• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Zmiany na rondzie de La Salle. Drogowcy chcą tam wytyczyć buspasy

Maciej Korolczuk
1 czerwca 2017 (artykuł sprzed 6 lat) 
  • Buspas ma zostać wytyczony na fragmencie istniejącego prawoskrętu i przebiegać na drugą stronę skrzyżowania do przebudowanego wjazdu do zatoki autobusowej.
  • W tym miejscu będzie przebiegać pas przeznaczony autobusom komunikacji miejskiej w kierunku Matarni.
  • Buspasy mają poprawić płynność ruchu autobusom zjeżdżającym ze Słowackiego w kierunku Moreny, Niedźwiednika i Wrzeszcza.
  • Buspas miałby przebiegać po istniejącym pasie zieleni aż do wjazdu na widoczną na drugim zatokę autobusową.

Wkrótce jazda autobusów miejskich na jednym z kluczowych skrzyżowań w Gdańsku - Słowackiego z Potokową zobacz na mapie Gdańska będzie sprawniejsza. Gdańscy drogowcy chcą tam wytyczyć buspasy, co będzie wiązało się z przebudową skrzyżowania. Obecnie analizowany jest zakres robót i koszty przebudowy.



Czy buspasy na rondzie de La Salle poprawią twoim zdaniem płynność ruchu autobusów komunikacji miejskiej?

Rondo de La Salle to jedno z największych i najbardziej kluczowych skrzyżowań w Gdańsku. Trasa Słowackiego i al. Żołnierzy Wyklętych są głównym ciągiem między obwodnicą a Wrzeszczem, a także Moreną i Niedźwiednikiem. Dziennie przejeżdża tamtędy kilkadziesiąt tysięcy aut przez co, szczególnie w godzinach porannych, tworzą się tam długie korki.

W zatorach tkwią też i tracą cenne minuty autobusy komunikacji miejskiej kursujące między Gdańskiem a Bysewem, Baninem, Rębiechowem, Kokoszkami czy Matarnią. Radykalnie zmniejszyć korków i odciążyć trasy nie była też w stanie Pomorska Kolej Metropolitalna, dlatego by jeszcze bardziej usprawnić w tym miejscu poruszanie się miejskich autobusów, drogowcy postanowili wykorzystać obecną infrastrukturę i przebudować skrzyżowanie, tak by w obu kierunkach wytyczyć buspasy.

Planowane buspasy na rondzie de La Salle. Planowane buspasy na rondzie de La Salle.
- Obecnie ten pomysł jest przez nas analizowany zarówno pod kątem zakresu robót jak i ich kosztów - mówi Tomasz Wawrzonek z Wydziału Gospodarki Komunalnej w Urzędzie Miejskim w Gdańsku. - Chcielibyśmy zrealizować ten projekt przy niewielkiej ingerencji w skrzyżowanie, polegającej na zlikwidowaniu wysepki i dobudowaniu krótkiego odcinka zjazdowego dla autobusów przecinających to skrzyżowanie zarówno w kierunku Matarni jak i Wrzeszcza. Z tego samego pasa autobusy mogłyby też płynnie skręcać na osiedle Niedźwiednik, a po drugiej stronie skrzyżowania ze Słowackiego od razu autobus mógłby wjechać na zatoczkę autobusową przy Potokowej. Dziś - tak jak inni kierowcy - musi stać w korku i czekać na zielone światło.
Na razie pomysł jest na etapie konsultacji i analiz. Wiadomo, że wytyczenie buspasów wiązałoby się z niewielkimi pracami budowlanymi. Drogowcy muszą też sprawdzić, czy nie będą one kolidować z ewentualnymi sieciami podziemnymi.

Opinie (226) 6 zablokowanych

  • Tragedia przy "zieleniaku"powodem dużych opóźnień.

    Bardzo dobry pomysł i bez ingerencji w pasy ruchu innych użytkowników drogi.A co najważniejsze jak nie wiele potrzeba.Trzeba by pomyśleć zrobić to w innych miejscach.Najgorsze miejsce,w którym autobusy tracą naprawdę dużo czasu - nawet 10 minut to zakręt przy zieleniaku z Wałów Piastowskich aż do dworca.

    • 1 0

  • aby bylo ciekawiej to te dzialania czyli latanie od kata do kata z "usprawnieniem" ruchu najlepiej obrazuja sposob myslenia pana nie da sie.
    Dlaczego nie opracuja koncepcji usprawnienia calego skrzyzowania jeno wstawiaja takie perelki bo taniej? dla kogo dla mieszkancow Niedzwiednika i Moreny? Zlikwidujecie tym korki od Galerii po obwodnice i na odwrot?

    • 2 2

  • buspass na całej Słowackiego (2)

    a co najmniej do Złotej Karczmy do Grunwaldzkiej

    testowaliśmy to podczas Euro - autobusy śmigały jak miło i to jest prawdziwa zachęta do przesiadki na zbiorkom

    • 5 1

    • ale kaplica dla PKM (1)

      a do tego dopuścić nie wolno!

      • 0 0

      • pkm obsługuje ruch regionalny (Kościerzyna, Kartuzy) a buspas ma służyć mieszkańcom Gdańska, dla których pkmka niestety nie spełnia oczekiwań (przystanki oddalone od osiedli, brak wspólnego biletu, kłopotliwe przesiadki na zkm)

        • 1 0

  • potrzebna wieksza przebudowa (1)

    To rozwiązanie jest tylko połowiczne. Potrzebna jest większa przebudowa tego skrzyżowania i sa ku temu warunki, bo zamiast rachitycznej trawy należy zrobić bus pasy :
    1. Prawoskręt z Potokowej w Słówackiego do Wrzeszcza. Autobusy tam jadące tracą czasami 3-5 minut by skręcić.
    2. Lewoskręt ze Słowackiego w Potokową tak aby autobus trafiał na proponowany już bus pas ( do skretu w prawo ze Słowackiego w Potokową) i wjeżdżał od razu w zatoczkę na przystanku na Potokowej.
    3.Proponowane bus pasy trochę pomogą ale jak już się planuje przebudowę to należy zrobić ją kompleksowo.
    Wspomniane opóźnienia autobusów ,uniemożliwiają zaplanowanie przesiadek i zniechęcaja do korzystania z komunikacji zbiorowej. T. Z.

    • 5 0

    • Wystarczy bezkolizyjny przelot Słowackiego i wydłużenie prawoskrętów od strony obwodnicy.

      A Rondo zrobić faktycznie rondem i zdjąć sygnalizacje świetlną.

      • 1 0

  • No i GITARA

    • 1 1

  • I z buspasa prawoskręt w str.Moreny...

    Na bank usprawni to jazdę...zupełnie jak na ul. Dmowskiego

    • 1 2

  • Bardziej by się przydał buspas do skrętu w lewo, w stronę Moreny. (1)

    • 4 1

    • Ale tam jest jeden pas do skrętu - zakazać samochodom skręcać w Potokową?

      • 1 1

  • Dobudowac z kilometrowy skret w prawo

    Takie zmiany maja tylko sens jezeli dobuduje sie dwa pasy skretu w prawo o długości conajmniej jednego kilometra inne rozwiązanie nie ma sensu nic nie zmieni
    A tak w ogóle potrzebny jest wiadukt nad tym skrzyzowaniem niestety tylko on może usprawnić ruch

    • 2 2

  • Buspas z pominięciem linii 227 kierunek chełm

    • 0 1

  • Jeszcze większe korki bo dwa autobusy na godzinę jadą. Kretynizm.

    • 3 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane