• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Zmiany przy wiadukcie na Hallera z opóźnieniem

Maciej Korolczuk
27 października 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
Na zapowiadane zmiany oznakowania przed wiaduktem na Hallera musimy jeszcze trochę poczekać. Na zapowiadane zmiany oznakowania przed wiaduktem na Hallera musimy jeszcze trochę poczekać.

Oznakowanie wiaduktu kolejowego na al. Hallera z podwieszoną pod nim tramwajową siecią trakcyjną zostanie wykonane z kilkumiesięcznym opóźnieniem. Pierwotnie znaki ograniczające ryzyko zerwania sieci przez ciężarówki miało pojawić się w tym roku. Termin realizacji został jednak przesunięty. Także w przyszłym roku modernizację przejdzie sama sieć trakcyjna, która zostanie podniesiona o 5 cm. Obie inwestycje mają kosztować ok. 1 mln zł.



Czy odczułeś kiedykolwiek skutki zerwania sieci trakcyjnej na Hallera?

W ostatnich latach sieć trakcyjna na Hallera była zrywana średnio 12-15 razy w roku. Głównie przez zbyt wysokie samochody ciężarowe, których kierowcy ignorowali istniejące oznakowanie i mimo przekroczenia skrajni, wjeżdżali pod stalowy wiadukt.

Cierpieli na tym głównie pasażerowie komunikacji publicznej, dlatego w czerwcu władze Gdańska zapowiedziały zmiany, które mają ograniczyć podobne przypadki.

Jeszcze przed wakacjami radni przegłosowali uchwałę o wsparciu finansowym Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni i przekazaniu mu 1 mln zł na modernizację sieci i montaż dodatkowego oznakowania.

Modernizacja ma pochłonąć ok. 600 tys. zł i polegać na wzmocnieniu oraz podniesieniu trakcji o kilka centymetrów. Dodatkowo mają zostać zamontowane izolatory, które w razie zerwania sieci umożliwią utrzymanie ruchu tramwajowego na jednej z dwóch nitek.

Projekt znaku zmiennej treści, jaki ma się pojawić przed wiaduktem na Hallera. Projekt znaku zmiennej treści, jaki ma się pojawić przed wiaduktem na Hallera.
Pozostała część kwoty została przeznaczona na zakup dodatkowego oznakowania przy skrzyżowaniu Hallera z Trubadurów i radar wysokościowy. Cała infrastruktura pierwotnie miała się pojawić jeszcze w tym roku, ale wykonawca oznakowania zwrócił się do urzędników z prośbą o przedłużenie terminu realizacji zadania.

- Umowa zostanie podpisana prawdopodobnie w listopadzie. Od tego czasu wykonawca będzie miał 16 tygodni na montaż znaków. Termin może jeszcze ulec zmianie ze względu na niekorzystne warunki atmosferyczne - wyjaśnia Magdalena Kiljan, rzecznik prasowy GZDiZ.
Do początku grudnia ma być z kolei gotowa dokumentacja techniczna przebudowy sieci trakcyjnej. Sam przetarg i wyłonienie wykonawcy zaplanowano na pierwszy kwartał przyszłego roku. Przy realizacji takiego harmonogramu same prace zostałyby przeprowadzone więc wiosną 2020 r.

Wideo archiwalne

Opinie (120) ponad 10 zablokowanych

  • Znaki już były (1)

    i NIE pomogły.
    5cm w górę? tak, to też nie pomoże. Ciężarówką które tam wjeżdżały brakowało znacznie więcej.
    Jest jeden skuteczny pomysł. zamiast przewodu trakcyjnego wstawić metalową szynę, która nie będzie się zrywać na ciężarówce.
    Proces montażu w miarę prosty:
    -W godzinach nocnych odcinamy zasilanie trakcji w obrębie wiaduktu
    - odcinamy trakcję pod wiaduktem + 2m po każdej ze stron wiadukt
    -wcześniej przygotowaną szynę, mocujemy na elektroizolatorach (w możliwe największej ilości) do wiaduktu.
    -podłączamy trakcję do obu końców nowo wstawionej szyny.
    Szyna przed montażem powinna być odpowiednio wygięta , aby przed i za wiaduktem wyprowadzała trakcję odpowiednio wyżej. Oraz do szyny powinny być już przyczepione elektroizolatory.
    Czas operacyjny -10h. Koszt- grubo poniżej miliona. Skuteczność 100%. Trakcja się nie zrywa, bo działa jak barierka.

    • 1 1

    • Teoria , teoria , teoria...

      Podobny pomysł już w tym miejscu istniał .
      Kiedyś przewody poprzez izolatory mocowane były do ciężkich desek zawieszonych pod konstrukcją wiaduktu .
      Wtedy naprawa awarii trwała jeszcze dłużej. Samochód ciężarowy ma masę ponad 10 t. Uderzając w elementy pod wiaduktem roznosi na drobne .
      Wiadukt jest zabytkowy . Nie można nic do niego spawać . Podnosząc sieć o 5 cm . Zbliżamy się bardzo niebezpiecznie z napięciem do metalowej konstrukcji wiaduktu. 10 rbg ? . Tam w nocy można wyłączyć napięcie max. na 3,5 godz.

      • 0 0

  • dobre drogi tylko kierowcy nie udacznicy (3)

    więcej wykwalifikowanych kierowców z ukrainy potrzebujemy,bo mamy deficyt w pracownikach za 4 tyś złotych

    • 30 5

    • (2)

      Nieudacznicy piszemy razem.

      • 4 0

      • ty, miodek, mówisz do dzbana? (1)

        • 0 0

        • Ty dzban, mówisz z wiadra?

          • 0 0

  • Znak o zmiennej treści powinien jeszcze wyświetlać napisy w kilku językach,nie wszyscy znają polski.Albo z jezdni powinna wysuwać się taka pancerna bariera która zatrzymywałaby samochody. Wkońcu one byłyby zniszczone a nie trakcja to może w tedy kierowcy nauczyliby się respektować znaki!

    • 1 1

  • dlaczego wcześniej nie zbudować bramownicy? (9)

    jak ma walić to w bramownicę, a nie wiadukt i trakcję

    • 46 1

    • Czas realizacji i koszty by były niższe.

      • 0 0

    • Czemu nie bramownica? Bo urzędnicy wiedzą lepiej? (2)

      • 8 2

      • w bramownicy nie kosztuje miliony więc się nie opłaca

        • 0 0

      • a od kiedy urzędnicy budują takie rzeczy?

        do zarządu dróg trzeba pisać i do ministra transportu, urzędnicy nie są od takich rzeczy

        • 1 1

    • Popieram!!;;;

      • 1 0

    • (3)

      bo jest trakcja tramwajowa.

      Niczego tam nie zbudujesz bo tramwaj z pantografem ma maksymalną możliwą wysokość (bo pantograf ślizga się po przewodach).

      A ciężarówki które próbują się tam zmieścić wjeżdżają pod przewodami tramwajowymi.

      • 7 5

      • Bramownice powinny być dwie z każdej strony. Nie centralnie nad wszystkimi pasami tylko wystające z pobocza nad jezdnie. Linia zasilająca tramwaje pozostaje nie tknięta. Pozdrawiam.

        • 3 0

      • zlikwidować tramwaj?

        • 2 3

      • Bramownica była na pasie do skrętu w prawo przed operą.

        Ale ją kilka lat temu rozebrali.

        • 9 0

  • dlaczego nie można podkopać trochę i puścić jezdnę niżej ?? (7)

    • 27 41

    • Takie zabiegi nie stanowią problemu przy ruchu pojazdów, natomiast w przypadku tramwajów to torowisko musi mieć swoje normatywne spadki oraz łuki pionowe.

      • 0 0

    • Jest zbiornik

      • 0 0

    • a chcesz tam zrobić basen ? (3)

      • 20 7

      • jakoś zbudowano tunel pod Wisłą

        i nie ma tam basenu, wszystko można jak się chce

        • 7 3

      • Burzówka, czyli kanalizacja służąca do odprowadzania wód opadowych i roztopowych (1)

        Pod wiaduktem kolejowym na Klinicznej konieczne było zbudowanie nawet "wanny", bo poziom wód gruntowych jest tam bardzo wysoki. Nawet tam nie ma żadnego basenu.

        • 8 2

        • tak trudno zamontowac pompę ?

          przecież nie będzie pracowała cały czas, tylko sporadycznie. Chyba techniczne da się coś takiego zrobić w XXI wieku ?

          • 3 8

    • Najlepiej

      zrobic schody....nasi dzielni kierowcy dadza rade,gorzej z tramwajami

      • 1 3

  • Nie rozumiem

    Co da nowe oznaczenie, skoro istniejące było ignorowane? Czy nie wystarczy zamontować kilkanaście m przed wiaduktem bramek ograniczających, jakie można spotkać przy wjazdach na parkingi np w galeriach handlowych?

    • 3 0

  • Na skrzyżowaniu przy operze była kiedyś brama z której zwisały płaskowniki stalowe z haczykami żeby jak coś to dach zerwało z ciągnika i tyle. Potem to na łańcuchy zmienili, potem zniknęło całkiem.

    • 0 1

  • (3)

    Znaki na bezmozgow w ciężarówkach nie dzialaja

    • 62 6

    • TIRy na tory! i won z miasta!

      I będzie spokój

      • 1 0

    • A ile razy ty nie stosujesz się do znaków drogowych?? (1)

      • 5 9

      • Odłóżmy tę rozmowę jak już będą stały te znaki i trakcja będzie od tego czasu zerwana poraz piąty.

        Może dotrze do ciebie co napisano.

        • 3 0

  • Zrobic tunel

    Pod mostem na Halera zrobilbym tunel w wyktorym nie zmiesci sie wysoki pojazd

    • 0 0

  • (5)

    Najlepiej podnieść most o 2 metry,wtedy drajwerzy w tirach na pewno sobie poradzą....

    • 19 65

    • o 20 metrów.
      i poszerzyć.
      a w ogóle to zlikwidować kolej.
      tir-y będą miały łatwiej.

      • 0 2

    • Nie był pojęcia tir i pojazd ciężarowy. To NUE są synonimy!!!!!!!!

      • 0 0

    • Sven

      Ty jesteś tak głupi czy tylko udajesz?

      • 15 0

    • To nie jest most, tylko wiadukt.

      • 24 2

    • ale jak pociąg na takiej muldzie podskoczy to robol wracający z pracy wybije sobie resztki uzębienia butelką piwa...

      • 36 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane