• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Zmiany na końcu obwodnicy południowej Gdańska

Maciej Naskręt
29 maja 2017 (artykuł sprzed 7 lat) 
  • Żółte linie wymalowane na istniejącej ekspresówce do Elbląga zapowiadają zbliżające się zmiany w ruchu.
  • Żółte linie wymalowane na istniejącej ekspresówce do Elbląga zapowiadają zbliżające się zmiany w ruchu.
  • Żółte linie wymalowane na istniejącej ekspresówce do Elbląga zapowiadają zbliżające się zmiany w ruchu.

We wtorek zostanie skrócona obwodnica południowa Gdańska w Koszwałach. Kierowcy jadący w kierunku Elbląga opuszczą ekspresówkę kilometr przed końcem i pojadą objazdem.



Czy budowa ekspresówki na Żuławach utrudnia ci podróże?

Duże zmiany czekają kierowców korzystających z Południowej Obwodnicy Gdańska. W ramach realizacji kolejnego etapu prac przy budowie drogi ekspresowej S7 w miejscowości Koszwały zobacz na mapie Gdańska, od godzin porannych zostanie wprowadzana tymczasowa organizacja ruchu.

Proces wprowadzania zmian zakończy się około południa. Zmiany zakładają wyłączenie z ruchu kilometrowej końcówki Południowej Obwodnicy Gdańska.

- Ruch w stronę Warszawy zostanie poprowadzony objazdem od węzła Żuławy Zachód po drodze lokalnej - częściowo po starym śladzie dawnej drogi krajowej nr 7, gdzie po przejechaniu ok. 400 m będzie włączał się w istniejącą drogę lokalną, stanowiącą objazd - wyjaśnia Piotr Michalski, rzecznik prasowy gdańskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w Gdańsku.
Kierowcy jadący z Warszawy w kierunku Gdańska będą płynnie wjeżdżać z tymczasowego objazdu po drodze lokalnej i przez węzeł Żuławy Zachód na drogę ekspresową S7.

- Zmiany w organizacji ruchu wynikają z konieczności połączenia istniejącej drogi z nowo budowanym odcinkiem trasy ekspresowej. Wprowadzana zmiana w organizacji ruchu będzie obowiązywała do czasu oddania do użytkowania całej trasy - mówi Michalski.
Zmiany na końcu obwodnicy południowej. Zmiany na końcu obwodnicy południowej.
Budowa S7 przez Żuławy potrwa do 2018 r.

Przypomnijmy: trwająca od 2014 roku budowa drogi ekspresowej z Gdańska do Elbląga została podzielona na dwa odcinki, z których każdy liczy po ok. 20 km. Inwestorem jest gdański oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.

Pierwszy odcinek - z Koszwał do Nowego Dworu Gdańskiego - buduje czeska firma Metrostav, która dostanie za to 1,642 mld zł, czyli ok. 82 mln zł za kilometr.

Drugi odcinek, budowany przez Budimex, zaczyna się w Nowym Dworze Gdańskim, a kończy w Kazimierzowie pod Elblągiem. Tutaj kontrakt opiewa na 1,576 mld zł, co daje 79 mln zł za kilometr.

Wysokie koszty budowy wynikają z trudnych warunków geologicznych na Żuławach, bowiem droga przebiega po gruntach podmokłych, które trzeba wzmacniać, a miejscami budować estakady.

Harmonogram zakłada zakończenie robót zasadniczych i udostępnienie do ruchu całości przebudowanej trasy w październiku 2018 roku.

Zakres prac na Żuwałach przy budowie drogi ekspresowej S7. Zakres prac na Żuwałach przy budowie drogi ekspresowej S7.

Miejsca

Opinie (83) 3 zablokowane

  • ceny droższe niż tunele w Alpach (11)

    będzie kupa śmiechu jak nadejdzie okres napraw tych wspaniałych estakad na Żuławach. Będzie to samo co teraz w Gdyni, czyli wymiana kilku przegubów koślawej estakady za kilka mln złotych plus ogromne korki. Zamiast budować tą gów...ną ścieżkę do Warszawki w końcu wzięliby się za nową obwodnicę od Wejherowa, poprzez port w Gdyni, aż po A1. W końcu skończyłyby się korki w Trójmieście. Starczyłoby kasy, a i jeszcze zostało.

    • 14 85

    • (4)

      Rozumiem, że z Wejherowa...
      Zawsze Was podziwiam za umiejętność jazdy samochodem - zwłaszcza niemieckim.
      To chyba ta jedna prosta ze światłami sprawiła, że jesteście tak dobrzy i myślący za kierownicą.
      Jak będę bogaty to kupię dziecku mieszkanie w Wejherowie.

      • 27 9

      • (3)

        Kretynów nie brakuje wszędzie i akurat tu króluje Gdańsk...

        • 5 14

        • (2)

          Ilościowo pewnie tak.
          Ale procentowo GWE, GKA, GPU, GKS... itp. to znak by wzmóc czujność.
          Dziś kretyn w "sportowym golfie" robił slalom na Słowackiego, dziwne, że ten szrot się nie rozpadł.
          Macie kompleksy?
          To trzymajcie je u siebie.

          • 19 3

          • Jak srebrny golf z rejestracją Gwe, to dzisiaj po obwodnicy też slalon gigant sobie urządził. Niestety

            • 3 1

          • Jestem u siebie w Gdańsku :D

            • 2 3

    • wejdź

      na stronę kontraktu i pokaż mi , gdzie mają być jakieś estakady, bo ja ich nie widzę. Normalne wiadukty drogowe bądź autostradowe. Most prze Wisłę jest zas rozpięty między wałami przeciwpowodziowymi i trudno go nazwać estakadą. Jak każdy most i ten stary w Kiezmarku.

      • 2 2

    • dexter

      ...spadł z księżyca i gada..

      • 5 1

    • Jak myślisz z którego rejonu Gdańsk ma więcej pożytku? (2)

      Z wygwizdowia gdzie sklejają dwa samochody w jeden, czy z drogi która łączy ze stolica i wschodnią Polską na którą można coś wyeksportować? Odpowiedź jest prosta, pierwsze robimy okno, potem wieszamy firanki.

      • 21 3

      • (1)

        Nawet tam nie byłeś. A jedyny argument to obrażać bo mniejsze miasto? Czas kończyć dyskusje, "mieszczuchu"...

        • 3 10

        • A kto z własnej woli tam jedzie?
          Po co?

          • 12 1

    • A czujesz motyw że praktycznie cały odcinek jest palowany?

      A palę są i prefabrykowane i wykonywane na miejscu, a te pierwsze trzeba wbić, to myślisz że za darmo to się robi? Jest to najtrudniejszy odcinek S7 bo mamy podmokłe tereny i sam wykonawca może mieć z tą drogą kłopoty po 2-3 latach wykonania bo się gdzieś zapadnie, albo powstanie wysadzina, a w ramach gwarancji będzie musiał to naprawić, dlatego tez ceny wykonania wyższe były zaproponowane. Tam gdzie nie było cieku wodnego wczoraj, jutro już będzie i w zimę cyk zamarznie, takie są Żuławy i nie ma co się na to obrażać.

      • 43 1

  • Eh, jak nie mogę się już doczekać tej drogi

    Stara siódemka to była wylęgarnia mistrzów wyprzedzania na trzeciego. Niby na statystykach nie wyglądało najgorzej, ale wystarczyło się przejechać, by zrozumieć, że to bardzo niebezpieczna droga.

    • 9 1

  • 3 pas budimexu (1)

    Wiadomo juz co z promocyjna oferta budimexu na wybudowanie 3 pasow ?

    • 3 2

    • Nie będzie trzeciego pasa, GDDKiA się nie zgodziła. Może kiedyś.

      • 2 0

  • Tę mapkę z objazdami i opisy rysował jakiś mistrz :-) (1)

    • 18 0

    • Słoiki tego w piątek nie ogarną!

      Będzie się działo!

      • 4 1

  • Wiocho przybywaj

    Juz widać większy napływ kobiet z brzuchami. Za kilka lat bez mowic a u nas w Trójmieście. he he he he.

    Tiry na tory wiocha na traktory

    • 4 8

  • Nie 2014 a 2016 (1)

    Budowa drogi zaczęła sie w 2016 a nie 2014 roku

    • 32 5

    • Ciekawe co będzie z S6 do Słupska - rzucili ochłap 20 km i mysli PiS ze ich polubimy

      • 8 5

  • No i dobra

    czekamy na ukończona S7 do Warszawy.

    • 6 0

  • Dlaczego tak późno?

    Ten objazd zapowiadano już przed miesiącem, przez kilka tygodni wszystko było gotowe i nic się nie działo.

    • 8 1

  • tiry na tory (4)

    to wlasciwe rozwiazanie.

    • 75 12

    • jesteś tępy

      na odcinku Gdynia-Słupsk są kilometry trasy kolejowej z jednym torem! Nie dość, że w opłakanym stanie to niedrożny, bo jak jedzie jeden pociąg to drugi musi czekać po 10-15 min. Wrzuć na takie tory 100 tirów i puść w Polskę. Polska to zaścianek i takich odcinków są setki. Do wrzucania tirów na wagony potrzebne są węzły, parkingi, drogi dojazdowe i drogi sprzęt. Kto to wszystko obsłuży? Marian bez szkoły i zarabiający w PKP 1800 netto? Takie bajki to tylko w Szwajcarii, a nie w takim syfie jak u nas.

      • 10 4

    • w normalnym kraju tak by było
      u nas zlikwidowali kolej aby łoić kierowców
      policz ile haj$u trafia z tirów i osobówek, a ile z pociągu
      samej akcyzy ze sprowadzonych aut z zachodu w 2016r ok 14 miliardów złotych
      tylko gdzie ten haj$ jest ?? bo na pewno nie na drogi

      • 6 2

    • (1)

      Ty rąb..... pustaku nie masz pojęcia co mówisz.....
      JeŻeli tiry na tory to wszystko by podrożały o 30 % na dzień dobry
      I wtedy był by płacz

      • 5 20

      • Wyluzuj JAnusz.
        To taki typowy tekst...

        • 11 4

  • a już myślałam, że chodzi o drogowy abonament

    • 9 8

2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane