciez tlumy madrali na internecie wiedza lepiej... Zal i strach, jak sie czyta takie rzeczy.... jednak to prawda, ze 90% ludzi to idioci... :(

    • 18 11

    • Z naprzeciwka samochody już stały - wpuszczając na jezdnię policjantów - w tym momencie niezależnie od intencji potrąconego chevrolet ma obowiązek zatrzymać się przed przejściem aby przepuścić. Policjantów. Zachowanie pieszego i nie spojrzenie raczej w lewo to już odrębna sprawa. Ale niestety chevrolet będzie w tym momencie ponosił pełną odpowiedzialność za wypadek. Takie jest moje zdanie

      • 2 0

    • Zaglądnij głąbie w przepisy

      • 1 0

    • (2)

      Kolega na pewno obejrzał również drugie zdarzenie z tego dnia, tam też winę według Ciebie ponosi piesza? Jest wiele zapisów w PORD mówiących o zachowaniu szczególnej ostrożności, zmniejszeniu prędkości w celu nie narażania pieszych na niebezpieczeństwo czy ustąpieniu pierwszeństwa pieszym nawet jeżeli nie znajdują się jeszcze na naszej części jezdni (policjanci). Ciężko mówić o wtargnięciu skoro znalazł się w połowie pasa ruchu (następnie się cofnął). Bardzo dobrze, że tego typu ograniczenia zostaną wprowadzone przynajmniej tramwaj nie będzie musiał stać za mistrzami kierownicy.
      PS: przepustowość to jakaś nowa religia czy o co chodzi?

      • 4 1

      • (1)

        Odnioslem sie wylacznie do pierwszego filmiku. Faktycznie dziadek jechal troche za szybko i nie zachowal szczegolnej ostroznosci....ale bezposrednia przyczyna bylo wtargniecie pieszego przed nadjezdzajacy pojazd. Takie bedzie orzeczenie sadu i pieszy zostanie ukarany. Oczywiscie zaraz beda krzyczec na forach, ze "ale, jak to?!", "przeciez to biedny pieszy byl", "przeciez to stary dziadek prowadzil i mial spozniona reakcje"... a argumenty poparte zapisami w ustawie nawet do nich nie beda docierac, bo jak juz wspomnialem 90% ludzi to tylko krzykacze i idioci i nie da sie niestety z nimi prowadzic powaznej rozmowy.

        Na pozostalych nagraniach sytuacja takze jest jasna - wina kierujacych pojazdami.

        Wystarczy przeczytac cala ustawe Prawo o Ruchu Drogowym, potem ja jeszcze zrozumiec i nie ma tak na prawde nad czym sie zbytnio rozwodzic.

        • 0 5

        • MNF to pewnie Gwizdek z innej wiadomości.

          To jest przejście dla pieszych jednoetapowe. Po lewej stronie zatrzymały sie auta przepuszczające policjantów. Kierujacy Chevroletem MUSIAŁ sie zatrzymać. Nawet gdyby po prawej stronie nie wszedł pieszy. A niestety wszedł. I napewno nie wtargnął.

          I kto tu jest idiotą? Spójrz w lustro i zapoznaj się z jednym takim

          • 2 0

  • Dziekujemy za korki panie dyrektorze.Mogly byc swiatla ...a sa kocie oczka czekamy na dalsze ulepszenia dla kierowcow jak

    - Decyzja o wprowadzeniu w tym miejscu takich rozwiązań jest ostatecznością - mówi dyrektor Zarządu Dróg i Zieleni w Gdańsku, Mieczysław Kotłowski.

    • 2 3

  • dobrze, że nie wpadli na to by z Hallera zrobić deptak.....

    "Urządzenie nagrywa nawet 70 piratów drogowych dziennie." - czy ktoś wyciąga z tego konsekwencje w postaci mandatów? Czy to tylko kamerka do celów statystycznych?

    No to teraz będzie ciekawie....teraz jak zdarzy się tam wypadek, to śmiertelny - bo niewielu przeżyło kontakt z pędzącym tramwajem.... Skąd taki wniosek?Ano dotąd samochody stojące w lewym "sznureczku" blokowały i spowalniały tramwaj...teraz będzie korek samochodów na prawym "pasie" - często ciężarówek i autobusów - który skutecznie ograniczy widoczność związaną z przejściem dla pieszych no i bezproblemowy "szybki korytarz" tramwajowy - ta sytuacja w połączeniu z naszymi dzielnymi motorniczymi to pewna śmierć na pasach....Ale sygnalizacji świetlnej nie zrobią i przejścia nie zlikwidują....

    a tak przy okazji.... :
    "utrudniające samochodom w sposób radykalny przejazd torowiskiem tramwajowym" czy to przypadkiem nie można zastąpić prostym zwrotem "uniemożliwiające samochodom przejazd torowiskiem tramwajowym"?

    • 2 2

  • Kto tym cyrkiem zarzadza/?

    Cyt:,,Przed przejściem powstaną m.in. progi zwalniające, a droga zostanie zwężona". co zabraklo wam wyobrazni czy pieniedzy/?? Progi zwalniajace i zwezenia sa dobre ale nie w tym miejscu.Tylko czekac na korki.Sygnalizacja swietlna by wystarczyla do przejscia potrzeba tam z 20 sekund .No ..ale po co/?

    • 3 1

  • Czekacie na to ,ze kogos zabije tam samochod/? Doczekacie sie.

    A winnych przed sad i do wiezienia.Wlasciwie juz teraz po mimo tylu wypadkow zagrazajacych zdrowiu i zyciu przydal by sie prokurator

    • 0 1

  • Wyrzucic z roboty -FACHOWCOW OD KOCICH OCZEK.

    Tam ma byc sygnalizacja swietlna z guzikami na zadanie pieszych.Czemu ci nieudolni z magistratu jeszcze tam pracuja/Pytam sie?

    • 3 0

  • Zła energia (6)

    To miejsce ma ewidentnie zła energię.

    • 17 3

    • prawda (4)

      jestem kierowcą z 25 letnim stażem, ostrożnym i bezwypadkowym, a przyznam się, że o mało nie potrąciłam na przejściu człowieka jadąc prędkością 40 km/h . To przejście jest usytuowane w niedogodnym miejscu. Powinny tam być światłą "na przycisk"

      • 0 3

      • Albo zlikwidowane. (1)

        • 1 2

        • Dokładnie.

          Kilkanaście kroków dalej w dowolną stronę są przejścia ze światłami. Po co to felerne pośrodku? Bo ludziom się przejść kawałek nie chce?

          • 0 1

      • Ale czemu niedogodnym? Przeciez tam jest idealna widocznosc

        Tylko kierowcom sie spieszy i nie zwracają uwagi na co co wokoło

        • 1 0

      • powinno się zlikwidować to przejście

        zwężenie jezdni w tamtym miejscu spowoduje, że korki na Hallera będą jeszcze większe, niż do tej pory. Postawienie tam sygnalizatora spowoduje korki na Alei Zwycięstwa i faktyczne zwężenie tej ulicy do dwóch pasów.

        • 1 1

    • Nie ma co zwalać

      Kiepskich umiejętności szoferów na jakąś energię

      • 2 0

  • a czemu nie światła "na żądanie"? zamiast progów na stałe? !!!

    • 6 1

  • Wyprzedzanie na przejściu jazda pod wpływem itp

    Na kursach dla Szwedów udających sie na wakacje do Polski (sa zalecane) wyraźnie mówią ze pieszy w Polsce ma 50% szansy na przeżycie jeżeli ustąpisz mu pierwszeństwa na pasach bez sygnalizacji świetlnej ... Pomijając fakt żenady ze ktoś z cywilizowanego kraju jakim bez wątpienia jest Szwecja musi przejść kurs przeżycia w Polsce powinien nam Polakom dać do myślenia gdzie znajduje sie początek tego szaleństwa i źle rozumianej swobody obyczajów...nam nie jest potrzebna jest wojna w my warunkach pokoju sami sie wybijemy

    • 5 0

  • swiatla (1)

    a czemu nie swiatla na guzik to chyba najprostsze rozwiązanie i najlepsze

    • 3 0

    • u nas piesi nie lubią czekać na zielone

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane