- 1 Rejsy sezonowe: dokąd popłyniemy? (107 opinii)
- 2 Pod prąd uciekał przed policją (201 opinii)
- 3 Ukraińcy z Trójmiasta pojadą na front? (614 opinii)
- 4 Rozbój w kolejce SKM. Interwencja SOK (87 opinii)
- 5 Zakaz wstępu do lasów w Gdyni przez ASF (523 opinie)
- 6 Dulkiewicz niechętna do wymiany zastępców (322 opinie)
Zmiany na rondzie de La Salle. Drogowcy chcą tam wytyczyć buspasy
Wkrótce jazda autobusów miejskich na jednym z kluczowych skrzyżowań w Gdańsku - Słowackiego z Potokową będzie sprawniejsza. Gdańscy drogowcy chcą tam wytyczyć buspasy, co będzie wiązało się z przebudową skrzyżowania. Obecnie analizowany jest zakres robót i koszty przebudowy.
W zatorach tkwią też i tracą cenne minuty autobusy komunikacji miejskiej kursujące między Gdańskiem a Bysewem, Baninem, Rębiechowem, Kokoszkami czy Matarnią. Radykalnie zmniejszyć korków i odciążyć trasy nie była też w stanie Pomorska Kolej Metropolitalna, dlatego by jeszcze bardziej usprawnić w tym miejscu poruszanie się miejskich autobusów, drogowcy postanowili wykorzystać obecną infrastrukturę i przebudować skrzyżowanie, tak by w obu kierunkach wytyczyć buspasy.
- Obecnie ten pomysł jest przez nas analizowany zarówno pod kątem zakresu robót jak i ich kosztów - mówi Tomasz Wawrzonek z Wydziału Gospodarki Komunalnej w Urzędzie Miejskim w Gdańsku. - Chcielibyśmy zrealizować ten projekt przy niewielkiej ingerencji w skrzyżowanie, polegającej na zlikwidowaniu wysepki i dobudowaniu krótkiego odcinka zjazdowego dla autobusów przecinających to skrzyżowanie zarówno w kierunku Matarni jak i Wrzeszcza. Z tego samego pasa autobusy mogłyby też płynnie skręcać na osiedle Niedźwiednik, a po drugiej stronie skrzyżowania ze Słowackiego od razu autobus mógłby wjechać na zatoczkę autobusową przy Potokowej. Dziś - tak jak inni kierowcy - musi stać w korku i czekać na zielone światło.
Na razie pomysł jest na etapie konsultacji i analiz. Wiadomo, że wytyczenie buspasów wiązałoby się z niewielkimi pracami budowlanymi. Drogowcy muszą też sprawdzić, czy nie będą one kolidować z ewentualnymi sieciami podziemnymi.
Opinie (226) 6 zablokowanych
-
2017-06-01 09:23
Tragedia przy "zieleniaku"powodem dużych opóźnień.
Bardzo dobry pomysł i bez ingerencji w pasy ruchu innych użytkowników drogi.A co najważniejsze jak nie wiele potrzeba.Trzeba by pomyśleć zrobić to w innych miejscach.Najgorsze miejsce,w którym autobusy tracą naprawdę dużo czasu - nawet 10 minut to zakręt przy zieleniaku z Wałów Piastowskich aż do dworca.
- 1 0
-
2017-06-01 09:28
aby bylo ciekawiej to te dzialania czyli latanie od kata do kata z "usprawnieniem" ruchu najlepiej obrazuja sposob myslenia pana nie da sie.
Dlaczego nie opracuja koncepcji usprawnienia calego skrzyzowania jeno wstawiaja takie perelki bo taniej? dla kogo dla mieszkancow Niedzwiednika i Moreny? Zlikwidujecie tym korki od Galerii po obwodnice i na odwrot?- 2 2
-
2017-06-01 09:30
buspass na całej Słowackiego (2)
a co najmniej do Złotej Karczmy do Grunwaldzkiej
testowaliśmy to podczas Euro - autobusy śmigały jak miło i to jest prawdziwa zachęta do przesiadki na zbiorkom- 5 1
-
2017-06-01 17:23
ale kaplica dla PKM (1)
a do tego dopuścić nie wolno!
- 0 0
-
2017-06-01 17:38
pkm obsługuje ruch regionalny (Kościerzyna, Kartuzy) a buspas ma służyć mieszkańcom Gdańska, dla których pkmka niestety nie spełnia oczekiwań (przystanki oddalone od osiedli, brak wspólnego biletu, kłopotliwe przesiadki na zkm)
- 1 0
-
2017-06-01 09:34
potrzebna wieksza przebudowa (1)
To rozwiązanie jest tylko połowiczne. Potrzebna jest większa przebudowa tego skrzyżowania i sa ku temu warunki, bo zamiast rachitycznej trawy należy zrobić bus pasy :
1. Prawoskręt z Potokowej w Słówackiego do Wrzeszcza. Autobusy tam jadące tracą czasami 3-5 minut by skręcić.
2. Lewoskręt ze Słowackiego w Potokową tak aby autobus trafiał na proponowany już bus pas ( do skretu w prawo ze Słowackiego w Potokową) i wjeżdżał od razu w zatoczkę na przystanku na Potokowej.
3.Proponowane bus pasy trochę pomogą ale jak już się planuje przebudowę to należy zrobić ją kompleksowo.
Wspomniane opóźnienia autobusów ,uniemożliwiają zaplanowanie przesiadek i zniechęcaja do korzystania z komunikacji zbiorowej. T. Z.- 5 0
-
2017-06-01 09:48
Wystarczy bezkolizyjny przelot Słowackiego i wydłużenie prawoskrętów od strony obwodnicy.
A Rondo zrobić faktycznie rondem i zdjąć sygnalizacje świetlną.- 1 0
-
2017-06-01 09:37
No i GITARA
- 1 1
-
2017-06-01 09:48
I z buspasa prawoskręt w str.Moreny...
Na bank usprawni to jazdę...zupełnie jak na ul. Dmowskiego
- 1 2
-
2017-06-01 10:04
Bardziej by się przydał buspas do skrętu w lewo, w stronę Moreny. (1)
- 4 1
-
2017-06-01 10:09
Ale tam jest jeden pas do skrętu - zakazać samochodom skręcać w Potokową?
- 1 1
-
2017-06-01 10:11
Dobudowac z kilometrowy skret w prawo
Takie zmiany maja tylko sens jezeli dobuduje sie dwa pasy skretu w prawo o długości conajmniej jednego kilometra inne rozwiązanie nie ma sensu nic nie zmieni
A tak w ogóle potrzebny jest wiadukt nad tym skrzyzowaniem niestety tylko on może usprawnić ruch- 2 2
-
2017-06-01 10:46
Buspas z pominięciem linii 227 kierunek chełm
- 0 1
-
2017-06-01 10:48
Jeszcze większe korki bo dwa autobusy na godzinę jadą. Kretynizm.
- 3 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.