Fakty i opinie

10 za dużych pojazdów dziennie pod wiaduktem na Hallera

Najnowszy artukuł na ten temat

Nowe znaki na gdańskich drogach

Kamery systemu Tristar codziennie odnotowują kierowców, którzy łamiąc przepisy, przejeżdżają pod wiaduktem.
Kamery systemu Tristar codziennie odnotowują kierowców, którzy łamiąc przepisy, przejeżdżają pod wiaduktem. GZDiZ

10 dziennie - tyle pojazdów przekraczających swoją wielkością dopuszczalny rozmiar (mimo oznakowania) próbuje przejechać pod wiaduktem kolejowym na al. Hallera. Zainstalowana w tym roku tablica radarowa na wysokości Opery Bałtyckiej rejestruje, ile razy na tablicach zmiennej treści wyświetlany jest komunikat o przekroczeniu skrajni. Ostatnie poważne zdarzenie, w wyniku którego uderzenie zniszczyło pojazd oraz naczepę, miało miejsce 8 kwietnia - kierowca został ukarany mandatem w wysokości 500 zł.



Czy miasto powinno jeszcze w tym roku przeznaczyć pieniądze na podniesienie trakcji pod wiaduktem na Hallera?

nie, kierowcy powinni po prostu uważać 50%
nie, są inne ważniejsze wydatki 14%
raczej tak, o ile nie nadszarpnie to budżetu miasta 8%
tak, to newralgiczny punkt i to tylko kwestia czasu, kiedy utknie tu kolejna ciężarówka 28%
zakończona Łącznie głosów: 1649
Wiadukt kolejowy nad al. Hallera to newralgiczny punkt w układzie drogowym Gdańska. Nie każdy pojazd może pod nim swobodnie przejechać. Jednak nie brakuje kierowców, którzy nie stosują się do znaków i mimo wszystko próbują pokonać drogę pod wiaduktem.

Aby móc bezpiecznie przejechać pod wiaduktem na al. Hallera, samochód nie może być wyższy niż 3,4 metra. Kierowców informują o tym umieszczone na wiadukcie znaki. W osi zamontowany jest znak "zakaz wjazdu pojazdów o wysokości 3,4 m", natomiast na prawym pasie ruchu zamontowany jest znak "zakaz wjazdu pojazdów o wysokości 2,6 m".

- O ile przejazd pod wiaduktem samochodów osobowych nie powoduje kłopotów, o tyle problematyczny staje się przejazd w tym miejscu pojazdów o większych rozmiarach, czyli aut ciężarowych. W ich przypadku ryzyko "niezmieszczenia się" pod konstrukcją wiaduktu i uszkodzenia trakcji tramwajowej jest bardzo duże. Dlatego w 2016 roku na odcinku al. Hallera od skrzyżowania z ul. Trubadurów do skrzyżowania z ul. Kliniczną wprowadzony został "zakaz ruchu pojazdów o dopuszczalnej masie całkowitej przekraczającej 3,5 t" - mówi Magdalena Kiljan z GZDiZ. I dodaje: - Nie oznacza to jednak, że pewne części miasta zostały tym samym "odcięte" od możliwości dojazdu samochodów ciężarowych. Alternatywne trasy przejazdu dla ciężarówek prowadzą bowiem przez al. Zwycięstwa i al. Grunwaldzką lub przez ul. Jana z Kolna i ul. Marynarki Polskiej.

10 pojazdów dziennie przekracza swoją wielkością dopuszczalny rozmiar



Pomimo istniejących zakazów i oznakowania wciąż dochodzi do zdarzeń, które kończą się utknięciem pojazdu pod wiaduktem. W 2019 roku próby przejazdu samochodów ciężarowych zakończyły się trzykrotnie zerwaniem trakcji oraz zablokowaniem ruchu tramwajowego i samochodowego na wiele godzin. W 2020 roku takie zdarzenie miało miejsce raz.

- Do potencjalnego zagrożenia dochodzi jednak znacznie częściej. Kamery systemu TRISTAR codziennie odnotowują kierowców, którzy łamiąc przepisy, przejeżdżają pod wiaduktem - na szczęście bez negatywnych konsekwencji. Ponadto zainstalowana w tym roku tablica radarowa na al. Hallera na wysokości Opery Bałtyckiej rejestruje, ile razy na tablicach zmiennej treści wyświetlany jest komunikat o przekroczeniu skrajni. Czyli, ile pojazdów przekraczających swoją wielkością dopuszczalny rozmiar próbuje przejechać pod wiaduktem. Z analizy danych z tablicy radarowej wynika, że takich pojazdów jest średnio aż 10 dziennie - kończy Magdalena Kiljan.

Podniesienie sieci trakcyjnej pod wiaduktem być może za rok



O planach urzędników związanych z poprawą bezpieczeństwa i ograniczeniem powtarzających się co jakiś czas kolizji z udziałem ciężarówek informowaliśmy w połowie 2019 r. Miasto na ten cel przeznaczyło 1 mln zł. 600 tys. zł, które przewidziano na podniesienie o kilka centymetrów sieci trakcyjnej, a pozostała kwota została miała zostać przeznaczona na nowe oznakowanie. Na razie udało się zrealizować tylko połowę z tych planów.

Wiadukt na Hallera: milion na walkę ze zrywaniem trakcji



- Rzeczywiście jeszcze przed wybuchem pandemii udało nam się postawić nowy wyświetlacz w pobliżu skrzyżowania z ul. Trubadurów, ale na kolejne działania przy Hallera być może będziemy musieli zaczekać - przyznaje Tomasz Wawrzonek, wicedyrektor GZDiZ. - O ile z technicznego punktu widzenia z pracami polegającymi na podniesieniu trakcji jesteśmy się w stanie wyrobić w tym roku, o tyle z finansowego już niekoniecznie. Miasto musi teraz ciąć wydatki, szukać oszczędności i realizować tylko te inwestycje, które są niezbędne. Na razie żadne decyzje jeszcze nie zapadły, ale niewykluczone, że prace przy wiadukcie trzeba będzie odłożyć na przyszły rok.

Opinie (162) 8 zablokowanych

  • (10)

    Mandat 500 zł. Śmiechu warte. Co najmniej 10 x większy!

    • 242 9

    • teoretycznie ZKM i Miasto ma prawo domagać się Roszczeń i Odszkodowania przed sądem (5)

      i mogą to być dziesiątki a nawet i setki tysięcy złotych ściągnięte z OC oraz i z d.py kierowcy - przez komornika
      ale to tylko tak teoretycznie ;))))))

      • 11 1

      • A jakie straty Miasto i ZKM ponosi? (3)

        • 3 2

        • A kto płaci za zawieszanie w kółko z powrotem linii tramwajowych? (2)

          • 9 0

          • I naprawdę myślisz, ze nie korzystają z oc sprawcy? (1)

            Ze trzeba batalie sądowa stoczyć? Pierwszy lepszy stuknięty głupek potrafi zgłosić szkodę i dostaje odszkodowanie, a kilkuset złotych kosztów naprawy, o jakiej wspominasz, zjm nie potrafi odzyskać?

            • 1 1

            • OC ma ograniczoną kwotę max

              po za tym odebranie OC nie kończy sprawy twoich Roszczeń ...
              ... przed sądem możesz zarządzać dodatkowego odszkodowania oraz pełnej rekompensaty strat finansowych ... jak i zwrotu za leczenie, a nawet dożywotniej renty od sprawcy!
              tego czego OC nie obejmuje!

              • 0 0

      • prawo jazdy w czipsach?

        • 0 0

    • tyle kasy wsadzili w tristar (2)

      a jakość nagrań jak z przed 20 lat. Do tego system działa dla ideii

      • 9 3

      • Gdańsk i jego włodarze są beznadziejni (1)

        Droga dojazdowa do tego wiaduktu od strony Opery to trzeci świat , wizytówka PO

        • 6 10

        • Trolle w formie.

          • 8 5

    • Nawet z tym Adamowicze sobie nie poradził

      • 4 4

  • Utrzymanie ruchu tramwajowego...

    ...jest niezbędną inwestycją!

    • 51 6

  • Kiedyś były (20)

    takie metalowo-gumowe pasy nad jezdnią, na wysięgnikach i waliły w za wysokie samochody. Tanio i skutecznie. Czemu tego nie można zrobić przed wiaduktem ?

    • 253 3

    • (3)

      Kiedys byl plan aby obnizyc jezdnie i tez g*wno z tego wyszlo. Widocznie taniej naprawic trakcje/wiadukt.

      • 21 3

      • w warszawie za rządów PiS wybudowano tunel dla TiRów (2)

        pod którym żaden TiR się nie mieścił... wczesniej też pod zarządem AWS w wa-wie wybudowano most bez zezwoleń i tą samowolkę budowlana też poPiSowo zalegalizowano wstecznie!

        • 10 5

        • W Warszawie rządził PIS ? (1)

          Co ma rząd do takich inwestycji ?
          Czy ktoś się interesuje tunelem pod ,, monciakiem " pod którym autobusy niszczą klimę na dachu ?
          Masz obsesję na punkcie Pisu

          • 0 2

          • Żal.pl

            PiS w samorządzie reprezentował np. najlepszy prezydent, czyli Lech Kaczyński, jak można tego nie wiedzieć....

            • 1 1

    • Zrobić bramownice i koniec tematu (6)

      • 49 2

      • Podobno jest tam radar monitorujący wysokość (5)

        A nie można dołożyć sygnalizacji świetlnej oraz tablicy informacyjnej i zsynchronizować z radarem? Czujnik wykrywa zbyt duży gabaryt i automatycznie uruchamia czerwone światło STOP wyświetlane na wiadukcie oraz informację na tablicy zmiennej treści. Jeśli kierowcy tego nie widzą to na tablicy dołożyć informację o karze, a na wiadukcie zainstatować więcej sygnalizatorów, niech wiadukt zaświeci cały na czerwono. Może wreszcie zauważą informację ślepaki.

        • 50 1

        • tak, choinki za miliony nastawiać i liczyć, że zauważy i nie będzie miał w d*piu. (4)

          Stalowa brama przed wiaduktem, którą co kilka lat tylko opaciać farbą i heja.

          • 22 2

          • Przecież stała (2)

            I co z tego? Co chwilę trzeba było ją stawiać od nowa...

            • 4 3

            • wpisz na yt "11Foot8 Bridge Crash". (1)

              taka brama, a nie blaszana wycinanka skrzypiąca na wietrze.

              • 2 0

              • ta brama też nic nie dała, bo przebudowali wiadukt

                • 0 0

          • To ledy teraz miliony kosztują??

            A to ciekawe.

            • 2 0

    • Kiedyś była bramownica (3)

      Ale od kiedy spadła na kabinę ciężarówki i strażacy musieli wyciągać kierowcę, zlikwidowali ją...

      • 18 1

      • to może od razu niech na każdą za dużą spada, a kierowca niech zostanie w kabinie

        na dogorywanie. Przekaże info swoim funflom z CB radio i pójdzie fama.

        • 24 2

      • a nie prosciej zeby stal tam smerf ? nie musi miec nawet radiowozu, do komendy 5 min (1)

        • 5 2

        • policja jest teraz zajęta poPiSowym pilnowaniem domu ministra i cięciem konfetti

          więc nie ma czasu sił i środków na pilnowanie wiaduktów.

          • 5 3

    • Bo kabiny uszkadzają a nie wiadukt

      A taki jeden donosiciel SB ma firmę transportową

      • 6 2

    • Wszystko w temacie

      Ot i cała historyja !!!

      • 2 0

    • UWAGA ! odpowiadam - w Palermo "n i e d a s i ę !"

      • 4 6

    • za tanio i za skutecznie

      a tak można wydać z kasy miasta kilkadziesiąt/kilkaset tysięcy rocznie na nierozwiązywanie tego problemu i wszyscy znajomi są zadowoleni

      • 9 0

    • Zapora

      Betonowa zapora. Taka żeby na naczepa się rozleciała.

      • 0 0

  • 500 zł mandatu (6)

    Za zniszczenie wiaduktu grozi 500 zł mandatu? I 30 000 zł za złamanie warunków kwarantanny? Ja tu widzę lekki rozjazd.

    • 183 3

    • bo to państwo jest poPiSowo teoretyczne

      PiSi minister zwykłym rozporządzeniem - nie ma żadnego prawa ograniczać Wolności Konstytucyjnych Polaków ani nakładać takich mandatów!
      rozporządzenia PiSiego ministerka - są tylko OPiNiĄ bez żadnego znaczenia!

      • 7 7

    • Zniszczenie wiaduktu musi wykazać ten, kto wysuwa roszczenie. (2)

      Widocznie tego nie potrafi, bądź tych zniszczeń nie ma.

      • 3 2

      • Co Baba na to ? (1)

        • 0 1

        • broszka już siedzi

          w parlamencie ue i ciągnie euro dolary

          • 1 2

    • Wiadukt naprawia się na koszt OC sprawcy.
      Tak samo robi się z barierami energochłonnymi na obwodnicy czy autostradzie - za naprawę płaci OC sprawcy.

      • 2 1

    • mandat to nie wszystko - do tego oczywiście jest odszkodowanie za uszkodzony wiadukt za co płaci OC pojazdu

      • 2 1

  • Ja się nie zmieszczę? (2)

    Przecież jestem bohaterem, dostarczam towary i mają ograniczać mnie jakieś znaki ? Wykonuję swoją pracę z ogromnym poświęceniem, a oni jeszcze jakieś zakazy dla mnie robią. Muszę tędy przejechać, ponieważ wrócę do domu 2 min szybciej.

    • 45 21

    • Nie myślisz, a piszesz. (1)

      Nie odszywaj sie pod kierowcę wysokiego samochodu.

      • 0 3

      • Fiorin przedztawił myślenie durnego kierowcy.

        Ty, jeśli nie potrafisz zrozumieć tak prostych spraw, nie pisz więcej. Głupio myślisz, nie pisz!

        • 3 0

  • Ale o co kaman? (12)

    Przecież kierowcy tirów to nie idioci. A na pewno nie wszyscy. Co powoduje że jadą za wysokim autem pod za niski wiadukt?

    • 53 10

    • (1)

      Bezmyslnosc, rutyna. Czyli to co jest przyczyna wszystkich wypadkow, nie tylko drogowych.

      • 14 2

      • dodaj do tego nawigację

        cześć kierowców korzysta z nawigacji dla osobówek i nie zwraca uwagi na znaki

        • 1 0

    • Jednak ...idioci

      • 24 4

    • To, że liczą na to, że oznakowanie jest zaniżone o jakieś 20-30 cm

      Tyle, że tam jest łuk, a tego nie przewidzieli. No ale jak już jadę, to jadę.

      • 13 1

    • ale to są idioci... (5)

      To najgłupsi ludzie idą pracować do tego zawodu. Najgłupsi to mało powiedziane, bo i leniwi i najgłupsi i tacy którym brakuje pokory. Wystarczy przypomnieć sobie nagranie z wnętrza kabiny polskiego kierowcy który dostał pracę w Wielkiej Brytanii, gdzie w umowie miał zakaz posługiwania się telefonem w kabinie. Nagranie z kabiny, przed wypadkiem gdzie zabił dwie osoby, ujawnia że już pierwszego dnia podczas jazdy obsługiwał telefon komórkowy - jak to nie idioci? Najgorszy sort!

      A kwestię wiaduktu powinni rozwiązać za pomocą metalowych sztab montowanych odpowiednio nisko przed wiaduktem. Przywalenie ciężarówką w sztaby będzie znacznie mniej kosztowne niż reperowanie trakcji i nadwyrężanie konstrukcji wiaduktu.

      • 25 12

      • Ale w ten sposób

        Oszczędzimy wiadukt zabijając kierowcę.

        • 3 8

      • Opisany przez Ciebie przypadek (1)

        braku przestrzegania zasad/prawa/nakazów to niestety przypadłość zdecydowanej większości Polaków. Codziennie jeżdżę tunelem, czy tam ktoś jedzie przepisowe 70? (a było 50)

        • 6 1

        • Kiedy było 50, to jechali 70, teraz jadą 100.

          • 3 2

      • ty jednak niespotykanie głupi jesteś (1)

        jak sztaby zamontujesz? Jak TAM masz trakcję elektryczna dla tramwajów!

        • 0 4

        • Może tak ?



          ^ ^
          Pantograf Pantograf

          • 0 0

    • Jak nie wiadomo o co chodzi to wiadomo że to wina Tuska.

      • 13 1

    • raz się komuś udało, próbuje kolejny raz

      jak sie raz udało, to oszczędza na kosztach zawracania i jechania inna drogą

      • 0 0

  • To napisać 2,4 m. zamiast 3,4. (2)

    • 56 3

    • (1)

      Jakby wiedzial, ile ma wysokosci jego zestaw i patrzal na znaki to moze by i pomoglo. A tak to jestesmy w Polsce: "Zmiescisz sie smialo"

      • 17 0

      • Bo w Polsce większość znaków ma zapas

        Więc kierowcy TIRów traktują je, jak ograniczenia prędkości.

        A tu niespodzianka, ten nie ma...

        • 8 0

  • śmiało, zmieścisz się... (1)

    • 36 0

    • dokładnie - hasło narodu wybranego

      • 6 0

  • a nie można zbudować takiej bramki przed wiaduktem (1)

    tj. bramki o wysokości wiaduktu, z jakimś sygnalizatorem lub czymś podobnym i każdy baran który to zepsuje będzie płacił...
    chyba wyjdzie taniej niz naprawa wiaduktu...

    • 74 2

    • była, to niszczyli. Więc jak niszczyli, to zdjęto :D
      To jest tak jak z tym przystankiem autobusowym który zastawiali kierowcy. Zastawiali, to zlikwidowali przystanek :))

      • 19 0

  • (15)

    Ile jeszcze milionów złotych wyda miasto zamiast zainstalować zwykle, metalowe bramownice na drodze prowadzącej pod wiadukt?

    • 126 4

    • (7)

      metalowe bramownice pomiędzy trakcją tramwajową - gratulacje pomysłu godnego nagrody Darwina.

      • 8 21

      • (4)

        Trakcja zrównuje się z jezdnią tylko pod wiaduktem Darwinie. Bramownicę można postawić 100 m przed.

        • 18 4

        • Na jakiej wysokości proponujesz zamocować bramownicę ? (3)

          Montaż bramownic które mogą uszkodzić auto jest nie zgodny z prawem.
          Takie /akustyczne/ z pasami gumowymi obitymi blachą już kiedyś były i zostały zastąpione fotokomórkami z wyświetlaczami ale i te nic nie dają.

          • 4 6

          • czyli jak zwykle w Polsce mamy prawo pisane przez i**otów (2)

            lepiej niech rozwalaja wiadukty, kosztuje mniej przecież niż uszkodzenie TIRa nma własne życzenie...

            • 9 1

            • (1)

              Ty jestes tutaj i**ota nikt wiecej. Nawet jak postawisz bramownice 100m przed wiaduktem to dalej bedzie ona nizej niz trakcja, wiec za kazdym razem jak bedzie przejezdzal tramwaj to urwie o ta bramownice pantograf geniuszu.

              • 1 8

              • Trakcja i tramwaj są węższe niż ciągnik siodłowy więc bramownica poza światłem trakcji może być niższa.

                • 1 0

      • kilkadziesiąt metrów wcześniej jest wydzielone torowisko....

        • 4 1

      • To może

        betonowe

        • 0 0

    • Bramownicę z wiszacymi betonowymi kulami - jak tir podjedzie to mu szybka peknie (1)

      • 11 1

      • ty już taką kulą dostałes nie raz widać

        Bo skąd takie głupie pomysły?

        • 5 9

    • (2)

      I jakby taka bramownica miala koegzystowac z trakcja tramwajowa, ktora bedzie nad nia? Motorniczy bedzie chowal pantograf za kadym razem jak bedzie pod nia przejezdzal?

      • 1 7

      • Idź głąbie (1)

        i zobacz jak to miejsce wygląda. 50 m przed wiaduktem nie ma trakcji nad jezdnią

        • 2 2

        • a z drugiej strony glabie?

          • 1 2

    • Miasto nie wydaje nic,ubezpieczenie pokrywa koszt! (1)

      • 0 1

      • A tysiące ludzi, którym tramwaj nie przyjechał też mogą takiego głąba pozwać?

        • 4 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.