- 1 Pod prąd uciekał przed policją (155 opinii)
- 2 Ukraińcy z Trójmiasta pojadą na front? (472 opinie)
- 3 Rozbój w kolejce SKM. Interwencja SOK (54 opinie)
- 4 Zakaz wstępu do lasów w Gdyni przez ASF (505 opinii)
- 5 Dulkiewicz niechętna do wymiany zastępców (288 opinii)
- 6 Wyręby w TPK mimo sprzeciwu społecznego (113 opinii)
Zmiany przy wiadukcie na Hallera z opóźnieniem
Oznakowanie wiaduktu kolejowego na al. Hallera z podwieszoną pod nim tramwajową siecią trakcyjną zostanie wykonane z kilkumiesięcznym opóźnieniem. Pierwotnie znaki ograniczające ryzyko zerwania sieci przez ciężarówki miało pojawić się w tym roku. Termin realizacji został jednak przesunięty. Także w przyszłym roku modernizację przejdzie sama sieć trakcyjna, która zostanie podniesiona o 5 cm. Obie inwestycje mają kosztować ok. 1 mln zł.
Cierpieli na tym głównie pasażerowie komunikacji publicznej, dlatego w czerwcu władze Gdańska zapowiedziały zmiany, które mają ograniczyć podobne przypadki.
Jeszcze przed wakacjami radni przegłosowali uchwałę o wsparciu finansowym Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni i przekazaniu mu 1 mln zł na modernizację sieci i montaż dodatkowego oznakowania.
Modernizacja ma pochłonąć ok. 600 tys. zł i polegać na wzmocnieniu oraz podniesieniu trakcji o kilka centymetrów. Dodatkowo mają zostać zamontowane izolatory, które w razie zerwania sieci umożliwią utrzymanie ruchu tramwajowego na jednej z dwóch nitek.
Pozostała część kwoty została przeznaczona na zakup dodatkowego oznakowania przy skrzyżowaniu Hallera z Trubadurów i radar wysokościowy. Cała infrastruktura pierwotnie miała się pojawić jeszcze w tym roku, ale wykonawca oznakowania zwrócił się do urzędników z prośbą o przedłużenie terminu realizacji zadania.
- Umowa zostanie podpisana prawdopodobnie w listopadzie. Od tego czasu wykonawca będzie miał 16 tygodni na montaż znaków. Termin może jeszcze ulec zmianie ze względu na niekorzystne warunki atmosferyczne - wyjaśnia Magdalena Kiljan, rzecznik prasowy GZDiZ.
Do początku grudnia ma być z kolei gotowa dokumentacja techniczna przebudowy sieci trakcyjnej. Sam przetarg i wyłonienie wykonawcy zaplanowano na pierwszy kwartał przyszłego roku. Przy realizacji takiego harmonogramu same prace zostałyby przeprowadzone więc wiosną 2020 r.
Wideo archiwalne
Opinie (120) ponad 10 zablokowanych
-
2019-10-28 07:44
Znaki już były (1)
i NIE pomogły.
5cm w górę? tak, to też nie pomoże. Ciężarówką które tam wjeżdżały brakowało znacznie więcej.
Jest jeden skuteczny pomysł. zamiast przewodu trakcyjnego wstawić metalową szynę, która nie będzie się zrywać na ciężarówce.
Proces montażu w miarę prosty:
-W godzinach nocnych odcinamy zasilanie trakcji w obrębie wiaduktu
- odcinamy trakcję pod wiaduktem + 2m po każdej ze stron wiadukt
-wcześniej przygotowaną szynę, mocujemy na elektroizolatorach (w możliwe największej ilości) do wiaduktu.
-podłączamy trakcję do obu końców nowo wstawionej szyny.
Szyna przed montażem powinna być odpowiednio wygięta , aby przed i za wiaduktem wyprowadzała trakcję odpowiednio wyżej. Oraz do szyny powinny być już przyczepione elektroizolatory.
Czas operacyjny -10h. Koszt- grubo poniżej miliona. Skuteczność 100%. Trakcja się nie zrywa, bo działa jak barierka.- 1 1
-
2019-10-29 21:44
Teoria , teoria , teoria...
Podobny pomysł już w tym miejscu istniał .
Kiedyś przewody poprzez izolatory mocowane były do ciężkich desek zawieszonych pod konstrukcją wiaduktu .
Wtedy naprawa awarii trwała jeszcze dłużej. Samochód ciężarowy ma masę ponad 10 t. Uderzając w elementy pod wiaduktem roznosi na drobne .
Wiadukt jest zabytkowy . Nie można nic do niego spawać . Podnosząc sieć o 5 cm . Zbliżamy się bardzo niebezpiecznie z napięciem do metalowej konstrukcji wiaduktu. 10 rbg ? . Tam w nocy można wyłączyć napięcie max. na 3,5 godz.- 0 0
-
2019-10-27 12:27
dobre drogi tylko kierowcy nie udacznicy (3)
więcej wykwalifikowanych kierowców z ukrainy potrzebujemy,bo mamy deficyt w pracownikach za 4 tyś złotych
- 30 5
-
2019-10-27 15:10
(2)
Nieudacznicy piszemy razem.
- 4 0
-
2019-10-27 15:42
ty, miodek, mówisz do dzbana? (1)
- 0 0
-
2019-10-29 13:57
Ty dzban, mówisz z wiadra?
- 0 0
-
2019-10-28 14:48
Znak o zmiennej treści powinien jeszcze wyświetlać napisy w kilku językach,nie wszyscy znają polski.Albo z jezdni powinna wysuwać się taka pancerna bariera która zatrzymywałaby samochody. Wkońcu one byłyby zniszczone a nie trakcja to może w tedy kierowcy nauczyliby się respektować znaki!
- 1 1
-
2019-10-27 12:41
dlaczego wcześniej nie zbudować bramownicy? (9)
jak ma walić to w bramownicę, a nie wiadukt i trakcję
- 46 1
-
2019-10-28 14:46
Czas realizacji i koszty by były niższe.
- 0 0
-
2019-10-27 12:53
Czemu nie bramownica? Bo urzędnicy wiedzą lepiej? (2)
- 8 2
-
2019-10-28 07:55
w bramownicy nie kosztuje miliony więc się nie opłaca
- 0 0
-
2019-10-27 15:43
a od kiedy urzędnicy budują takie rzeczy?
do zarządu dróg trzeba pisać i do ministra transportu, urzędnicy nie są od takich rzeczy
- 1 1
-
2019-10-28 02:21
Popieram!!;;;
- 1 0
-
2019-10-27 12:54
(3)
bo jest trakcja tramwajowa.
Niczego tam nie zbudujesz bo tramwaj z pantografem ma maksymalną możliwą wysokość (bo pantograf ślizga się po przewodach).
A ciężarówki które próbują się tam zmieścić wjeżdżają pod przewodami tramwajowymi.- 7 5
-
2019-10-27 18:32
Bramownice powinny być dwie z każdej strony. Nie centralnie nad wszystkimi pasami tylko wystające z pobocza nad jezdnie. Linia zasilająca tramwaje pozostaje nie tknięta. Pozdrawiam.
- 3 0
-
2019-10-27 15:44
zlikwidować tramwaj?
- 2 3
-
2019-10-27 14:49
Bramownica była na pasie do skrętu w prawo przed operą.
Ale ją kilka lat temu rozebrali.
- 9 0
-
2019-10-27 12:15
dlaczego nie można podkopać trochę i puścić jezdnę niżej ?? (7)
- 27 41
-
2019-10-28 12:57
Takie zabiegi nie stanowią problemu przy ruchu pojazdów, natomiast w przypadku tramwajów to torowisko musi mieć swoje normatywne spadki oraz łuki pionowe.
- 0 0
-
2019-10-28 09:04
Jest zbiornik
- 0 0
-
2019-10-27 12:23
a chcesz tam zrobić basen ? (3)
- 20 7
-
2019-10-27 15:22
jakoś zbudowano tunel pod Wisłą
i nie ma tam basenu, wszystko można jak się chce
- 7 3
-
2019-10-27 12:33
Burzówka, czyli kanalizacja służąca do odprowadzania wód opadowych i roztopowych (1)
Pod wiaduktem kolejowym na Klinicznej konieczne było zbudowanie nawet "wanny", bo poziom wód gruntowych jest tam bardzo wysoki. Nawet tam nie ma żadnego basenu.
- 8 2
-
2019-10-27 15:17
tak trudno zamontowac pompę ?
przecież nie będzie pracowała cały czas, tylko sporadycznie. Chyba techniczne da się coś takiego zrobić w XXI wieku ?
- 3 8
-
2019-10-27 13:33
Najlepiej
zrobic schody....nasi dzielni kierowcy dadza rade,gorzej z tramwajami
- 1 3
-
2019-10-28 11:40
Nie rozumiem
Co da nowe oznaczenie, skoro istniejące było ignorowane? Czy nie wystarczy zamontować kilkanaście m przed wiaduktem bramek ograniczających, jakie można spotkać przy wjazdach na parkingi np w galeriach handlowych?
- 3 0
-
2019-10-28 11:09
Na skrzyżowaniu przy operze była kiedyś brama z której zwisały płaskowniki stalowe z haczykami żeby jak coś to dach zerwało z ciągnika i tyle. Potem to na łańcuchy zmienili, potem zniknęło całkiem.
- 0 1
-
2019-10-27 12:24
(3)
Znaki na bezmozgow w ciężarówkach nie dzialaja
- 62 6
-
2019-10-28 10:25
TIRy na tory! i won z miasta!
I będzie spokój
- 1 0
-
2019-10-27 14:01
A ile razy ty nie stosujesz się do znaków drogowych?? (1)
- 5 9
-
2019-10-27 22:18
Odłóżmy tę rozmowę jak już będą stały te znaki i trakcja będzie od tego czasu zerwana poraz piąty.
Może dotrze do ciebie co napisano.
- 3 0
-
2019-10-28 09:03
Zrobic tunel
Pod mostem na Halera zrobilbym tunel w wyktorym nie zmiesci sie wysoki pojazd
- 0 0
-
2019-10-27 12:01
(5)
Najlepiej podnieść most o 2 metry,wtedy drajwerzy w tirach na pewno sobie poradzą....
- 19 65
-
2019-10-28 08:45
o 20 metrów.
i poszerzyć.
a w ogóle to zlikwidować kolej.
tir-y będą miały łatwiej.- 0 2
-
2019-10-28 02:19
Nie był pojęcia tir i pojazd ciężarowy. To NUE są synonimy!!!!!!!!
- 0 0
-
2019-10-27 13:00
Sven
Ty jesteś tak głupi czy tylko udajesz?
- 15 0
-
2019-10-27 12:26
To nie jest most, tylko wiadukt.
- 24 2
-
2019-10-27 12:07
ale jak pociąg na takiej muldzie podskoczy to robol wracający z pracy wybije sobie resztki uzębienia butelką piwa...
- 36 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.