• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Zmiany na rondzie de La Salle. Drogowcy chcą tam wytyczyć buspasy

Maciej Korolczuk
1 czerwca 2017 (artykuł sprzed 6 lat) 
  • Buspas ma zostać wytyczony na fragmencie istniejącego prawoskrętu i przebiegać na drugą stronę skrzyżowania do przebudowanego wjazdu do zatoki autobusowej.
  • W tym miejscu będzie przebiegać pas przeznaczony autobusom komunikacji miejskiej w kierunku Matarni.
  • Buspasy mają poprawić płynność ruchu autobusom zjeżdżającym ze Słowackiego w kierunku Moreny, Niedźwiednika i Wrzeszcza.
  • Buspas miałby przebiegać po istniejącym pasie zieleni aż do wjazdu na widoczną na drugim zatokę autobusową.

Wkrótce jazda autobusów miejskich na jednym z kluczowych skrzyżowań w Gdańsku - Słowackiego z Potokową zobacz na mapie Gdańska będzie sprawniejsza. Gdańscy drogowcy chcą tam wytyczyć buspasy, co będzie wiązało się z przebudową skrzyżowania. Obecnie analizowany jest zakres robót i koszty przebudowy.



Czy buspasy na rondzie de La Salle poprawią twoim zdaniem płynność ruchu autobusów komunikacji miejskiej?

Rondo de La Salle to jedno z największych i najbardziej kluczowych skrzyżowań w Gdańsku. Trasa Słowackiego i al. Żołnierzy Wyklętych są głównym ciągiem między obwodnicą a Wrzeszczem, a także Moreną i Niedźwiednikiem. Dziennie przejeżdża tamtędy kilkadziesiąt tysięcy aut przez co, szczególnie w godzinach porannych, tworzą się tam długie korki.

W zatorach tkwią też i tracą cenne minuty autobusy komunikacji miejskiej kursujące między Gdańskiem a Bysewem, Baninem, Rębiechowem, Kokoszkami czy Matarnią. Radykalnie zmniejszyć korków i odciążyć trasy nie była też w stanie Pomorska Kolej Metropolitalna, dlatego by jeszcze bardziej usprawnić w tym miejscu poruszanie się miejskich autobusów, drogowcy postanowili wykorzystać obecną infrastrukturę i przebudować skrzyżowanie, tak by w obu kierunkach wytyczyć buspasy.

Planowane buspasy na rondzie de La Salle. Planowane buspasy na rondzie de La Salle.
- Obecnie ten pomysł jest przez nas analizowany zarówno pod kątem zakresu robót jak i ich kosztów - mówi Tomasz Wawrzonek z Wydziału Gospodarki Komunalnej w Urzędzie Miejskim w Gdańsku. - Chcielibyśmy zrealizować ten projekt przy niewielkiej ingerencji w skrzyżowanie, polegającej na zlikwidowaniu wysepki i dobudowaniu krótkiego odcinka zjazdowego dla autobusów przecinających to skrzyżowanie zarówno w kierunku Matarni jak i Wrzeszcza. Z tego samego pasa autobusy mogłyby też płynnie skręcać na osiedle Niedźwiednik, a po drugiej stronie skrzyżowania ze Słowackiego od razu autobus mógłby wjechać na zatoczkę autobusową przy Potokowej. Dziś - tak jak inni kierowcy - musi stać w korku i czekać na zielone światło.
Na razie pomysł jest na etapie konsultacji i analiz. Wiadomo, że wytyczenie buspasów wiązałoby się z niewielkimi pracami budowlanymi. Drogowcy muszą też sprawdzić, czy nie będą one kolidować z ewentualnymi sieciami podziemnymi.

Opinie (226) 6 zablokowanych

  • Niech dobudujaą jeszcze 2 pas do lewoskrętu w Potokową. (1)

    Dopiero to usprawn jazdę przez to skrzyżowanie. Skoro Potokowa ma 2 pasy to chyba lepiej aby od razu samochody były ustawione na dwóch. Zwiekszy się przepustowość. Podobne rozwiązanie jest u sąsiadów w Gdyni przy wjeździe ze Zwycięstwa na Wielkopolską. Przejeżdża wiecej samochodów w w krótszym czasie. Dopiero oba rozwiązania wpłyną na polepszenie sytuacji na tym skrzyżowaniu.

    • 15 3

    • ciekawe tylko kiedy tysiące samochodów przestanie tam przejezdzać na czerwonym świetle w kierunku tej potokowej. Jełopy myślą że jak sygnalizator stoi tylko po prawej stronie i wyświetla czerwone światło, to ich już to światełko nie obowiązuje jak skręcaja w lewo... i zajezdzaja ludziom wyjezdzajacym z kier. niedzwiednika... to jest powazny problem dopiero

      • 0 0

  • A jadąc z Wrzeszcza lewo skręt np. dla 116, 227? B/z?

    • 2 1

  • Buspasy zamiast tramwajów!!!

    Buspasy powinny być realizowane i projektowane w każdej nowej drodze lub chociaż robiona rezerwa. Na słowackiego odcinek leśny można było swobodnie dodać po jednym buspasie. Błędem było dalsze brniecie w tramwaje na górnym tarasie raz ze drogie, brak taboru, czas bardzo długi jazdy za to trzebabylo wyznaczyć zamiast torów Buspasy np dla zautobusow, trojlebusow jak ktoś chce eko. Jak autobus się zepsuje to można go ominąć na takim centralnym buspasie, jak są tory to wszystkie stoją tramwaje

    • 6 8

  • zlikwidować te salony.

    niech tam będzie normalne skrzyzowanie a nie reklama szkoły czarnosukienkowych

    • 7 1

  • Buspas tak, ale porządny

    Buspas powinien powstać wszędzie tam gdzie jest kilka linii autobusowych i jest wielopasmowa droga. Także tu jak najbardziej powinien powstać i to nie tylko na skrzyżowaniu, ale na całym odcinku od GB do de la Salle.

    • 6 2

  • powinien być bus pass od Słowackiego do skrętu w Potokową- busy stoją tam długo w korku

    • 5 1

  • Pytanie do kierowców (1)

    Jako mieszkaniec Niedźwiednika będę mógł skorzystać z bus pasa utworzonego z pasa tylko do skrętu w prawo? Sytuacja gdy jadę do góry, od strony Wrzeszcza. Czy może będę musiał stać na środkowym pasie?

    • 11 2

    • bedziesz mogl skorzystac. bedzie to pas do skretu w prawo i buspas (najprawdopodobniej..). Przynajmniej tak jest wszedzie w Krakowie i Warszawie.

      • 0 0

  • Super

    Będzie więcej wypadków śmiertelnych.

    • 3 2

  • Pudrowanie niewydolnego skrzyżowania nic nie pomoże, a wręcz zaszkodzi skręcającym w prawo w Potokową lub na Niedźwiednik.

    Tam oprócz wiaduktu (tunelu) na wprost trzeba wydłużyć prawoskręt w Potokową (albo zrobić dodatkowy pas do prawoskrętu.)

    • 8 3

  • Buspas

    Buspas powinien być również między ul. Grunwaldzką a rondem przy Chrzanowskiego, tam dopiero są korki w godzinach powrotów z pracy! A najlepiej na całej długości Al. Żołnierzy Wyklętych począwszy od ul. Grunwaldzkiej do ronda de La Salle!

    • 6 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane