• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Zmiany na budowie Trasy Kaszubskiej w Gdyni

Michał Sielski
9 marca 2020 (artykuł sprzed 4 lat) 
Kierowcy muszą się liczyć z kolejnymi utrudnieniami związanymi z budową Trasy Kaszubskiej. Kierowcy muszą się liczyć z kolejnymi utrudnieniami związanymi z budową Trasy Kaszubskiej.

We wtorek, 10.03.2020, rozpoczyna się budowa nowego wodociągu na ul. Nowowiczlińskiej w Gdyni. Wpłynie to na spore zmiany w rejonie wiaduktu obwodnicy, gdzie budowana jest Trasa Kaszubska. Nowe utrudnienia potrwają przez tydzień.



Omijasz miejsca, w których prowadzone są remonty i przebudowy dróg?

Trwa budowa Trasy Kaszubskiej, która połączy Gdynię z drogą krajową nr 6 na wysokości Bożepola za Wejherowem. W Gdyni najwięcej prac toczy się na węźle obwodnicy Wielki Kack. Właśnie w tej okolicy czekają kierowców kolejne utrudnienia.

Firma Polaqua, która na zlecenie Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad prowadzi przebudowę drogi ekspresowej S6, informuje, że we wtorek 10 marca, rozpocznie budowę nowego wodociągu na ul. Nowowiczlińskiej. Prace będą prowadzone od strony pętli Karwiny Tesco.

Wprawdzie ruch na dwóch pasach jezdni będzie utrzymany, ale częściowo będzie przebiegał po tymczasowym poszerzeniu jezdni ze znacznie gorszą nawierzchnią, więc można spodziewać się większych korków. Zwłaszcza, że tego samego dnia zostanie zamknięty gruntowy przejazd pomiędzy ulicami Starochwaszczyńską a Chwaszczyńską w rejonie przystanku Centrum Nadawcze RTV, a także odcinki ulic Szmaragdowej i Złotej w Chwaszczynie.

Zakończenie prac planowane jest na 17.03.2020. Cała Trasa Kaszubska ma być gotowa w przyszłym roku.

Trasa Kaszubska: co powstanie


Budowa Trasy Kaszubskiej podzielona jest na cztery zadania. Budowa Trasy Kaszubskiej podzielona jest na cztery zadania.
Odcinek Gdynia-Szemud - 22 km:

  • trzy węzły: mniejszy w Koleczkowie i dwa duże w Chwaszczynie oraz Gdyni-Wielki Kack,
  • dwa pasy ruchu w każdym kierunku oraz pas awaryjny,
  • na odcinku Chwaszczyno - Gdynia-Wielki Kack oraz na odcinku Obwodnicy Trójmiasta w obrębie węzła Gdynia-Wielki Kack - będą po trzy pasy na długości ok. 2,9 km.

Powstanie 37 obiektów inżynierskich, w tym mosty, estakady, 22 wiadukty, dwa przejścia podziemne i kładki dla pieszych. Oprócz drogi ekspresowej zbudowanych zostanie ok. 12,2 km dróg lokalnych i ok. 15,3 km dróg zapewniających dojazd do nieruchomości, pozbawionych dostępu do drogi publicznej przez budowę drogi ekspresowej. Do tego ok. 1,3 km dróg służących obsłudze trasy. Podróżujący będą mogli skorzystać z dwóch miejsc obsługi podróżnych zlokalizowanych w pobliżu miejscowości Kamień.

Odcinek Szemud-Luzino - 10,3 km:

  • dwa pasy ruchu w każdym kierunku oraz pas awaryjny,
  • węzeł Szemud na skrzyżowaniu z drogą wojewódzką nr 224.

Powstaną 22 obiekty inżynierskie, w tym dwa mosty i dwie estakady. Oprócz trasy głównej zostaną przebudowane drogi o długości ok. 5 km i wybudowane nowe, zapewniające dojazd do nieruchomości oraz służące obsłudze trasy o długości ok. 10 km.

Odcinek Luzino-Bożepole - 10,4 km:

  • dwa pasy ruchu w każdym kierunku oraz pas awaryjny,
  • trzy węzły drogowe: Bożepole Wielkie, Strzebielino, Luzino,
  • obwód utrzymania drogi ekspresowej przy węźle Luzino,
  • miejsce obsługi podróżnych.

Tak wyglądała budowa Trasy Kaszubskiej na początku lutego.

Opinie (70) 3 zablokowane

  • Znowu?

    Mega słabe

    • 5 16

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane